Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

STYROPIAN - na placki, po obwodzie, z kołkami lub bez, dwie warstwy, z frezem, listwa


Recommended Posts

Witam

 

Chcę ocieplić dom i ze względów finansowych oraz mając na uwadze dbałość o szczegóły chcę to zrobić sam. Może jestem w błędzie i coś spierniczę ,ale nie mam wyjścia.

 

Będę ocieplał w terminie koniec kwietnia początek maja i już na starcie mam takie oto dylematy:

 

- Nie chcę listwy startowej bo to ponoć porządny mostek termiczny. Prawda ?

- Płyty będę kleił klejem na placki i po obwodzie.

- Ściany mam wysokie na 3.4 m i dwa szczyty na 7m. Czy muszę kołkować na dwa kołki ?

- Styropian mam w projekcie o grubości 25cm , czy opłaca się dawać dwie warstwy na zakład czy lepiej jedna płyta ?

- Pomyślałem aby podnieść troszkę ciepłotę to dam styro grafitowy [ teraz są dobre ceny ] i przy dwóch warstwach dał bym pierwszy grafitowy 20cm a drugą warstwę 4cm zwykły 0.038. Uniknę wtedy nagrzewania się grafitowego.

 

Proszę bardzo o pilną poradę ! bo muszę styro zamawiać !

Dziękuję z góry za pomoc !

Nie klei się 2 warstw styro! U mnie kleją grafit na placki plus 2 kołki. Świeżo przyklejony styro wytrzymał ostatnie wichury.

Listwy startowej nie mam.

 

Tylko na placki?

Tylko na placki?

 

Tak tylko na placki. Nie wiem nie znam się bo nie muszę - wykonawca daje gwarancję. Po mojemu liczy się powierzchnia przyklejenia, a czy to placki czy obwódka. Wykonawca twierdzi, że obwódkę robi tylko na budynkach użyteczności publicznej jako zabezpieczenie p.poż. Rozmawiałem z dwoma projektantami, też nie widzą potrzeby klejenia na obwódkę...

Witam

 

Chcę ocieplić dom i ze względów finansowych oraz mając na uwadze dbałość o szczegóły chcę to zrobić sam. Może jestem w błędzie i coś spierniczę ,ale nie mam wyjścia.

 

Będę ocieplał w terminie koniec kwietnia początek maja i już na starcie mam takie oto dylematy:

 

- Nie chcę listwy startowej bo to ponoć porządny mostek termiczny. Prawda ?

- Płyty będę kleił klejem na placki i po obwodzie.

- Ściany mam wysokie na 3.4 m i dwa szczyty na 7m. Czy muszę kołkować na dwa kołki ?

- Styropian mam w projekcie o grubości 25cm , czy opłaca się dawać dwie warstwy na zakład czy lepiej jedna płyta ?

- Pomyślałem aby podnieść troszkę ciepłotę to dam styro grafitowy [ teraz są dobre ceny ] i przy dwóch warstwach dał bym pierwszy grafitowy 20cm a drugą warstwę 4cm zwykły 0.038. Uniknę wtedy nagrzewania się grafitowego.

 

Proszę bardzo o pilną poradę ! bo muszę styro zamawiać !

Dziękuję z góry za pomoc !

1 - zastapic listwa okapnikowa

2 - zgadza sie, lub metoda grzebieniowa

3 - kolkowac albo nie ... ciezki temat, pomimo tego ze jest nisko - to styropian 25cm... grubo troche zeby bez kolkow

4 - w jednej warstwie.. a przy takiej grubosci to juz bezwzglednie w jednej warstwie

5 - jak przy 4

 

a ceny eps juz sa prawie sezonowe. skonczyly sie juz zimowe ceny

ustaliłem tyle dzięki waszej pomocy i z tego co wyczytałem :

 

1. Listwa okapnikowa

- a jak dokładnie się to robi gdy na dole mam ocieplenie fundamentu 12 cm ?

