Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem podłogowym


borys63

Recommended Posts

Witam,

sytuacja wygląda następująco:

została wykonana podłogówka składająca się z czterech pętli. Dwie pętle liczą 2m2, jedna 3m2 oraz największa, znajdująca się w salonie - około 30m2. Ogrzewanie w salonie nie grzeje w ogóle. Ogrzewanie na eko groszek.

Poradzono mi dołożyć jeszcze jedną pompę na powrocie.

Co, Wy, Panowie poradzicie zrobić w tej sytuacji?

Dołączam zdjęcia instalacji.

Photo0029.jpg

Photo0030.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sytuacja wygląda następująco:

została wykonana podłogówka składająca się z czterech pętli. Dwie pętle liczą 2m2, jedna 3m2 oraz największa, znajdująca się w salonie - około 30m2. Ogrzewanie w salonie nie grzeje w ogóle. Ogrzewanie na eko groszek.

Poradzono mi dołożyć jeszcze jedną pompę na powrocie.

Co, Wy, Panowie poradzicie zrobić w tej sytuacji?

Dołączam zdjęcia instalacji.

 

Szkoda ze nie doradzono jeszcze dwóch pomp, na cztery pętle 40 m2 dwie pompy?, przepędz takich doradców na 4 wiatry, byc moze jest ta pętla zapowietrzona lub cos blokuje przepływ, moze niesprawny rotametr? Jedna pompka az nadto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze nie doradzono jeszcze dwóch pomp, na cztery pętle 40 m2 dwie pompy?, przepędz takich doradców na 4 wiatry, byc moze jest ta pętla zapowietrzona lub cos blokuje przepływ, moze niesprawny rotametr? Jedna pompka az nadto.

 

tak to już jest z instalatorami ;). u mnie nie dało się uruchomić podłogówki, wszędzie zero na rotametrach. coś tam płynęło, bo były zmiany temperatury na powrocie, ale delta 10*C. instalator powiedział, że "na 123 m2 musi być druga pompa obiegowa na piętro, inaczej to nie będzie działać". nie dałem za wygraną i okazało się w końcu, że do rozdzielacza odwrotnie podłączył zasilanie i powrót (rotametry były "zasysane"). po zamianie wszystkie problemy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gos**c
A nie jest tak, że opory w największej pętli w porównaniu z tymi małymi są na tyle duże, że woda krąży gdzie jej lżej? Może jakbyś przydławił krótkie pętle to woda popłynie też w tej dłuższej pętli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że opory w największej pętli w porównaniu z tymi małymi są na tyle duże, że woda krąży gdzie jej lżej? Może jakbyś przydławił krótkie pętle to woda popłynie też w tej dłuższej pętli.

dokładnie tak . tylko nie wiem czy ten rozdzielacz ma mozliwośc regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile metrów bieżących rury jest w salonie?

Podejrzewam, że w salonie jest położone około 200m bieżących rury.

 

Szkoda ze nie doradzono jeszcze dwóch pomp, na cztery pętle 40 m2 dwie pompy?, przepędz takich doradców na 4 wiatry, byc moze jest ta pętla zapowietrzona lub cos blokuje przepływ, moze niesprawny rotametr? Jedna pompka az nadto.

Zakręć te 3 małe i zobacz czy wówczas salon pogrzeje.

Nie ma żadnych rotametrów, są jedynie zawory odcinające. Wszystkie pętle zostały odpowietrzone, drożność dużej pętli została sprawdzona. Zostały odcinane pojedynczo, a na koniec zamknięte były wszystkie z wyjątkiem dużej. Efekt idnetyczny…

 

tak to już jest z instalatorami ;). u mnie nie dało się uruchomić podłogówki, wszędzie zero na rotametrach. coś tam płynęło, bo były zmiany temperatury na powrocie, ale delta 10*C. instalator powiedział, że "na 123 m2 musi być druga pompa obiegowa na piętro, inaczej to nie będzie działać". nie dałem za wygraną i okazało się w końcu, że do rozdzielacza odwrotnie podłączył zasilanie i powrót (rotametry były "zasysane"). po zamianie wszystkie problemy ustąpiły.

 

Wszystko jest dobrze podpięte, to widać na zdjęciu.

 

A tak przy okazji to czy te rury i rozdzielacz są prawidłowo zabezpieczone przed korozją ze względu na połączenie różnych metali?

