Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wybór pompy PW - NIBE SPLIT vs PANASONIC T-Cap


prometeo

Recommended Posts

Cześć Panowie,

 

ja stoję przed zakupem bliźniaka ( pow. uż. 170m2 - w tym garaż 17m2 ).

Domek bedzie dopiero budowany dlatego chciałbym się Was poradzić odnośnie materiałów / ocieplenia takiego domku, tak

żeby potem pompa ciepła ( w grę wchodzi tylko P/W ) bez problemu mi te 170m2 (a w zasadzie 155m22 - bo garaż odpada ) ogrzała.

 

Szukałem najlepszej pompy ciepła P/W i tak dotarłem do tego posta o Panasonicu i do Was :-)

Co do pompy ciepła to już chyba pytać nie muszę bo wiem z Waszych wypowiedzi, że wyboru tego panasonica nie będę żałował :-)

Wziąłbym wersję All-In-One z zasobnikiem 200L.

 

A teraz pytania:

 

1. W bliźniaku jest podłogówka na dole, do góry na piętrze są kaloryferki.

Developer jednak nie robi problemu jednak jeśli chciałbym i na górze mieć po całości podłogówkę.

Rozumiem zatem, że jeśli mam możliwość - brać podłogówkę i na dole i na górze, prawda ? :-)

 

2. Ta podłogówka - to czy muszę się martwić - jak pójdą "pętelki", w jakich odstępach od siebie czy skoro developer

to robi to ich fachowcy będą sami wiedzieli jak to dobrze zrobić? Czy może lepiej w wytycznych im lepiej podać np. odstępy między rurkami?

Czytałem, że do pieca gazowego np. 15cm, a do pompy ciepła 10cm powinny wynosić odstępy między rurkami.

Czytałem jednakże również, że za gęsto też źle... bo się będzie podłoga przegrzewać... coś możecie mi poradzić w tej kwestii?

 

3. Domek nie ma piwnicy - fundamenty będą zatem na gruncie. Jaką zatem należy dać ocieplinę pod podłogówkę na gruncie?

10cm, 20cm styropianu? Ktoś pisał na forum, że za dużo nie ma co przesadzać bo w jakimś stopniu ciepło przenika jednak z wnętrza Ziemi?

Proszę o poradę.

 

4. Jak ocieplić mury? Developer daje w standardzie sytropian 15cm λ = 0,038. Rozumiem, że należy go zastąpić styropianem np. λ = 0,031 ale czy

nie lepiej dać jeszcze zamiast 15cm, np. 18cm lub 20cm teggo styropianu ? Czy to jakoś kolosalnie podwyższy koszt?

 

5. Ocieplenie stropu nad dachem - czy inaczej sufitu na piętrze - 30cm wełny - dobrze / źle ? Jaka wełna ewentualnie - o najniższej λ ?

 

6. Ocieplenie strychu czyli tego takiego trójkąta na samej górze ( dach skośny ) - standardowo developer robi schody opuszczane na górę i wybija tam podłogę płytami OSB ale nie ociepla. Cały ten "trójkąt" należy na pewno ocieplić. Wystarczy wełna dobra? 25cm ?? Pamiętajmy, że jeszcze strop / sufit parteru to 30cm wełny. Jednakże przez opuszczane schody na pewno będzie szczelinami uciekać ciepło w górę.

 

7. Okna w standardzie są trzyszybowe, zatem chyba tutaj można to tak zostawić?

 

8. Czy taka pompa panasonica / lub tak ocieplony / szczelny dom - potrzebuje rekuperatora, pewnie tak, prawda? Czy jakiś możecie polecić może do 155m2? Panasonic ma też coś dobrego?

 

9. Czy z tą calą instalacją pompy / rekuperatora da się jakoś spiąć zwykły kominek na drewno? Tak żeby kiedy zabraknie prądu to np. ciepło z kominka było rozprowadzane kanałmi rekuperacji?

 

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Cześć Panowie,

 

A teraz pytania:

 

1. Zdecydowanie tak: wszędzie podłogówka

 

2. Wszystko zależy od tego jak "ciepły" jest dom a nie czym grzejesz. Jak ocieplisz dobrze to co 13cm starczy a w łazience co 10cm.

