owp 03.03.2015 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 A co ma udowodnić ten link?Możesz dać wykres sprawności konkretnego kotła?Ja szukałem do mojego (DeDietrich mca15) i nie znalazłem, a chętnie bym się dowiedział... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 03.03.2015 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 http://www.buderus.pl/buderus-on-line/pomoce-projektowe/materialy-projektowe.htmlw kilku miejscach znajdziesz tylko ze dla duzych kotłow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 03.03.2015 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Wszystkie te wykresy pokazują ci jedno - kocioł ma ekstremum sprawności. Jeśli będzie pracował tylko w nim to zużycie będzie najmniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 03.03.2015 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 dla kondensata i mniejsze obciążenie tym sprawność wieksza i tak jest dla każdej temperatury, więc modulacja daje oszczędnościa a praca na full i przerwa jest bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 04.03.2015 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Ale jaka praca na full ? Przecież modulacja działa nawet bez pogodówki... W mnie (kiedy miałem tylko sterownik pokojowy) w systemie 6h grzania-6h przerwy, po przerwie kocioł startuje i pracuje z mocą około 40-50% na początku, dość szybko ją ją obniżając.Nigdy nie będzie pracował na full, bo nie mając pogodówki będzie dobierał moc w zależności od temperatury wody na powrocie, a ta nigdy po 6h przerwy w grzaniu nie spadnie o tyle, aby musiał grzeć "na full" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 04.03.2015 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 william pisał o pracy bez modulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madopro 05.03.2015 15:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Eeee, dobra... To teraz mam pytanie, szczególnie do serwisantów i monterów - Buderus GB072-14 czy Junkers ZSB 14-3C? Już nie o to chodzi, który jest "bardziej", tylko czy są przesłanki ku temu, by twierdzić, że któryś z nich ma stosunkowo wysoką awaryjność?...bo jest bublem, bo ma wadę konstrukcyjną, a w dodatku irracjonalnie drogie części, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 05.03.2015 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 jedno i drugie bosch, komory spalania wyglądaja na identyczne. buderus jest premium a junkers cena/jakość. dlatego przy buderusie masz ladniejszy panel.najlepiej sciagnij sobie instrukcje serwisowe/montażu i porównaj funkcje i parametry, jaka różnica w cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madopro 05.03.2015 15:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Różnica w cenie kilkaset zł, więc do zaakceptowania, jeżeli okazałoby się, że urządzenie miało by być zauważalnie mniej awaryjne. Instalacja bez większej filozofii - 10 grzejników płytowych + zasobnik ok. 100dm3m + pogodówka.Także jakieś dodatkowe funkcje sterowania milionem obiegów mnie średnio interesują.Oba urządzenia mają 3-biegowe pompy, podobne moce, sprawności i zużycia gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lina120 23.03.2015 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 czytam i czytam i sie pogubiłam...jestem w trakcie wyboru otła gazowego do co i cw... Dom 90m2, wybudwany z gazobetony 24 + ocieplony styropianem 12, po całości ogrzewanie podłogowe.Chciałam kupić kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny + zasobnik cw na 100-120 l...Na jednej ze stron co do zapotrzebowania ciepła wysżło mi że przy najwiekszych mrozach zapotrzebowanie powinnam miec 8,1 kW a przy przecietnych dniach zimnych 4,1 kW...Czyli rozumiem że zgodnie z tym i zgodnie z waszymi opisami powinnam szukać kotła z jak najniższą mocą minimalną, zęby cały czas pracował i z mocą maksymalną +/- 9kW ... A czy jak dodam do tego zasobnik CW to moc powinnam odrazu zwiekszyć? Troche sie boje żeby nie wsiąść kotła z za mała mocą ale z drugiej strony jak tak czytam to przy większej mocy będę miała niepotrzebne straty...Pomocy bo już sie całkie pogubiłam... Każdy fachowiec mówi co innego a ja musze lada dzień zdecydować sie i kupić kocioł...Co byscie mi zaproponowali? I czy w związku z ogrzewaniem podłogowym powinnam na coś zwracać konkretnego uwage? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madopro 23.03.2015 10:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Kocioł jednofunkcyjny ma ustawiony tzw. priorytet grzania wody.Kiedy tylko spadnie temperatura w zasobniku poniżej zadanej, kocioł przełączy się na podgrzew w zasobniku, chwilowo przestając grzać c.o.Wracając do zasilania centralnego ogrzewania kocioł musi nadrobić ten delikatny przestój, więc potrzebuje trochę większej mocy niż by wynikało z zapotrzebowania.Dlatego też w Twoim przypadku kocioł 12kW powinien być akurat (zresztą mniejszych nie robią), 9kW to trochę za mało.No chyba, że masz jakiś ponadprzeciętny rozbiór ciepłej wody.Przy rodzinie 2+2 i przerwach pomiędzy kąpielami np. 20-30 minut nie powinniście odczuć dyskomfortu.Jeżeli u Was wszyscy na raz rzucają się do łazienek, jeden bierze prysznic, drugi napełnia wannę, a trzeci czeka już w ręczniku na swoją kolej...Wtedy trzeba się zastanowić nad większym zasobnikiem, a nawet nad większą mocą urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lina120 23.03.2015 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Aha, dziekuje za odpowiedz a czy faktycznie jest taka różnica w piecach z mniejszą mocą minimalną?I jakiej firmy lub moze jakiś konkretny typ kotła byści mi polecili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madopro 23.03.2015 14:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Na to pytanie chyba nigdy nie poznasz odpowiedzi.Teoria mówi, żeby wybierać urządzenie, które najwcześniej będzie zdolne do pracy ciągłej (czyli miało niską moc minimalną).A niską moc minimalną mają zazwyczaj kotły o niskiej mocy maksymalnej lub droższe modele o wyższej mocy maksymalnej (tak w dużym uproszczeniu).Jednocześnie, jak widać po wpisach użytkowników tych większych urządzeń, elektronika niektórych kotłów potrafi zadbać o to, żeby włączeń urządzenia w ciągu doby było jak najmniej (a to pozytywnie wpływa na ich trwałość). Osobiście wezmę urządzenie o niskiej mocy.Aktualnie, po rozmowach z dalece-spokrewnionym serwisantem Junkersa, jest mi najbliżej do urządzenia Cerapur Smart 14kW.Sam taki użytkuje, a zgłoszeń jego awarii nie ma zbyt wiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 23.03.2015 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 ACV (dawniej HOVAL) HR prosty tani niezawodny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lina120 24.03.2015 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 madopro:-a jaki zasobnik do niego bierzesz? Bo jak patrzałam na ceny to Junkers ma dość wysokie ceny.-ile Ci wychodzi zakup wszystkiego i montarz?fajna jest jego niska moc minimalna i jak patrzałam mam kilku serwisantów junkersa w okolicy, chyba sie do niech odezwe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madopro 24.03.2015 17:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Póki co jeszcze się nad tym nie skupiałem.Celuję w okolice 100 litrów.Niektórzy sprzedawcy oferują już gotowy komplet ze zbiornikiem o poj. 120 litrów.Niektórzy kupujący zaś oszczędzają kilka stówek stosując zasobniki np. od Biawara. Nie wiem jeszcze na które rozwiązanie się skuszę.Zbiorniki Junkersa mają króćce montażowe od góry, co mi się akurat podoba.Ale czy warto za to dopłacać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lina120 24.03.2015 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 A miał ktoś do czynienia z IMMERGAS VICTIX 12 ECO PLUS 100 ?http://www.sanrem.pl/IMMERGAS-VICTRIX-12-ECO-PLUS-100-_341_2.htmlmiał ktoś z nim do czynienia? Nie ma czasem az za małej mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.03.2015 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 To jeden z bardziej popularnych kotłów tutaj. Na 100% mocy chodzi tylko przy przygotowywaniu CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lina120 25.03.2015 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Jeszcze troche was pomęcze...Dostałam dziś taką oferte, co o niej myślicie?Kotły firmy ViessmannPakietKocioł kondensacyjny Vitodens 100+zasobnik 100l+zespół przyłączeniowy kocioł zasobnik cena brutto po rabacie 5227,13Kocioł kondensacyjny Vitodens 111-w z wbudowanym zasobnikiem 46l. cena brutto po rabacie 6513,00CENY NA KOTŁY VIESSMANN OBOWIĄZUJĄ DO 31-03-1015 OD KWIETNIA NASTĄPI PODWYŻKA O OK 3,5%Kocioł firmy VaillantPakietKocioł kondensacyjny VC 146/5-5+zasobnik 120l+zestaw do szachtu+reg.pogodowy+zestaw przył.kocioł zasobnik cena brutto po rabacie 6677,00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 25.03.2015 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 To są kotły 26kW? Chodzi o Viessmann. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.