nuxe 26.03.2015 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 (edytowane) Witam. Zleciłam wykonanie projektu indywidualnego domu jednorodzinnego wolnostojącego, w ramach którego została wykonana koncepcja wnętrza, elewacji budynku oraz posadowienia domu na działce. I ten etap jest zrealizowany. Teraz przyszła pora na projekt budowlany i rozwiązania techniczne i tu pojawiły się problemy. Wprawdzie architekt uwzględnił moje wskazówki co do płyty fundamentowej i materiału na ściany (pustak ceramiczny + wełna) ale mam wątpliwości co do kilku kwestii. 1. Izolacja termiczna płyty jest przewidziana nad płytą - powód: istnieje ryzyko, że po 50-60 latach styropian położony pod płytą straci swoje właściwości. 2. Ściany konstrukcyjne będą z pustaków ceramicznych o grubości 19 cm, a wełna będzie miała 20 cm. Wolałabym pustak 25 i wełnę 15. Kto ma rację? 3. Ściany nośne będą wzmocnione stalowymi słupami, żeby były stabilniejsze. 4. Żeby uniknąć mostków termicznych na styku płyty i ścian będą zastosowane stalowe pale/ wsporniki (czy też Halfen). Proszę Was o opinię czy zaproponowane przez mojego architekta rozwiązania są właściwe? Edytowane 26 Marca 2015 przez nuxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 26.03.2015 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 3. Ściany nośne będą wzmocnione stalowymi słupami, żeby były stabilniejsze. Ja bym poprosił o wyliczenie U dla tego wynalazku. Robienie cienkiej ściany a potem wzmacnienie jej tworząc mostki nie ma sensu. Mieszanie technologi również. Ściany wzmacnia się żelbetowymi rdzeniami - dużo pewniejsze rozwiązanie i sprawdzone. Poproś o wycene tych halfenów. Ogólnie wg mnie kosmiczne rozwiązania. Twoje 15cm wełny to tez liche, tak 20 to już OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nuxe 26.03.2015 17:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Te halfeny będą kosztowały około 13 tys. zł. Jednak najbardziej przeraża mnie wizja lewitujących ścian. Możliwe, że te wzmocnienia ścian to będą właśnie rdzenie żelbetowe (i tak nie wiem co to takiego).Opisałam sytuację tak jak to zrozumiałam. Mam nadzieję, że więcej da się wyczytać z rysunków. I przepraszam za ten brak fachowości. Za 10 - 15 lat, jak już wybuduję dom (bo tyle mi to zajmie przez nasze kochane prawo i urzędy) to pewnie będę wyrażała się bardziej fachowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 26.03.2015 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 (edytowane) Zamiast tych "halfenów", ktore służą do izolacji balkonów i są kosmicznie drogie, do tego do podobnych zastosowań nie przeznaczone, powinnaś zastosować bloczki cokołowe. Zmniejszą mostek, zapewnią stabilne podparcie dla ścian a kosztować będą jakieś 3 - 4 tyś. Pomysł z "halfenami"nie najlepiej świadczy o wiedzy twojego projektanta. Poza tym. Izolacją na płytę może być najtańszy EPS a nie bardzo drogi styrodur czyli XPS. Ten daje się pod płytę ze względu na wytrzymałość. Na płytę nie ma sensu. Nie ma też sensu dawać chudziak pod płytę. Niczemu nie służy. Lepszą opcją na ściany jest 19 cm pustak i 20 cm wełna a jeszcze lepszą 18 cm silikat i 25 cm wełny. Silikatów nie trzeba wzmacniać.No i na strop przynajmniej 30 - 40 cm wełny czy czego tam. Edytowane 26 Marca 2015 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 26.03.2015 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 (edytowane) 1. Izolacja termiczna płyty jest przewidziana nad płytą - powód: istnieje ryzyko, że po 50-60 latach styropian położony pod płytą straci swoje właściwości. Nawet jeśli tak będzie, przez ten czas zaoszczędzisz na ogrzewaniu tyle pieniędzy, że będziesz w stanie położyć dodatkową izolację na płycie. Ps. Jak projektant uzasadniał ten strop żelbetowy 24 cm? Edytowane 26 Marca 2015 przez MiśYogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert skitek 26.03.2015 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Rozwiązania zadziwiające... Czy ten architekt też projektuje sam konstrukcję?Stropy żelbetowe o grubości 24cm też trochę dziwnie grube... Ale w sumie nie zamieszczono rzutów, żeby sprawdzić rozpiętości. Murłata na drewnianym słupku też jakoś niestandardowo... Ale może ja się nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 26.03.2015 