 

3. Minimum 15 cm. Styropian jest tani, robota jedna (nie powinni za robocizę dołożyć), pod posadzka nie poprawisz. Ja bym dałem 17-18cm a teraz bym robił 20cm..

 

4. Lepiej 20cm słabszego styro niż 15 cm cieplejszego. Ja sobie bym dał to 20cm.

 

5. 30cm nie jest źle. Włena 0,30 czy 0,31 a nawet 0,33 jest droga. Myslę, że 0,035 to takie optimum cena/jakosć-sztywność/ciepło.

 

6. Cos tu mieszasz bo piszesz o parterze a dom pietrowy. Schody na strych kup "ciepłe" pewnie z 300-400zł droższe od zwykłych. Stryszek dopciepl, 25cm będzie nawet za dobrze. Jak masz kase można robić ale 25cm to chyba 2x warstwa. Ja mam 15cm między krowiami i jest ok. Zatrzyma ciepło znad piętra na stryszku zanim pójdzie poza dach. Jakbym miął kase bym zrobił 15cm+5cm (na krzyż i na krowkiwe) i byłoby jak dla mnie bardzo dobrze.

 

7. Nie jest źle, Byle jes tylko solidnie i szczelnie zamontowali.

 

8. Zalezy jaka moc PC, ale żadna z nich nie potrzebuje rekuperatora. Jak moc PC jest odpowiednia to nagrzeję Ci te 155m2 bez problemu. Rekuperator po uwzględnieniu kosztu działania (prąd+filrty) oszczedza w domu od kilku do 25% rachunku za CO. Zdania sa podzielone, ale przy PC i rachunkach za prąd rocznie rzędu1000-1500zł to bez rekuperacji rachunek będzie o kilkadzięciąt do 200zł wyższy. Dla zysku rekuperator Ci sie nie zwróci, a PC bez niego da radę. Jak chcesz to kupuj go dla komfortu.

 

9. PC bez kominka działa. Z kominkiem tez działa. Twój wybór. Ważnejszy jest aspekt czy Ci realnie na dłużej może braknąć prądu? Kilka h wyłaczenia prądu w mrozy to dom traci 0,3 do 1 st C bez grzania. Bez kominka jest ok. Jak chcesz kup, zamontuj ale mały, prosty, tani jesli ma to być system rezerwowy, bez rozporwadzania ciepła. Jak do patrzenia w niego to kup jaki uważasz.

A jak kupisz rekuperator to juz jest wazne system dostarczenie poiwetrza do kominka i szczlnoci wkładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

 

ja stoję przed zakupem bliźniaka ( pow. uż. 170m2 - w tym garaż 17m2 ).

Domek bedzie dopiero budowany dlatego chciałbym się Was poradzić odnośnie materiałów / ocieplenia takiego domku, tak

żeby potem pompa ciepła ( w grę wchodzi tylko P/W ) bez problemu mi te 170m2 (a w zasadzie 155m22 - bo garaż odpada ) ogrzała.

 

Szukałem najlepszej pompy ciepła P/W i tak dotarłem do tego posta o Panasonicu i do Was :-)

Co do pompy ciepła to już chyba pytać nie muszę bo wiem z Waszych wypowiedzi, że wyboru tego panasonica nie będę żałował :-)

Wziąłbym wersję All-In-One z zasobnikiem 200L.

 

Witam! A czy jesteś już przekonany co do tej firmy?

Jeśli miałbyś ewentualne wątpliwości to służę pomocą. Nasi specjaliści chętnie doradzą i dobiorą urządzenie z oferty firmy Viessmann więc jestem otwarty na wszelkie pytania.

 

Mamy też wiele referencji - polecam przeglądnąć BAZĘ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi! Szczególnie Tobie Łukasz.

 

Co do Viessmann'a to tam chyba nie ma tam gwarancji 100% sprawności do -15 stopni jak w w TCap'ie? A jeśli nie ma gwarancji to chyba nawet nie ma co się zastanawiać nad Viessmanem. Tak uważam.

