Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wybór najlepszego pustaka ceramicznego na do budowy domu


Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie:)

 

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze pustaka ceramicznego na budowę ścian nośnych domu jednorodzinnego. Chciałbym się kierować przede wszystkim jakością i wytrzymałością takiej ściany a nie reklamą i marketingiem:) .

 

Parametry cieplne są dla mnie drugorzędne, ponieważ planuję ścianę dwuwarstwową ( pustak 25 cm oraz ocieplenie 15 cm).

Niestety nie mam rozeznania jakie produkty są naprawdę dobrej jakości i na jakiego producenta warto się zdecydować.

Zdaję sobie sprawy, że to bardzo ważny wybór, bo decyduje o stabilności konstrukcji domu, dlatego zwracam się do Was z pytaniem, jako do osób z dużo większym doświadczeniem niż ja w tym temacie.

 

Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawy, że to bardzo ważny wybór, bo decyduje o stabilności konstrukcji domu,

 

 

Zdanie powyżej ie jest prawdą.

 

Co do ceramiki to cegła pełna ewentualnie tradycyjny max, żadne porotermy i inny taki badziew. Skąd pomysł że ma być ceramika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jeśli chodzi o ceramikę poryzowaną, to byłem kilka razy na składzie budowlanym i widziałem dużo skruszonych pustaków, przyznam szczerze, że od razu się zastanowiłem jak to jest potem z wytrzymałością takiej ściany, czy nie będzie pękać. Chcę budować bardzo solidnie. Nie wiem czy taki kompromis w ceramice poryzowanej ostatecznie po latach użytkowania nie będzie niewypałem, a jak wiadomo ścian domu już zmienić się nie da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego wybrałem ceramikę. Już odpowiadam. Przeanalizowałem wady i zalety różnych materiałów i ostatecznie wybór padł na ceramikę, mam po prostu do tego materiały duże zaufanie. W końcu budynki z ceramiki tradycyjnej stoją kilkaset lat:) Wiem, że obecnie aby wybrać naprawdę dobry materiał to należy się dokładnie skonsultować, bo łatwo paść "ofiarą " marketingu. Ja też raczej stosuję zasadę ograniczonego zaufania jak pytam o zdanie sprzedawcy:) po prostu czasami jest to konflikt interesów:)

 

Chcę wybrać naprawdę dobrze, bo bardzo długo oszczędzałem na kolejny etap budowy i nie chcę nierozsądnie wydać pieniędzy sumiennie zarobionych.:)

Edytowane przez jurko7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem murowanie z oryginalnego porothermu jest gwarancją jakości materiału. Pustaki kruszą się na pewno mniej niż beton komórkowy, który ciężko dowieźć na plac budowę bez masakry na paletach. Ceramika na też niższą nasiąkliwość, więc ich kupno jest dość pewne - nie ma obaw, że pustaki przemokły w składzie budowlanym i kupujemy gruz :) w betonach wtórne nasiąkanie wodą jest dość niebezpieczne, bo z mokrych bloczków teoretycznie nie powinno się wznosić ściany (bloczki tracą nominalną nośność).

 

Poczytaj sobie jeszcze o technologiach cienkospoinowych jakie są w tym systemie (Profi, Dryfix) - to jest coś czego nie ma konkurencja i moim zdaniem przeważa mocno na korzyść porothermu. Ściana ma dużo mniej wody, nie trzeba jej suszyć kozą i to jest spora oszczędność. Pustaki są droższe, ale w cenie jest zaprawa, więc różnica się moim zdaniem bilansuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego wybrałem ceramikę. Już odpowiadam. Przeanalizowałem wady i zalety różnych materiałów i ostatecznie wybór padł na ceramikę, mam po prostu do tego materiały duże zaufanie. W końcu budynki z ceramiki tradycyjnej stoją kilkaset lat:)

 

OK, masz wybrany materiał ceramika bo jest od lat , tylko zwróć uwagę jaka ceramika była 200 lat temu , bo na pewno nie ta współczesna. Przemyśl co napisałem ja i czołgista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 lat temu też była inna ceramika, bo nie murowało się z poryzowanej tylko pełnej. Potem ktoś mądry doszedł do wniosku, że po co to robić, skoro poryzowanie materiału zapewnia 10-krotnie lepszą izolację termiczną. Jaka jest realnie wyższość MAXa nad porothermem? Bo ja jakoś widzę same minusy maxów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ceramika poryzowana jest przez ten zabieg bardziej krucha czyli slabsza od ceramiki tradycyjnej typu MAX. Moze sie myle w tej kwestii, ale jak dotad spotkalem w kilku skladach budowlanych duzo rozkruszonych pustakow. Zadaniem dla ceramiki w scianie nosnej dwuwarstwowej jest przedewszystkim zapewnienie nosnosci i solidnosci sciany, a za cieplochronnosc odpowiada docieplenie welna. Moim zdaniem to tak jak w produktach dwa w jednym, zawsze zyskuje sie w czyms a w czyms traci. Ja widze owszem zalety cermiki poryzowanej, ale na budowe swojego domu bardzo zalezy mi na najsolidniejszym materiale. Bardzo prosze o opinie osob ktore juz budowaly z tego materialu i teraz uzytkuja dom. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 lat temu też była inna ceramika, bo nie murowało się z poryzowanej tylko pełnej. Potem ktoś mądry doszedł do wniosku, że po co to robić, skoro poryzowanie materiału zapewnia 10-krotnie lepszą izolację termiczną. Jaka jest realnie wyższość MAXa nad porothermem? Bo ja jakoś widzę same minusy maxów...

