silno 30.01.2015 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Buduję dom (parterowy 105m2) pod koniec roku i proszę o pomoc w stwierdzeniu czy ten dom będzie się zbiżał do parametrów domu pasywnego. 1.płyta fundamentowa – wymiana gruntu 50 cm i zagęszczona piaskiem ,folia wodoszczelna, 20 cm styropian twardy na folii U= 0.036 i 10 cm na obrzeżach, 20 cm betonu B20 zbrojonego podwójną kratą, 5 cm styropianu twardego na płycie , 6 cm betonu na posadzce. ( 1 m izolacja w której w skład wchodzi 25 cm styropianu i 25 cm betonu) 2. Okna trójszybowe. U=0.7 z ciepłym montażem. (teśma paraizolacyjna) 3. ściany konstrukcyjne (zewnętrzne) beton komórkowy Solbet o gr. 24 cm P+W ( pióro-wpust) 4. Styropian 20 cm. 5. Strop ocieplony wełną mineralną 30cm 6. Drzwi wejsciowe Gerda u=1.3 7. Podłoga ocieplona styropianem twardym o gr. 10 cm 8. Wntylacja mechaniczna - rekuperator z odzyskiem ciepła. Salon niestety zwrócony w kierunku północno zachodnim (nie mam wpływu na ułożenie domu na działce). dzięki za opinie ! Edytowane 30 Stycznia 2015 przez silno brak pewnych informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 30.01.2015 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 raczej energooszczędny...ok. 3 litrowy ...pasywność to trochę większe wyzwanie i nie zależy tylko od grubości izolacji ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
silno 30.01.2015 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Jasiek co oznacza 3 litrowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kater-acme 30.01.2015 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 raczej dość energooszczędny, ale bez rewelacji; nie wszędzie też podajesz lambdę styro, więc można to rozumieć jako np. 20 cm styro 040, co już dawno niczym specjalnym nie jest; ba, 036 to też żadna rewelacja; jakbyś wszędzie miał np. 20-25 cm 031 to OK nie bardzo też widać jak miałby się samemu ogrzewać, a to chyba warunek, żeby mówić o pasywności? tak na zupełnie zgadujące oko to z 50 W / m2 by trzeba do grzania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 30.01.2015 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Jasiek co oznacza 3 litrowy? ok. 30 kWh / m2 / rok... np. domek 100m2 zużyje na ogrzewanie ok. 3000kwh w sezonie grzewczym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 30.01.2015 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Już budujesz, czy będziesz budował pod koniec roku? Jeśli możesz zmienić projekt, to go zmień i zrób salon od południa. Płytę fundamentową zrób na 30cm styropianu EPS 100 pod całą powierzchnią. Maksymalnie EPS 200 na obrzeżach, ale nie jest to fizycznie konieczne - najwyżej może tego wymagać konstruktor. Jeśli chcesz pasywny, to musisz zrobić przenikalność przegród maksymalnie 0,1 W/m2K, a to oznacza 30cm dobrego styropianu lambda 0,033 w ścianach i stropie. Strop ociepl styropianem, bo jest tańszy i lepszy. Wełnę daje się z konieczności, żeby się nie kruszyła w pracującym dachu. Jeśli masz strop, to napchaj styropianu. Ściany zrób jednak na pionową spoinę. Pióro-wpust się szybciej i taniej buduje, ale nie ma szczelności powietrznej, co jest bardzo ważne w budownictwie energooszczędnym i pasywnym. Przy ciepłym montażu okien zaznacz od razu, że chcesz okna wysunąć za mur. To bardzo ważne, bo firmy oferują ciepły montaż w murze jako standard. Wysunięcie na konsolach to szczerze powiedziawszy bardzo rzadkie zamówienie, i instalatorzy najpewniej u Ciebie będą się uczyć. Taka jest rzeczywistość. Podłogi już dodatkowo nie trzeba ocieplać - tylko 30cm pod płytę. Drzwi wejściowe 1,3 to słabizna. Spróbój tego: http://www.stolpaw.com.pl/drzwi-zewnetrzne/stolterm Za mniej niż 4 tyś można mieć drzwi drewniane ze wzmocnieniami z płaskownika 8x80mm, pasywne, U poniżej 0,8, 90mm grubości z ciepłym montażem. No i rekuperator warto kupić albo zrobić z dobrym wymiennikiem przeciwprądowym. To bardzo ważne. Do tego może się przydać GWC, ale nie jest konieczny. I na koniec najważniejsze w pasywności jest prawidłowe ustawienie domu. Dopiero to ze świetną izolacją może dać dom pasywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.01.2015 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Śmiem twierdzić, że tego domu nie da się zrobić w standardzie pasywnym (10W/m2). To jest nie realne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
halszka1938 31.01.2015 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 Podam Ci dla porównania:płyta fundamentowa - pod 10cm xps, nad 20cm styro 0,031ściany - 25cm styro grafit 0,031dach - izolacja nakrokwiowa 20cm PIR 0,021WM z reku.okna pakiet trzyszybowy, montaz na taśmach, współczynniki < 0,9 Dom z pełnym piętrem, ustawiony na działce przy założeniu najmniejszych strat i największych zysków od słońca. Od północy osłania go wiata i "szopa", prawie bez okien. Południe największe przeszklenia. 145m2 po podłodze i tyle samo uzytkowej - projektowane obciążenie cieplne ok. 31Wm2, zapotrzebowanie na ogrzewanie ok 41Wm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.02.2015 23:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 ...zapotrzebowanie na ogrzewanie ok 41Wm2. bez szans, ale... 41 kWh/m2rok już tak naprawdę trochę pokory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