 

Jeszcze lepsza opcją będzie chyba nawet Mitsubishi Zubadan!

Edytowane przez Pietrovicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months później...
(...)

Co do Viessmann'a to tam chyba nie ma tam gwarancji 100% sprawności do -15 stopni jak w w TCap'ie? A jeśli nie ma gwarancji to chyba nawet nie ma co się zastanawiać nad Viessmanem. Tak uważam.

 

Jeszcze lepsza opcją będzie chyba nawet Mitsubishi Zubadan!

 

Wszystkie wspomniane pompy ciepła (Panasonic, Viessmann, Mistubishi) to wszystko pracuje tak samo. Gwarancja mocy dzięki technologii T-CAP, czy Zubadan? To nie jest technologia tylko odpowiednio pokazywane punkty mocy. Norma, na którą się wszyscy powołują EN14511 mówi o punktach temperatury powietrza i wody grzewczej, dla których należy określić moc grzewczą, moc elektryczną i tym samym COP... jednocześnie norma milczy w temacie obciążenia falownika. Tak więc nie ma informacji o tym na jakim obciążeniu pracuje pompa ciepła przy np. A-7/W35 i np. A2/W35. W każdym punkcie pompa ma pewne widełki (moc minimalna i moc maksymalna) i zawsze można podać taką wartość mocy, która będzie osiągana dla A-15, A-7, A2 i A7 i tym samym można pokazać wspaniałość swojego rozwiązania "stałej mocy". Zauważcie jak dynamicznie rośnie pobierana moc elektryczna wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej = utrzymanie mocy grzewczej wiąże się ze wzrostem mocy elektrycznej.

 

Jak chcecie porównywać urządzenia to sprawdźcie na karcie technicznej (dokładana wraz z etykietą ErP do urządzenia) wskaźniki sezonowej efektywności eta(S) dla klimatu umiarkowanego i chłodnego. To daje lepszy obraz pracy niż wskaźniki mocy i COP wg EN14511.

 

Ważny jest hałas i tutaj poszuka leży wartości mocy akustycznej (np. z etykiety ErP).

 

Pozrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

jestem dopiero na etapie wgryzania się w parametry i specyfikacje producentów - z kart technicznych zwykły użytkownik to chyba na pierwszy rzut oka powinien się doktoryzować :)

 

trochę mniej na temat - czy do domu z OZC:

 

Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 5827 W

Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 9407 kWh/rok

 

po doliczeniu ~2kW na CWU = ~8kW nie będzie problemów z wyborem nieco większej pompy?

 

Poza współczynnikami czysto technicznymi jakie macie doświadczenia z awaryjnością, serwisem, dostępnością części zamiennych, ew. jakością pracy po kilku latach - biorę pod uwagę:

 

Panasonic Aquarea T-CAP 9 kW

Daikin Altherma LT 7,4 kW

Mitsubishi Electric Zubadan 8 kW

 

czy słusznie?

w naszym klimacie brać pod uwagę raczej te modele o wysokiej wydajności do niskich temperatur, czy również rozważać "standardowe" + większy udział grzałki?

 

Zauważcie jak dynamicznie rośnie pobierana moc elektryczna wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej = utrzymanie mocy grzewczej wiąże się ze wzrostem mocy elektrycznej.

 

Któryś raz już na forum widzę taką informację - gdzie to dokładnie wyczytać w tabelach producenta?

Czy wszyscy udostępniają takie informacje (np. wymagania UE), czy to zależy od "dobrej woli"?

 

 

Czy z pośród ww. trójki brać po prostu co tańsze i z lepszym/pewniejszym montażem/serwisem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panasonic Aquarea T-CAP 9 kW

Daikin Altherma LT 7,4 kW

Mitsubishi Electric Zubadan 8 kW

 

 

daikin 7,4 kW jest mocą nominalną przy +7/+35, producent nawet nie podaje ile ma przy -7/+35 bo pewnie nie ma się czym pochwalić, to nie jest odpowiednik pozostałych dwóch wymienionych przez Ciebie ,prędzej 11kW

 