2. klejone na placki i po obwodzie ewentualnie na grzebień

- ponoć można metodę mieszaną ,że placki z kleju ,a obwód z pianki ?

3. Kołkować z "kapturkiem" tzw ciepłe kołkowanie. Wyciąć ten okrąg ,a potem zakryć tym kołek

- czy wystarczy jeden kołek na środku płyty ?

4. Zdecydowanie jedna warstwa bez frezu.

 

nasuwają mi sie kolejne pytania w miarę wtajemniczania w temat:

- gdy moim flachowcom od ścian uciekła ścianka nad stropem na wysokości ścianki kolankowej o 1-2 cm w głąb domu to mogę to wypełnić styropianem 1cm i do niego doklejac te płyty 25 cm ? Dodam iż po całym obwodzie budynku mam tak zrobione :/

- styropian grafitowy jak będę przyklejał [ początek maja ] muszę od razu go tynkować ?

ustaliłem tyle dzięki waszej pomocy i z tego co wyczytałem :

 

1. Listwa okapnikowa

- a jak dokładnie się to robi gdy na dole mam ocieplenie fundamentu 12 cm ?

2. klejone na placki i po obwodzie ewentualnie na grzebień

- ponoć można metodę mieszaną ,że placki z kleju ,a obwód z pianki ?

3. Kołkować z "kapturkiem" tzw ciepłe kołkowanie. Wyciąć ten okrąg ,a potem zakryć tym kołek

- czy wystarczy jeden kołek na środku płyty ?

4. Zdecydowanie jedna warstwa bez frezu.

 

nasuwają mi sie kolejne pytania w miarę wtajemniczania w temat:

- gdy moim flachowcom od ścian uciekła ścianka nad stropem na wysokości ścianki kolankowej o 1-2 cm w głąb domu to mogę to wypełnić styropianem 1cm i do niego doklejac te płyty 25 cm ? Dodam iż po całym obwodzie budynku mam tak zrobione :/

- styropian grafitowy jak będę przyklejał [ początek maja ] muszę od razu go tynkować ?

Ad1 - obsadza sie go jak zwykly naroznik, bo listwa okapnikowa to taki troche inny naroznik z PCV z siatka. wiec po obwodzie, po calosci. i normalnie warstwa zbrojaca na tej siatce, oczywiscie w tym miejscu robi sie zaklad siatki z powierzchni elewacji i listwo okapnikowej.

Ad2 - bedzie ciezko - bo klacki sa "grube" a pianka - cienkowarstwowa

Ad3 - dokladnie: frez na wkretarke, frezujemy, zaslepiamy zatyczkami grafitowymi (zerknij sobie na facebook w moja galerie w chwaszczynie - tam byl termodybel - widac na zdjeciach jak to wyglada) . 1 malo - min 2 na plte posrodku.

Ad4 - zgadza sie

dodatkowe:

-zamow sobie 26-27cm - to nie problem, postaraj sie nie dawac 2 warstw. a jezeli juz music - klej styro na styro grzebieniem lub pianka i kolkuj przez obie warstwy.

- nie musisz, ale nalezy eps zabezpieczyc przed Sloncem a dokladniej przed UV, Wiec warstwe zbrojaca musisz zrobic. Ewentualnie - rozstawic rusztowania, zaplandeczyc i niech stoi :)

Jak chcesz mieć 100% pewność zrób jak radzi fighter1983.

U mnie styro przyklejone na placki+wianki bez kołkowania. Wytrzymuje wiatry bez problemów od kilku lat. Oczywiście porządny klej i mój częsty nadzór przy pracy ekipy. Wykonawca życzył sobie za dużo za kołkowanie i "ciepłą" obróbkę tych kołków. Sam nie miałem czasu ani ochoty przy tym dłubać. Dobry klej i wykonanie załatwiły wszystko.

Zrobiłbym po raz drugi tak samo, Mam ponad 7m w najwyższym miejscu.

