gentoonx 13.02.2015 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 jałowa dyskusja 1. nie znacie parametrów instalacji - brak projektu2. nie znacie spadku ciśnienia na najgorszej pętli3. twórca tematu sam podał odnośnik do danych technicznych swojego kotła, z których jasno wynika, że budowanie instalacji w jego przypadku nie opartej o sprzęgło ciepła było błędem - jak i w wielu innych instalacjach w obecnych czasach domów dobrze izolowanych, gdzie na dom 270-300m2 wystarcza kocioł 16kW, ale pompa w nim już nie wystarcza. W tym co napisał (22OP+1GRZ) nie osiągnie więcej jak 0,75kg/min choćby się zesrał, a przy takich przepływach nie ma co mówić o poprawnej regulacji, tutaj OP będzie się nagrzewało jak fala, a dokładanie pomp wspomagających to najgorsze rozwiązanie z możliwych. Jeśli domek nie jest pobudowany z dużą akumulacją (silka, żelbet) to przy nagłym ochłodzeniu utrzymanie komfortu cieplnego tym układem będzie mało prawdopodobne, na szczęście zimy teraz będą łagodne więc może jakoś to będzie odnośnie porównań:porównanie kolegów do samochodu bardzo dobre, założyciela tematu też - diagnozujemy na zimnym, reperujemy wyłączony, regulujemy rozgrzany po osiągnięciu stabilnej temperatury pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 13.02.2015 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 jałowa dyskusja... Jeśli domek nie jest pobudowany z dużą akumulacją (silka, żelbet) to przy nagłym ochłodzeniu utrzymanie komfortu cieplnego tym układem będzie mało prawdopodobne, na szczęście zimy teraz będą łagodne więc może jakoś to będzie Dyskusja jest o tyle jałowa, że jedni rozprawiają o chlebie, a inni o niebie. Skąd wytrzasnąłeś tą legendę o akumulacyjności? W czym ten komfort jest mierzony? I jakie jest to prawdopodobieństwo? Jakiś liczby podasz? Czy to tylko tak ze słyszenia znasz? I jeszcze ta wytłuszczona pompa... czy my tu pompach piszemy? To nie ta bajka. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 14.02.2015 04:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 w temacie czy da się wyregulować 22 OP tylko na jednej pompie z kotła gdzie przepływy w poszczególnych pętlach są niskie, a sprzęgło hydrauliczne ekstra pompy wspomagające i zawór 3d celowo i świadomie zdemontowano http://forum.muratordom.pl/showthread.php?231581-Pod%C5%82og%C3%B3wka-100-czy-da-rad%C4%99-tylko-z-pompy-pieca&p=6774190#post6774190 Już ponad 100 dni funkcjonuje u mnie ogrzewanie tylko na pompie pieca i teraz mam już pewność - to działa Ja jestem zadowolony podłączyłem 22 obwody działają na samej pompie z kociołka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maxtor74 16.02.2015 13:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Witam! Nie było mnie na forum przez jakichś czas, a tu widzę, że dyskusja w najlepsze poszła... Zdecydowanie "fakty", o których piszecie trochę rozmijają się z rzeczywistością. Podam je jeszcze raz. Mam fatalną współpracę z parkieciarzem i jest to główny powód chaosu w ustawieniach ogrzewania. Miałem wyłączać ogrzewanie TYDZIEŃ przed pomiarem wilgotności, a jednocześnie miałem zapewnić, aby podłoga miała nie więcej niż 22 stopnie, a powietrze nie mniej niż 16. Był czas, że w domu było po 25 stopnie, a był czas, że było tylko 14 stopni. W pewnym momencie zbiegły się dwie rzeczy: 1) do ręki dostałem kamerę termowizyjną 2) kolejny pomiar wilgotności wskazał nadmiar wilgoci w posadzce i miałem ponownie włączyć w domu ogrzewanie. Zdjęcia z tego co zobaczyłem kamerą termowizyjną zamieściłem w pierwszym poście. Ważne! To nie była sytuacja, która trwała tygodniami, że w domu