Rssid 15.02.2015 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Witam, chcę zrobić z mieszkania biuro gdzie ma pracowac 18-20 osób (mężczyzn-informatycy). W obecnym mieszkaniu sa dwie lazienki. Z Jednej bedzie zrobione pomieszczenie socjalne do przygotowywania posilkow a w drugiej bedzie toaleta. Scianki dzialowe pomiedzy pokojami beda wyburzone. Problem jest w tym ze lazienka jest mala i nie ma miejsca zeby zrobic normalny przedsionek. Czy jest on konieczny? Jak w tym momencie wygladaja uwarunkowania np. prawne? Czy chcac zarejestrowa firme w tym miejscu musze zglaszac to do sanepidu, bhp czy w inne miejsce aby po pracach byl przeprowadzony jakis odbior sanepidowski itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 15.02.2015 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Tez mnie interesuje ten temat. Rssid odezwij się na maila bo może wymienimy kilka opinii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 15.02.2015 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 (edytowane) Będziesz musiał wystąpić do starostwa o zmianę sposobu użytkowania lokalu z mieszkalnego na biurowy. Będą cię obowiązywały m.in. te przepisy: DZIAŁ IPrzepisy ogólne§ 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:6) budynku użyteczności publicznej — [..] za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy i socjalny, Rozdział 6. Pomieszczenia higienicznosanitarne § 84. 1. W budynku użyteczności publicznej i zakładu pracy należy urządzić ustępy ogólnodostępne. Jeżeli liczba osób w pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt ludzi na danej kondygnacji jest mniejsza od 10, dopuszcza się umieszczenie ustępu na najbliższej, wyższej lub niższej kondygnacji. 2. W budynkach, o których mowa w ust. 1, w ustępach ogólnodostępnych powinna przypadać co najmniej jedna umywalka na 20 osób, co najmniej jedna miska ustępowa i jeden pisuar na 30 mężczyzn oraz jedna miska ustępowa na 20 kobiet, jeżeli przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy nie stanowią inaczej. W przypadku gdy w pomieszczeniach przeznaczonych na stały pobyt ludzi liczba osób jest mniejsza niż 10, dopuszcza się umieszczenie wspólnego ustępu dla kobiet i mężczyzn. 3. W budynkach, o których mowa w ust. 1, odległość od stanowiska pracy lub miejsca przebywania ludzi do najbliższego ustępu nie może być większa niż 75 m, a od stanowiska pracy chronionej – niż 50 m. § 85. 1. Ustępy ogólnodostępne w budynkach zamieszkania zbiorowego, użyteczności publicznej i zakładów pracy powinny mieć wejścia z dróg komunikacji ogólnej. 2. W ustępach ogólnodostępnych należy stosować: 1) przedsionki, oddzielone ścianami pełnymi na całą wysokość pomieszczenia, w których mogą być instalowane tylko umywalki, 2) drzwi o szerokości co najmniej 0,9 m, 3) drzwi do kabin ustępowych otwierane na zewnątrz, o szerokości co najmniej 0,8 m, a do kabin przystosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych, co najmniej 0,9 m; 4) przegrody dzielące ustęp damski od męskiego, wykonane jako ściany pełne na całą wysokość pomieszczenia, 5) miski ustępowe umieszczone w oddzielnych kabinach o szerokości co najmniej 1 m i długości 1,10 m, ze ściankami i drzwiami o wysokości co najmniej 2 m z prześwitem nad podłogą 0,15 m; oddzielenia nie wymagają ustępy dla dzieci w żłobkach i przedszkolach, 6) wpusty kanalizacyjne podłogowe z syfonem oraz armaturę czerpalną ze złączką do węża w pomieszczeniach z pisuarem lub mających więcej niż 4 kabiny ustępowe, 7) wentylację grawitacyjną lub mechaniczną – w ustępach z oknem i jedną kabiną, a w innych - mechaniczną o działaniu ciągłym lub włączaną automatycznie. Według mnie będziesz musiał mieć 1 umywalkę w przedsionku i 2 kabiny. To, że nie zatrudniasz kobiet nic nie zmienia. Edytowane 15 Lutego 2015 przez william.bonawentura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 15.02.2015 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Kolejna sprawa to wielkość tego biura. "Na każdego pracownika zatrudnionego w pokoju biurowym powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości tego pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi". Zakładając, ze biurko zajmuje ci 1m2 to na 20 pracowników musisz mieć 60m2. Dodając jakiś hol (10m2), szafy (5m2), pomieszczenie socjalne (20m2) i łazienkę (150m2) potrzebujesz lokalu 100m2 by w ogóle myśleć o taj inwestycji. Potem wysokość. "Wysokość pomieszczenia biurowego powinna zasadniczo wynosić nie mniej niż 3 m, jeżeli jednak w pomieszczeniu została zainstalowana klimatyzacja, wówczas - za zgodą wojewódzkiego inspektora sanitarnego – wymagana wysokość może być obniżona do 2,5 m.". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rssid 16.02.2015 00:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Czyli najpierw dokumentacja o ile bedzie taka mozliwa do uzyskania? Co dokładnie wchodzi w sklad tej dokumentacji i gdzie sie o to starac? Nie da sie tego jakos ominac jak to robi wiele osob...? Watpie aby w kazdym biurze w "bylym" mieszkaniu kazdy mial te wszystkie uwarunkowania i pozwolenia. Co prawda roznica jest taka ze bedzie wiecej osob. Co do toalety to nie ma szans aby dwie kabiny sie zmiescily...co najwyzej to przedsionek i to nie jestem pewien. Jezeli chodzi o mieszkanie to ma 115m2. Czesc scianek dzialowych bedzie wyburzona. Czytalem tutaj chyba tutaj na forum kiedys ze aby uniknac przedsionka moge zrobic toalete dla niepelnosprawnych o odpowiednich wymiarach i bez przedsionka. Czy rzeczywiscie jest to mozliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 17.02.2015 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 (edytowane) Generalnie robi się to na zgłoszenie ale trzeba mieć parę odpowiednich dokumentów. Zapytać musisz w swoim starostwie czego wymagają. Z reguły jest to mapa, przekrój lokalu, zaświadczenie od BHP-owca. Nie porównuj biura na 20 osób z jednoosobową działalnością gospodarczą. Wówczas nie trzeba niczego spełniać. Moim skromnym zdaniem. Jeśli zaczynasz interes na 20 zatrudnionych osób + przebudowa lokalu to znak, że masz do wyłożenia z pół miliona. Choćby tylko na pensje na pierwsze miesiące i budowlankę. Przy takim budżecie 1-2 tys. na projekt i papiery nie będzie wielkim wydatkiem. Potencjalne ryzyko, że ktoś cię podkabluje, wstrzymają ci użytkowanie lokalu i nie dotrzymasz terminu na projekt jest chyba większe niż te koszta. Edytowane 17 Lutego 2015 przez william.bonawentura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.