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 (edytowane) 1. Izolacja termiczna płyty jest przewidziana nad płytą - powód: istnieje ryzyko, że po 50-60 latach styropian położony pod płytą straci swoje właściwości. jemu wysiadło chłodzenie w hdd.. a i hdd nie oddpornyj na wstrząsy. To co chce wykonać to już zgodne z prawem nie jest UC MAX = 0,25 W/m2K .. niech się zaznajomi z pojęciem thermal bridge Wiem wiem .. on wykonuje ten projekt w technologi Klingońskiej wszystko będzie tam się unosić/ lewitować .. gorzej jak Ci dilitu zabraknie albo K to wszytko jest tak słabe że jak by rżnąć pod miedzą, to trzeba by się trawy trzymać Ps. Jak projektant uzasadniał ten strop żelbetowy 24 cm? jak put in zaatakuje to będzie miał schron może typu cobaix .. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=310240&d=1427387229 co ja patrzę .. 50cm płyty .. Jezu miłosierny .. torf .. 2. Ściany konstrukcyjne będą z pustaków ceramicznych o grubości 19 cm, a wełna będzie miała 20 cm. Wolałabym pustak 25 i wełnę 15. Kto ma rację? ani jedno ani drugie .. bo trzeba dać 24 cm pustaka i 20cm co najmniej wełny! lepiej EPS"a... 3. Ściany nośne będą wzmocnione stalowymi słupami, żeby były stabilniejsze. może jeszcze z kelwlaru .. za dużo tego .. dobrze wypada stal /beton drewno stal .. ale nie wszystko na raz .. Można, owszem można zrobić po inżyniersku dom .. jako konstrukcję .. ale nie jakieś kuromysło lewitujące .. Edytowane 26 Marca 2015 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nuxe 27.03.2015 08:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Kochani, dziękuję Wam za opinie. Zamieszczam jeszcze rzut parteru - być może wyjaśni się sprawa 24 cm stropu. Jest jeszcze jeden wątek - obniżony poziom podłogi w garażu. Architekt zaproponował (chyba dlatego żeby podjazd nie był zbyt stromy, zrobienie jednego schodka w garażu. Miałoby to wyglądać następująco: "proponuje pozostawić stopień i zamiast 20 cm styroduru +8 cm szlichty betonowej pozostawić 8 cm styroduru i 5 cm szlichty betonowej" Co do moich sugestii o zmianę położenia ocieplenia płyty dostałam taką odpowiedź: "Jeśli znajdzie pani konstruktora, który podpisze projekt gdzie budynek stoi na styropianie- jestem otwarty na takie rozwiązanie". Czy ja czasem nie powinnam dać sobie spokój z tym projektem indywidualnym i kupić jakiegoś gotowca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 27.03.2015 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 "Jeśli znajdzie pani konstruktora, który podpisze projekt gdzie budynek stoi na styropianie- jestem otwarty na takie rozwiązanie". Czy ja czasem nie powinnam dać sobie spokój z tym projektem indywidualnym i kupić jakiegoś gotowca? Nie że pod pisze .. tylko wykona projekt .. źle aż tak nie jest .. przynajmniej dość mało kraszony wymiarami rys, czyli może gdzieś ktoś wie na temat rys tech.. ale gorzej z tymi fruwającymi ścianami, uczciwie powinno być dociągnięte do płyty, a nie udaje że lewituje na izolacji .. IMO, robienie jakiś wariantów z garażem w bryle i kombinowanie z obniżaniem itp jest bez sensu ... garaż chce trzymać również temp .. i nie opłaca się go słabiej izolować. Na razie muszę ogarnąć swoją budowę .. to się nie palę do zadań bojowych .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 27.03.2015 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Kochani, dziękuję Wam za opinie. Zamieszczam jeszcze rzut parteru - być może wyjaśni się sprawa 24 cm stropu. Nic się nie wyjaśni, bo tego nie da się sensownie wytłumaczyć. Strop Smart ma 15 cm, ale tam są komory powietrzne, ma to sens i taki strop nie jest ciężki. To samo ze stropem Teriva, ma wysokość 24 cm, ale to nie jest lity żelbet. Strop żelbetonowy jest ciężki, a wcale nie ma sensownej izolacji ani termicznej, ani akustycznej. Takie lite stropy mają po 12 cm i to w zupełność wystarcza, mają czasami po 10 cm i stoją na tym maszyny i też nic się nie wali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 27.03.2015 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 MiśYogi być może, ale prawa żelbetu są nie ubłagane, o ile można jeszcze coś tam się obawiać jak ten Kolegi architekt, co do zasadności stosowania izolacji pod płytą fundamentową.Tu w żelbecie pola manewru i przypadku zupełnie nie ma.. 10cm owszem spełni swoje zadanie pod warunkiem że strop będzie miał 2,5-3m rozpiętości.Warunki ugięcia są nie ubłagane .. a 24 cm ? żelbetu ? totalny bez sens, płyta musiała by mieć blisko 8x8 aby uzasadnić taką grubość, a i to wtedy ciężko, ponieważ udział w obciążeniach ciężaru własnego jest bardzo duży i przekracza wartości obciążenia użytkowego...W tedy wchodzi sprężanie, stropy kasetowe i można i 20m przekrycia wykonać .