 

Podłączona jest jedynie rura pex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej to spuścić wodę z instalacji i wymienić rozdzielacz na rozdzielacz do OP (z zaworami regulacyjnymi lub przepływomierzami), obecnie masz zamontowany najzwyklejszy rozdzielacz do instalacji grzejnikowej wyposażony w zwykłe zawory odcinające (zamknij - otwórz). Następnie zalać instalację wodą, dobrze odpowietrzyć i wyregulować hydraulicznie za pomocą zaworów regulacyjnych bądź przepływomierzy - już ktoś o tym wcześniej pisał: krótkie pętle mocno zdławić a najdłuższą pozostawić otwartą prawie na max.

 

Tymi zaworami które masz obecnie w rozdzielaczu będzie ciężko to wykonać (nie do tego służą), ale może się uda na drodze prób i błędów. Próbuj zakręcić na max. krótkie pętle a następnie delikatnie cofnij/otwórz zawór, na długiej pętli zrób odwrotnie - max. otwórz zawór a potem go delikatnie przykręć

I tak aż osiągniesz sytuację gdy pojawi się przepływ w długiej pętli.

 

Ktoś trochę spaprał ci robotę ale łatwo to naprawić - po sezonie zmień rozdzielacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Instalator być może dobrze mówił. Ta jedna rurka, zakładając, że ma przenieść ok. 2 kW z delta 10* może dać ok. 350 mb oporu. Pompka może być za słaba, bowiem ze zdęcia nie wynika jej moc.

oczywiście nie zmienia potrzeby głębokiej regulacji (przydławienia) pozostałych obiegów.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się pod temat, bo wydaje mi się że i u mnie "fachowcy" coś źle zrobili.

Przyjrzyjcie się proszę mojej rozdzielni, czy jest ona prawidłowo wykonana (jak zasilanie jest u góry to czemu jest na niebiesko, i czy termostat z kapilarą jest dobrze przymocowany?). Czy powinienem założyć samo-odpowietrznik na podłogówce?

 

Dziękuję z góry za informację.

 

20150204_210414.jpg20150204_210400.jpg20150204_210347.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że w salonie jest położone około 200m bieżących rury

i masz odpowiedź czemu nie działa, opory hydrauliczne za duże, trzeba było dać w salonie 3 pętle po 65mb każda a pozostałe pętle połączyć razem w jedną 60mb, miałbyś wtedy 4x65mb czyli najmniejsza pompka 8W by to spokojnie pchała

 

teraz to tylko możesz na koszt twoich fachowców w ramach reklamacji wymieniać pompy CO na coraz większe i potężniejsze np: 25-80 czyli 200-250W mocy elektrycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się pod temat, bo wydaje mi się że i u mnie "fachowcy" coś źle zrobili.

Przyjrzyjcie się proszę mojej rozdzielni, czy jest ona prawidłowo wykonana (jak zasilanie jest u góry to czemu jest na niebiesko, i czy termostat z kapilarą jest dobrze przymocowany?). Czy powinienem założyć samo-odpowietrznik na podłogówce?

 

Dziękuję z góry za informację.

 

[ATTACH=CONFIG]303425[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]303426[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]303427[/ATTACH]

 

Sprawdzony,poczciwy, stałowartościowy układ mieszający z rozdzielaczem OP marki KAN ;)

 

Czy jest jakiś problem w działaniu samego urządzenia czy instalacji OP?

 

Układ powinien być podłączony następująco:

 

Podejście z pieca: zasilanie do górnego zaworu termostatycznego (do niego montujesz później głowicę z kapilarą), powrót z dolnego zaworu regulacyjnego (pod pompą obiegową).

 

Podłączenie pętli OP: zasilanie - dolna belka, powrót - górna belka

 

Strzałka na pompie powinna być skierowana do dołu (tłoczenie w dolną zasilającą belkę).

 

Kapilara założona na dolnej (zasilającej pętle OP) belce.

 

Tworzywowe zaślepki z górnej belki należy zdemontować - stosować tylko w celu konieczności zatrzymania przepływu w pętli OP - najwygodniej to zainstalować siłowniki i przynajmniej jeden (referencyjny) termostat.

 

Układy takie najlepiej pracują przy wyższych temp. zasilania z pieca (około 50st. C).

