Barth3z 29.10.2015 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2015 (edytowane) chodzi mi o policzenie czy straty ciepła przez przegrodę są większe przy ścianie z warstwą akumulacyjną od wewnątrz taką tradycyjną max plus 20 cm styropianu Jeśli masz zamiar utrzymywać stałą temperaturę w domu przez całą dobę, to nie będzie różnicy. Jeśli będziesz jednak obniżał temperaturę w porach gdy nie przebywasz w domu, to akumulacja ciepła w ścianę zewnętrzną będzie stratą. Jeszcze większe straty będziesz odnotowywał wtedy, gdy ściana zewn. będzie ścianą grzewczą. chodzi mi o to czy przy liczeniu strat przez przegrodę ma znaczenie kolejność warstw?? bo biorąc wieloletnie własne obserwacje ma to zasadnicze znaczenie Nie ma wpływu na straty, tylko na ewentualną kondensację pary wodnej w przegrodzie. Zasada jest taka, że patrząc od wewnątrz musisz stosować materiał o najwyższym współczynniku oporu dyfuzyjnego. Co ciekawe, styropian ma znacznie wyższy ten współczynnik niż bloczek silikatowy, a wszyscy kleją styro na zewnątrz Edytowane 29 Października 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izorom 29.10.2015 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2015 Jeśli masz zamiar utrzymywać stałą temperaturę w domu przez całą dobę, to nie będzie różnicy. Jeśli będziesz jednak obniżał temperaturę w porach gdy nie przebywasz w domu, to akumulacja ciepła w ścianę zewnętrzną będzie stratą. Jeszcze większe straty będziesz odnotowywał wtedy, gdy ściana zewn. będzie ścianą grzewczą. Nie ma wpływu na straty, tylko na ewentualną kondensację pary wodnej w przegrodzie. Zasada jest taka, że patrząc od wewnątrz musisz stosować materiał o najwyższym współczynniku oporu dyfuzyjnego. Co ciekawe, styropian ma znacznie wyższy ten współczynnik niż bloczek silikatowy, a wszyscy kleją styro na zewnątrz własnie czy izolować przeciw wilgociowo warstwę wewnętrzną styropianu?? czy potrzeba z punktu widzenia pogorszenia izolacyjności ściany bo z powodu grzyba wilgoci nie ma potrzeby bo to nie występuje u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.10.2015 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2015 własnie czy izolować przeciw wilgociowo warstwę wewnętrzną styropianu?? czy potrzeba z punktu widzenia pogorszenia izolacyjności ściany bo z powodu grzyba wilgoci nie ma potrzeby bo to nie występuje u mnie Warto zrobić symulację warunków wilgotnościo-temperaturowych dla danej przegrody w jakimś programie (np. u-wert.net albo TERMIKA). Jedno jest pewne, im większa wilgotność w domu (bez paroizolacji od wewnątrz) tym większe prawdopodobieństwo zaistnienia kondensacji pary wodnej w przegrodzie. Ja zastosowałem dwa zabiegi. Od wewnątrz zastosowałem płytę magnezową (duży opór dla pary wodnej) a od zewnątrz dorzuciłem 6cm wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 30.10.2015 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 własnie czy izolować przeciw wilgociowo warstwę wewnętrzną styropianu?? czy potrzeba z punktu widzenia pogorszenia izolacyjności ściany bo z powodu grzyba wilgoci nie ma potrzeby bo to nie występuje u mnie Paroizolacja styropianu czy wełny to podstawa. Poza bardzo silnym dążeniem pary wodnej do wyrównania ciśnienia cząsteczkowego, dochodzi jeszcze ruch powietrza . Kiedyś, przy wentylacji grawitacyjnej (podciśnieniowej ) nie było problemu, dziś przy WM z odzyskiem ciepła w okresie grzewczym w domu jest wyższe ciśnienie niż na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.10.2015 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Paroizolacja styropianu czy wełny to podstawa. Poza bardzo silnym dążeniem pary wodnej do wyrównania ciśnienia cząsteczkowego, dochodzi jeszcze ruch powietrza . Kiedyś, przy wentylacji grawitacyjnej (podciśnieniowej ) nie było problemu, dziś przy WM z odzyskiem ciepła w okresie grzewczym w domu jest wyższe ciśnienie niż na zewnątrz. Mylisz ciśnienie atmosferyczne z ciśnieniem pary wodnej. To nie to samo, i jedno nie jest zależne od drugiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.10.2015 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 [ATTACH=CONFIG]335613[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]335614[/ATTACH] Co