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atelega 28.03.2015 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Nic się nie wyjaśni, bo tego nie da się sensownie wytłumaczyć. Strop Smart ma 15 cm, ale tam są komory powietrzne, ma to sens i taki strop nie jest ciężki. To samo ze stropem Teriva, ma wysokość 24 cm, ale to nie jest lity żelbet. Strop żelbetonowy jest ciężki, a wcale nie ma sensownej izolacji ani termicznej, ani akustycznej. Takie lite stropy mają po 12 cm i to w zupełność wystarcza, mają czasami po 10 cm i stoją na tym maszyny i też nic się nie wali. z tego co wyczytałem to jest to projekt koncepcyjny, czytaj ma pokazywać kształt i ogólne rozwiązania które są doprecyzowane w PB a następnie w PW. Jeżeli w którymś z kolejnych stadiów okaże się że strop jest 18cm (bo taki żelbetowy najpewniej wyjdzie) lub zamiast żelbetowego jest gęsto żebrowy to czy coś się stanie? nie ponieważ są to zmiany nieistotne. Odnosząc się do projektu to myślę że optymalne będą ściany ceramiczne 25cm + odpowiednia ilość ocieplenia (w zależności co chcesz uzyskać). Przy takiej ścian może sie okazać że nie będzie potrzeba rdzeni żelbetowych. Jeżeli ściana 19 ceramiczna (18 silikat) na pewno potrzebne będą wzmocnienia żelbetem. Jeżeli chodzi o płytę widać że architekt mocno trzyma się tradycji. w tym przypadku najlepiej pójść w ławy. Zagadką są dla mnie stalowe pale pomiędzy płytą i ścianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nuxe 28.03.2015 10:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Jeżeli chodzi o zamieszczone przeze mnie rysunki to jest to już Projekt Budowlany. Dziś otrzymałam rzut garażu zawierający sposób w jaki projektant uzyskał obniżenie poziomu garażu. Niestety stało się to kosztem warstwy termoizolacyjnej. I jeszcze do kompletu rzut z halfenem: Natomiast zadałam architektowi pytanie o powody/ zalety wyboru niestandardowego typu płyty w stosunku do płyty z izolacją termiczną od spodu - oto JEGO ODPOWIEDŹ: "styrodur i styropian nie utrzymują swoich właściwości konstrukcyjnych w dłuższym niż 20 lat czasie. Są to materiały które cały czas się zmieniają i starzeją. Proszę wylać krople zmywacza do paznokci na płytę styropianu-niknie. Styropian na ścianie może paść ofiarą ptaków a ten pod ziemią jestem sobie wyobrazić że szczury i myszy mogą sobie poradzić. Poza tym żeby położyć styropian na ziemi trzeba zrobić płytę betonową gr min 10 cm a ponad styropianem dopiero właściwą płytę. czyli ilość betonu jest dużo większa niż w moim rozwiązaniu." Proszę poradźcie co mam teraz z tym zrobić? Czy powinnam szukać własnego konstruktora i czy architekt będzie musiał przyjąć jego rozwiązania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atelega 28.03.2015 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Jeżeli chodzi o zamieszczone przeze mnie rysunki to jest to już Projekt Budowlany. Dziś otrzymałam rzut garażu zawierający sposób w jaki projektant uzyskał obniżenie poziomu garażu. Niestety stało się to kosztem warstwy termoizolacyjnej. [ATTACH=CONFIG]310398[/ATTACH] I jeszcze do kompletu rzut z halfenem: [ATTACH=CONFIG]310399[/ATTACH] Natomiast zadałam architektowi pytanie o powody/ zalety wyboru niestandardowego typu płyty w stosunku do płyty z izolacją termiczną od spodu - oto JEGO ODPOWIEDŹ: "styrodur i styropian nie utrzymują swoich właściwości konstrukcyjnych w dłuższym niż 20 lat czasie. Są to materiały które cały czas się zmieniają i starzeją. Proszę wylać krople zmywacza do paznokci na płytę styropianu-niknie. Styropian na ścianie może paść ofiarą ptaków a ten pod ziemią jestem sobie wyobrazić że szczury i myszy mogą sobie poradzić. Poza tym żeby położyć styropian na ziemi trzeba zrobić płytę betonową gr min 10 cm a ponad styropianem dopiero właściwą płytę. czyli ilość betonu jest dużo