 

daikin 11 kW = nominalna przy +7/+35,

= 8,81 kW przy -7/+35

=8,16 kW przy -7/+45

 

zródło:

ECPPL14-724_Daikin Altherma low temperature heat pump_LR-tcm478-337530.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months później...
Wszystkie wspomniane pompy ciepła (Panasonic, Viessmann, Mistubishi) to wszystko pracuje tak samo. Gwarancja mocy dzięki technologii T-CAP, czy Zubadan? To nie jest technologia tylko odpowiednio pokazywane punkty mocy. Norma, na którą się wszyscy powołują EN14511 mówi o punktach temperatury powietrza i wody grzewczej, dla których należy określić moc grzewczą, moc elektryczną i tym samym COP... jednocześnie norma milczy w temacie obciążenia falownika. Tak więc nie ma informacji o tym na jakim obciążeniu pracuje pompa ciepła przy np. A-7/W35 i np. A2/W35. W każdym punkcie pompa ma pewne widełki (moc minimalna i moc maksymalna) i zawsze można podać taką wartość mocy, która będzie osiągana dla A-15, A-7, A2 i A7 i tym samym można pokazać wspaniałość swojego rozwiązania "stałej mocy". Zauważcie jak dynamicznie rośnie pobierana moc elektryczna wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej = utrzymanie mocy grzewczej wiąże się ze wzrostem mocy elektrycznej.

 

Jak chcecie porównywać urządzenia to sprawdźcie na karcie technicznej (dokładana wraz z etykietą ErP do urządzenia) wskaźniki sezonowej efektywności eta(S) dla klimatu umiarkowanego i chłodnego. To daje lepszy obraz pracy niż wskaźniki mocy i COP wg EN14511.

 

Ważny jest hałas i tutaj poszuka leży wartości mocy akustycznej (np. z etykiety ErP).

 

Pozrówki

 

Cześć,

Panasonic w katalogu pokazuje maksymalne parametry tzn. przy maksymalnej częstotliwości dla danego punktu pracy. Info od producenta.

 

Moc pobierana rośnie, bo taka jest fizyka zjawiska.

 

Zgadzam się co do kontroli etha(s). Najlepiej z pełną kartą i porównaniem temperatury biwalentnej

 

Nie zgadzam się co do hałasu, który oprócz konstrukcji jest również wypadkową mocy grzewczej (im wyższa tym większy hałas, co jest spójne z granicznymi wymaganiami normy). Dlatego pomijając konstrukcję porównanie hałasu ma sens przy tej samej mocy grzewczej obydwu urządzeń np. w klimacie umiarkowanym czy chłodnym.

 

:hug:

Edytowane przez bezsenne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...
Wszystkie wspomniane pompy ciepła (Panasonic, Viessmann, Mistubishi) to wszystko pracuje tak samo. Gwarancja mocy dzięki technologii T-CAP, czy Zubadan? To nie jest technologia tylko odpowiednio pokazywane punkty mocy. Norma, na którą się wszyscy powołują EN14511 mówi o punktach temperatury powietrza i wody grzewczej, dla których należy określić moc grzewczą, moc elektryczną i tym samym COP... jednocześnie norma milczy w temacie obciążenia falownika. Tak więc nie ma informacji o tym na jakim obciążeniu pracuje pompa ciepła przy np. A-7/W35 i np. A2/W35. W każdym punkcie pompa ma pewne widełki (moc minimalna i moc maksymalna) i zawsze można podać taką wartość mocy, która będzie osiągana dla A-15, A-7, A2 i A7 i tym samym można pokazać wspaniałość swojego rozwiązania "stałej mocy". Zauważcie jak dynamicznie rośnie pobierana moc elektryczna wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej = utrzymanie mocy grzewczej wiąże się ze wzrostem mocy elektrycznej.

 

Jak chcecie porównywać urządzenia to sprawdźcie na karcie technicznej (dokładana wraz z etykietą ErP do urządzenia) wskaźniki sezonowej efektywności eta(S) dla klimatu umiarkowanego i chłodnego. To daje lepszy obraz pracy niż wskaźniki mocy i COP wg EN14511.

