Stasio i Jasio 03.02.2015 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Witam, mieszkam sobie trzeci rok w nowym domu i problem polega na tym, że po tym czasie mam do wymiany drzwi do natrysku, baterie, zlewozmywak czy blat kuchenny, ze względu na zanieczyszczenia od wody, których nie da się usunąć. Wodę pijemy przepuszczaną przez filtr znanej firmy. Czy jest zdrowa nie wiadomo, ale człowiek jest spokojniejszy, że nie pije osadu. Pierwsze co przychodzi do głowy to zakup stacji zmiękczającej. Niestety jestem laikiem w tym temacie, stąd zacząłem przeczesywanie Internetu, tego forum, które jest ogromnym zasobem wiedzy w tym zakresie. Pytałem znajomych i ludzi, którzy się na tym znają i poczytałem trochę opracowań. Oczywiście sprzedawcy twierdzą, że woda przepuszczona przez ich filtry jest najlepsza i najzdrowsza, a nawet lepsza niż źródlana. Jako, żem typ nieufny to jakoś nie chce mi się wierzyć, że zmniejszenie twardości do zera cokolwiek pomoże mojej rodzinie. Może pralce i kabinie prysznicowej, ale nasze zdrowie wydaje mi się ważniejsze. Mało też chce mi się wierzyć, że warto uzdatniać wodę pozbawiając jej 95% składników, aby później ją ponownie mineralizować do ujęcia wody pitnej wylewając 80% do kanalizacji. Wyciągnąłem wyniki badań wody z wodociągów i zacząłem porównanie z normami. Wniosek jest taki, że jakość wody jest bardzo dobra z małym wyjątkiem:- twardość ogólna - 6,2 mval/l- magnez - 25 mg/l- wapń - brak pomiaru. Przechodząc do pytań. Jak to jest, że za twardość wody odpowiada magnez i wapń, a mając za niski magnez mam twardą wodę? Czy to może budzić podejrzenia o podwyższonym wapniu, którego nie było świadomie lub nie w badaniach? Czy są na rynku urządzenia, które zmniejszą twardość do konkretnego poziomu, np. 3,6 mval/l jednocześnie zwiększając poziom magnezu? Ewentualnie czy mogę zmiękczyć wodę do ww. poziomu do użytku gospodarczego i bytowego, a do domowego ujęcia wody pitnej doprowadzić bezpośrednio wodę z wodociągów wzbogaconą o magnez? Po