oskar0259 12.04.2006 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2006 JMMPostarałem się odpowiedzieć w sąsiednim wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
medelski 19.05.2006 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2006 Witam Nurtują mnie 3 pytania dotyczące WZ, na które nijak nie mogę uzyskać odpowiedzi (dozwonić się do urzędu niemożliwe!) 1. Jaki jest okres "ważności" decyzji o WZ?2. Co się dzieje, gdy w czasie obowiązywania mojej WZ zostanie uchwalony plan miejscowy? Co jest wtedy dla mnie wiążące - WZ czy plan miejscowy? A może mam wybór?3. Co jeśli w czasie obowiązywania WZ złożę nowy wniosek o WZ z innym projektem? Odeślą mnie z kwitkiem, czy mogą wydać nową WZ nieco odmienną od poprzedniej? Krótkie wyjaśnienie, o co chodzi. Chcę już teraz kupić działkę, na której będę się budował za 2-3 lata. Działka jest nieodrolniona, ale z "dobrym sąsiedztwem". Niestety potrzebuję już teraz WZ zezwalającej na zabudowę mieszkaniową, żeby dostać kredyt na ziemię. Nie mam jeszcze projektu domu i obawiam się później zbytniego skrępowania rąk WZ-tką Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam,Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kryjan 19.05.2006 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2006 Witam serdecznie. Mam mały problem w mojej gminie. Kupiłem działkę, nieuzbrojoną od prywatnej osoby. Chciałbym się dowiedzieć kto powinien wykonać i ponieść koszty przyłącza wodociągowego do granicy działki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oskar0259 20.05.2006 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 KryjanTo zależy od sytuacji (i praktyki) w konkretnej gminie. Przeważnie wymagany jest przez gminy współudział w finansowaniu takiej inwestycji.MedelskiWZ wydaje się z reguły bez terminu ważności. Ich ważność kończy natomiast np. uchwalenie planu zagospodarowania obejmujęcego daną nieruchomość.Na Twój problem jest jedna rada: próbować uzgodnić (jeśli to możliwe) z gminą możliwie szerokie ramy, w których "zmieści się" jak najwięcej projektów (a więc duży przedział nachylenia połaci dachów, kierunku spadku i ilości spadków itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
medelski 21.05.2006 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 Wielkie dzięki Oskar Co prawda w urzędzie otrzymalem sprzeczna informacje - ze WZ jest wazna 3 miesiace. Panie jednak nie sprawiala wrazenia pewnej tego co mowi (!!?!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oskar0259 21.05.2006 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:Art. 65. 1. Organ, który wydał decyzję o warunkach zabudowy albo decyzję o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, stwierdza jej wygaśnięcie, jeżeli:1) inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę;2) dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji.2. Przepisu ust. 1 pkt 2 nie stosuje się, jeżeli została wydana ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę.3. Stwierdzenie wygaśnięcia decyzji, o których mowa w ust. 1, następuje w trybie art. 162 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
medelski 21.05.2006 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 wielkie dzieki Oskar! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oskar0259 21.05.2006 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 Być może poniższe uzasadnienie decyzji SKO pomoże komuś w jego staraniach o wydanie warunków zabudowy. Dotyczy mojej "rodzinnej" sprawy (wnioskodawcą była żona). Nie ukrywam, że przyłożyłem rękę do odwołania od decyzji wójta gminy, nazwijmy ją X., i dostarczyłem argumentów, które przyczyniły się do takiego, a nie innego rozstrzygnięcia. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w W., po rozpoznaniu odwołania od decyzji Wójta Gminy X., na podstawie art. 138 § 2 k.p.a. orzekło o uchyleniu zaskarżonej decyzji i przekazało sprawę organowi I instancji do ponownego rozpatrzenia. Z uzasadnienia decyzji SKO: (...) Jak wynika z akt sprawy, po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego wszczętego na wniosek p. Y. Wójt Gminy X. decyzją nr..., z dnia ..., odmówił ustalenia warunków i szczegółowych zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy dla inwestycji (…) W uzasadnieniu decyzji opisano stan faktyczny sprawy oraz wskazano przesłanki merytoryczne i prawne, którymi kierował się Wójt podejmując zaskarżone rozstrzygnięcie. Powołano się na treść art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. nr 80 póz. 717 z późn. zm.), tj. że planowana inwestycja nie spełnia przesłanek pkt. 1 i pkt. 2 ww. art. Przeprowadzona analiza funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu wykazała, iż na sąsiednich działkach brak jest zabudowy mieszkaniowej, jednorodzinnej, która pozwoliłaby na kontynuowanie funkcji oraz określenie parametrów, cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu. Ponadto wskazane pod zabudowę działki nie posiadają dostępu do drogi publicznej. Działki o nr ew. … będące własnością p. Y. nie mogą stanowić ciągu pieszo-jezdnego łączącego teren inwestycji z ul. M., dla którego wymagana jest szerokość min. 5 m, ponieważ ich szerokość wynosi jedynie 3 m. Poza tym ww. działki nie są bezpośrednio usytuowane przy drodze publicznej. Od decyzji tej p. Y. złożyła odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. Odwołanie zostało złożone w terminie. Odwołująca podnosi, iż decyzja Wójta i materiały zebrane w sprawie sprzeczne są ze stanem taktycznym, jaki istnieje na terenie planowanej inwestycji i w obszarze przyjętym do analizy. Przedkładając dokumentację fotograficzną, która była przed wniesieniem odwołania przedmiotem analizy w Wydziale Architektury Urzędu Gminy X. odwołująca podniosła, iż wbrew ustaleniom zawartym w przeprowadzonej analizie i w zaskarżonej decyzji sąsiednie działki wobec (…), położone w obszarze analizowanym, zabudowane są budynkami jednorodzinnymi. Rozwiązana została również sprawa dojazdu do terenu planowanej inwestycji poprzez zawarcie w dniu … umowy ustanowienia służebności drogowej, przez właścicieli działek stanowiących dojazd dc drogi publicznej, tj. ul. M. Szerokość wytyczonej, w wyniku zawartej umowy, drogi stanowiącej dojazd do ul. M. wynosi 6 m. Odwołująca dołączyła również dokumenty, wskazujące, iż działki stanowiące tzw. drogę konieczną połączone są z ul. M. poprzez działki ew. nr …, które w wyniku podziału wydzielone zostały pod drogi (decyzje Wójta Gminy X. nr…, z dn. … oraz nr…, z dn. … i z mocy prawa przeszły na własność Gminy X. W piśmie z dnia … 2005r. Wójt Gminy X. wyjaśnił, iż za działką sąsiednią uznano w decyzji jedynie działkę posiadającą wspólną granicę z działkę przeznaczoną pod inwestycję, dostępną z tej samej drogi publicznej. Ponadto działki nr…, które są pasami terenu o szer. 3 m oraz działki stanowiące własność p Q. nr ew. … mogłyby wspólnie stanowić dostęp do drogi publicznej, lecz po ustanowieniu służebności drogowej wg przepisów odrębnych. Podobnie działki o nr... stanowiące drogę dojazdową wewnętrzną (szer. 16 metrów), wydzielone pod drogę, w wyniku dokonanych podziałów nie mogą stanowić dojazdu do drogi publicznej, gdyż nie mają uregulowanego statusu prawnego z uwagi na brak wpisów do ksiąg wieczystych. Samorządowe Kolegium Odwoławcze zważyło, co następuje:Odwołanie jest zasadne i powinno zostać uwzględnione, bowiem postępowanie organu ] instancji obarczone jest istotnymi błędami, które miały wpływ na rozstrzygnięcie. Merytoryczna kontrola każdej decyzji administracyjnej musi być poprzedzona kontrole formalną.Utrwalony pogląd doktryny oraz orzecznictwa wskazuje, że stronami w postępowaniu o ustaleniu warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy dla projektowanej inwestycji są właściciele i użytkownicy wieczyści działki, której dotyczy postępowanie oraz działek sąsiednich. Zgodnie z wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnie 04.12.1995 r, sygn. VI SA20/95 (publ. ONSA 1996/2/54):"Stroną postępowania administracyjnego o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu mogą być właściciele lub użytkownicy wieczyści sąsiednich działek." Trzeba stwierdzić, iż organ I instancji naruszył art. 61 § 4 k.p.a., gdyż nie zawiadomił osób będących stronami w sprawie o wszczęciu na wniosek p. Y. postępowania administracyjnego w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla projektowanej inwestycji. W aktach sprawy brak jest dokumentów niezbędnych do prawidłowego ustalenia stron postępowania (wniosek inwestora nie zawiera żadnych danych odnośnie nazwisk i adresów właścicieli sąsiednich nieruchomości), brak jest również wypisu z ewidencji gruntów, który pozwoliłby ustalić podmioty będące właścicielami lub użytkownikami wieczystymi tychże działek. W związku z powyższym należy uznać, iż organ I instancji nie zapewnił wszystkim stronom czynnego udziału w każdym stadium postępowania i uniemożliwił im wypowiedzenie się przed wydaniem decyzji co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań czym naruszył podstawową zasadę postępowania administracyjnego wyrażoną w art. 6, 7, 8, 9, 10 § l i art. 77 k.p.a. Dokonując merytorycznej analizy przedmiotowej sprawy stwierdzić należy, iż Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. (Dz. U. 2003, Nr 164, póz. 1588} stanowi w § 3. pkt. 1: W celu ustalenia wymagań dla nowej zabudowy i zagospodarowania terenu właściwy organ wyznacza wokół działki budowlanej, której dotyczy wniosek o ustalenie warunków zabudowy, obszar analizowany i przeprowadza na nim analizę funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie warunków, o których mowa w art. 61 ust. 1-5 ustawy. Przepisy te brzmią: 1. Wydanie decyzji o warunkach zabudowy jest możliwe jedynie w przypadku łącznego spełnienia następujących warunków: 1) co najmniej jedna działka sąsiednia, dostępna z tej samej drogi publicznej, jest zabudowana w sposób pozwalający na określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy w zakresie kontynuacji funkcji, parametrów, cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym gabarytów i formy architektonicznej obiektów budowlanych, linii zabudowy oraz intensywności wykorzystania terenu; 2) teren ma dostęp do drogi publicznej; 3) istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu, z uwzględnieniem ust. 5, jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego; 4) teren nie wymaga uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne albo jest objęty zgodą uzyskaną przy sporządzaniu miejscowych planów, które utraciły moc na podstawie art. 67 ustawy, o której mowa w art. 88 ust. 1; 5) decyzja jest zgodna z przepisami odrębnymi. (...) Przepisy cyt. wyżej ustawy nie zawierają ustawowej definicji działki sąsiedniej. Odnosząc się do zwrotu "działka sąsiednia" użytego w art. 61 ust. l pkt l u.p.z.p. należy przyjąć, że ustawodawca - wprowadzając wymóg zabudowy takiej działki - miał na celu zachowanie harmonii architektonicznej na danym terenie, ochronę walorów estetycznych przestrzeni. Tak więc warunek zabudowy działki sąsiedniej w sposób pozwalający na określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy będzie spełniony wówczas, gdy działka zabudowana graniczy z działką będącą terenem przyszłej inwestycji bądź też jest położona w odległości pozwalającej na utrzymanie albo wręcz podniesienie walorów architektonicznych przestrzeni. Nie ulega zatem kwestii, że działki inwestora odpowiadają ww. przepisom, bowiem na działkach dostępnych z tej samej drogi publicznej (ul. M.) oznaczonej nr , nr : 1, 2, 3, 4, 5, 6 w przedłożonym przez stronę załączniku graficznym do analizy urbanistycznej znajdują się budynki mieszkalne, można więc zapewnić "kontynuację funkcji, parametrów, cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym gabarytów i formy architektonicznej obiektów budowlanych, linii zabudowy oraz intensywności wykorzystania terenu ". W ocenie Kolegium zasadne są więc żądania zawarte w odwołaniu, aby wziąć pod uwagę ww. zabudowę mieszkalną i jej parametry. Jest to też zgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. (Dz. U. 