yukikaze 06.03.2015 02:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Witam . Stanąłem przed odwiecznym problemem związanym z ociepleniem ściany trójwarstwowej.Ściana składa się od zewnątrz z pustaka żużlowego, następnie styropian 2 cm i cegła pełna od wewnątrz. Nie wiem jakiej grubości styropianu użyć, żeby wilgoć nie skraplała się pomiędzy dwoma styropianami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rübezahl 06.03.2015 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Rozumiem, że chcesz dociepic budynek od zewnątrz?Jeżeli tak, to kilkunastocentymetrowa izolacje termiczna po zewnętrzenej stronie ściany, spowoduje to, że punkt rosy znajdzie się gdzieś wewnątrz bloczka, a może jeszcze dalej na zewnątrz, ale te 2cm styropianu nie będą miały wielkiego znaczenia. Zlec komuś obliczenie grubości izolacji, a jeśli chcesz wyniku tak na "oko", to zastosuj nie mniej niż 15cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek2005 06.03.2015 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 większość producentów systemów ociepleń ma na stronie programy do analizy cieplno-wilgotnościowejja korzystałem z programu firmy Kabe ( nie reklamuje ich, program pierwszy z brzegu )miałem tak jak Ty ścianę 3warstwową a grubość wymagana będzie zależała od parametru lambda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pollo_loco 29.04.2015 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 Przy ścianie trójwarstwowej z reguły wystarcza 8-10 cm izolacji. Większa ilość jest po prostu zbędna. Proponowałbym jednak zamiast pustaka żużlowego zastosować na ścianę nośną coś o większej wytrzymałości - np. ceramikę z Mpa znacznie większym, niż w przypadku betonu komórkowego czy tam bloczków żużlowych. Dodatkowo dobrze jest mieć "oddychającą" ścianę, np. z Porothermu. To zabezpieczy przed kondensacją pary w murze, która może obniżać docelowe "U" ściany. Izolacja oczywiście na ruszcie, ze szczeliną powietrzną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwekr 29.04.2015 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 Proponowałbym jednak zamiast pustaka żużlowego zastosować na ścianę nośną coś o większej wytrzymałości..... Chyba to już dawno wybudowane i trzeba docieplić, a ty proponujesz burzenie ścian i wybudowanie z czegoś innego .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 29.04.2015 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 Oddychające ściany? A po co? Aby zapobiec kondensacji pary w murze robi się coś innego... ale to detal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Groszek80 29.04.2015 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 Oddychające ściany? A po co? Aby zapobiec kondensacji pary w murze robi się coś innego... ale to detal. ... robi się porządną wentylację. Prawda jak zwykle jest pośrodku - wentylacja nigdy nie będzie w 100% skuteczna - ani mechaniczna ani grawitacyjna. Widywałem już domy, które miały plamy wilgoci na ścianach wewnętrznych pomimo sprawnie działającej wentylacji. Z reguły były to domy murowane z tego nieoddychającego silikatu. To oczywiście ekstremum, ale łatwiej doprowadzić do kondensacji pary wodnej w silikacie, niż w porothermie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 01.06.2015 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 ... robi się porządną wentylację. Prawda jak zwykle jest pośrodku - wentylacja nigdy nie będzie w 100% skuteczna - ani mechaniczna ani grawitacyjna. Widywałem już domy, które miały plamy wilgoci na ścianach wewnętrznych pomimo sprawnie działającej wentylacji. Z reguły były to domy murowane z tego nieoddychającego silikatu. To oczywiście ekstremum, ale łatwiej doprowadzić do kondensacji pary wodnej w silikacie, niż w porothermie. co za bzdury o oddychających ścianach... sprzedajesz porotherm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 01.06.2015 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Gdyby wentylacja była sprawna nie byłoby kondensacji pary i wilgoci na ścianach. Wentylacja wymuszona nie oznacza wiatraka na początku rury i na końcu rury oraz wejścia na górze i wyjścia n dole po przeciwległych ścianach, tylko także obliczenie wydajności, różnych dla różnej ilości ludzi, różnych dla różnych pomieszczeń i zgranie tego w czasie...Pisałem o tym że to mit, zwłaszcza jak jest styro gdzieś po środku. Punkt rosy musi wyjść nawet nie w murze w takim wypadku tylko w kolejnej warstwie ocieplenia, a przyjmując go za ok 12 cm średnio na jeża, to styropian, jak ktoś wspominał 15 cm powinien załatwić sprawę. To z zewnątrz, oczywiście w środku rodzaj i jakość wentylacji uwarunkowana jest tym jakie jest ogrzewanie, czy jest kominek otwarty czy nie, czy okna są szczelne i tak dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.