Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak wykonać nadproże w remontowanym domu

Michal666

Recommended Posts

Witam

Od razy mówie że jestem laikiem w sprawach obliczeń budowlanych.

Mam pytanie. Potrzebuję wykonać otwór (szer 1900) w ścianie pomiędzy kuchnią a jadalnia.

Sciana pokoju zbudowana jest z gazobetonu pełnego 24x24x48.

Nad pokojem jest strop 12 cm i jeszcze jeden pokój (w takim samym rozmiarze) ściana wykonana z pustaka żużlobetonowego 19x19x39, ze stropem z płyt g-k.

Chciałbym wykonać nadproże. I teraz zaplanowałem sobie to tak że wykonam go z dwóch ceowników 120 o długości 240 cm każdy, skręcone one będą 7 prętami M14, dodatkowa po wykuciu otworu pospawam je kilkoma płaskownikami (od dołu).

Każdy ceownik będzie podparty na każdej ze stron na dwóch cegłach pełnych zaprawionych na zaprawie cementowej M-15 na długości 25 cm.

Same cewniki również będa zarzucone zaprawa cementową M15.

Czy moja koncepcja cewników 120 na otwór o długości 190 cm jest prawidłowa?

Nie chce miec żadnych watpliwości, Mój kierownik budowy mówi że dwa cewniki 120 są Ok, ale nie wykonywał mi żadnych obliczeń więc nie wiem czy mam wierzyć jego "OK"

Pomóżcie mi proszę rozwiać moje wątpliwości.

Pozdrawiam

Poniżej zdjęcia

https://lh5.googleusercontent.com/-lHHMs6V5p14/VP7dAXjeaZI/AAAAAAAAKSk/OsvArdJF5Rw/w897-h673-no/P1240255.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-fF9R-gJDHPo/VP7dPOwJKlI/AAAAAAAAKSk/oiI6OdFXOEU/w897-h673-no/P1240256.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-h-GnPoUZFbU/VP7dQgskiQI/AAAAAAAAKSk/5KieuQctj-s/w897-h673-no/P1240257.JPG

nikt - bez choćby przybliżonych obliczeń - ci tego nie potwierdzi, mnie się wydaje, że 120 to mało, bo jak sobie wyobrażasz czy też kierownik budowy wykonanie tego otworu?