Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Przerobienie bramy dwuskrzydłowej na przesuwną


Recommended Posts

Od jakiegoś czasu chodzi za mną pomysł przerobienia bramy dwuskrzydłowej na przesuwną. Jest jednak jeden istotny problem sprawa dotyczy bramy osadzonej przed segmentem środkowym. Szerokość działki to 7,4m, szerokość bramy 360 cm , na schowanie bromy pozostanie jakieś 320 cm. Brama też przesuwałaby się między innymi na furtkę ale dla mnie nie jest to problem. Pewne jest jedno, brama musiałaby być bez przeciwwagi, a poruszać się po szynie zakotwionej w podłożu lub na kółkach bezpośrednio na podłożu. Zastanawiam się jednak jak by dane rozwiązanie sprawdzało się w zimę.

Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w takiej przeróbce i czy jest z tego rozwiązania zadowolony. Dodatkowo ciekawy jestem jakie byłyby faktyczne koszty przerobienia bramy. Dzwoniłem do osoby która robiła właśnie dane ogrodzenie i powiedział, że w granicach 1500 PLN Wydaje mi się iż jest to trochę wygórowana kwota,

 

Poniżej zdjęcie przedstawiające sytuację obecną.

 

Za wszelkie sugestie oraz pomoc będę wdzięczny.

 

 

20150324_175446.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1500 za przerobienie z malowaniem to dobra cena. Trzeba:

-obciać zawiasy

-zespawać skrzydła do siebie

-dodać rolki jezdne

-dodać górne rolki prowadzące

-zamontować dolną prowadnicę w betonie

-przerobić słupy (obciać zawiasy)

-dodać łapacz

-pomalować całość

 

Plus montaż....

 

1500zł to dobra cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena ceną, ale może podpowiedz dla innych z tym dylematem jaki jest cel takiej przeróbki. Wjazd o szerokości 3,2m jest dość wąski i mnie również ciekawi co stoi za taką decyzją, która powoduje zwężenie wjazdu i zasłanianie furki (co akurat nie jest wielkim problemem. Można by również wykonać bramę jednoskrzydłową lub jedno skrzydło zostawić, a drugie zrobić przesuwne. Kombinacji może być wiele, ale ważne jest skąd ten pomysł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w chwili obecnej jak wjeżdżam autem na podjazd muszę podjechać bardzo blisko bramy garażowej aby zamknąć bramę. Dodatkowo aby wejść do garażu muszę odjechać znowu samochodem bliżej bramy, aby otworzyć znowu bramę muszę podjechać bliżej bramy garażowej. Wydawało mi się, że te 320 cm to świat i ludzie bo to w sumie tylko 40 cm mniej niż jest teraz. Znalazłem jeszcze coś takiego http://gateo.pl/ ale w tym wypadku też trzeba przerobić bramę dodatkowo mechanizm jest tak drogi że robią się już jakieś kosmiczne koszty. Chyba jednak lepiej będzie zamontować napęd do bramy skrzydłowej, a za zaoszczędzone pieniądze kupić napęd do bramy garażowej. Chodziło mi generalnie o wygodę użytkowania. Furtka w sumie zasłonięta byłaby tylko podczas otwarcia bramy dlatego nie stanowi dla mnie to problemu - zawsze można wejść przez otwartą bramę. Sam już nie wiem co z tym robić :( Edytowane przez wariatos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w chwili obecnej jak wjeżdżam autem na podjazd muszę podjechać bardzo blisko bramy garażowej aby zamknąć bramę. Dodatkowo aby wejść do garażu muszę odjechać znowu samochodem bliżej bramy, aby otworzyć znowu bramę muszę podjechać bliżej bramy garażowej. Wydawało mi się, że te 320 cm to świat i ludzie bo to w sumie tylko 40 cm mniej niż jest teraz. Znalazłem jeszcze coś takiego http://gateo.pl/ ale w tym wypadku też trzeba przerobić bramę dodatkowo mechanizm jest tak drogi że robią się już jakieś kosmiczne koszty. Chyba jednak lepiej będzie zamontować napęd do bramy skrzydłowej, a za zaoszczędzone pieniądze kupić napęd do bramy garażowej. Chodziło mi generalnie o wygodę użytkowania. Furtka w sumie zasłonięta byłaby tylko podczas otwarcia bramy dlatego nie stanowi dla mnie to problemu - zawsze można wejść przez otwartą bramę. Sam już nie wiem co z tym robić :(

 

W takim wypadku zamontowanie napędów do obu bram wydaje się najsensowniejsze. Pozostaje jeszcze opcja całkowitego pozbycia się bramy wjazdowej i zbudowanie tylko ogrodzenia wzdłuż wjazdu przy furtce. Problem znika, wygoda zostaje, koszty maleją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku zamontowanie napędów do obu bram wydaje się najsensowniejsze. Pozostaje jeszcze opcja całkowitego pozbycia się bramy wjazdowej i zbudowanie tylko ogrodzenia wzdłuż wjazdu przy furtce. Problem znika, wygoda zostaje, koszty maleją.

 

 

dokładnie i tak właśnie zrobię, zamiast wielu ruchów będę robił tylko jeden palcem na przycisku pilota. Może kiedyś będzie mi dane wybudowanie domku jednorodzinnego i tam już wszystko będzie jak trza :yes: . Dzięki Panowie za rady.

 

PS. Chyba, że zdecyduje się na przesuwną, wówczas na pewno dam info w wątku o kosztach oraz efekcie końcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...