Tak z ciekawości, mógłbyś to rozwinąć :"Wykonawca życzył sobie za dużo za kołkowanie i "ciepłą" obróbkę tych kołków."

Kołki + zaślepki to ze 4 zł/m2 - kołkowanie jest w cenie...

Witam!

Kołkowanie styropianu.

Kołki z trzpieniem plastikowym 10/240.

Wiercę wiertłem 10 na głębokość ok 250 mm w betonie komórkowym - być może trochę zużyte bo jedno ocieplanie w pustakach żużlowych już przeżyło.

Po wywierceniu już sam kołek muszę dobijać młotkiem a trzpienia nie idzie wbić do końca.

 

Co jest nie tak? Za płytki otwór? za mała średnica? czy coś jeszcze?

ewbuxxxo: no bo może cena za całość za robociznę była z tych najniższych - w stylu cztery placki, jeden kołek, siatka z zakładką na centymetry i natłuc metrów na hurra...?
Witam!

Kołkowanie styropianu.

Kołki z trzpieniem plastikowym 10/240.

Wiercę wiertłem 10 na głębokość ok 250 mm w betonie komórkowym - być może trochę zużyte bo jedno ocieplanie w pustakach żużlowych już przeżyło.

Po wywierceniu już sam kołek muszę dobijać młotkiem a trzpienia nie idzie wbić do końca.

 

Co jest nie tak? Za płytki otwór? za mała średnica? czy coś jeszcze?

 

Przyczyną może być zużyte wiertło.

Wierci za mały otwór.

No i 2 pomysł: może nie "wyprowadzasz" na zewn. pyłu...w sensie: 2-3 razy na koniec wiercenia wsuń i wysuń wiertło z otworu, nie musisz do końca.

  • 2 months później...
Witam!

Kołkowanie styropianu.

Kołki z trzpieniem plastikowym 10/240.

Wiercę wiertłem 10 na głębokość ok 250 mm w betonie komórkowym - być może trochę zużyte bo jedno ocieplanie w pustakach żużlowych już przeżyło.

Po wywierceniu już sam kołek muszę dobijać młotkiem a trzpienia nie idzie wbić do końca.

 

Co jest nie tak? Za płytki otwór? za mała średnica? czy coś jeszcze?

moim zdaniem przy długich kołkach z trzpieniem plastikowym występuje taki problem, ponieważ trzpień sie wygina jak łuk podczas wbijania. Przy krótkich nie ma takiego problemu.

Ja kupiłem kołki 30cm z trzpieniem metalowym, i jest ok cały kołek dekluje 3cm styropianem, zwykłym taki jak reszta elewacji.

Elewacja 2x10cm , pierwsza klejona na grzebień 15mm do zagruntowanego maxa, gdzie nierówno to placki i obwodowo, druga warstwa klejona na grzebień 6mm + pierwsza warstwa przytarta i zaciągnięta klejem na gładko szczeliny w pierwszej i drugiej warstwie piankowane. Wysokość ok 3,5m parterówka

Ja mam ten sam problem w silce z kołkami, z tworzywa 30cm. Co drugi trzpień nie wchodzi do końca i się łamie. No ale kołek na moje oko i tak trzyma, więc to chyba normalne. Można by spróbować wiercić wiertlem 11.

 

moim zdaniem przy długich kołkach z trzpieniem plastikowym występuje taki problem, ponieważ trzpień sie wygina jak łuk podczas wbijania. Przy krótkich nie ma takiego problemu.

Ja kupiłem kołki 30cm z trzpieniem metalowym, i jest ok cały kołek dekluje 3cm styropianem, zwykłym taki jak reszta elewacji.

Elewacja 2x10cm , pierwsza klejona na grzebień 15mm do zagruntowanego maxa, gdzie nierówno to placki i obwodowo, druga warstwa klejona na grzebień 6mm + pierwsza warstwa przytarta i zaciągnięta klejem na gładko szczeliny w pierwszej i drugiej warstwie piankowane. Wysokość ok 3,5m parterówka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...