gkmaster 03.04.2015 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam chcę wykonać bramę wjazdową dwuskrzydłową + furtka. Słupki - betonowe (już są) Konstrukcja bramy - profil zamknięty 40x20x2 - chyba, że proponujecie inny Wypełnienie - balaski (sztachety) drewniane 1500x90x20 Skrzydło bramy - 2,5m Furtka - 0,9m Teraz pytanie jaką konstrukcję bramy wybrać. Jaka się powinno robić bramę i która z konstrukcji będzie najlepsza i wystarczająca do powyższych założeń? Wer.1 i Wer.2 - z poprzeczką - nie wiem czy ma znaczenie ułożenie poprzeczki w bramie prostokątnej? Czy lepsza jest poprzeczka typu "slash" czy "backslash" i czy przy furtce również jest potrzebna? Wer 3 i Wer 4 - przyznam, że bardziej by mi odpowiadała z uwagi na to, że montaż balasek był by identyczny jak na przęsłach i zachował bym ciągłość linii śrub. Tylko nie wiem czy taka konstrukcja jest poprawna i stosunkowo sztywna? Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez gkmaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiesiek6308 03.04.2015 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) W takiej bramie i furtce nie ma potrzeby stosowania poprzeczek. A co do poprzeczki to ona nie jest dla oka tylko zapobiega obwisowi więc układ jej juz ma znaczenie.U Ciebie jednak przykręcone sztachetki do profila spełnia tą rolę znakomicie. W tym przypadku - skrzydło bramy 2,5 m tylko profil dałbym pięćdziesiątkę może być na 20/ 25 . Natomiast co do sztachet w ogrodzeniu to w zależności z jakiego drzewa one będą. W wysokości 150 cm poważnie zastanowiłbym się nad zastosowaniem 3 pasów a nie dwóch. To zależy też jeszcze od sposobu w jaki będziesz kręcił sztachety to profili a m.in. ilości samowiertów w sztachecie. Przy 9 cm szerokości sztachety zastosowałbym po 2 szt do jednego pasa czyli jeżeli chcesz dwa pasy to 4 sztuki na jedną sztachetkę. Wówczas 2 pasy wystarczy ale odpowiednio trzeba je rozmieścić. Na bank nie tak jak narysowałeś na rysunkach ogrodzenia obok furtki. Pamiętaj drewniane sztachetki pomimo impregnacji potrafią pracować a chyba nie chcesz mieć falowanego ogrodzenia. Jeżeli chcesz kręcić na śruby to pewnie planujesz po jednej śrubie na punkt mocowania czyli w sumie łącznie 2 śruby na sztachetkę. Zastanów się nad tymi samowiertami - one przez jedną ściankę profila wystarczą a śruby musisz dawać przez cały - ale to Twoja decyzja oczywiście. Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez wiesiek6308 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubencki 04.04.2015 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Zrobiłbym wersje nr 1, zapobiegnie obwiśnięciu bramy (drewno lekkie nie jest). Profil 50x20x2mm bedzie ok. 40x20x2 jest zbyt delikatny. Sztachety polecam kręcić na śruby zamkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiesiek6308 04.04.2015 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Sorry Kubencki ale najbardziej zapobiegnie temu numerek 2 a nie jedynka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubencki 04.04.2015 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Liczyłeś to czy mówisz tak bo tak? Wrzuć sobie schematy w pierwszy lepszy program do symulowania obciążeń i wykresów, wyciągnij wyniki i sprawdź. Zajmuje się ogrodzeniami od kilku lat, a od niedawna także projektowaniem ogrodzeń przemysłowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 06.04.2015 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 Porządnie wykonana każda z wersji zda egzamin, ale osobiście wykonałbym wersję 3 z ramą z profila 40/40/3mm i poziomymi belkami do montażu sztachet z ceownika 40/40 do których przykręciłbym sztachety za pomocą śrub zamkowych 8mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 07.04.2015 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Czy profil 40x40x3 nie jest za delikatny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 07.04.2015 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Czy profil 40x40x3 nie jest za delikatny ? Z pewnością nie będzie zbyt delikatny. Dodatkowe usztywnienie dają wspawane belki do mocowania sztachet. Dla siebie robiłem bramę o świetle 4,5m z profili 40/40/2mm i nie ma z nimi najmniejszego problemu. Mogę skakać po skrzydle i nic się nie dzieje złego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gkmaster 01.05.2015 05:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 W wysokości 150 