jest za tą folią ? Jaka konstrukcja ściany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forscher 30.10.2015 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 fajnie sobie piszescie.... przekonażacie... moze nawet kłócicie.... lub jak kto zwał - próbujecie przekonac do własnych racji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 30.10.2015 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Mylisz ciśnienie atmosferyczne z ciśnieniem pary wodnej. To nie to samo, i jedno nie jest zależne od drugiego. Nie mylę tylko wymieniam obok siebie. Napisałem o wyrównywaniu ciśnienia cząsteczkowego pary i o wyższym ciśnieniu powietrza wewnątrz szczelnego domu z rekuperacją. Widzi Pan tę różnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 30.10.2015 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Co jest za tą folią ? Jaka konstrukcja ściany ? Od zewnątrz, włóknobeton, drewniany szkielet zatopiony pod ciśnieniem w 38 cm styropianu, paroizolacja Al , 5 cm stelaż wypełniony wełną i płyta wewnętrzna Na płycie fundamentowej (40 cm styro) stawia się gotowe ściany i dach . a potem robię instalacje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.10.2015 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Nie mylę tylko wymieniam obok siebie. Napisałem o wyrównywaniu ciśnienia cząsteczkowego pary i o wyższym ciśnieniu powietrza wewnątrz szczelnego domu z rekuperacją. Widzi Pan tę różnicę? OK. Nie rozumiem zatem po co ta druga część zdania. Dlaczego uważasz, że przy WM ciśnienie w domu jest większe ? A dlaczego nie można zrobić niższego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.10.2015 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 (edytowane) Od zewnątrz, włóknobeton, drewniany szkielet zatopiony pod ciśnieniem w 38 cm styropianu, paroizolacja Al , 5 cm stelaż wypełniony wełną i płyta wewnętrzna [ATTACH=CONFIG]335623[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]335624[/ATTACH] Na płycie fundamentowej (40 cm styro) stawia się gotowe ściany i dach . a potem robię instalacje . Wełna przed folią ? Powinno być odwrotnie. Po drugie na zdjęciach widać ewidentnie, że ściana nie ma 38cm. Nie ma nawet 30cm. Po trzecie, styropian nie potrzebuje paroizolacji. A co z dźwiękami z takim styropianowcu ? Edytowane 30 Października 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izorom 30.10.2015 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 A co z dźwiękami z takim styropianowcu ? Już widziałem to pytanie o dźwięki w domu ze styropianu nie rozumiem dlaczego się ktoś pyta przecież styropian jak każda miękka substancja tłumi dźwięki zresztą od środka są karton gipsy u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.10.2015 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Już widziałem to pytanie o dźwięki w domu ze styropianu nie rozumiem dlaczego się ktoś pyta przecież styropian jak każda miękka substancja tłumi dźwięki zresztą od środka są karton gipsy u mnie Też mam styro od środka i nawet jak miałem 150m2 otwartej przestrzeni to nie miałem echa. Pytam o przenikanie dźwięków, a te tłumione są przy materiałach o dużej gęstości. Również klejenie płyt gk do styro musi odbyć się wg pewnych zasad, aby dźwięk nie przenosił się między pokojami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 30.10.2015 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 OK. Nie rozumiem zatem po co ta druga część zdania. Dlaczego uważasz, że przy WM ciśnienie w domu jest większe ? A dlaczego nie można zrobić niższego ? Wywiew 100m3/h +25 st.C nawiew 100m3/h np. 0 st.C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 30.10.2015 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Wełna przed folią ? Powinno być odwrotnie. Po drugie na zdjęciach widać ewidentnie, że ściana nie ma 38cm. Nie ma nawet 30cm. Po trzecie, styropian nie potrzebuje paroizolacji. A co z dźwiękami z takim styropianowcu ? 