Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam Wszystkich,

 

Proszę o radę co zrobić w takiej sytuacji.

Pękło mi szyba w oknie, duża w drzwiach przesuwnych na taras. Złożyłem reklamację, przyjechał człowiek od producenta i stwierdził, że tego nie obejmuje gwarancja. Okno było dość mocno nagrzane (słońce) i przy uchyleniu okna przyległego, pod wpływem niższej temperatury od środka, pękło przy mnie.

Czy producent ma rację, że takie uszkodzenie nie podlega gwarancji?

Powiem tylko, że u sąsiada który ma okna tego samego producenta i które były montowane w podobnym czasie, sytuacja podobna, tylko że w mniejszym oknie.

Dzięki za pomoc

 

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

 

Proszę o radę co zrobić w takiej sytuacji.

Pękło mi szyba w oknie, duża w drzwiach przesuwnych na taras. Złożyłem reklamację, przyjechał człowiek od producenta i stwierdził, że tego nie obejmuje gwarancja. Okno było dość mocno nagrzane (słońce) i przy uchyleniu okna przyległego, pod wpływem niższej temperatury od środka, pękło przy mnie.

Czy producent ma rację, że takie uszkodzenie nie podlega gwarancji?

Powiem tylko, że u sąsiada który ma okna tego samego producenta i które były montowane w podobnym czasie, sytuacja podobna, tylko że w mniejszym oknie.

Dzięki za pomoc

 

POzdrawiam

 

 

 

Jeżeli nie minęło 2 lata od zakupu okien pisze pisemne zawiadomienie do sprzedawcy ( NIE producenta) o niezgodności towaru z umową. Napisz w piśmie że szyba pękła mimo że nie powinna i wnosisz o jej natychmiastową wymianę. Wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy producent ma rację, że takie uszkodzenie nie podlega gwarancji?

Zapewne przy zakupie okna dostałeś kartę gwarancyjną lub chociaż rozmawialiście o gwarancji.. było coś na temat jej zakres i warunki? Mnie zwykle klienci pytają o jej długość, ale zwykle też od razu mówię - że najczęściej zależnie od firmy) pęknięcia szyb nie podlegają gwarancji Producenta)

Edytowane przez finlandia
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękło mi szyba w oknie, duża w drzwiach przesuwnych na taras. Złożyłem reklamację, przyjechał człowiek od producenta i stwierdził, że tego nie obejmuje gwarancja. Okno było dość mocno nagrzane (słońce) i przy uchyleniu okna przyległego, pod wpływem niższej temperatury od środka, pękło przy mnie.

 

Zjawisko dość powszechne. Przyczyną pęknięcia jest powstanie różnicy temperatur na powierzchni szkła przekraczające +/- 40°C, którą to różnicę przyjmuje się za istotną dla powstawania krytycznych naprężeń szkła float powodujących zjawisko nazywane "spontanicznym pękaniem szkła". Kwestią otwartą pozostaje zbadanie jakości szyby zespolonej w strefie brzegowej. Ewentualne uszkodzenia mogły być swoistym "katalizatorem" przyspieszającym powstanie opisanej usterki szyby zespolonej..

 

Czy producent ma rację, że takie uszkodzenie nie podlega gwarancji

 

Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym i w zakresie tego co jest, a co nie jest nią objęte gwarant ma zawsze rację.

 

 

Proszę o radę co zrobić w takiej sytuacji.

 

Wymienić na własny koszt szybę float na szybę hartowaną, aby zapobiec w przyszłości podobnym zdarzeniom. A dla wszystkich kupujących z tego nauka taka, żeby nie pytać o bzdury, nie żądać ofert w kilku wariantach profili i oszkleń jeśli nie informuje się sprzedawcy o tym gdzie w budynku dana konstrukcja ma być zastosowana, bo jak widać to ma większe znaczenie niż walka o rabaty i 0,1 wartości Uw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......A dla wszystkich kupujących z tego nauka taka, żeby nie pytać o bzdury, nie żądać ofert w kilku wariantach profili i oszkleń jeśli nie informuje się sprzedawcy o tym gdzie w budynku dana konstrukcja ma być zastosowana, bo jak widać to ma większe znaczenie niż walka o rabaty i 0,1 wartości Uw.
Marzyciel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I on ma racje i jak i każdy ale klienta ma swoje racje jakże często odmienne

 

A powiem ci, że od 3 miesiecy stosujemy trochę inną formę - bardzo rozszerzoną - wycen do klientów, i odzew jest bardzo ciekawy.

 

Jest z tym tylko jeden problem. Schodzi o wiele dłużej.

Ale efekt uboczny jest taki, że jak się klientowi o tych rzeczach tylko przy rozmowie mówiło, to przeważnie był mało zainteresowany. A teraz jak te informacje dostaje na piśmie to zaczyna sam dopytywać - a po co, a dlaczego itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...