Gość grend 12.02.2015 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Mam pytanie jak mzna rozwiazać zatopienie kabli w wylewce. Chce mieć akumulacyjną 10 cm i teraz kable mam rozkładać na jakis dystansach czy moze wylac 2 razy raz - 3,5 cm i na to położyć kable a później 6,5. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 12.02.2015 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 rozłóż sobie siatki zbrojeniowe do posadzek i do nich przyczep kable za pomocą np. "trytytek", przy robieniu wylewek deczko te siatki poszarpcie tak aby się lekko uniosły i tyle... tak naprawdę to nie ma się o co spinać bo mogą pozostać i na samym spodzie wylewki... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6742606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 12.02.2015 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Mam pytanie jak mzna rozwiazać zatopienie kabli w wylewce. Chce mieć akumulacyjną 10 cm i teraz kable mam rozkładać na jakis dystansach czy moze wylac 2 razy raz - 3,5 cm i na to położyć kable a później 6,5. Ja kupiłem z 1000szt dystansówek żeby podnieść siatki do połowy grubości wylewki, okazało sie to kompletnie niepraktyczne, mniej więcej 950 wyrzuciłem. Wystarczy podnieść trochę siatki przy zalewaniu, jak pisał kolega. Kable do siatek montowałem na taśmy alu od producenta kabli, trytytki dadzą radę, będzie chyba taniej ale trochę więcej roboty. Ważne jest umieszczenie czujników temperatury w posadzce, jak są za blisko albo za daleko kabla, to potem jest kłopot ze sterowaniem. Przypilnuj, by były w połowie odległości między kablami, dobrze przymocuj. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6742711 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 13.02.2015 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Ważne jest umieszczenie czujników temperatury w posadzce, jak są za blisko albo za daleko kabla, to potem jest kłopot ze sterowaniem. Przypilnuj, by były w połowie odległości między kablami, dobrze przymocuj. w przypadku kabli czujniki podłogowe są bezużyteczne bo wystarczy tylko pokojowy a temp. podłogi sama się reguluje ... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6743749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 14.02.2015 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 w przypadku kabli czujniki podłogowe są bezużyteczne bo wystarczy tylko pokojowy a temp. podłogi sama się reguluje ... Ta, to się zastanów, do jakiej temperatury się nagrzeje podłoga jak ktoś zapomni zamknąć okno zimą i ile w takiej sytuacji wyniesie koszt prądu. Maksymalna temperatura, jaką producenci parkietów uznają za bezpieczną dla parkietu to około 28 stopni, jak zamierzasz tego pilnować bez czujnika podłogowego? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6744291 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 14.02.2015 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 kladliscie moze folię aluminiową miedzy styro a beton. Jak by nie było to taka folia RSC ??? jest uzywana w ratownictwie aby nie wychłodzic np rannego i jakby nie było to dobra izolacja. Tylko jak wypada w tym wszystkim styro - czy jest wstanie przejąć energię i przetransportować ja do gruntu ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6744347 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.02.2015 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Ta, to się zastanów, do jakiej temperatury się nagrzeje podłoga jak ktoś zapomni zamknąć okno zimą i ile w takiej sytuacji wyniesie koszt prądu. Maksymalna temperatura, jaką producenci parkietów uznają za bezpieczną dla parkietu to około 28 stopni, jak zamierzasz tego pilnować bez czujnika podłogowego? zacznijmy od tego że temperatura podłogi jest wypadkową strat pomieszczenia do temp. zadanej przez sterownik i jakieś tam pobożne życzenia dotyczące temp. samej wylewki nic nie wnoszą bo i tak musisz ją rozgrzać do takiej temperatury aby osiągnąć wymaganą w pomieszczeniu... druga sprawa to te otwarte okna...., kto o zdrowych zmysłach mając ogrzewanie elektryczne je otwiera i tak zostawia w sezonie grzewczym...?, pomijam fakt jakiegoś tam niby przegrzania bo tak naprawdę przy otwartym oknie nie jesteśmy w stanie zagrzać ani wylewki ani pomieszczenia bo najnormalniej w świecie nie mamy aż tyle mocy zainstalowanej w podłodze.... jak ktoś nie daje wiary temu co piszę to niech sam się przekona i trochę poeksperymentuje wtedy sobie porozmawiamy jak praktyk z praktykiem... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6744365 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 14.02.2015 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 ....producenci parkietów uznają za bezpieczną dla parkietu to około 28 stopni, jak zamierzasz tego pilnować bez czujnika podłogowego? oj to ten biedny parkiet latem jak na niego słonko poświeci przez okno trzeba będzie wywalić niestety - szkoda troszkę Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6744370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 14.02.2015 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Ta, to się zastanów, do jakiej temperatury się nagrzeje podłoga jak ktoś zapomni zamknąć okno zimą i ile w takiej sytuacji wyniesie koszt prądu. Maksymalna temperatura, jaką producenci parkietów uznają za bezpieczną dla parkietu to około 28 stopni, jak zamierzasz tego pilnować bez czujnika podłogowego? A czasem nie 27 oC, wiem ze to niewielka róznica, ale dla drewna znacząca. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6744371 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 14.02.2015 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 jak ktoś nie daje wiary temu co piszę to niech sam się przekona i trochę poeksperymentuje wtedy sobie porozmawiamy jak praktyk z praktykiem... Nie bardzo rozumiem Twój komentarz. Jak podniosę temperaturę zadaną w sypialni, gdzie mam panele drewniane, o dwa stopnie, to posadzka osiąga 27 stopni w godzinę (około 1.5kW mocy kabla na <10m2). Jakbym nie wyłączył grzania, to temperatura posadzki dalej by się podnosiła. Czy to zdeformuje drewno czy nie - sprawa dyskusyjna, ale w karcie technicznej paneli jest napisane, żeby nie przekraczać 26 czy 28 stopni, nie pamiętam dokładnie. Temperatura powietrza w tym czasie zmienia się około 0.2 stopnie, na większe zmiany trzeba poczekać jeszcze 4-5 godzin. Przy wygrzewaniu posadzek na około 50% mocy osiągnąłem bez problemu 40 stopni temperaturę posadzki (gołej) przy 10 na zewnątrz, dlatego notki o braku mocy również nie ogarniam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6744404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 15.02.2015 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 A mam zapytanie odnośnie samej wylewki:Czy to prawda, że wylewka zrobiona z kruszywa 2-8mm wymieszana z piaskiem 0-2mm jest lepsza niż tylko z samego piasku 0-2mm......że daje to również klase betonu C20/25, a na samym piasku max C8/10, czyli około 2,5 razy twardszy i mocniejszy beton,bardziej zagęszczony, tj. również lepiej przewodzący ciepło ogrzewania podłogowego.Piec na wodnym ogrzewaniu moze byc ustawiony 2-3st C niżej i nagrzeje tak samo beton jak przy wylewce na piasku 0-2mm który jest bardziej porowaty.Piszę oczywiście o wylewkach z mixokreta, na wszystkich podłogach płytki. Wiadomo kruszywo 2-8mm kosztuje, dlatego pytam czy jest sens dopłacać? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6744543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.02.2015 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Nie bardzo rozumiem Twój komentarz. Jak podniosę temperaturę zadaną w sypialni, gdzie mam panele drewniane, o dwa stopnie, to posadzka osiąga 27 stopni w godzinę (około 1.5kW mocy kabla na <10m2). Jakbym nie wyłączył grzania, to temperatura posadzki dalej by się podnosiła. Czy to zdeformuje drewno czy nie - sprawa dyskusyjna, ale w karcie technicznej paneli jest napisane, żeby nie przekraczać 26 czy 28 stopni, nie pamiętam dokładnie. Temperatura powietrza w tym czasie zmienia się około 0.2 stopnie, na większe zmiany trzeba poczekać jeszcze 4-5 godzin. Przy wygrzewaniu posadzek na około 50% mocy osiągnąłem bez problemu 40 stopni temperaturę posadzki (gołej) przy 10 na zewnątrz, dlatego notki o braku mocy również nie ogarniam. włącz sobie ogrzewanie i otwórz okno to zobaczysz jak ci się podnosi ta temperatura podłogi i pomieszczenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6744639 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 15.02.2015 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 włącz sobie ogrzewanie i otwórz okno to zobaczysz jak ci się podnosi ta temperatura podłogi i pomieszczenia ... No właśnie w tym rzecz, że temperatura pod parkietem podnosi się w takim przypadku szybko, temperatura powietrza wcale. Serio serio. Nie zamierzam testować do ilu się podniesie, bo mi szkoda podłogi. Przy 26 stopniach odcinam zasilanie kabla. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6744747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.02.2015 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 No właśnie w tym rzecz, że temperatura pod parkietem podnosi się w takim przypadku szybko, temperatura powietrza wcale. Serio serio. Nie zamierzam testować do ilu się podniesie, bo mi szkoda podłogi. Przy 26 stopniach odcinam zasilanie kabla. to jest bardzo ciekawe bo jak ja bym chciał utrzymywać maksymalnie 26* w wylewce to miałbym najzwyczajniej zimno w pokojach na poddaszu gdzie są wykładziny dywanowe po całości, często i gęsto sama wylewka pod nimi rozgrzewa się do 30-35* aby w pomieszczeniu utrzymać w granicy 22-23*... owszem takie temperatury typu 26* to sie zdarzają ale tylko przy okładzinie z płytek , mając jakąkolwiek deskę na podłodze i tak będziesz musiał utrzymywać okresowo wyższe temp. wylewki aby utrzymać komfort... co najciekawsze pomimo tych ponad 30* samej wylewki pod wykładziną to temp. mierzona na powierzchni samej okładziny jest praktycznie taka sama jak przy płytkach czyli ok. 26*, mając deski na podłodze temperatura na nich będzie wypadkową strat pomieszczenia do zadanej temperatury a to co dzieje się w samej wylewce pod okładzina to już tylko pobożne życzenia i jakiekolwiek sterowanie temperaturą betonu pod deskami mija się z celem... oczywiście zawsze można utrzymywać "komfortowe" 17-18* w pomieszczeniach i trzymać się wytycznych dotyczących max. 26-27* samej wylewki... wracając do wzrostu temperatury wylewki podczas pracy przy otwartym oknie to trzeba by znacznie przewymiarować zainstalowaną moc samego kabla aby cokolwiek zdziałać w tym kierunku, przeważnie jest 1,5-2,5 kW w pomieszczeniu i tak na prawdę nie ma czym wojować przy przeciągu... efekt podobny do podgrzewania dużego garnka pełnego wody za pomocą małego palnika, temperatura zatrzyma się w punkcie równowagi ... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6745203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 15.02.2015 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 (edytowane) to jest bardzo ciekawe bo jak ja bym chciał utrzymywać maksymalnie 26* w wylewce to miałbym najzwyczajniej zimno w pokojach na poddaszu gdzie są wykładziny dywanowe po całości, często i gęsto sama wylewka pod nimi rozgrzewa się do 30-35* aby w pomieszczeniu utrzymać w granicy 22-23*... [...]wracając do wzrostu temperatury wylewki podczas pracy przy otwartym oknie to trzeba by znacznie przewymiarować zainstalowaną moc samego kabla aby cokolwiek zdziałać w tym kierunku, przeważnie jest 1,5-2,5 kW w pomieszczeniu i tak na prawdę nie ma czym wojować przy przeciągu... efekt podobny do podgrzewania dużego garnka pełnego wody za pomocą małego palnika, temperatura zatrzyma się w punkcie równowagi ... Najwyraźniej mamy inne warunki, u mnie ten punkt równowagi jest duuużo wyżej, przy takiej mocy jak piszesz. Grzanie wylewki z kafelkami zatrzymuję przy 28 stopniach w posadzce, wylewki z parkietem - przy 26 stopniach, i bez problemu mam 23 stopnie gdzie chcę, nawet przy -15 na dworze. Problem moim zdaniem jest innej natury, chodzi o zjawiska dynamiczne, nie równowagę. Ciepło, żeby przedostać się przez warstwę parkietu, potrzebuje czasu. Próba gwałtownego dogrzania pomieszczenia spowoduje mocne podgrzanie desek od spodu, a dopiero po pewnym czasie, u mnie liczonym w godzinach, zacznie rosnąć temperatura powietrza. W tym czasie średnia temperatura posadzki może wzrosnąć dość mocno, niezdrowo dla parkietu. Mogę sobie wyobrazić algorytm, który będzie sobie próbował z tym poradzić bez czujnika w wylewce, ale będzie on po prostu bardzo wolno podgrzewał, innego wyjścia nie widzę. Ja akurat nie steruję temperaturą posadzki (choć czytałem i o takich rozwiązaniach), tylko ograniczam jej maksymalną temperaturę -- dla zdrowia tego, co na posadzce położone, i dla ograniczenia przesterowania i oscylacji temperatury powietrza. Takie rozwiązanie sprawdza się u mnie świetnie. Problem mam tylko w jednej łazience, w której czujnik