Franka16 28.09.2016 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Rozumiem to, jednak poradźcie proszę co mi się należy od firmy i czego mogę się domagać. Nie chodzi mi o to, żeby kłócić się z firmą i domagać nie wiadomo czego, tylko chciałabym mieć w przyszłości możliwość reklamować okno/usługę montażową (?), jeżeli wyjdą jakieś wady, np. okno się wypaczy, będzie źle zamykać, nie wiem, wymyślam przykłady. Czy mam się domagać gwarancji na okna? na usługę montażową? Twierdzą, że udzielają 5 lat gwarancji (nie pamiętam, czy na okna, czy montaż, pewnie montaż bo to było w czasie rozmów i wtedy wszystko mi się wydawało gwarancją na okna). Firma jest powszechnie uważana za dobrą i polecaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stary 28.09.2016 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 O ile dobrze zrozumiałam, na fakturze może znaleźć się usługa całościowa z kwotą netto za okna i oddzielnie za usługę i wszystko potraktowane 8% vat. Ale z powyższych postów wynika, że już ktoś miał problem bo faktura została wystawiona tylko na usługę, bez jakiejkolwiek pozycji towar. Znalazłam ci ja interpretację tych 8% za usługę i za okna w umowie http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/zakres-opodatkowania/231889,Jaka-stawka-opodatkowac-uslugi-montazu-okien-u-klienta.html z czego wynika, że okna mogą być właśnie jedną z pozycji w ramach usługi i potraktowane 8% vatem. Przejdę się do nich jutro i po prostu zapytam, co i jak, uzbrojona w jako taką wiedzę. Jak napisał wyżej bwojtek: jeżeli chcesz mieć Vat 23 % to zażądaj "rozbicia" okien i montażu lub użyj słowa"dostawa" i będzie niejako z automatu jak w banku Jeżeli umowa będzie zaś dotyczyła jakieś usługi związanej z budową czy remontem w lokalu mieszkalnym a oferta na okna czy parapety będzie wyraźnie opisana jako załącznik do tej a nie innej umowy to wówczas stawka będzie 8%! Przecież jest tam napisane - cytat z linka "Strony w umowach cywilnoprawnych określają co jest przedmiotem sprzedaży. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest usługa remontowa, budowlana, budowlano-montażowa, wówczas nie można z niej wyłączyć poszczególnych elementów kosztów do odrębnej sprzedaży, ponieważ obrotem podatnika jest uzgodniona kwota za wykonanie określonej usługi, bez względu na jej poszczególne elementy (materiały, robocizna, transport, zużyta energia, narzędzia, itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franka16 28.09.2016 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 (edytowane) I znowu, "jeśli chcę zapłacić 23 %"…. Na następnych stronach opracowania z załączonego linku jest napisane: "Jeżeli zatem ze sporządzonej z kontrahentem umowy wynika, iż sprzedawca świadczy kompleksową usługę instalacji stolarki okiennej, wówczas całość transakcji należy opodatkować wg zasad regulujących tę usługę. Wskazać należy, iż aby w/w usługę wykonać trzeba nabyć lub wyprodukować towar, który się następnie zainstaluje.Koszty dodatkowe, które sprzedawca musi ponieść nie stanowią celu samego w sobie i ponoszone zostają w związku ze świadczeniem usługi zasadniczej. Powinny one zatem stanowić element kalkulacyjny ceny i zostać opodatkowane na takich samych zasadach jak usługa główna. Zatem, usługodawcy winni wartości (jakimi obciążają kontrahenta) traktować kompleksowo jako wynagrodzenie za usługę instalacji/montażu/remontową/budowlaną (w zależności od sporządzonej umowy) i do całej kwoty zastosować te same regulacje prawne". Ja z tego rozumiem, że można a nawet należy wspomnieć o kosztach dodatkowych, czyli w tym przypadku oknach.I jako element dodatkowy, nie stanowiący celu samego w sobie, są opodatkowane jako cel główny umowy, czyli usługa montażowa. Ponawiam prośbę o podpowiedź, czego mogę oczekiwać od firmy (moje pytania sformułowane w poprzednim poście). Edytowane 28 Września 2016 przez Franka16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 28.09.2016 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Na pewno faktury za usługę. Umowę już masz. To z jej zapisów wynika reszta. Ja mam np. punkt typu " integralną częścią umowy jest załącznik wyszczególniający to i owo. I uważam ze to fair wobec klienta, ale znam takich, którzy w umowie piszą co najwyżej wartość całości. Normalna firma nie robi żadnych problemow w kwestiach gwarancyjnych. Cwaniacy za to nie mieliby raczej uznania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mazwoj 29.09.2016 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Tak jak wszyscy tu piszemy - sprzedawca-montażysta jest pośrednikiem w przepływie towaru i refakturuje towar wraz z usługą na 8% VAT. A problemy z gwarancją nie maja tu miejsca, bo od tego jest karta gwarancyjna z pieczęcią sprzedawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.