2003, Nr 164, póz. 1588). Rozporządzenie te dopuszcza także kształtowanie nowej zabudowy inaczej niż określają to średnie parametrów istniejącej zabudowy, jeżeli wynika to z przeprowadzonej analizy, ale takie odstępstwa powinno być w sposób szczegółowy uzasadnione. Tymczasem w analizie przeprowadzonej w przedmiotowej sprawie, pomimo objęcia obszarem analizowanym działek o różnych funkcjach i parametrach zabudowy, wzięto pod uwagę jedynie działki niezabudowane, bezpośrednio przylegające do terenu inwestycji. Zasadne są również argumenty odwołującej o istniejącym dostępie terenu planowanej inwestycji do drogi publicznej poprzez działki o nr ew. … oraz …. W materiale dowodowym znajduje się bowiem umowa zawarta pomiędzy … ustanawiająca nieodpłatną służebność drogową, spełniająca wszelkie wymogi formalne niezbędne dla jej ważności. Podobnie fakt istnienia wiążących decyzji podziałowych Wójta Gminy X. nr… powoduje, iż działki ew. … stały się mocy prawa drogą wewnętrzną. Pojęcie dostępu do drogi publicznej, o którym mowa w art. 61 ust. 1 pkt 1 cyt. ustawy nie ogranicza się bowiem do bezpośredniego dostępu, a więc do przypadku, gdy działka budowlana graniczy z drogą zaliczoną do jednej z kategorii dróg publicznych. Zgodnie bowiem z art. 2 pkt 14 ustawy przez "dostęp do drogi publicznej" należy rozumieć zarówno bezpośredni dostęp do tej drogi, jak i dostęp do niej przez drogę wewnętrzną lub przez ustanowienie odpowiedniej służebności drogowej. Należy również podkreślić, iż w celu ustalenia wymagań dla nowej zabudowy i zagospodarowania terenu, wokół działki, której dotyczy wniosek, winien być w sposób prawidłowy wyznaczony obszar analizowany. W myśl § 3 ust. 2 ww. Rozporządzenia granice obszaru analizowanego wyznacza się na kopii mapy zasadniczej lub katastralnej, w skali określonej przepisami, w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem o ustalenia warunków zabudowy, nie mniejszej jednak niż 50 metrów (tj. części działki budowlanej, która przylega do drogi, z której odbywa się główny wjazd lub wejście na działkę). W analizie graficznej, będącej załącznikiem do decyzji, organ winien wskazać miejsce, od którego należy rozpocząć odmierzanie wymaganej, trzykrotnej szerokości frontu działki (wskazać front działki). W analizowanej sprawie brak jest również projektu decyzji - art. 60 ust. 4 cyt. ustawy, podpisanego przez osobę , o której mowa w ust. 4 (projekt oraz stosowny dowód, potwierdzający jej członkostwo w samorządzie urbanistów lub architektów, powinny zostać dołączone do akt sprawy). Z akt sprawy wynika także, iż organ I instancji nie przeprowadził zgodnie z ww. przepisami analizy funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie warunków, o których mowa w art. 61 ust. 1-5 cyt. ustawy - analiza nie spełnia wymagań cyt. rozporządzenia, gdy brak jest jakichkolwiek danych porównawczych odnośnie działek sąsiednich. Do zaskarżonej decyzji nie dołączono jako załącznika „analizy obszaru", zawierającej część tekstową i graficzną. Odnosząc się do szeregu zarzutów podniesionych w odwołaniu, należy wskazać, iż wydanie prawidłowego rozstrzygnięcia merytorycznego w sprawie indywidualnej jest możliwe tylko wtedy, gdy zgodnie z zasadą dochodzenia prawdy obiektywnej podjęte zostaną wszelkie czynności zmierzające do wszechstronnego zbadania sprawy. Szczególną rolę postępowania wyjaśniającego w postępowaniu administracyjnym podkreśla się w orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego, wskazując jednocześnie, że na organach administracyjnych ciąży obowiązek „podejmowania wszelkich kroków dla dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego sprawy, zebrania i rozpatrzenia w sposób wyczerpujący całego materiału dowodowego, umożliwiając stronom wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji oraz do wskazania w uzasadnieniu faktycznym decyzji okoliczności, które organ uznał za udowodnione, dowodów, na których się oparł oraz przyczyn, z powodu których innym dowodom odmówił wiarygodności i mocy