 

Ważny jest hałas i tutaj poszuka leży wartości mocy akustycznej (np. z etykiety ErP).

 

Pozrówki

 

Chcę się upewnić czy dobrze czytam i rozumiem etykietę.

 

Mam ofertę na pompę pw Nibe Split AMS 10-6.

 

Wg. cieplowlasciwie.pl wychodzi mi:

 

  • 4,9kW: max potrzebna moc grzewcza
  • 2,4kW: przeciętna moc grzewcza (średnia dobowa 1,5 oC)
  • 10 123kWh = 37GJ: całkowite roczne zużycie energii na ogrzewanie
  • 3kW: dodatkowa moc na CWU

 

Chodzi o parterówkę ~120m2 pow. ogrzewanej - tylko podłogówka.

 

Rozumiem, że ta strona może być niedokładna – będę jeszcze zlecał OZC – dla potrzeb mojego pytania załóżmy proszę, że to są poprawne dane.

 

No i patrzę sobie teraz na etykietę tej pompy (źródło: https://www.nibe.eu/assets/documents/24417/NIBE%20F2040-6.pdf).

 

  • Rated heat output to będzie ile energii będzie w stanie dostarczyć przy danej temperature zewnętrznej (np. dla -7oC to będzie 4,7kW).
  • Seasonal space heating energy efficiency to będzie COP przy danej temperaturze zewnętrznej (np. dla -7oC to będzie COP=1,88 ).
  • Dla -15oC są puste pola… co tu dopiero mówić o -20oC.
  • Operation limit temperature = -10oC: Czyli poniżej -10 pompa przestaje działać? Czy załącza się Supplementary heater 1,2kW?

 

Póki co badam ten model tej konkretnej marki, bo czekam jeszcze na inne oferty. Próbuję rozgryźć temat żeby nie wpakować się w pompę, która może ‘nie dać rady’ i zrozumieć na tyle dużo żeby podjąć rozsądną decyzję.

 

Wychodzi mi, ze ta konkretna pompa nawet przy -7 miała by lekki problem, albo była by 'na granicy' swoich sił (zakładając, ze podane powyżej obliczenia OZC były by poprawne). Ostatnie zimy (okolice Łodzi) nie raczą nas często temperaturami poniżej -10. No ale teoretycznie może przyjść taka zima, że przez 2-3 tygodnie będzie powiedzmy -15 co noc. Co wtedy?

 

Kompletnie odwróciłem kota ogonem czy jednak jestem w okolicach logiki i prawdy?

Edytowane przez Maciek85
Język Polski trudny jest...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[*]Operation limit temperature = -10oC: Czyli poniżej -10 pompa przestaje działać? Czy załącza się Supplementary heater 1,2kW?

 

Nibe to szrot, do tego drogi. Sami się reklamowali kiedyś, że ich pompy powietrzne są do wspomagania systemu grzewczego. Czyli tak jak sam rozkminiłeś: do jakiś -10 a potem kociołek albo grzałki. Postaw na sprawdzone tu rozwiązania. Panasonic, Daikin, Mitsubishi czy może nawet Buderus. Ostatnio ktoś nawet polskiego Hewalexa polecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Jestem podobnie jak Ty na etapie szukania. Ten model który podałeś potrzebuje wsparcia innego źródła jeśli dobrze rozumiem tę etykietkę. Nie ma wbudowanej grzałki. Ogólnie dobór to ciężki temat bo szkół jest kilka.

- dobór przewymiarowanej pompy żeby grzać w taniej taryfie

- dobór pompy tak, aby miała taką moc jaką masz potrzebną w swojej strefie czyli np 4,9kW przy -20

- dobór tak, żeby przy około -12...-15 dołączała się grzałka i osiągnęła przy -20 daną moc

Potem jeszcze dochodzi wybór monoblo/split

Nibe sprzedaje bardzo dużo pomp w skandynawii więc można założyć, że temat nie jest im obcy - mają też swój serwis co jest na plus. Większość firm nie ma swojego serwisu tylko gwarancja/serwis jest po stronie twojego instalatora (poprawcie mnie proszę jeśli coś tu pokręciłem) - taka specyfika branży zaczerpnięta z klimatyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Jestem podobnie jak Ty na etapie szukania. Ten model który podałeś potrzebuje wsparcia innego źródła jeśli dobrze rozumiem tę etykietkę. Nie ma wbudowanej grzałki.