większa niż w moim rozwiązaniu." Proszę poradźcie co mam teraz z tym zrobić? Czy powinnam szukać własnego konstruktora i czy architekt będzie musiał przyjąć jego rozwiązania? Z tego rysunku wynika z tego że pomiędzy płytą a ścianą Twój architekt chce zastosować łącznik balkonowy. Nie słyszałem o takiej możliwości zastosowania tych akcesoriów, ale może on wie czegoś nie wiemy my;) Dopytaj go konkretnie jakie to ma być konkretnie halfen i czy stosował już coś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 28.03.2015 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Montuję w pracy halfeny, nie lubię tego robić, ale montuję, gdy jest naprawdę taka potrzeba. Czasami podejmie się decyzję i brnie w to, bo szkoda tych pieniędzy, a jest coraz gorzej i coraz trudniej zawrócić. Ja bym odpuścił i zaczął nowy start, odżałował te pieniądze i wziął coś sprawdzonego, przecież można po swojemu zaprojektować elewacje i zrobić cześć poprawek wnętrza. Pan ma drogie hobby, drogie dla klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 28.03.2015 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Jeżeli chodzi o zamieszczone przeze mnie rysunki to jest to już Projekt Budowlany. No to kicha. Stropy wpisane żelbet gr.24 takiego nie zrobisz a każdy inny na dobrą sprawę wymaga nowego PB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 28.03.2015 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Jajmar jak się dobrze przyjrzeć to zobaczysz, że w cale to nie jest trop żelbetowy, opisany jest, kreskowanie inne. Robienie w taki sposób płyty jest totalnie bez sensu, sens tylko był by pod warunkiem występowania torfu. W tedy potrzeba by było ciut jeszcze innego rozwiązania. "styrodur i styropian nie utrzymują swoich właściwości konstrukcyjnych w dłuższym niż 20 lat czasie. Są to materiały które cały czas się zmieniają i starzeją. Proszę wylać krople zmywacza do paznokci na płytę styropianu-niknie. Styropian na ścianie może paść ofiarą ptaków a ten pod ziemią jestem sobie wyobrazić że szczury i myszy mogą sobie poradzić. Poza tym żeby położyć styropian na ziemi trzeba zrobić płytę betonową gr min 10 cm a ponad styropianem dopiero właściwą płytę. czyli ilość betonu jest dużo większa niż w moim rozwiązaniu." moja odpowiedź, nigdy nie wiesz czy za sekundę nie zabije nas rozbłysk gamma, pochodzący z jakiejś gwiazdy, z naszej lub sąsiedniej galaktyki. Na temat zastosowania XPS"a EPS'a ma blade pojęcie, wiadome jest że XPS/ EPS jest faktycznie wrażliwe na działanie rozpuszczalników ... tak samo jak ludzka skóra na działanie ognia .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atelega 28.03.2015 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 No to kicha. Stropy wpisane żelbet gr.24 takiego nie zrobisz a każdy inny na dobrą sprawę wymaga nowego PB. zmiana stropu nie wymaga zmiany pozwolenia Montuję w pracy halfeny, nie lubię tego robić, ale montuję, gdy jest naprawdę taka potrzeba. Czasami podejmie się decyzję i brnie w to, bo szkoda tych pieniędzy, a jest coraz gorzej i coraz trudniej zawrócić. Ja bym odpuścił i zaczął nowy start, odżałował te pieniądze i wziął coś sprawdzonego, przecież można po swojemu zaprojektować elewacje i zrobić cześć poprawek wnętrza. Pan ma drogie hobby, drogie dla klienta. to czy trzeba zamontować akcesoria systemowe (halfen, jordahl pfeifer, lub systemy betomax) powinno wynikać z projektu a nie z tego czy się chce lub nie. osobiście uważam systemy zbrojenia odginanego, zbrojenia na przebicie i inne za super rozwiązanie ułatwiające roboty, oczywiście zastosowanie ich musi mieś sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atelega 28.03.2015 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Jajmar jak się dobrze przyjrzeć to zobaczysz, że w cale to nie jest trop żelbetowy, opisany jest, kreskowanie inne. Robienie w taki sposób płyty jest totalnie bez sensu, sens tylko był by pod warunkiem występowania torfu.. Gość trzyma się zapisów o minimalnym poziomie posaadowienia tj. 50cm z PN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.03.2015 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Muszę powiedzieć zonie, żeby ostroznie obchodziła sie ze zmywaczem do paznokci . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.