dowodowej (art. 7, 77 § l oraz art. 107 § 3 k.p.a.). Prawidłowo przeprowadzone postępowanie dowodowe pozwala dopiero na ocenę, czy w sprawie zostały właściwie zastosowane odpowiednie przepisy prawa materialnego". W rozpatrywanej sprawie organ nie dopełnił obowiązków wynikających z wyżej cytowanych przepisów, nie zbadał wszystkich okoliczności sprawy. W treści odwołania strona zgłosiła okoliczności, które przed wydaniem decyzji ostatecznej powinny być szczegółowo zbadane, gdyż z ich treści wynika, że mogą mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Jak wykazano więc powyżej, postępowanie organu I instancji poprzez wadliwe wykonanie analizy, która jest jednym z dowodów w sprawie, naruszyło art. 7 i 77 K.p.a., co w rezultacie doprowadziło do wydania decyzji niezgodnej z przepisem art. 54 ustawy o planowaniu : zagospodarowaniu przestrzennym. W ponownym postępowaniu organ powinien sporządzić analizę w sposób prawidłowy biorąc również pod uwagę argumenty przedstawione w odwołaniu.W tym stanie sprawy należało orzec jak w sentencji.Decyzja niniejsza jest ostateczna w trybie instancyjnym (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sofix 24.05.2006 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2006 Witam! Mam pytanko! Czy działka rolna ujęta w studium planu zagospodarowania przestrzennego może na tej podstawie zostać podazielona na mniejsze? Bardzo liczę na pomoc Oskara Serdecznie Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asia_zz 25.05.2006 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Witam, czy dla uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanej inwestycji, jest konieczne wczesniejsze uzyskanie decyzji o warunach zabudowy i czy po wprowadzeniu rozporządzenia rady ministrów "w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko....." nie wprowadzono również zmian dotyczących własnie wydania decyzji o warunkach zabudowy gdy dla inwestycji wymagana jest decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oskar0259 29.05.2006 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 Dla zainteresowanych przytaczam jeszcze jedną informację - w takim kierunku mają pójść zmiany przy wydawaniu warunków zabudowy:http://www.nieruchomosci.beck.pl/niusy.php?id_news=3068I jeszcze z moich remanentów: rozstrzygnięcie dość stare, ale może ktoś znajdzie jakiś argument dla swojej sprawy…http://www.lodz.wsa.gov.pl/print_54.phplubhttp://lodz.wsa.gov.pl/index_54.phpI jeszcze jedno rozstrzygnięcie WSA w Białymstoku (Wyrok w sprawie II SA/Bk 564/05 z dnia 2 lutego 2006 r.). Dotyczy m.in. ustalania stron postępowania przy wydawaniu decyzji o warunkach zabudowy:http://www.bialystok.wsa.gov.pl/wybrane_orze/zagosp_prze/II_564_05.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oskar0259 29.05.2006 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 SofixPodział działki na podstawie zapisów studium zagospodarowania gminy nie jest możliwy.Studium to uchwała rady gminy, której zapisów, w szczególności o przeznaczeniu określonych obszarów, musi przestrzegać rada gminy przy uchwalaniu planów zagospodarowania - ale nie jest to akt prawa miejscowego (a tylko takie akty mogą być podstawą do wydania decyzji administracyjnej). Gdyby były takie zapisy w planie (a najważniejsze - był plan), to nie byłoby przeszkód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oskar0259 29.05.2006 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 Asia_zzMyślę, że chodzi o coś innego, tj. konieczność (w zmienionym stanie prawnym) zapytania organu administracji publicznej przez inwestora o zakres raportu (w odniesieniu do planowanych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko wymagających sporządzenia raportu) przed wniesieniem podania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dotychczas inwestorzy szli (i chcą iść nadal) "na skróty", tzn. występują o wydanie w/w decyzji przedstawiając jednocześnie raport (sporządzony w zakresie, który uznali za stosowny).Jeśli nie o to chodzi, to... nie wiem