No właśnie sam juz nie wiem jak to jest z ta grzałką.

Wyżej podałem przez przypadek link do etykiety pompy F2040, ale ta AMS 10-6 nad którą się zastanawiam ma identyczne parametry (jedyne różnice to monoblok vs. split, ta pierwsza jest o 1dB cichsza i trochę tańsza).

Gdyby ktoś chciał sobie porównać to: https://www.nibe.eu/assets/documents/24418/AMS10-6.pdf

 

No i z tej etykiety wynika:

Equipped with supplementary heater: No (Backup needed)

 

Ale dalej można też przeczytać:

Supplementary heater – rated heat output 1,2kW (type of energy input: electric)

 

Czyli jest grzałka czy nie ma? :D

 

Ogólnie dobór to ciężki temat bo szkół jest kilka.

- dobór przewymiarowanej pompy żeby grzać w taniej taryfie

- dobór pompy tak, aby miała taką moc jaką masz potrzebną w swojej strefie czyli np 4,9kW przy -20

- dobór tak, żeby przy około -12...-15 dołączała się grzałka i osiągnęła przy -20 daną moc

Ja raczej nie będę miał taryfy z podziałem na tani/drogi prąd (częsta praca przy komputerze z domu) i pewnie dlatego u mnie wyjdzie podobnie jak będę grzał częściej, ale słabiej (czyli nie stawiam na tonę akumulacji, tylko ciągłą dostawę energii cieplnej).

Stąd może i taka słabsza pompa ze wspomaganiem będzie w sumie nie taka zła. Ale czytam o temacie raptem od 3 tygodni, więc sam już nie wiem.

 

Nibe sprzedaje bardzo dużo pomp w skandynawii więc można założyć, że temat nie jest im obcy

No niby tak. Ale ‘opinie’ i tak są różne. A ja już nie potrafię odróżnić uczciwych opinii od marketingu. Tu na forum są ludzie, którzy ewidentnie sprzedają konkretne marki (próbując wyglądać przy tym na obiektywnych), ale na bank są też zwykli zjadacze chleba. Do tego dochodzi fakt, że przeważnie każdy chwali to co wybrał. Także ja mam chaos w głowie, a niestety nie znam nikogo osobiście, kto mógł by mi opowiedzieć jak to faktycznie wygląda (co w sumie też by nie było w 100% miarodajne, bo każdego dom/sytuacja są ciut/znacznie inne).

 

Nibe polecam ale gruntową. Ewentualnie monoblok F2120. Splita bym unikal.

Aha, OK., to wszystko jasne ;-)

Ale dlaczego taka opinia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę się upewnić czy dobrze czytam i rozumiem etykietę.

 

Nibe Split AMS 10-6.

No i patrzę sobie teraz na etykietę tej pompy (źródło: https://www.nibe.eu/assets/documents/24417/NIBE%20F2040-6.pdf).

 

  • Rated heat output to będzie ile energii będzie w stanie dostarczyć przy danej temperature zewnętrznej (np. dla -7oC to będzie 4,7kW).
  • Seasonal space heating energy efficiency to będzie COP przy danej temperaturze zewnętrznej (np. dla -7oC to będzie COP=1,88 ).
  • Dla -15oC są puste pola… co tu dopiero mówić o -20oC.
  • Operation limit temperature = -10oC: Czyli poniżej -10 pompa przestaje działać? Czy załącza się Supplementary heater 1,2kW?

 

Ta etykieta jest dla 55 stopni zasilania, czyli do -10 na zew pompa jest w stanie pracowac na takiej temperaturze. (W nagłówku karty masz: Temperature application: Medium temperature (55 °C)).

 

Jak chcesz to dokladniejsze parametry i wykresy masz jak wpiszesz w google "instrukcja instalatora" i model pompy. Szukaj pod koniec pliku. Dla powietrznych Nibe te wykresy i wartosci sa do -20 tylko w przedziale -15 do -20 masz juz COP ~2 i moc maksymalna to polowa nominalnej. Czyli pompa 6kW przy -20 daje już poniżej 3kW na zasilaniu 35 stopni.

