Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czym jeździmy?


parti

Recommended Posts

Jeździsz autem z filtrem dpf? Jeśli tak to po co o to pytasz, powinieneś wiedzieć o co chodzi.

Więcej nie zamierzam z Tobą dyskutować, nie zamierzam uczestniczyć w Twoim teatrzyku.

 

nigdy nie miałem problemu z dpf i żaden ze znajomych którzy kupili nowe auta takowego nie mieli, niewłaściwa eksploatacja generuje takie kłopoty, ale mam nadzieje, że nie bierzesz tego po uwage. Widzisz, ja 20 lat mam związek z motoryzacją i dyskutując ze mną możesz się wiele nauczyć, ale skoro nie zamierzasz, to już Twoja sprawa. Skoro przedstawione argumenty przeze mnie, uznajesz jako teatrzyk, to podpowiem Ci rozwiązanie-do ignorowanych go, i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 406
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Z racji "ekologii" (CO2) jeździmy dieslami. Do pracy jeździmy po 2km. W mieście 15km to już dłuższa trasa. Jeden samochów po 7 latach ma 90k tylko najechane. Żadnych problemów z DPF. Czytam o nich ciągle, ale nie znam osobiście nikogo kto by je miał.

 

W sumie znam jeden, ale 90% tras tego samochodu to było 700m do przedszkola/sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji "ekologii" (CO2) jeździmy dieslami. Do pracy jeździmy po 2km. W mieście 15km to już dłuższa trasa. Jeden samochów po 7 latach ma 90k tylko najechane. Żadnych problemów z DPF. Czytam o nich ciągle, ale nie znam osobiście nikogo kto by je miał.

 

W sumie znam jeden, ale 90% tras tego samochodu to było 700m do przedszkola/sklepu.

W moim przypadku BMW przejechane 137 k km padły mi termostaty i filtr się zapchał. Konieczne było wypalanie mechaniczne.

Teraz za pomocą interfejsu kontroluję jego stan. Wypalam go samodzielnie poprzez odpowiedni program. Odbywa się to co 200 - 300 km, wtedy ilość sadzy osiąga 35-40 gramów. Popiołu w nim dosyć szybko przybywa, niestety wypalić go nie można. Przy 100 gramach może zaistnieć konieczność czyszczenia chemicznego lub jego wymiana. Obecnie od dwóch lat (wcześniej z racji innego miejsca zamieszkania sporo jeździłem w trasę) codziennie dowożę dzieci do szkoły- dystans jakieś dwa, trzy km. Sadza w filtrze dosyć szybko się nagromadzą a to z powodu braku automatycznego wypalania. Wypalania, które uruchamia się w określonych warunkach- przy temperaturze silnika powyżej 75oC. I braku jakichkolwiek błędów w komputerze pokładowym.

Zimą taka temperatura, przy takim kilometrażu jest nie do osiągnięcia. Zwiększa to ilość nagromadzenia się sadzy i popiołu filtrze. Bez interfejsu, kontroli stanu filtra można go dosyć szybko wykończyć.

Edytowane przez Tomaszs131
Uzupełnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku BMW przejechane 137 k km padły mi termostaty i filtr się zapchał. Konieczne było wypalanie mechaniczne.

Teraz za pomocą interfejsu kontroluję jego stan. Wypalam go samodzielnie poprzez odpowiedni program. Odbywa się to co 200 - 300 km, wtedy ilość sadzy osiąga 35-40 gramów. Popiołu w nim dosyć szybko przybywa, niestety wypalić go nie można. Przy 100 gramach może zaistnieć konieczność czyszczenia chemicznego lub jego wymiana. Obecnie od dwóch lat (wcześniej z racji innego miejsca zamieszkania sporo jeździłem w trasę) codziennie dowożę dzieci do szkoły- dystans jakieś dwa, trzy km. Sadza w filtrze dosyć szybko się nagromadzą a to z powodu braku automatycznego wypalania. Wypalania, które uruchamia się w określonych warunkach- przy temperaturze silnika powyżej 75oC. I braku jakichkolwiek błędów w komputerze pokładowym.

Zimą taka temperatura, przy takim kilometrażu jest nie do osiągnięcia. Zwiększa to ilość nagromadzenia się sadzy i popiołu filtrze. Bez interfejsu, kontroli stanu filtra można go dosyć szybko wykończyć.

 

podaj rocznik, czy masz go od nowości i jaki silnik jest w tym BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku BMW przejechane 137 k km padły mi termostaty i filtr się zapchał. Konieczne było wypalanie mechaniczne.

Teraz za pomocą interfejsu kontroluję jego stan. Wypalam go samodzielnie poprzez odpowiedni program. Odbywa się to co 200 - 300 km, wtedy ilość sadzy osiąga 35-40 gramów. Popiołu w nim dosyć szybko przybywa, niestety wypalić go nie można. Przy 100 gramach może zaistnieć konieczność czyszczenia chemicznego lub jego wymiana. Obecnie od dwóch lat (wcześniej z racji innego miejsca zamieszkania sporo jeździłem w trasę) codziennie dowożę dzieci do szkoły- dystans jakieś dwa, trzy km. Sadza w filtrze dosyć szybko się nagromadzą a to z powodu braku automatycznego wypalania. Wypalania, które uruchamia się w określonych warunkach- przy temperaturze silnika powyżej 75oC. I braku jakichkolwiek błędów w komputerze pokładowym.

Zimą taka temperatura, przy takim kilometrażu jest nie do osiągnięcia. Zwiększa to ilość nagromadzenia się sadzy i popiołu filtrze. Bez interfejsu, kontroli stanu filtra można go dosyć szybko wykończyć.