mam 13 stopni, a na kotle 50 stopni.Za to obraz, który zobaczyłem skłonił mnie do przeświadczenia, że ogrzewanie podłogowe nie działa poprawnie i podważyło skuteczność przeprowadzonego wcześniej wygrzewania jastrychu. Uzgodniłem z producentem posadzki, że zrobimy 2 tygodniowe wygrzewanie. W kolejnych dniach podnosiłem temperaturę wody, która opuszczała kocioł o 5 stopni. Osiągnąłem 50 stopni na kotle, utrzymałem tę temperaturę 3 dni. Potem tę temperaturę opuszczałem o 5 stopni. To dlatego nie mogłem powtórzyć niektórych testów i to dlatego zawsze był problem, że w domu nie ma stabilnej temperatury. Ale to chyba oczywiste, bo celem było wygrzewanie. Za to mogłem lekko wyregulować działanie ogrzewania. Już po pierwszych 3 dniach rozgrzewania udało mi się rotametrami tak ustawić przepływy, ze wszystkie pola miały bardzo zbliżoną temperaturę i jedynym moim zmartwieniem pozostało nierównomierne rozłożenie temperatur w obrębie pojedynczego pola (brzeg gorętszy o 4 stopnie od środkowej części). W trakcie wygrzewania nie miałem takiej możliwości, ale teraz po zakończeniu zrobiłem sobie taki test. Zamknąłem ogrzewanie na rozdzielaczu na piętrze, więc cała woda przechodziła przez ogrzewanie na parterze. Przepływy ustaliły się na około 1.5l/min. Różnice w temperaturze między brzegiem obwodu a środkiem pola spadła poniżej 2 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maxtor74 16.02.2015 13:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 budowanie instalacji w jego przypadku nie opartej o sprzęgło ciepła było błędem . Sedno sprawy! Bardzo bym prosił o rozwinięcie tych zdań. Ja dopiero "robię licencjat" się w dziedzinie ogrzewania podłogowego. Uważasz, że sprzęgło hydrauliczne między kotłem a ogrzewaniem rozwiąże problem? Zacytuję instrukcję (link podany przez zbigor'a): Należy przy tym pamiętać, że suma wydajności pomp pracujących w obiegach grzewczych nie może być większa niż 130% wydajności pompy kotłowej. . Tak na chłopski rozum, zastosowanie sprzęgła może podnieść przepływ maksymalnie o 30%. Czyli z niecałego 1l/min do około 1.3l/min. Wydatek finansowy duży (około 4tys), ale czy zysk wystarczający? a dokładanie pomp wspomagających to najgorsze rozwiązanie z możliwych. . Zakładam, że chodzi o zamontowanie pompy wspomagającej bezpośrednio na głównej rurze wchodzącej do kotła? Bo stosując sprzęgło trzeba będzie założyć dodatkową pompę dla obiegu z ogrzewaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 16.02.2015 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Tak na chłopski rozum, zastosowanie sprzęgła może podnieść przepływ maksymalnie o 30%. Czyli z niecałego 1l/min do około 1.3l/min. Wydatek finansowy duży (około 4tys), Z tymi 4 tysiącami to pojechałeś Pompa elektroniczna LFP ePCO o wydajności do 3,3m3 kosztuje jakieś 350 zł. Sprzegło kolejne 350 zł. Z tym podniesieniem przepływu to można zapewne i pojechać pompą za sprzęgłem i na 3m3 tylko czy wtedy bedzie to skuteczne i czy nie będzie np szumów w instalacji to nie wiem. Może warto by uderzyć do producenta pomp lub sprzęgieł. Ja w każdym razie szukam kotła z jak najmocniejszą pompą żeby sprzegła nie montować. Taki Termet Ecocondens Gold ma pompoę ok 2m3 i jest na teraz moim faworytem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maxtor74 16.02.2015 19:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Z tymi 4 tysiącami to pojechałeś Pompa elektroniczna LFP ePCO o wydajności do 3,3m3 kosztuje jakieś 350 zł. Sprzegło kolejne 350 zł. Z tym podniesieniem przepływu to można zapewne i pojechać pompą za sprzęgłem i na 3m3 tylko czy wtedy