5 cm wełny jest by nie dziurawić paroizolacji, a grubość ścian jest jednakowa, to gotowe elementy składane na budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.10.2015 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Wywiew 100m3/h +25 st.C nawiew 100m3/h np. 0 st.C No i jaki to ma związek z pytaniem na które odpowiadałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.10.2015 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 5 cm wełny jest by nie dziurawić paroizolacji, wełna zabezpiecza przed dziurawieniem ? a grubość ścian jest jednakowa, to gotowe elementy składane na budowie. OK, jest jednakowa, ale nie 38cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izorom 30.10.2015 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 (edytowane) Też mam styro od środka i nawet jak miałem 150m2 otwartej przestrzeni to nie miałem echa. Pytam o przenikanie dźwięków, a te tłumione są przy materiałach o dużej gęstości. Również klejenie płyt gk do styro musi odbyć się wg pewnych zasad, aby dźwięk nie przenosił się między pokojami. nie wiem według jakich zasad powinno być klejone mam na zwykły klej gipsowy przyklejone do styropianu i tak 20 lat się trzymają ale jest cicho nie przenoszą się hałasy (syn nigdy nie słyszy jak go wołamy A co u cebie przenosi się hałas z pokoju do pokoju?? Edytowane 30 Października 2015 przez izorom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 30.10.2015 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Hymmm... czy ty się w ogóle czytasz? Żaden rekuperator, który ma wymiennik (przeponowy) wykonany z materiału nieprzenikalnego dla pary wodnej nie posiada sprawności entalpicznej. Pisze o tym na blogu, ale widocznie masz jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem. Oczywiście blog Karbon prowadzi sklepikarz Daikina. Ale pewnie tego też nie dostrzegłeś między wierszami. To ja myślałem, że Ty chcesz mi policzyć zysk energii parowania wody z powierzchni wymiennika. A tu się okazuje, że ty kompletnie nie wiesz o czym piszesz. Zajmij się kalkulacją kosztów, bo aeromechanika to nie jest Twoja mocna strona. Zimne to kiepskie określenie. Zimne bywa suche i wilgotne. Zapewniam cię, że nie było liczone. Dlatego, że ilość ciepła pozyskana w wyniku odparowania wody na powierzchni wymiennika to promil całego procesu. Tak czasem bywa, jak wiedzy brak a czyta się opracowania pisane fachowym językiem. A wystarczy spojrzeć na licznik jednego dnia, a następnego wyłączyć odzysk i porównać. Będzie czarno na białym i nie trzeba wiedzieć co to entalpia. Zimne bywa suche i wilgotne.Zgoda. Ale zimne 2,5oC /90Rh to suche 18oC/32Rh. Zapewniam cię,że odczytujesz fanaberie, bo nie nagrzejesz więcej jak pojemność cieplna. Entalpiczne,cóż . No można wdychać to co z kibelka wyciąga. Ale to wybór.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misq 03.11.2015 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Witam, Rozglądam się za centralą wentylacyjną do mojego domu - mam położoną instalację na kanałach pe-flex (doł 50mm, góra 75mm), dwie skrzynki rozdzielcze, których kroćce schodzą do pomieszczenia na parterze - tam będzie reku. Czerpnia na ścianie fi 160, wyrzutnia - kominek dachowy fi 150, jedno i drugie na spiro zaizolowanym 50 mm wełny. Do całości potrzebuję jeszcze reku - dom ma 140m2 powierzchni, 370m3 kubatury, dwie łazienki i kuchnie oraz 4 domowników - 2 dorosłych i 2 dzieci. Projektant wentylacji zaleca centralę o wydajności 350m3/h i sprężu 150Pa. Rozejrzałem się trochę i chciałbym kupić coś optymalnego do mojego domu - tak by nie zapłacić majątku a jednocześnie, żeby wszystko działało jak trzeba. Mogę dostać kilka rodzajów reku po dobrych cenach (wydajności dla 150Pa): - VENTS VUT 300 MINI - wydajność 180m3, cena 1930 zł - KINETIC B250 - wydajność 230m3, cena 3850 zł - VENT VUT 300 MINI EC - wydajność 280m3, cena 3000 zł - KOMFOVENT RECU 400 HE/EC/3c - wydajność 430m3, cena 5350 zł Rozrzut wydajności jest duży, cen również. VENTS VUT 300 MINI boję się, że będzie za mały. Z kolei RECU 400 KOMFOVENTA robi wichurę , ładny sterownik - ale czy warta takich pieniędzy? Z tych propozycji najbardziej uśmiecha mi się VENT VUT 300 MINI EC - spora (wystarczająca?) wydajność, niestety prosty sterownik, ale bardzo przystępna cena. Nie znalazłem na forum nic o tym urządzeniu - czy ktoś podpowie czy gra warta świeczki? Czy może zainteresować się czymś jeszcze - spoza listy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.