eryk77 30.03.2015 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Od kilku miesięcy próbuję znaleźć jakiś "tani" w budowie dom. Ostatecznie zostałem na dwóch projektach http://www.domoweklimaty.pl/pl/projects/category/project_category_id/21/slug/projekt-domu-wrobelek-nf40/project/2939 http://hbstudio.pl/projekt;1 Jedynym kryterium oceny kosztów budowy w tym momencie jest dla mnie powierzchnia użytkowa i szukam projektów coraz mniejszych byle tylko wykazały mniej m2. Nie wiem czy dobrze robię. Podoba mi się projekt z linku 2 (Iskierka), ale ma prawie 10m2 więcej niż Wróbelek z pierwszego linku. Skłaniam się ku rezygnacji z Iskierki tylko dlatego, że ma więcej metrów. Liczę mniej więcej koszt 2000 PLN za m2 domu wykończonego więc te 10m2 różnicy dałoby mi około 20 tys oszczędności. Nie wiem czy dobrze rozumiem, może ktoś mnie naprostować? Czy może koszty tych domów będą porównywalne?I jeszcze jedno pytanie - dlaczego kubatura tego pierwszego domu jest o ponad 50 m3 większa pomimo tego, że jest on mniejszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 30.03.2015 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 To nie do końca tak działa. W każdej budowie masz koszty stałe czy masz dom 200m2 czy 100m2 to tyle samo zapałasz za papiery PB mapy itd, przyłącza. Drogimi mijescami w domu jest kuchnia, łazienka i kotłownia. A to masz w każdym budynku. Ilośc zużytego materiału tez kosztuje ale stanowi jakiś % ceny budowy, wiec to uproszczone liczenie pokazuje tylko skale wydatatków a nie kwoty. Im większy dom tym cena metra mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eryk77 30.03.2015 09:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 No to na dobrą sprawę, nieważne czy wezmę dom 100m2 czy 150m2, budowa będzie kosztować mnie podobnie? To skąd wziął sie taki przelicznik, że niby średnio 2000 za m2. Na logikę w domu 150m2 będe musiał położyć 50m2 więcej posadzek, kubatura wzrośnie również sporo więc pójdzie więcej tynku. Również więcej będzie okablowania, rur. Ilośc zużytego materiału tez kosztuje ale stanowi jakiś % ceny budowyZawsze mi się wydawało, że to materiał jest najdroższy ponieważ z tego buduje się dom i dlatego szukam coraz mniejszych projektów. Zapytam więc inaczej - czy jestem w stanie te domy postawić w granicach 220-230 tys? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 30.03.2015 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 No to na dobrą sprawę, nieważne czy wezmę dom 100m2 czy 150m2, budowa będzie kosztować mnie podobnie? To skąd wziął sie taki przelicznik, że niby średnio 2000 za m2. Na logikę w domu 150m2 będe musiał położyć 50m2 więcej posadzek, kubatura wzrośnie również sporo więc pójdzie więcej tynku. Również więcej będzie okablowania, rur. Nie napisąłem ze czy 100 czy 150 to ta sama cena. Papiery pozwlenia mapy badania -10 000 Kotłownia to spory rozrzut ale załóżmy (uśredniając) 30000 Łazienka 10000 Kuchnia 10000 Ogrodzenie 15000 Mamy stałe : 75 tyś Załóżmy że cena metra to 1200zł + to co wyżej dla 100 masz 100x1200+7500=19500/100= ~1950zł/m2 dla 150x1200+75000=255000/150=1700 zł/m2 Wartości mocno orientacyjne chce pokazać mechanizm wpływu stałego kosztu na wielkość domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 30.03.2015 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 (edytowane) Najlepiej szacować nie z m użytkowych, a po podłogach. Większość osób na forum dla domu wykończonego podaje raczej 2,5-3 tysiące za m2 (zależnie od skomplikowania bryły. Ty wybrałeś wizualnie proste projekty, więc bliżej 2,5. Zwróć uwagę, że ścian nośnych jest trochę, że