Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak osiągniąc idealnie gładki fundament?

Walo

Recommended Posts

To mój pierwszy post, więc na początek witam wszystkich forumowiczów. :)

Od niedawna zajmuję się montażem gabionów. Jeśli są one wysokie i długie, to wylewam pod nie fundament o głębokości 50-70cm.

Zawsze po wyschnięciu fundamentu jest on trochę chropowaty. Zamawiam gruszkę z betonem B20.

Co muszę zrobić, żeby fundamenty były podobne do tych na załączonym zdjęciu?

Jestem estetą :-P i denerwuje mnie to, że są one chropowate.

Nie znam się na betonie, bo nie jestem budowlańcem. Wiem, że są różne środki do betonu, wibratory, etc. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale szałunki wykonuję z grubej płyty OSB.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,

Walo

gabiony_jakosc_2.jpg

Przede wszystkim dobrze zawibrować, potem przelecieć samolotem a najlepiej helikopterem.

Po samolocie beton już jest gładki, a helikopter daje lustro, ale przy tak wąskich kawałkach raczej się nie da użyć sensownego sprzętu, zostaje samolot i kielnia.

Jeśli chcesz mieć równy poziom, to bez niwelatora się nie obędzie.

Fundamenty na zdjęciu, mogły być przygotowane na stołach i przywiezione na budowę do wkopana.

Stół jest super sprawą, włączasz i idziesz zrobić herbatę, a całość sama się wibruje. Wychodzi beton zupełnie bez wad, idealnie gładki.

Edytowane przez MiśYogi

MiśYogi, dzięki za szybką odpowiedź.

Te fundamenciki mają najczęściej zaledwie 25-30cm szerokości, więc wydaje mi się, że ciężko będzie przelecieć je wspomnianym samolotem albo helikopterem. No chyba, że się mylę.

Czy do takich fundamentów wystarczy jakiś tańszy wibrator z allegro?

Czy do takich fundamentów wystarczy jakiś tańszy wibrator z allegro?

Kiepskie mięso psy jedzą. ;-)

Chcesz mieć dobry beton i brak problemów i reklamacji, kup sensowny wibrator pod 230 V. Kosztuje około 4,5 tys. zł.

Ale:

- nie psuje się po trzech użyciach,

- masz pewny sprzęt, a przecież na tym zarabiasz,