kassja 13.03.2015 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Witam, Zakupiłam ostatnio drzwi, sprzedawca w ramach kompleksowej sprzedaży zamontował mi je. Na fakturze widnieje jednak tylko montaż, na całą kwotę zakupu (i na VAT 8%). Mam pytanie do szanownych Użytkowników: czy to oznacza dla mnie utratę gwarancji? Bo przecież nie mam nigdzie napisane, że w ogóle kupiłam drzwi, tylko drogi dosyć (prawie 3 tys.) montaż. Jak taka faktura powinna wyglądać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 13.03.2015 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 jeśli ma mieć 8% VAT to właśnie tak a nie inaczej - choć bardziej precyzyjnie by to zabrzmiało "montaż drzwi z materiałem" Gwarancja z fakturą nie ma nic wspólnego i powinna być podpisana przez wykonawcę Sądzę, że kolega T12345T potwierdzi me słowa on tu jest największym specjalistą od takich zapisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kassja 13.03.2015 21:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Na karcie gwarancyjnej jest tylko znak kontroli jakości (datownik). Natomiast nie ma pieczęci sprzedawcy ani daty zakupu. Nawet, jak ją dostanę, to dalej nie mam dowodu zakupu drzwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 13.03.2015 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 (edytowane) Są dwie stawki VAT23 i 8%Jak obawiasz się to co za problem poprosić o zmianę i wpisanie do faktury pozycji "drzwi" ? Dopłacisz tylko różnice między 8 a 23% za drzwi (a nie montaż bo on ma 8%) i będziesz spać spokojnieDowodem zakupu jest taka faktura jaką dostałaś - niestety. Pretensje do Ministerstwa Finansów, ze to co kiedyś było proste - skomplikowali maksymalnie. Edytowane 13 Marca 2015 przez nikt ważny literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 13.03.2015 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Glowy za wszystkich nie dam,ale od 10 lat tak jest i nie słyszałem by któryś producent odmówił uznania gwarancji z powodu takiej faktury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kassja 13.03.2015 22:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Różnica ceny między 8 a 23% jest spora i wolałabym nie dopłacać. Może ktoś ma jakieś doświadczenia z tego typu fakturami? Mogę dzwonić do producenta i pytać, ale na telefon powiedzą, że wszystko ok, a potem kto wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 13.03.2015 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Ale innej możliwości nie masz. Usługa i 8% albo drzwi i23% VatEw. prawnik szukajacy luki w umowie na zakup.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 14.03.2015 04:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 Przecież w takim przypadku musi istnieć umowa pisemna, z której powinno jednoznacznie wynikać co było przedmiotem prac. Faktura + umowa powinna rozwiać wątpliwości nawet negatywnie nastawionego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 14.03.2015 05:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 Tak samo otrzymałem faktury tylko na montaż, ale przecież oprócz faktury dostałem umowę określającą zakres prac wraz z wymiarowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 14.03.2015 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 (edytowane) kiedyś miałem podobny przypadek. Klientka nie wierzyła, że w Polsce(mieszka na stałe za granicą) są tak idiotyczne przepisu i uparła się, by mieć na fakturze okna jako oddzielną pozycję. Bala się też, jak udowodni US, że zakupiła te okna, mimo posiadanej umowy, skoro nie ma ich na fakturze. Chciała to miała, dopłaciła 15% do 23% VATu za okna. Jej sprawaMożesz spać spokojnie. Każdy z nas co miesiąc ma kontrole skarbowe w związku ze zwrotem VAT i gdyby takie faktury, tylko na montaż, były niezgodne z prawem już dawno byśmy poszli z torbami Ostateczna decyzja do Ciebie należy Edytowane 14 Marca 2015 przez nikt ważny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kassja 18.03.2015 10:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Dziękuję wszystkim za wyjaśnienia. Jeszcze tylko ostatnia uwaga - nie miałam żadnej umowy, tylko zamówienie. Czy to razem wystarczy? W sklepie twierdzą, że ok, tylko nie wiem, czy im wierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 28.03.2015 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Jedź do sprzedawcy z kartą gwarancyjną jeśli masz obawy i poproś go o pieczątkę i datę montażu wraz z podpisem.Dalej nie masz co się martwić, bo producenci wiedzą o co chodzi i nie robią z tego