Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wzmocnienie stropu - już nie ma ściany

Recommended Posts

Witam.

Na samym początku mówię, że jestem w tych sprawach laikiem, ale chciałabym, aby również nikt nas nie osądzał i nie pisał "jesteście poje... dom wam się na łby posypie..."

Mianowicie... Razem z mężem kupiliśmy poniemiecki domek do generalnego remontu. Na dole były dwa małe pokoje - postanowiliśmy połączyć je w jeden salon - poprzez wyburzenie ściany tak jakby nośnej. Dlaczego piszę "tak jakby"? A no dlatego, że u góry (na poddaszu) nie ma zadnych ścian z cegieł, tylko same z "regipsu". Wyburzenie ściany postanowiliśmy zrobić pod okien mojego teścia, który takie rzeczy juz robił. Oczywiscie żadnego projektu ani zgody na to nie posiadamy (nie bijcie!!! to nasza sprawa).

Na owej ścianie niosły się 3 belki, które przed zburzeniem ściany zostały podstemplowane - ściana miała długość 470 cm. Po wyburzeniu ściany został włożony dwuteownik 120 - wsadzony po 15 cm w ściany boczne. Środkowa belka była trochę wyżej niż pozostałe to została zaklinowana. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie fakt, że z mężem dziś zauważyliśmy, że podłoga u góry "siadła" na środkowej belce o okolo 2 cm, co widać po ściance z "regipsu" i panelach.

Moje pytanie brzmi czy owy dwuteownik nie jest po prostu za mały jak na taką długość ściany? Jak można to naprawić?

Myśleliśmy z mężem, aby wsadzić nowy dwuteownik większy 220 albo jeszcze większy i środkową belkę zaklinować metalowym klinem.

• Odpowiedzi 107
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie wiem kto wam doradził dwuteownik o wysokości 120.

Nie wiadomo też co to za dwuteownik I,IPE, HEB...

Pozostaje kwestia zebrania obciążeń i można wstępnie coś dobrać.

Mogę to bardzo pobieżnie przeliczyć tylko w celach orientacyjnych ale potrzebuje rzuty i przekroje wraz z grubościami poszczególnych warstw.