 

30 lat temu to się głównie budowało z pustaków żużlowych formowanych na budowie lub u domorosłych producentów na wibratorach własnej konstrukcji lub bez nich, z niską zawartością kiepskiej jakości cementu, domy stoją 30 i postoją kolejne 30 lat. Cegły też były, tak z 20 lat temu gdy miałem praktyki na budowie to często takich łeboni jak ja wtedy brano do rozładunków i transportów, cegłą była taka, że jak chwyciłeś za jeden koniec to druga połowa odpadała pod wpływem grawitacji. Budowaliśmy 10m wysoką salę gimnastyczną.

 

Że materiał kruchy nie znaczy, że wmurowany będzie słaby, z porothermu 25 buduje się budynki wielorodzinne nawet po 4 kondygnacje, bez wzmocnień o ile konstrukcja nie jest jakaś specjalnie wymyślna.

 

Ja mam część z pichlera (ciepły), część z leiera (twardy ale bardzo kruchy), teraz jednak wybrał bym winerbergera 15MPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawy, że to bardzo ważny wybór, bo decyduje o stabilności konstrukcji domu...

 

Łooo matko...

...szukanie problemu tam, gdzie go nie ma.

 

Buduj z czego chcesz

Jeżeli postawisz na solidnym fundamencie to będzie stało dłużej niż Ty będziesz żył.

Skup się na znalezieniu dobrego murarza, którry to postawi równo.

 

Prawda jest taka:

- sylikat najlepiej izoluje akustycznie,

- w gazobetonie najłatwiej wykuwa się bruzdy,

 

Cała reszta to marketingowy bełkot.

Pamiętaj, że to jest TYLKO domek jednorodzinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za opinie i chętnie dowiem się więcej. :) Ja nie mam doświadczenia w budowaniu domu, a dopiero od pewnego czasu poznaję tematykę. Najbardziej liczą się dla mnie opinie praktyków. Pytam, bo nie chcę popełnić błędów, bo jak wiadomo te kosztują na budowie dużo. Dla mnie to duże wyzwanie finansowe, ale pragnę spełnić marzenie, mieszkałem przez wiele lat w bloku i przez kolejne lata wynajmując mieszkanie. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo trwałe są pustaki ceramiczne tj zwykłe MAX'y nie raz nie dwa po 25 latach od budowy zdarzy się kawałek ceramiki wykopać z ziemi, nic jej.

To samo tyczy się pustaków betonowych z betonu żwirowego (pospóły) do dziś służą jako wszelakiego typu podpory dzielące np składowane deski od gruntu, stanowiły ogrodzenie do piasku i różne tego typu rzeczy. Pustaki jeszcze z PRL'u i jak widzę im nic nie jest i nadal będą służyć.

 

Ale w domu w ciepełku pustaki każde się prawie sprawdzą. Choć brał bym do murowania cegłę szczególnie z rozbiórki, ponieważ surowy mur ceglany można dość ciekawie zaaranżować, pojemność cieplna też bez mała spora.

Zapomnijcie że ceramika czy BK mają jakąś pojemność cieplną. 24 cm muru z BK odpowiada 7cm desce dębowej ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
A jakiego polskiego producenta ceramiki polecacie?:) takiego, który oferuję naprawdę dobrą jakość. Chciałbym wspierać polską produkcję, taki patriotyzm produktowy:)

 

Większość pustaków jest wypalana w Polskich cegielniach, więc obojętnie co wybierzesz to i tak wesprzesz :p Sam Wienerberger ma bodaj 3 cegielnie w Polsce... Które nota bene wypalają też pustaki na rynek niemiecki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z max-ami które się tu poleca to też różnie bywa, miałem kilka bo potrzebowałem na ścianę grubości 19cm - leiera moim zdaniem nie różniły się jakością ceramiki od poryzowanych 25-ek, równie lekkie i kruche. No i takie pustaki chyba raczej z pionową spoiną powinno się murować a jaka pewność, że murarze się przyłożą i będą te spoiny wypełniać jak należy a nie tylko wrzucą po obu stronach muru trochę zaprawy ?

Podstawa solidnych murów to murarze, którzy nie lecą w kulki, robią pełne fugi z porządnie przygotowanej zaprawy - cement trafia w twoje mury a nie do ich bagażnika i murują proste, pionowe ściany.

A teoria jest taka, że na jednym dobrej jakości pustaku p+w klasy 15 wym. 25*38cm teoretycznie można by postawić o ile dobrze rachuję 140 ton zanim ulegnie zniszczeniu tj na 3 pustakach ustoi cały spory dom. Teoretycznie bo to laboratorium - w praktyce podatność ścian na wyboczenie, stopień wypełnienia spoiny, niedokładności na budowie ograniczają obliczeniową i rzeczywistą wytrzymałość muru z takich pustaków z 15 do ok 3MPa co też jest ogromną wartością biorąc pod uwagę, że dom stoi na iluś tam mb murów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...