jakiś problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franka16 28.09.2016 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Chciałabym podłączyć się pod temat, bo niepokoję się, czy umowa którą podpisałam jest w porządku. Kupuję okna z montażem do domu jednorodzinnego, stan surowy.Umowa, którą podpisałam, to umowa TYLKO montażowa, nie jest nigdzie napisane, że dotyczy sprzedaży i dostawy okien.Do umowy jest jedynie dołączona oferta, w której poszczególne okna mają cenę i na końcu oferty jest oddzielna pozycja na montaż. Nie ma też nigdzie słowa o gwarancji. Czy powinnam rozmawiać z firmą o dopisaniu sformułowania "dostawa" okien? Obawiam się, że gdyby działo się coś z oknami, czy będę miała możliwość ewentualnych reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 28.09.2016 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Czy powinnam rozmawiać z firmą o dopisaniu sformułowania "dostawa" okien? Jeżeli chcesz zapłacić 23% VAT a nie 8 to jak najbardziej W umowie wskazany jest za to zapis, że usługa jest wykonana w całości z materiałów wykonawcy i dołączona specyfikacja najważniejszych elementów (czyli właśnie okien). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franka16 28.09.2016 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Nie, nie ma nigdzie zapisu że "usługa jest wykonana w całości z materiałów wykonawcy".Oprócz oferty, która jak teraz się dopatrzyłam, nawet nie jest załącznikiem, po prostu jest dopięta spinaczem. Dlatego się niepokoję i zastanawiam, czy/o jakim zapisie rozmawiać z firmą, aby w umowie był ślad o dostawie okien przez tę firmę i aby oni mnie nie zbyli twierdząc, że nic się nie da zrobić, chyba że "chcę zapłacić 23% vat". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mazwoj 28.09.2016 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Umowa to umowa, gwarancja to gwarancja, a faktura to faktura.Umowa określa co ma być zrobione i za ile.Gwarancja dołączona jest do produktu i musi być podbita przez sprzedawcę.Faktura to jednoczesne potwierdzenie zapłaty za towar/usługę. Można rozbijać na pozycję:-towar 23%-usługa%lub całościowo usługa z 8% VAT ale tam widnieje kwota netto za towar + kwota netto za usługę x 1,08 co daje brutto za wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franka16 28.09.2016 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 O ile dobrze zrozumiałam, na fakturze może znaleźć się usługa całościowa z kwotą netto za okna i oddzielnie za usługę i wszystko potraktowane 8% vat. Ale z powyższych postów wynika, że już ktoś miał problem bo faktura została wystawiona tylko na usługę, bez jakiejkolwiek pozycji towar. Znalazłam ci ja interpretację tych 8% za usługę i za okna w umowie http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/zakres-opodatkowania/231889,Jaka-stawka-opodatkowac-uslugi-montazu-okien-u-klienta.html z czego wynika, że okna mogą być właśnie jedną z pozycji w ramach usługi i potraktowane 8% vatem. Przejdę się do nich jutro i po prostu zapytam, co i jak, uzbrojona w jako taką wiedzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 28.09.2016 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Niepotrzebnie szukasz dziury w całym. Od "zawsze" wystawiam faktyrę na "usługę budowlano-montażową" - jedna pozycja na 8% VATDo umowy daję załącznik, gdzie jest wyszczególnione co, jak i za ile (w sensie - widać które okno ile kosztuje oraz wartość montażu i dodatków).Jeśli firma nie daje Ci jasnego załącznika co sprzedają, to samie sobie są winni że masz dylemat co do uczciwych intencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franka16 28.09.2016 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 "Jeśli firma nie daje Ci jasnego załącznika co sprzedają, to samie sobie są winni że masz dylemat co do uczciwych intencji"przeczy Twojemu stwierdzeniu "Niepotrzebnie szukasz dziury w całym". Tak, jak pisałam, umowa jest tylko i wyłącznie na usługę montażową okien, do umowy jest dopięta spinaczem oferta, która specyfikuje okna i cenę. Nie jest jednak ona (ta oferta) załącznikiem, w umowie nie ma żadnego nawiązania do niej, jak ją sobie odepnę, to nic się nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 28.09.2016 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Niestety pretensję możesz mieć do naszych ustawodawców Niektóre US w trakcie kontroli podważają fakturę na 8% w sytuacji gdy w umowie mowa jest o oknachŚmieszne to ale w taki mamy kraj i ustawodawców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.