 

Ok, ale w dalszym ciągu uważam, że problem DPF jest wyolbrzymiony. Z prywatnego doświadczenia, bo mechanikiem nie jestem, uważam, że zanim zaczną się problemy z DPF istnieje duża szansa, że pojawią się z zawieszeniem, automatem, czy karoserią. I zamiast czekać na DPF będę chciał się takiego samochodu pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku BMW przejechane 137 k km padły mi termostaty i filtr się zapchał. Konieczne było wypalanie mechaniczne.

Teraz za pomocą interfejsu kontroluję jego stan. Wypalam go samodzielnie poprzez odpowiedni program. Odbywa się to co 200 - 300 km, wtedy ilość sadzy osiąga 35-40 gramów. Popiołu w nim dosyć szybko przybywa, niestety wypalić go nie można. Przy 100 gramach może zaistnieć konieczność czyszczenia chemicznego lub jego wymiana. Obecnie od dwóch lat (wcześniej z racji innego miejsca zamieszkania sporo jeździłem w trasę) codziennie dowożę dzieci do szkoły- dystans jakieś dwa, trzy km. Sadza w filtrze dosyć szybko się nagromadzą a to z powodu braku automatycznego wypalania. Wypalania, które uruchamia się w określonych warunkach- przy temperaturze silnika powyżej 75oC. I braku jakichkolwiek błędów w komputerze pokładowym.

Zimą taka temperatura, przy takim kilometrażu jest nie do osiągnięcia. Zwiększa to ilość nagromadzenia się sadzy i popiołu filtrze. Bez interfejsu, kontroli stanu filtra można go dosyć szybko wykończyć.

 

 

ponieważ nie chcesz podać parametrów swojego auta, postawie Ci diagnoze na podstawie najczęstszych błędów jakie popełnia użytkownik auta z dpf.

 

padły mi termostaty

-jak długo trzeba jeździć z padniętymi termostatami by filtr się zapchał, odpowiem długo, jest mnóstwo czasu by zauważyć, że auto się nie dogrzewa, czyli błąd użytkownika.

 

Wypalania, które uruchamia się w określonych warunkach- przy temperaturze silnika powyżej 75oC. I braku jakichkolwiek błędów w komputerze pokładowym.

Zimą taka temperatura, przy takim kilometrażu jest nie do osiągnięcia. Zwiększa to ilość nagromadzenia się sadzy i popiołu filtrze. Bez interfejsu, kontroli stanu filtra można go dosyć szybko wykończyć.

 

-prawidłowo działający układ chłodzenia pozwala na osiągnięcie temperatury 75 st. po przejechaniu ok 10 km przy niskich temperaturach.

-jazda ze świecącymi kontrolkami (błędy w komputerze)

przecież to użytkownik podejmuje decyzje i lepiej zapobiegać niż potem latać z interfejsem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że bardzo chcesz dopiec swoimi nie do końca przemyślanymi wnioskami. Może na Audi się znasz ale o bawarkach nie do końca. Gdyby było inaczej to wiedziałbyś, że komputer w E60 nie wywala błedu padniętych termostatów. W przeciwnym razie moja reakcja byłaby natychmiastowa. Kolejną sprawą jest brak wskaźnika temp. Oczywiście można ją odczytać ale w ukrytym menu. Dogrzebywanie się tego menu jest dosyć uciążliwe. Obecnie z interfejsem i apce na komórce kontrola chociażby temp. jest o wiele prostsza.Nie każdy o tym wie. Może się to przyda innym użytkownikom BMW. Edytowane przez Tomaszs131
Uzupełnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że bardzo chcesz dopiec swoimi nie do końca przemyślanymi wnioskami. Może na Audi się znasz ale o bawarkach nie do końca. Gdyby było inaczej to wiedziałbyś, że komputer w E60 nie wywala błedu padniętych termostatów. W przeciwnym razie moja reakcja byłaby natychmiastowa. Kolejną sprawą jest brak wskaźnika temp. Oczywiście można ją odczytać ale w ukrytym menu. Dogrzebywanie się tego menu jest dosyć uciążliwe. Obecnie z interfejsem i apce na komórce kontrola chociażby temp. jest o wiele prostsza.Nie każdy o tym wie. Może się to przyda innym użytkownikom BMW.

 

dlatego zapytałem o dane auta, których mi nie podałeś, więc odniosłem się ogólnie.

Nic nie chce dopiec, wręcz przeciwnie, chce pomóc. W sieci krążą informacje o dpf, jaki to on jest be. Jeśli się auto użytkuje prawidłowo to niema problemu. Myślałem, że zrozumiesz, to prosty przekaz i nie doszukuj się podstępu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wooooow.... a ile 100-0 ?

Ile 80-120?

A max... max ile pojada?

No... i ile spalaja?

 

cm tez podajcie... aby mozna zwyciezce oglosic :)

Źle zapytałeś. Trzeba pytać kogo wyprzedził na światłach a kogo na autostradzie. Można też zapytać o ilość magnetyzerów przyczepionych do silnika jak i chip tuning w postaci diody wsadzonej w pudełeczko. I tak najważniejsze jest, że te auta to "nówka prawie nie śmigana". To alternatywna rzeczywistość właścicieli aut, których jedyną (najczęściej) zaletą jest niska cena. Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, bemka to klasa premium. Hanią jeździłem i faktyczne wrażenie z jazdy nie za ciekawe porównując do mojego auta. No ale to auto dla żony, wysokie, napęd na cztery koła- bezpieczne. Hania ma 155 KM i 192 Nm a bawarką 3.0d, 235 KM i 500 Nm. Odejście jest bez porównania, nie ma co równierz porównywać kulturę pracy automatu. Do swojej bawarki się tak przywiązałem (mam ją od nowości), że pewnie zajadę ją na śmierć:) Edytowane przez Tomaszs131
Uzupełnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...