Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

remont domku ROD

mustang4

Recommended Posts

Witam. Chciał bym się Państwa poradzić w sprawie remontu domku na ogródkach działkowych ROD. W zeszłym roku kupiłem zaniedbaną działkę z jak mi się wczesniej wydawało ładnym domkiem:P udało mi się doprowadzić do ładu grunt więc nadszedł czas na remont tego domku. Problem polega na tym, ze po pierwsze brakuje mi pomysłu jak go zrobić a po drugie nie mam doświadczenia w remontach i przebudowach.

w załącznikach wstawiam zdjęcia z dziś w jakim stanie jest domek i jak mniej wiecej wygląda bryła. 20150126748.jpg20150126749.jpg20150126754.jpg20150126755.jpg20150126756.jpg

Był bym bardzo wdzięczny za jakikolwiek projekt podobnego domku działkowego. moze by mi się coś spodobało.

I jeżeli ktoś miał by doświadczenie w remoncie podobnych domków to prosił bym o przybliżony kosztorys. Mam jak na razie 20tys zł na ten remont i obawiam się czy mi to wystarczy.

Wymiary domku to około 5mx6m i wysokość około 5,5 metra

Sorry ja zapytam tylko czy w domku masz drewniany czy betonowy strop? Na zdjęciu nr 3 patrząc na słupki podtrzymujące płytę tarasową mam wrażenie , że c oś się już zaczyna dziać niedobrego. Poszukaj jakiegoś przynajmniej murarza w okolicy niech to obejrzy albo zasięgnij porady u jakiegoś dobrego fachowca niech określi czy budyneczek nie stwarzać bedzie zagrożenia dla ludzi. To najpierw. Jeśli można to proszę o kilka fotek wnętrza z uwględnieniem pęknięć na ścianach. Edytowane przez wiesiek6308

opinia fachowca już była. Domek jest podpiwniczony w połowie a piwnica zasypana piaskiem również w połowie. . . ściana która jest z cegły jest do wyburzenia, ponieważ pękł fundament pod nią. . . Strop jest drewniany a raczej juz go nie ma. Opinia fachowca jest taka, że ktoś próbując powiększyć domek zburzył tylną ścianę i postawił ją bardziej na zewnątrz. Domek nie stwarza zagrożenia pod warunkiem, że ściana z cegły zostanie zburzona i postawiona na solidnym fundamencie. W domku podłoga jest betonowa i jest to solidna konstrukcja która jak mniemam trzyma to wszystko jeszcze w całości. Jeżeli chciał bym zrobić strop betonowy to fundamenty po przeróbce owej ściany są w stanie znieść dużo większe obciążenie niż taki domek. . . Pozostaje tylko kwestia czy jest sens zalewać strop betonem i zostawiać to piętro, czy też lepiej obniżyć to wszystko i zostawić sam parter i ewentualnie poddasze na drewno do kominka i jakieś klamoty. Potrzebuję więc jakiegoś sensownego projektu domku o podobnych wymiarach :rolleyes:

Płyta Tarasowa jest ze zbrojonego betonu i trzyma się ale jest oczywiście do poprawienia, ponieważ czas juz zrobił swoje. Tyle tylko, ze jeżeli będę obniżał konstrukcję to płyta ta zostanie zdemontowana i zastąpiona drewnem, jeżeli natomiast będzie zalewany strop to ta płyta zostanie wzmocniona jak ściany i całość konstrukcji.

Edytowane przez mustang4

Czyli prawie całkowita przebudowa. Nie wiem czy nie lepiej byłoby to zburzyć w całości i postawić szkieletówkę. Sorry ale w projekcie tego domku nie pomogę. Podbij post może ktoś się odezwie. Swoja drogą chcesz tam wstawić kominek a więc mur trzeba będzie ocieplać , kolejny wydatek. Okazjonalne palenie w takim obiekcie może wyrządzić jeszcze większe straty. Nie wiem decyzja oczywiście Twoja. Ja widziałem gdzieś na necie ostatnio domek szkieletowy do zestawienia w cenie 12 tys. zł plus koszt montażu. Piękna szalówka i okienka . A na ROD możesz stawiac do 35 m 2 i tylko na zgłoszenie więc zastanów się . Edytowane przez wiesiek6308