Wróbelek ma bardzo rozbudowaną wentylację grawitacyjną (od licha i trochę tych kanałów - spójrz na rzut), Iskierka ma blakon i kombinowany daszek nad wejściem - można uprościć w ramach adaptacji).Różnice kubatury moga wynikać z różnej wysokości kondygnacji. Wróbelek ma 2,69 na parterze i 2,96 na poddaszu. Iskierki nie widzę tak na szybko. Za 220-230 będzie ciężko wybudować te domy, bo powierzchnia podłóg to 138m2 we Wróbelku i 135,8m2 w Iskierce. Szacując patrz na metry po podłogach lub powierzchnię netto (różne biura różnie opisują, czasem trzeba samemu zliczyć powierzchnię podłóg) a do tego na "komplikacje" - metry ścian nośnych, dodatkowe łamania ścian, nietypowe okna, liczbę kominów, łamania dachu. Edytowane 30 Marca 2015 przez bowess Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eryk77 30.03.2015 10:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 O widzicie. Dzięki chłopaki, o tym by liczyć po podłogach nie wiedziałem. I znowu bym sie przeliczył bo jeden projekt już poszedł na sprzedaż. Cenne informacje. Ale nie łapię jeszcze które to są ściany nośne w tych domach i jak ich szukać w innych projektach. Tzn rozumiem, że im więcej ścian nośnych tym dom droższy w budowie i szukać takich projektów by było ich mało? Na którym rzucie można zobaczyć wentylację w tych projektach? Tego to kompletnie nie brałem pod uwagę bo nawet nie wiem gdzie patrzeć Aha, a czy kubatura ma znaczącu wpływ na koszt budowy czy tylko na koszt ogrzewania później? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 30.03.2015 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Na koszt budowy wpływ jest niewielki, ale jest. Zazwyczaj rozbija się to o warstwę lub dwie pustaków, bloczków itp. i powstałą w ten sposób powierzchnię ścian do docieplenia i tynków. Załóżmy, że dom ma wymiary 11x9, czyli ścian zewnętrznych 40 mb. Dodatkowa warstwa to 8-10 m2 ścian zewnętrznych i zależnie od liczby pomieszczeń parteru, ale powiedzmy, że drugie tyle m2 ścian wewnętrznych (do tynków wewnętrznych troszkę więcej, bo z dwóch stron tynkujesz). Ściany nośne to te grube - taka sama krecha jak ściany zewnętrzne. Pod ścianami nośnymi są też ściany fundamentowe. No chyba, że planujesz płytę fundamentową, ale w pokazanych projektach są klasyczne fundamenty. Wróbelek będzie miał około 60 mb ścianek fundamentowych i tyleż ław pod nimi, Iskierka podobnie - 62 mb. Przy projekcie tej wielkości i z garażem w bryle zwykle tyle właśnie będzie, bo ściana pomiędzy garażem a pozostałą częścią domu najczęściej jest nośna, no i na pozostałej części domu też musi być jeszcze jakieś podparcie dla stropu - we Wróbelku masz jeszcze jedną nośną wzdłuż, a w Iskierce w poprzek. Tu już trudno będzie coś potanić, bo tego typu bryły tak mają i już. Kominy zarówno wentylacyjne jak i spalinowe trochę kosztują. Na rzutach czasami są jako grubsze prostokąty, we Wróbelku na rzucie parteru wrysowano białe prostokąciki w ścianach - to właśnie te kanały. Warto patrzeć ile ich jest i gdzie, którędy przechodzą przez poddasze (na poddaszach są ścianki działowe a kominy jako grubsze od działówek zwykle wystają i "urozmaicają" ściany. Z zakładanym budżetem potrzebujesz albo sporo pracy własnej, albo przemyślenia sprawy garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eryk77 30.03.2015 12:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 A czy garaż to aż tak spory koszt jest? Myślałem, że to najtańsza część budowy, bez ogrzewania, bez płytek na posadzce, ot kawałek prostokąta betonowego i nic poza tym. Z kominków oczywiście rezygnuje w każdym przypadku więc jeden komin mi odpadnie. Warunki