cm poważnie zastanowiłbym się nad zastosowaniem 3 pasów a nie dwóch. Dla czego uważasz, że przy tej wysokości potrzebne są aż 3 profile poprzeczne? Właściwie nigdy nie widziałem takiego ogrodzenia aby były trzy profile montażowe. W zeszłym roku testowo zrobiłem dwa przęsła w oparciu o 2 profile montażowe - balaski były przykręcone 4 wkrętami fosfatowanymi - *dzisiaj wiem, że się nie nadają bo rdzewieją. Oczywiście profile montażowe były zamontowane na wystających kotwach ze słupków ale nie były do nich przytwierdzone na stałe - profil był nasunięty na kotwę z pozostawioną rezerwą ok 0,5cm od słupka (po każdej stronie) aby w zimie/lecie przy rozszerzaniu/skurczaniu mógł swobodnie pracować. Przy zazamontowanym przęśle przez zimę nic się nie stało - nie powyginało, nie opadło ale odległości między słupkami były ok 2,4m. Na bank nie tak jak narysowałeś na rysunkach ogrodzenia obok furtki. A jak powinny być ułożone te profile? Przyjąłem założenie po 30cm od doły i góry sztachety. Więc rozstaw śrub w sztachecie (góra / dół) był ok 85cm Teraz będę montował przęsła na bocznym ogrodzeniu działki ale tu słupki mam już w odległości ok 4m! Pozostałość po starym płocie. Tu mam większy problem bo przy takiej długości profile mogą się wyginać w dół i nie bardzo mam na to pomysł. Zastanów się nad tymi samowiertami - one przez jedną ściankę profila wystarczą a śruby musisz dawać przez cały Samowiercące są wygodne ale teraz już będę musiał poszukać ocynkowanych. Z drugiej strony śruby zamkowe ładniej wyglądają. Właściwie idealnym rozwiązaniem była by śruba zamkowa z wkrętem samowiercącym i "krzyżakiem" z przodu - tylko krzyżak musiał by być bardzo delikatny aby nie psuł wyglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gkmaster 01.05.2015 06:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Kubencki Zrobiłbym wersje nr 1, zapobiegnie obwiśnięciu bramy Wiesiek6308 Sorry Kubencki ale najbardziej zapobiegnie temu numerek 2 a nie jedynka Na zdrowy rozum też mi się wydawał, że wersja 1 czuli z poprzeczką " \ " jest pewniejsza ale widziałem setki bram gdzie ta poprzeczka była ustawiona właśnie w drugą stronę czyli " / " - siła ciągnąca chyba działa w dół więc poprzeczka pierwsza \ ją przytrzymuje i nie pozwala się odginać w dół. Natomiast poprzeczka druga czyli " / " raczej usztywnia bramę i pewnie dzięki temu brama również nie powinna opadać. To taka moja filozofia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubencki 01.05.2015 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Filozofia filozofią, symulacje komputerowe pokazują że lepsza jest opcja nr 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gkmaster 04.05.2015 14:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 a mógł byś sprawdzić w symulacji opcję nr 3 czyli rama + poprzeczki poziome - ta konstrukcja była by dla mnie najbardziej korzystna ponieważ utrzymał bym linię śrub którymi przykręcam balaski. A dodatkowo miał bym do czego przyczepić siłownik do otwierania bramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gkmaster 17.06.2015 14:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2015 To jeszcze jedno pytanie jak korzystniej z punkty widzenia wytrzymałości lepiej jest pospawać bramę (właściwie każdą konstrukcję gdzie łączy się elementy pod kątem). Przyjmując założenie, że brama będzie z profilu 40x40x2 to korzystniej będzie łączyć belki na "zakładkę" (lewy rys.) czy ciąć pod kątem 45st.? (prawy rys.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal194 18.06.2015 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Jak ci wygodnie jak zetniesz pod katem to szlifujesz i z głowy ,a pierwszy rys po lewej po spawaniu będziesz musiał zaślepić otwór w profilu z boku więc dodatkowa robota.innej różnicy niema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gkmaster 26.06.2015 06:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 Ok - dzięki za info, zatem zrobię 45st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gkmaster 31.10.2016 21:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Brama wykonana, zawieszona i użytkowana od ok roku. Wykonałem wersję 3 ale po zamontowaniu na słupkach i kilku przejażdżkach własnym ciężarem na bramie uznałem, że jednak trzeba dospawać poprzeczki w układzie z rysunku 1 - brama zyskała bardzo dużo na sztywności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.