Paweł-Kinga 21.03.2015 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Moi drodzy problem mam taki, ocieplenie fundamentu zakończyłem równo z końcem ściany fundamentowej, nie zauważyłem że w projekcie architekt skrócił ścianę o 2 bloczki i zaznaczył doprowadzenie ocieplenia równo do zera w budynku ( żona chciała mieć taras równo z zerem w domu bez żadnych schodków) Co za tym idzie jak zacząłem obsypywać budynek zauważyłem że poziom drogi przed domem jest równy lub minimalnie niższy 2-3 cm od końca wysokości mojej ściany fundamentowej a jej wymarzony taras.... no właśnie, nie mogę chyba dołożyć go do styro na ścianach. Chciałbym kładąc kostkę uzyskać spadek w kierunku drogi co za tym idzie chciałbym podsypać ziemię i zacząć kłaść kostkę równo z poziomem zera w domu czyli równo z wyjściem głównym i poziomem garażu. I tu moje pytania. 1. Czy mógłbym podciąć styropian grafitowy na ścianie wokół domu by zrównać go z tym na fundamencie, zaciągnąć go siatką by je połączyć a następnie zasmarować np dysperbitem i obłożyć kolejnym pasem folii na zakładkę ? 2. Czy dać sobie spokój i podebrać ziemi przy płocie, wyprowadzić tylko kostkę wokół domu ze spadem od budynku a na taras walnąć stopień ? Wokół działki mam płot betonowy wpuszczony w ziemię więc mimo niższego poziomu żadna woda raczej nie odstawałaby mi się na działkę. Facet od kostki powiedział że był by za opaską, że miałbym cały przód na jednym poziomie z wyjazdem z garażu i wyjściem z domu bez różnic w poziomach i z dobrym spadkiem, który wywalałby cała wodę na ulicę. 3. Czy jeśli zdecydowałbym się na opaskę i podniesienie poziomu o te 25cm to czy mogę do wody odprowadzanej z polbruku kanałami podłączyć spusty rynien i odprowadzić tą wodę przez podjazd na ulicę ? Jest w niej nitka do wody burzowej/opadowej czy jak to się tam nazywa czy też muszę wykonać studnię chłonną i odprowadzić wodę z rynien właśnie do niej ? Na elewacji mam na razie raz zaciągnięty klej z siatką i zastanawiam się jak to ugryźć. Pomóżcie i doradźcie coś mądrze i konstruktywnie bez złośliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.03.2015 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Jaki to problem ? czy nie można przesunąć tarasu ciut dalej .. izolacja rzecz święta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 22.03.2015 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 No może nie święta ale bardzo ważna..... mostki termiczne to niemiły temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 22.03.2015 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Diabła mostki - jeśli masz taras który będzie pracował, a podejrzewam, że raczej tak, bo nie będzie robiony niżej warstwy przemarzania, czyli na fundamencie całego domu, to zrób niewielki odstęp od domu, pomiędzy ścianą (z izolacją odpowiednio zabezpieczoną) a tarasem wysyp jakiegoś żwirku by woda szła w głąb, tam drenaż na bok, taras zrób po bożemu ze spadkiem w dobrą stronę, drzwi otwierane do środka. Wtedy nawet jak wysadzi w zimie taras do góry nikt nie będzie się przejmował, a samo ocieplenie będzie zabezpieczone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Paweł-Kinga 24.03.2015 12:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Sam taras będzie na fundamencie zagłębionym na -1,15 grubość 20-25 cm. Chodzi mi tylko czym zabezpieczyć elewację jeśli podniosę taras do zera w środku. Przesmarować styk tarasu i elewacji dodatkową izolacją (np. 2 x styrbit,papa, folia) i co na samym styku u góry....sznur dylatacyjny i jakiś silikon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 24.03.2015 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Zabezpieczenie fragmentu elewacji to jedno , ale martwi mnie brak ciągłości izolacji na ścianie . Prawdopodobny brak ciągłości . / czerwona linia na zdjęciu Oczywiście można się doktoryzować czy dużo będzie tam wilgoci , ale jest realne niebezpieczeństwo . Aby spać spokojnie trzeba by zdjąć styropian , zrobić izolację ściany i ponownie styropian . Samo zabezpieczenie fragmentu elewacji prawidłowe . Nie bardzo rozumiem z czego ten taras . Czy to płyta żelbetowa ? Co będzie na tarasie , jakie wykończenie ? Jeżeli tak ., to proponuję rozwiązanie jak dla balkonu Fragment elewacji nad tarasem powinien być zabezpieczony przed odbitą wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel78 24.03.2015 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Robiąc utwardzony podjazd od budynku do płotu ze spadkiem w kierunku drogi powinieneś się liczyć z tym , że zarządca drogi nakaże Ci demontaż podjazdu bo odprowadzasz wodę opadowa na sąsiednia działkę. Zgodnie z Prawem Budowlanym nie możesz tego robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Paweł-Kinga 03.04.2015 21:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 No i wymyśliłem. Co do tarasu punktowe fundamenty na 1,2 1,4m, i na nie konstrukcja i taras z desek kompozytowych.Taras więc będzie osadzony osobno a deski nie będą dotykać elewacji. pod spodem warstwa żwiru i piasku dobrze pochłaniająca wilgoć. Tynk na elewacji na wysokość 30-40cm zabezpieczę ekstra dodatkową warstwą hydrofobową. Taras będzie gotowy w moment i nie będę się przejmował jego osiadaniem i odpadającymi płytkami. Pozostaje mi więc tylko problem z wyjazdem garażu. Warstwa oddzielająca została wykonana jako ciepły próg z isomuru. Radzicie mi ją jakoś jeszcze ekstra zabezpieczyć ? Jeśli tak to czym ? No i z czego zrobić ten wyjazd ? Zrobić szalunek i wylać beton np samozagęszczalnym wodoodpornym a od progu z isomuru wykonać dylatację warstwą zabezpieczającą przed wilgocią i np cienkim paskiem styropianu hydro albo xps ? Zbigniew, warstwy wyglądają następująco ściana fundamentowa, zartana gładko na to dysperbit grunt i potem jeszcze 2 warstwy, na to klejony styropian hydro swispoor smarowany po całości styrbitem, całość budynku opasana w koło folią kubełkową. Na styku ściany fundamentowej z isomurem dodatkowa izolacja pozioma z membrany 4 warstwowej zbrojonej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.