zabudowy określają, że muszę dom postawić na płycie fundamentowej więc typowy fundament odpada. Nie wiem jeszcze jak to wpłynie na koszt, czy to lepiej czy gorzej dla mnie. Pewnie gorzej, ale jeszcze tej techniki nie zgłębiałem. Wiem tylko, że dom stoi na jednolitej płycie betonowej i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 30.03.2015 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Wysokości kondygnacji w Iskierce - obie po 2,7 m. Ściana kolankowa 112 cm. We Wróbelku kolankowa ma 91 cm. To trochę niska. Jeżeli łóżka postawi się równolegle do tej ścianki to ryzyko walenia głową w skos przy wstawaniu jest spore. W sypialni 11,35m2 zapewne z tego względu jest zaprojektowana przedścianka, która jest trochę odsunięta od kolankowej, a więc wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bowess 30.03.2015 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 No to jak chcesz taniej garaż, to myślę, że dobrze byłoby go wysunąć poza bryłę i zrobić z cieńszymi ścianami, lekkim daszkiem jednospadowym.Tak w bryle, to z zewnątrz musisz zrobić jednolitej grubości ściany, odizolować od garażu część mieszkalną, bo jak nie, to zwłaszcza powyżej będziesz miał chłodzenie pomieszczenia przez strop (a we Wróbelku tam masz łazienkę, czyli pomieszczenie, które dobrze, żeby było w zimie o parę stopni cieplejsze niż pokój).Z doświadczeń forumowiczów wychodzi, że jednak garaż w bryle to spory koszt, nawet jak zostawisz częściowo surowy. Poczytaj jak ludzie dyskutują o tym czy ogrzewać taki garaż czy nie, jak mają rozwiązane odwodnienie. Myślisz, żeby bez ogrzewania, a często gdzieś po ścianach garażu leci instalacja CO albo wodna. I co? Pozwolisz, żeby ci w którejś woda zamarzła zimą? To wszystko detale, o których trzeba pamiętać już na etapie projektu i dostosować do swoich oczekiwań. W pokazanych projektach garaż to nie jest część budowy, bo stanowi integralną część budynku. Powstaje razem z domem, z takich materiałów jak dom, a jeszcze musisz dopilnować, żeby niepotrzebnie nie chłodził przyległych pomieszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eryk77 30.03.2015 13:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Ja czytałem znowu, że jak garaż jest w bryle to lepiej bo nie ma żadnych podwójnych daszków ( jeden dla domu, osobny dla garażu), nie ma wysuniętych części. Cały dom jest jak bloczek ciosany i że to niby zmniejsza koszt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 30.03.2015 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Im prostsza konstrukcja dachu tym taniej. Jak ze wszystkim. Raczej szukałabym oszczędności w pracy własnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 30.03.2015 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Warunki zabudowy określają, że muszę dom postawić na płycie fundamentowej więc typowy fundament odpada. Ciekawe czy urząd ma zbadane warunki gruntowe na terenie gdzie określa takie parametry posadowienie budynku, czy to pobożne życzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eryk77 30.03.2015 16:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Na płycie muszę budować ponieważ teren jest gazonośny więc jest raczej dobrze zbadany. Warunki zabudowy w związku z tym mam dość rygorystyczne. Panowie, a taki domek? http://z500.pl/projekt/495/Z71_GL,z-garazem-jednostanowiskowym-po-lewej-stronie.html Będzie toto tańsze od tych wymienionych przeze mnie i do zmieszczenia się w kwocie? Domyślam się, że pomieszczenie nad garażem też będę musiał ocieplić i ogrzać, żeby nie przenosiło zimna na dom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.