Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Podniesienie ocieplenia fundamentu do zera w środku, pomocy^^


Recommended Posts

Moi drodzy problem mam taki, ocieplenie fundamentu zakończyłem równo z końcem ściany fundamentowej, nie zauważyłem że w projekcie architekt skrócił ścianę o 2 bloczki i zaznaczył doprowadzenie ocieplenia równo do zera w budynku ( żona chciała mieć taras równo z zerem w domu bez żadnych schodków) Co za tym idzie jak zacząłem obsypywać budynek zauważyłem że poziom drogi przed domem jest równy lub minimalnie niższy 2-3 cm od końca wysokości mojej ściany fundamentowej a jej wymarzony taras.... no właśnie, nie mogę chyba dołożyć go do styro na ścianach.

 

Chciałbym kładąc kostkę uzyskać spadek w kierunku drogi co za tym idzie chciałbym podsypać ziemię i zacząć kłaść kostkę równo z poziomem zera w domu czyli równo z wyjściem głównym i poziomem garażu. I tu moje pytania.

 

1. Czy mógłbym podciąć styropian grafitowy na ścianie wokół domu by zrównać go z tym na fundamencie, zaciągnąć go siatką by je połączyć a następnie zasmarować np dysperbitem i obłożyć kolejnym pasem folii na zakładkę ?

 

2. Czy dać sobie spokój i podebrać ziemi przy płocie, wyprowadzić tylko kostkę wokół domu ze spadem od budynku a na taras walnąć stopień ?

Wokół działki mam płot betonowy wpuszczony w ziemię więc mimo niższego poziomu żadna woda raczej nie odstawałaby mi się na działkę.

Facet od kostki powiedział że był by za opaską, że miałbym cały przód na jednym poziomie z wyjazdem z garażu i wyjściem z domu bez różnic w poziomach i z dobrym spadkiem, który wywalałby cała wodę na ulicę.

 

3. Czy jeśli zdecydowałbym się na opaskę i podniesienie poziomu o te 25cm to czy mogę do wody odprowadzanej z polbruku kanałami podłączyć spusty rynien i odprowadzić tą wodę przez podjazd na ulicę ? Jest w niej nitka do wody burzowej/opadowej czy jak to się tam nazywa czy też muszę wykonać studnię chłonną i odprowadzić wodę z rynien właśnie do niej ?

 

Na elewacji mam na razie raz zaciągnięty klej z siatką i zastanawiam się jak to ugryźć.

 

Pomóżcie i doradźcie coś mądrze i konstruktywnie bez złośliwości.

 

ZERO ELEWACJA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diabła mostki - jeśli masz taras który będzie pracował, a podejrzewam, że raczej tak, bo nie będzie robiony niżej warstwy przemarzania, czyli na fundamencie całego domu, to zrób niewielki odstęp od domu, pomiędzy ścianą (z izolacją odpowiednio zabezpieczoną) a tarasem wysyp jakiegoś żwirku by woda szła w głąb, tam drenaż na bok, taras zrób po bożemu ze spadkiem w dobrą stronę, drzwi otwierane do środka. Wtedy nawet jak wysadzi w zimie taras do góry nikt nie będzie się przejmował, a samo ocieplenie będzie zabezpieczone...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam taras będzie na fundamencie zagłębionym na -1,15 grubość 20-25 cm. Chodzi mi tylko czym zabezpieczyć elewację jeśli podniosę taras do zera w środku. Przesmarować styk tarasu i elewacji dodatkową izolacją (np. 2 x styrbit,papa, folia) i co na samym styku u góry....sznur dylatacyjny i jakiś silikon ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpieczenie fragmentu elewacji to jedno , ale martwi mnie brak ciągłości izolacji na ścianie .:(

Prawdopodobny brak ciągłości . / czerwona linia na zdjęciu

ELEWACJA.jpg

 

Oczywiście można się doktoryzować czy dużo będzie tam wilgoci , ale jest realne niebezpieczeństwo .

Aby spać spokojnie trzeba by zdjąć styropian , zrobić izolację ściany i ponownie styropian .

Samo zabezpieczenie fragmentu elewacji prawidłowe .

 

Nie bardzo rozumiem z czego ten taras .

Czy to płyta żelbetowa ? Co będzie na tarasie , jakie wykończenie ?

Jeżeli tak ., to proponuję rozwiązanie jak dla balkonu

b2.jpg

 

Fragment elewacji nad tarasem powinien być zabezpieczony przed odbitą wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

No i wymyśliłem. Co do tarasu punktowe fundamenty na 1,2 1,4m, i na nie konstrukcja i taras z desek kompozytowych.Taras więc będzie osadzony osobno a deski nie będą dotykać elewacji. pod spodem warstwa żwiru i piasku dobrze pochłaniająca wilgoć. Tynk na elewacji na wysokość 30-40cm zabezpieczę ekstra dodatkową warstwą hydrofobową. Taras będzie gotowy w moment i nie będę się przejmował jego osiadaniem i odpadającymi płytkami.

 

 

Pozostaje mi więc tylko problem z wyjazdem garażu. Warstwa oddzielająca została wykonana jako ciepły próg z isomuru. Radzicie mi ją jakoś jeszcze ekstra zabezpieczyć ? Jeśli tak to czym ? No i z czego zrobić ten wyjazd ? Zrobić szalunek i wylać beton np samozagęszczalnym wodoodpornym a od progu z isomuru wykonać dylatację warstwą zabezpieczającą przed wilgocią i np cienkim paskiem styropianu hydro albo xps ?

 

Zbigniew, warstwy wyglądają następująco ściana fundamentowa, zartana gładko na to dysperbit grunt i potem jeszcze 2 warstwy, na to klejony styropian hydro swispoor smarowany po całości styrbitem, całość budynku opasana w koło folią kubełkową. Na styku ściany fundamentowej z isomurem dodatkowa izolacja pozioma z membrany 4 warstwowej zbrojonej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...