o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p-urban 31.05.2006 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 Witam. Mam pytanie. Mam zamiar pobudować sobie garaż i złożyłem wniosek o WZ. Czekam na niego już 14 miesięcy. Jest jeden problem. gmina w której mieszkam zerwała umowę z urbansitą który zaczął tę sprawę i nie może jej skoczyć. Jak juz wspomniałem czekam 14 m-cy. Proszę o porady jak można to przyspieszyć. Czy nie ma jakiś procedur?? Przecież 14m-cy to jest totalne bezprawie. Jak to zrobic aby otrzymać wkońcu te warunki zabudowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mwit3 31.05.2006 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2006 Kupiliśmy działkę w Aleksandrowie, bez świadomości ile wysiłku będzie kosztowało nas zdobycie WZ i pozwolenia na budowę. Wniosek na Żegańskiej złożyliśmy 22 lutego 2006. Chyba jeszcze sobie poczekamy sądząc po tym co mówicie. Uprzejma Pani urzędniczka twierdzi, że nasza droga (w której wszyscy właściciele działek położonych przy niej mają udziały, więc jest to droga prywatna) nie jest drogą gminną i dlatego od 3,5 miesiąca Pan burmistrz zastanawia się co z tym fantem zrobić. PODOBNO!? nie jesteśmy jedynym przypadkiem. Czy coś o takim problemie wiecie? P o m ó ż c i e . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sofix 02.06.2006 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 Dziękuję " Oskar..."[/url] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wari 02.06.2006 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 Uprzejma Pani urzędniczka twierdzi, że nasza droga (w której wszyscy właściciele działek położonych przy niej mają udziały, więc jest to droga prywatna) nie jest drogą gminną i dlatego od 3,5 miesiąca Pan burmistrz zastanawia się co z tym fantem zrobić. PODOBNO!? . . Idealnie byłoby zrzec się drogi na rzecz gminy. Droga prywatna i to mająca wielu właścicieli to same kłopoty (koszty utrzymania:remonty, odśnieżanie itp.). Trzeba byłoby to robić jednak natychmiast, bo tylko do 15 lipca 2006 gmina musi taką drogę przyjąć, później zależeć to będzie tylko od dobrej woli władz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sliwaprz 03.06.2006 00:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2006 Czesc, Mam pytanie, posiadam dzialke rolna VI klasa ziemi o pow. 1,3 ha. Przylega ona bezposrednio do drogi asfaltowej, na ktorej mam wszystkie media. Poniewaz druga dzialka jesz zabudowana i nie ma na tym terenie planu zagospodarowania, chcialbym wystapic w gminie o warunki zabudowy. Wiem, iz dzialke trzeba najpierw pozielic na dwie bo warunkiem jest by kazda z nich miala najwyzej 1 ha. poniewaz nie jest mi potrzebna chcialbym ja podzielic ja na mniejsze i sprzedac. Tak po 1200 m2. Nie wiem jednak czy bedzie to mozliwe po uzyskaniu warunkow zabudowy na jedna z tych dwoch duzych dzialek. Normalnie nie mozna dzielic dzialki rolnej na mniejsze niz 0,3 ha. Czy ktos z was moglby mi odpowiedziec, jaki jest stan dzialki po przyznaniu WZ? Czy jest to jeszcze dzialka rolna, czy moze juz budowlana? I do tego czy po podziale WZ bedzie tyczyl rowniez dzialek wydzielonych z wiekszej dzialki, czy moze trzeba bedzie wystepowac ponownie o WZ dla kazdej z mnijeszych dzialek? Dzieki za odpowiedz, Przemo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oskar0259 08.06.2006 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 Postarałem się odpowiedzieć w innym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
i28 15.06.2006 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 Witam! Mam proste (chyba) pytanie. Chciałem wybudować dom mniej niż 3 m od granicy działki sąsiada. Obie działki moja i sąsiada to pola jak na razie. Ściana z tej strony jest bez okien i sąsiad wyrazi na to zgodę bo to mój wujek Ale urzad miejski stwierdził że 3 m i inaczej się nie da. Jak to wygląda od strony prawnej??? Czy jest możliwość budowy mniej niż 3 m, jak tak to na jakim etapie się o to starać (pewnie przy WZ)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.