bedzie to skuteczne i czy nie będzie np szumów w instalacji to nie wiem. Może warto by uderzyć do producenta pomp lub sprzęgieł. Ja w każdym razie szukam kotła z jak najmocniejszą pompą żeby sprzegła nie montować. Taki Termet Ecocondens Gold ma pompoę ok 2m3 i jest na teraz moim faworytem Tak trochę po za tematem.... Jak się jedzie do serwisu samochodowego, oddaje się kluczyki do auta, a mechanicy robią swoje. Jak się idzie do lekarza, to podobnie. Jak się idzie do budowlańca, to trzeba najpierw zrobić "doktorat". Czy naprawdę muszę znać wszystkie tajniki budowy ogrzewania i zapoznać się z katalogami wszystkich dostępnych komponentów? Trudno mi porównywać pompy. Wiem, że obecnie mam w piecu UPM 15-70 (na 95% Grundfos), a w systemie ze sprzęgłem hydraulicznym proponują mi Grundfos Magma3 25-80. Trudno mi porównywać te pompy, bo gdzie nie popatrzę, to inne wartości podają. W dokumentacji Viessmana ta pompa powinna mieć wydajność około 1.3m3, jednak znalazłem jakąś broszurkę grundfosa i według nich ta pompa ma 7m3 wydajności. Za to Magma3 25-80 to według Grundfosa 70m3 Jak to porównać do proponowanych przez Ciebie pomp, to nie mam pojęcia. Za to sama Magma3 25-80 to koszt 2tys zł. "Parametry" parametrami, ale zawsze trzeba pamiętać, że system rurek generuje pewne opory, które będą przekładać się na różnicę ciśnień przed i za pompą. W pewnym momencie nie będzie już istotna "czysta wydajność" pompy, ale to, czy pompa przepchnie konkretną ilość wody pomimo oporów. Obecna pompa według specyfikacji Viessmana w zależności od oporów, pracując na 100% powinna przepchnąć od 0.9 do 1.3m3. Jeśli to przekalkulować na moje 22 obiegi, to będzie 0.7-1 l/min. I to jest rzeczywiście to co obserwuję, rotametry są mało precyzyjnie, ale powiedziałbym, że jest 0.9l/min. Tak jak gentoonx napisał. Ten piec (z tą pompą), więcej nie pojedzie. P.S. Wstrzymałem się z montażem sprzęgła. Za dużo niewiadomych. Szukam, kogoś, kto to przeliczy i zaproponuje rozwiązanie poparte obliczeniami. Na "oko" to już mam za dużo problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 16.02.2015 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Tak trochę po za tematem.... Jak się jedzie do serwisu samochodowego, oddaje się kluczyki do auta, a mechanicy robią swoje...Nic nie stoi na przeszkodzie zebyś poszedł do budowlańca prowadzącego Generalne Wykonawstwo , zapłacił kaskę i odebrał kluczyki od domku. Dokładnie tak samo jak w serwisie samochodowym ktory przywołałeś jako przykład. Przychodzisz, płacisz odbierasz kluczyki. Nie musisz sie znać na niczym Ale skoro decydujesz sie na budowę systemem gospodarczym to zmienia postać rzeczy. Nie porównuj sie do klienta serwisu samochodowego tylko raczej do szefa serwisu który dogląda stada mechaników. Sam nie brudzi rączek ale musi mieć pojęcie o elektryce, blacharce, mechanice żeby go nie wsadzili na minę podwładni lub klienci. btw Gdyby to była moja budowa to rozważyłbym czy nie zastąpić kawałkiem rurki oryginalnej pompy z kotła i zastąpić ja mocniejszą , nawet za kotłem. Wiem , że gwarancja itp ale przemyślałbym takie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 17.02.2015 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 U mnie założono pompę 32-60. tez były pomysły aby wstawić 25-80 ale koszty zaczęły rosnąc wykładniczo i dałem sobie spokój. Trudno mi porównywać pompy. Wiem, że obecnie mam w piecu UPM 15-70 (na 95% Grundfos), a w systemie ze sprzęgłem hydraulicznym proponują mi Grundfos Magma3 25-80. Trudno mi porównywać te pompy, bo gdzie nie popatrzę, to inne wartości podają. W dokumentacji