Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Taras nad pomieszczeniem ogrzewanym bez mostka


halszka1938

Recommended Posts

  • 1 month później...
Mam podobny dylemat. Muszę wykonać izolację tarasu, bo zaraz wchodzą tynkarze! A dokończyć chciałbym po kilku miesiącach. Czy papa jako pierwsza warstwa na stropie, przed wylewką ze spadkiem to dobry pomysł czy błąd? Czy opisane na schemacie warstwy są poprawne? Tzn. 2 warstwy papy. Paroizolacyjna i na to wierzchnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się zamknąć warstwy izolacji cieplnej hydroizolacją bez zachowania jej ciągłości. Można to zrobić inaczej:

- wylewka ze spadkiem,

- hydroizolacja,

- styropian,

- włóknina,

- warstwa dociskowa (żwir płukanka),

- płyty ułożone na żwirze.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju,

 

Co oznacza 'bez zachowania jej ciągłości'?

 

Mam podobny problem jak halszka1938

 

Taras jak na zdjęciu

taras.jpg

 

Pod tarasem znajduje się garaż, który będzie ogrzewany.

Taras chciałem zrobić dopiero za kilka miesięcy. Jednak za 2 tygodnie chcieliby montować bramę w garażu oraz tynkarz chciałby robić tynki w garażu zanim będą montowali bramę.

 

Woda z tarasu aktualnie przecieka do garażu, bo strop wykonany jest z płyt sprężonych-kanałowych i pomiędzy płytami są wiadomo małe szczeliny.

 

Plan był taki, żeby tą powierzchnię zagruntować oraz dać papę paroizolacyjną oraz wierzchnią i tak zostawić.

 

Następnie latem położyć na to styropian, styrodur lub płyty poliuretanowe.

Następnie warstwę folii głównie jako warstwa poślizgowa)

Następnie warstwa dociskowa (wylewka betonowa, uczciwie wykonana)

oraz na końcu wykonać wierzchnią warstwę.

 

Docelowo na wierzchu wykonać taras z deski kompozytowej.

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc i poradę czy w ten sposób mogę to zrobić. Główny cel jest taki, żeby taras był szczelny i nie przeciekał.

Czytałem wiele wątków na ten temat, ale zawsze gdy pojawiają się rozwiązania systemowe typu Sika, Ceresit, Atlas, to koszty robią się ogromne.

Nie chcę robić tego maksymalnie tanio, ale nie chcę niepotrzebnie przepłacać. Taras będzie raczej rzadko używany. Nawierzchnia może być z dowolnie wykończona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się zamknąć warstwy izolacji cieplnej hydroizolacją bez zachowania jej ciągłości. Można to zrobić inaczej:

- wylewka ze spadkiem,

- hydroizolacja,

- styropian,

- włóknina,

- warstwa dociskowa (żwir płukanka),

- płyty ułożone na żwirze.

Pozdrawiam.

 

Panie Andrzeju proponuje Pan chyba dach odwrócony?

Taki był nasz pierwotny plan, ale ze względu na wiele niewiadomych zdecydowaliśmy się zrobić układ z pierwszego postu. Taras zacznie się robić w weekend więc mamy jeszcze ostatnie chwile na zmiany. I tutaj kilka pytań do Pana:

-wylewka ze spadkiem bezpośrednio na stropie, czyli dopiero na to paroizolacja?

-czy w podanej przez Pana wersji styropian to może być zwykły styropian czy powinien być xps? (już kupiliśmy styro dach-podłoga :( )

-do czego mocować barierkę?

-i może głupie pytanie... spadek będzie na 4 m czyli przy zachowaniu 2stopni będzie 8cm różnicy, czy ten styropian po prostu nie zjedzie razem ze żwirkiem i płytami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. Tak.

ad. 2. To należy go sprzedać.a

ad. 3. Do ściany ale to pytanie należy zadać firmie montującej barierki.

ad. 4. Można zrobić taki spadek i sprawdzić. Z pewnością nie zjedzie. Spadek może być mniejszy.

Można wszystko zrobić jeszcze tak: wylewka ze spadkiem lub kliny spadkowe styropianowe, styropian mocowany mechanicznie, papa podkładowa samoprzylepna, papa termozgrzewalna wierzchniego krycia, żwir i płyty.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł nie masz racji! Zdecydowana większość dachów płaskich to hydroizolacja na wierzchu. Izolacja cieplna nakrokwiowa to hydroizolacja na wierzchu. Natomiast każdą robotę można spartolić jak się nie podejdzie do niej profesjonalnie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Globalnie masz rację, ale w tym przypadku ułożenie papy na ścianie pionowej jest prawidłowe ( rys haluszka...) Nie przemawia do mnie argument układania papy na styropianie co proponował jeden z przedmówców. Styropian "chłonie" wodę - zawsze pochłonie pewna ilość - jest to jednak tak mała ilość, którą się pomija.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Globalnie masz rację, ale w tym przypadku ułożenie papy na ścianie pionowej jest prawidłowe ( rys haluszka...) Nie przemawia do mnie argument układania papy na styropianie co proponował jeden z przedmówców. Styropian "chłonie" wodę - zawsze pochłonie pewna ilość - jest to jednak tak mała ilość, którą się pomija.

 

Mało widziałeś. Zrywałem styropian , który był nasiąknięty jak gąbka.Izolacja cieplna ma być sucha. Koniec , kropka. Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...