temperatury posadzki ewidentnie jest za blisko kabla, zgłasza maksymalną temperaturę zaraz jak załączę grzanie, co ma niewiele wspólnego ze średnią temperaturą posadzki, w związku z czym trudniej sterować. Stąd mój komentarz o poprawnym ułożeniu czujnika. Edytowane 15 Lutego 2015 przez kroles 23 stopnie, 24 nie próbowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6745295 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.02.2015 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 włącz sobie farelkę 2kW na całą noc i otwórz okno to sam przekonasz się że nic nie nagrzejesz, to samo z podłogą ..., te 2 kW w betonie nie są w stanie podnieść znacząco jej temperatury gdy cały czas będzie studzona chłodnym powietrzem ...( jak by było inaczej to miałbym już stopiona wykładzinę pod materacem lezącym na podłodze w jednym z pokoi..., temp. podłogi pod nim jest tylko o kilka stopni wyższa niż obok a mierzona na powierzchni wykładziny i powierzchni materaca jest taka sama... ) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6745903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 16.02.2015 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 włącz sobie farelkę 2kW na całą noc i otwórz okno to sam przekonasz się że nic nie nagrzejesz, to samo z podłogą ..., te 2 kW w betonie nie są w stanie podnieść znacząco jej temperatury gdy cały czas będzie studzona chłodnym powietrzem ...( jak by było inaczej to miałbym już stopiona wykładzinę pod materacem lezącym na podłodze w jednym z pokoi..., temp. podłogi pod nim jest tylko o kilka stopni wyższa niż obok a mierzona na powierzchni wykładziny i powierzchni materaca jest taka sama... ) Brniemy w głupie analogie? To włącz czajnik 2kW na całą noc i otwórz okno, daj znać, co się stało. Jakbym nie patrzył przez ostatnie pare miesięcy na pomiary temperatury w wylewce, temperatury powietrza i temperatury zadanej, to może i bym uwierzył, że problem nie istnieje. Dla mnie koniec dyskusji, fakty nie pasują koledze do teorii, trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6746223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.02.2015 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Brniemy w głupie analogie? To włącz czajnik 2kW na całą noc i otwórz okno, daj znać, co się stało. Jakbym nie patrzył przez ostatnie pare miesięcy na pomiary temperatury w wylewce, temperatury powietrza i temperatury zadanej, to może i bym uwierzył, że problem nie istnieje. Dla mnie koniec dyskusji, fakty nie pasują koledze do teorii, trudno. taaa... te ostatnie kilka miesięcy to przy otwartym oknie... otwórz człowieku sobie okno na rozcież w pokoju i wtedy sobie monitoruj te swoje wylewki... mam ogrzewanie "kablami" od dziesięciu lat a ostatnie cztery sezony są monitorowane dzień po dniu , każde pomieszczenie z osobna, jak taka "teoria' jest za mało wystarczająca do tej twojej "praktyki" to trudno... jak zwykle " odbijanie piłeczki" bo "moje jest mojsze"... jak już tak panicznie się boisz przegrzać deski to pomierz sobie w środku upalnego lata jaką temperaturę ma podłoga przy oknie,według twoich "teorii" to już powinna się rozsypać.... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6746246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 17.02.2015 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 kroles jakiego sterownika używasz do sterowania temperaturą posadzki? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6746990 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 17.02.2015 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 włącz sobie farelkę 2kW na całą noc i otwórz okno to sam przekonasz się że nic nie nagrzejesz, to samo z podłogą ..., te 2 kW w betonie nie są w stanie podnieść znacząco jej temperatury gdy cały czas będzie studzona chłodnym powietrzem ...( jak by było inaczej to miałbym już stopiona wykładzinę pod materacem lezącym na podłodze w jednym z pokoi..., temp. podłogi pod nim jest tylko o kilka stopni wyższa niż obok a mierzona na powierzchni wykładziny i powierzchni materaca jest taka sama... ) A co by się stało, gdybyś uruchomił wspomnianą farelkę i zamknąłją w drewnianej skrzyni ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/198037-kable-grzewcze-wylewka/#findComment-6747214 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.