halszka1938 05.02.2015 00:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Dążyłam do plusenergetycznego, ale nie wyszło :-/ Oczywiście, że to błąd, taki drobny bez szans, ale... 41 kWh/m2rok już tak naprawdę trochę pokory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luki8l 05.02.2015 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 U mnie z kolei jest tak:-płyta fundamentowa na 20cm XPSa, - ściany Porotherm Dryfix 25cm,- na ścianach 25cm grafitowego lambda 31,- 33cm SuperMaty w dwóch warstwach dachu - każde łączenie, w obu warstwach, sklejone pianką PUR,- Strych i strop ocieplony tak samo - 33cm SM,- okna 0,7 trzyszybowe Vetrex V90+, wysunięte w ocieplenie, ciepły montaż, ciepłe parapety, dodana taśma rozprężna,- okna dachowe Fakro U5, trzyszybowe,- drzwi Porta EcoPolarPassive, również na taśmach rozprężnych i ciepłym montażem,- WM z reku, Mistsubishi,- PC z dolnym źródłem pionowym 2 x 80m,- Kominek z DGP,- salon od strony południowej i zachodniej. Kurcze, czy uda się dobić do faktycznych 30kWh/m2 rok ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.02.2015 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Może. A napewno do 3 tyś za metr kwadratowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 05.02.2015 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Może. A napewno do 3 tyś za metr kwadratowy. Przemek, zbieram szczeke z podlogi po Twoim komentarzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 05.02.2015 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 ok. 30 kWh / m2 / rok... np. domek 100m2 zużyje na ogrzewanie ok. 3000kwh w sezonie grzewczym... Gdy dom 100m2 zużyje na ogrzewanie 3000kWh w sezonie grzewczym, to nie będzie to dom 3litrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 05.02.2015 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Mozecie w przyblizeniu powiedziec ile procentowo wyzsze bedzie obciazenie cieplne budynku postawionego tradycyjnie na fundamencie w porownaniu do takiego samego domu postawionego na plycie fundamentowej? Czy roznica bedzie rzedu 10- 20% czy moze wiecej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.02.2015 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Mozecie w przyblizeniu powiedziec ile procentowo wyzsze bedzie obciazenie cieplne budynku postawionego tradycyjnie na fundamencie w porownaniu do takiego samego domu postawionego na plycie fundamentowej? Czy roznica bedzie rzedu 10- 20% czy moze wiecej? Myślę,że trudno powiedzieć czy 10-20 a może więcej . Myślę że trudno powiedzieć , czy jakaś będzie. Kluczowym będzie czy dom na gruncie gdzie woda gruntowa pod trawnikiem czy na -2m. Czy płyta ma pionową opaskę izolacyjną po obwodzie,czy nie . Jaka temp. będzie pod izolacją poziomą płyty czy posadzki? Czy woda opadowa z rynien jest daleko odsunięta od fundamentu ,czy leje się przy ścianach fundamentowych itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 05.02.2015 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Myślę,że trudno powiedzieć czy 10-20 a może więcej . Myślę że trudno powiedzieć , czy jakaś będzie. Kluczowym będzie czy dom na gruncie gdzie woda gruntowa pod trawnikiem czy na -2m. Czy płyta ma pionową opaskę izolacyjną po obwodzie,czy nie . Jaka temp. będzie pod izolacją poziomą płyty czy posadzki? Czy woda opadowa z rynien jest daleko odsunięta od fundamentu ,czy leje się przy ścianach fundamentowych itd. Dzieki za odpowiedz. Przyjmijmy hipotetycznie, ze warunki gruntowe tak jak u mnie na dzialce. Glina do 3 metrow, ponizej margiel, a woda na 15 m. Zrobiona opaska pionowa izolacyjna, wykonane odwodnienie domu. Co do temp. pod plyta to nie chce strzelac ale moze 5oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 05.02.2015 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Ktoś to już liczył. Pewnie coś około 20kWh/1mb/rok, tak myślę, ale czy tak jest ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.02.2015 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Dzieki za odpowiedz. Przyjmijmy hipotetycznie, ze warunki gruntowe tak jak u mnie na dzialce. Glina do 3 metrow, ponizej margiel, a woda na 15 m. Zrobiona opaska pionowa izolacyjna, wykonane odwodnienie domu. Co do temp. pod plyta to nie chce strzelac ale moze 5oC. A strzelasz. Może 5oC, może 10oC,a może wiecej. Czym większy dom na płaszczyźnie,tym lepiej a gorzej dla strat. Czym bardziej energooszczędny w bryle ścian i dachu tym lepiej ,bo niższa temp. posadzki,a to są niższe straty. W sobotę kładę czujnik temp. pod płytę u jednego kolesia. Stan surowy otwarty . Powiem ile tam jest . Zamiast okien płyty, zero ogrzewania. Stawiam w ciemno 1PLN,że więcej jak 5oC ,mimo,że na razie tylko 15cm styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.02.2015 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Słusznie prawisz, ciepło w gruncie kiśnie, jak w pościeli .. co z nocnego siku wracasz a jeszcze ciepła. Czy powietrze które podgrzałeś np suszarką jesteś jeszcze w stanie złapać ciepłe ? W związku zdradzieckim każdy kto chciał mógł wyjechać na zachód, tłumy ludzi zgromadziły się w porcie i wchodzą na statek. Wtem pyta się jeden Czekisty, czy ten statek jest bez mierny ? nie odparł, on jest bezdenny tak samo bez denne jest powietrze wobec gruntu. Energia w tym gruncie jak by kiśnie, coś jak pompowanie koła, a w tym kole mała dziurka - symbol strat ciepła Jest na tyle mała iż pompka jest wstanie zwiększać ciśnienie wewnątrz i zwiększać, mimo straty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.