 

Kwestia jeszcze tego czy można wiertzyć w te wykresy:)

 

Jak bym miał brac Nbe split do swojego domu to bym zastanawiał się miedzy

AMS 10-12 a AMS 10-16. Tak ksiązkowo to trzeba by wziac pierwszą ale przy -15 -20 grzałka musiałaby brac z 50-70kWh na dobe.Tydzien takich mrozów na sezon to 250zł za samą grzałke

Edytowane przez zibizz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ja dodam, że "zwykły" Panas ma takie same "ligowe" parametry jak LG, Samsung czy nawet 5kW Mitsubishi Ecodan,bo wyższe jednostki w Mitsubishi to już inna bajka, ale algorytmy pracy np. defrost, grzanie CWU są dla wszystkich M takie same. Niestety w innych firmach tak nie jest. Oczywiście pomijam kupno Panas w wersji T-CAP do domu o zapotrzebowaniu 5kW, bo najmniejsza jednostka to 9kW, no ale jeżeli ktoś chce to czemu nie.

Jeżeli chcemy w nowym domu zrobionym z głową, pracować na sprężarce do -20C z dobrym COP-em i z wysoką sprawnością we wszystkich temperaturach to tylko Daikin.

 

Aha nie wiem czy kolega wie, ale Panasonic podaje chyba w nowym katalogu , że T-CAP ma 100% mocy do temp -15C.

 

Pozdrawiam.

 

Kiedyś bawiłem się w excelu parametrami zapotrzebowania i powstało mi coś takiego. No i jak dobrać pompę?

Daikin jest wysoko nad kreską;-)

 

https://drive.google.com/open?id=0B9pL93PW_bJPSWtkUk12Z1RTVEZob0FHQVNMZ1lZcVUzb1dN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No widać muszą się tutaj jeszcze dużo niektórzy uczyć.

.

 

Dziękuję. Mam takie pytanie do Ciebie jako większego znawcy tematu: w Oświęcimiu jest renomowany przedstawiciel NIBE, co więcej notowany na GPW. Czyli nie jakiś Czesio. I z jakiś powodów nie chciał mi zaoferować pompy PW tylko gruntówkę. Gruntówka to oczywiście sprzęt pierwsza klasa. Ale jak doszło do rozmów to wolał mi dać 2 razy za mocną pompę powietrzną i oczywiście odpowiedni droższą, bylebym się nie zdecydował. Parametry nie rzuciły mnie na kolana. Powiedz, dlaczego tak zrobił? Nie jest pewny tego co sprzedaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciał mi zaoferować pompy PW tylko gruntówkę. Gruntówka to oczywiście sprzęt pierwsza klasa. Ale jak doszło do rozmów to wolał mi dać 2 razy za mocną pompę powietrzną i oczywiście odpowiedni droższą, bylebym się nie zdecydował. Parametry nie rzuciły mnie na kolana. Powiedz, dlaczego tak zrobił? Nie jest pewny tego co sprzedaje?

 

Bo wiekszosc pomp PW na rynku traci polowe mocy przy -20 i Nibe do nich nalezy. Takie pompy z moca katalogowa 8kW przy -20 biora 2kW energii elektrycznej i daja 4kW ciepla. T-CAP 9kW natomiast w takich warunkach bierze 4kW i daje ponad 8kW ciepla.

 

O ile wsrod gruntowek Nibe jest w czolowce jesli chodzi o parametry to w PW jest w srodku peletonu i odstrasza wysoka cena.

 

Przedstawiciel naklania Cie do gruntowki bo na tym polu ma konkurencyjnie rynkowe rozwiazania choc na pewno do tanich nie naleza. Jesli natomiast powiesz ze chcesz PW i koniec kropka to bedzie musial jakas oferte przedstawic. Oferujac duzo mocniejsza pompe PW zmniejsza ryzyko niezadowolonego klienta ktory negatywnie bedzie wplywal na marke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...