Edytowane przez K*herm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony,poczciwy, stałowartościowy układ mieszający z rozdzielaczem OP marki KAN ;)

 

Czy jest jakiś problem w działaniu samego urządzenia czy instalacji OP?

 

Układ powinien być podłączony następująco:

 

Podejście z pieca: zasilanie do górnego zaworu termostatycznego (do niego montujesz później głowicę z kapilarą), powrót z dolnego zaworu regulacyjnego (pod pompą obiegową).

 

Podłączenie pętli OP: zasilanie - dolna belka, powrót - górna belka

 

Strzałka na pompie powinna być skierowana do dołu (tłoczenie w dolną zasilającą belkę).

 

Kapilara założona na dolnej (zasilającej pętle OP) belce.

 

Tworzywowe zaślepki z górnej belki należy zdemontować - stosować tylko w celu konieczności zatrzymania przepływu w pętli OP - najwygodniej to zainstalować siłowniki i przynajmniej jeden (referencyjny) termostat.

 

Układy takie najlepiej pracują przy wyższych temp. zasilania z pieca (około 50st. C).

 

Witam,

dzięki za wyczerpującą informację. Pytałem czy wszystko jest oki bo zasugerował mi elektryk, że coś chyba tu nie tak z zasilaniem i powrotem (kolory go zmyliły - mnie również). Walczę ponieważ w momencie pracy pieca, na zasilaniu (górny termometr niebieski) pojawia się wysoka temperatura ok 50 stopni a pompa się nie załącza a grzejniki mega gorące. Zmieniłem teraz miejsce czujnika tego sterownika załączającego pompę (nad pompą przy niebieskim termometrze) i obserwuję. Jak pompa chodziła non stop to chyba był bardziej odczuwalny efekt ciepła w pomieszaniu (jeszcze tam nie mieszkamy). Powoli poznają to wszystko i się uczę. Wydawało mi się, że jest podłączone.

 

Czyli prócz zdjęcia zaślepek i zamocowaniu termostatu jest wszystko ok? A co z tymi siłownikami? Po co kolejny termostat i gdzie miałby on być?

 

W układzie na belkach dorzuciłem jeszcze automatyczne odpowitetrzaki (higroskopijne).

 

Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie układ masz spięty prawidłowo.

 

Jeśli chodzi o pompę to w tego typu mieszaczach pracuje ona cały czas. Na pewno wcześniejsze położenie czujnika sterownika pompy nie było poprawne, mogłem zwrócić na to uwagę wcześniej. Zmiana miejsca jego położenia powinna pomóc usprawnić pracę, w tym miejscu układ mieszający nagrzewa się dość szybko (zasilanie z pieca), jeśli jest możliwość to w ogóle możesz przesunąć go jeszcze bliżej zaworu termostatycznego albo nawet zamontować czujnik przed nim.

 

Siłowniki i termostaty o których pisałem służą do sterowania temp. w pomieszczeniu, jeśli chciałbyś ją zróżnicować w różnych pomieszczeniach. Można także zastosować jeden tzw. referencyjny termostat, umieszczony w najzimniejszym pomieszczeniu i spiąć go z listwą elektryczną z modułem pompowym do której podłączyć można pompę. Wówczas na rozdzielacz montuje się także siłowniki lub przynajmniej jeden siłownik i także spina się go z listwą elektryczną. Moduł pompowy w listwie sterującej działa w ten sposób że gdy wszystkie siłowniki (lub ten jeden) zamkną się (w pomieszczeniu zostanie uzyskana temp. ustawiona na termostacie pokojowym), listwa elektryczna automatycznie odcina zasilanie na pompę. Gdy chociaż jeden siłownik się otworzy, listwa uruchamia pompę - niestety automatyka tańsza jest w wersji przewodowej, radiowa jest droższa.

 

Ogólną zasadę działania i montażu możesz zobaczyć tu: http://pl.kan-therm.com/system_kan_therm/automatyka_sterujaca_kan_therm.html

 

Na początku sam sprawdzisz jak sprawować się będzie układ w takiej konfiguracji jaką masz obecnie, jak będzie źle będziesz kombinował.

 

Tak z ciekawości, jaki masz kocioł, jaka temp. wychodzi z pieca, jak duże są pętle OP?

Edytowane przez K*herm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...