Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zakup domu z zaadaptowanym poddaszem nieużytkowym

Recommended Posts

Jako, że jest to mój pierwszy post na forum, to chciałbym się ze wszystkimi przywitać, więc Witajcie.

Zarejestrowałem się na forum ponieważ jesteśmy wraz z żoną na etapie zakupu domu jednorodzinnego - podpisana umowa przedwstępna w formie aktu notarialnego. Niestety jako, że do tej pory mieszkaliśmy w mieszkaniach, to nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o domy. Nie przyglądałem się za bardzo projektowi i teraz wyszło, że obecna właścicielka domu zaadaptowała poddasze nieużytkowe bez zgłaszania tego gdziekolwiek. w sieci znalazłem informacje, że powinna dostać na to pozwolenie. Dom wybudowany w roku 2012. Jeśli chodzi o adaptację, to na poddaszu powstały następujące pomieszczenia:

1) sypialnia nad salonem na parterze,

2) gabinet w drugiej części domu,

3) łazienka pomiędzy tymi pomieszczeniami,

4) schowek,

5) korytarz prowadzący do tych pomieszczeń.

Powyższe pomieszczenia są wykończone poza łazienką, w której zainstalowana jest tylko toaleta.

Wszystkie ściany to lekka konstrukcja z płyt GK na profilach. Strop to też konstrukcja lekka, czyli belki drewniane pokryte płytami MFP.

Chcielibyśmy wykończyć łazienkę na poddaszu w następujący sposób:

1) Zainstalować elektryczne ogrzewanie podłogowe,

2) Położyć płytki na podłodze i ścianach,

3) Zamontować prysznic,

4) Zamontować wiszącą szafkę z umywalką

I tutaj pojawiają się pytania:

1) Czy nie będzie problemu z położeniem płytek: na podłodze jeśli chodzi o sztywność płyt MFP, na ścianach jeśli chodzi o nośność płyt GK?

2) Czy będzie można zamontować kabinę prysznicową do płyt GK? Czy będzie ona stabilna?

3) Jak wygląda sprawa z podwieszeniem szafki z umywalką na ścianie z płyt GK?

Abstrahuję od faktu, co trzeba zrobić z zalegalizowaniem tego poddasza i jakie będą koszty takiego zabiegu.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, które upewnią mnie, bądź nie do zakupu tego domu.