Viessmana ta pompa powinna mieć wydajność około 1.3m3, jednak znalazłem jakąś broszurkę grundfosa i według nich ta pompa ma 7m3 wydajności. Za to Magma3 25-80 to według Grundfosa 70m3 Jak to porównać do proponowanych przez Ciebie pomp, to nie mam pojęcia. Za to sama Magma3 25-80 to koszt 2tys zł. P.S. Wstrzymałem się z montażem sprzęgła. Za dużo niewiadomych. Szukam, kogoś, kto to przeliczy i zaproponuje rozwiązanie poparte obliczeniami. Na "oko" to już mam za dużo problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 17.02.2015 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Trudno mi porównywać pompy. Wiem, że obecnie mam w piecu UPM 15-70 (na 95% Grundfos) ..... W dokumentacji Viessmana ta pompa powinna mieć wydajność około 1.3m3, ... jednak znalazłem jakąś broszurkę grundfosa i według nich ta pompa ma 7m3 wydajności. . Ja znalazłem za to materiał z grundfosa gdzie ta pompa ma 2,75 m3 Za to w instrukcji którą podałeś na stronie 10 jest : W stanie fabrycznym minimalna wydajność tłoczenia (adres kodowy „E7”) ustawiona jest na 30%. Maksymalna wydajność tłoczenia (adres kodowy „E6”) ustawiona jest na następujące wartości: Sterowanie prędkością obrotową w stanie fabrycznym w % 55% dla kociołka 19kW i 65% dla kociołka 26kW Nie wykluczone że masz mocną pompę której moc w celu oszczędzania prądu czy wydłużenia żywotności została fabrycznie dość dużo ograniczona. Coś jak z samochodami. Silnik może dać 200KM ale z uwagi na normy toksyczności, spalania czy hałasu daje 100KM Zapytaj u producenta jak to jest z tą pompą, bo być może rozwiążesz problem bezkosztowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maxtor74 17.02.2015 13:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Nic nie stoi na przeszkodzie zebyś poszedł do budowlańca prowadzącego Generalne Wykonawstwo , zapłacił kaskę i odebrał kluczyki od domku. Dokładnie tak samo jak w serwisie samochodowym ktory przywołałeś jako przykład. Przychodzisz, płacisz odbierasz kluczyki. Nie musisz sie znać na niczym Nie mam jednej firmy, która wykonuje cały dom, ale brałem jedną firmę, która robiła wszystkie instalacje (woda, kanalizacja, gaz, ogrzewanie podłogowe) i samą kotłownię. Idea była taka, że miałem już nie wgryzać się w detale. Gdyby to była moja budowa to rozważyłbym czy nie zastąpić kawałkiem rurki oryginalnej pompy z kotła i zastąpić ja mocniejszą , nawet za kotłem. Wiem , że gwarancja itp ale przemyślałbym takie rozwiązanie. Gwarancji sobie nie odpuszczę. Zresztą, ten piec chyba trochę za skomplikowany, żeby po prostu podać mu większą pompę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maxtor74 17.02.2015 13:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Sterowanie prędkością obrotową w stanie fabrycznym w % 55% dla kociołka 19kW i 65% dla kociołka 26kW Mój kocioł to 35kW. Już mam przestawione na 100%. Poprawa była minimalna. Tam trzeba zwiększyć przepływ 200%, a nie 50%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 17.02.2015 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Może ta pompa to Grundfos ale w specjalnej wersji OEM dla producenta kotła. Tańsza oszczędniejsza, mniej wydajna. Dowiedz sie u producenta ile ta pompa w rzeczywistości może pompować bo inaczej to szukanie igły w stogu siana. Zerknąłem w ostateczną swojego projektu i przewiduje on max wydajność pompy na 3226,8 kg/h gdzie mam 36 obwodów na 3 kondygnacjach i dokładnie 1928m rurek 16mm w podłodze. Instalacje jest z grubsza o 40% przewymiarowana wiec zapewne pompa 1600 kg/h też by prawie starczyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.