wariatos 07.04.2015 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Od jakiegoś czasu chodzi za mną pomysł przerobienia bramy dwuskrzydłowej na przesuwną. Jest jednak jeden istotny problem sprawa dotyczy bramy osadzonej przed segmentem środkowym. Szerokość działki to 7,4m, szerokość bramy 360 cm , na schowanie bromy pozostanie jakieś 320 cm. Brama też przesuwałaby się między innymi na furtkę ale dla mnie nie jest to problem. Pewne jest jedno, brama musiałaby być bez przeciwwagi, a poruszać się po szynie zakotwionej w podłożu lub na kółkach bezpośrednio na podłożu. Zastanawiam się jednak jak by dane rozwiązanie sprawdzało się w zimę. Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w takiej przeróbce i czy jest z tego rozwiązania zadowolony. Dodatkowo ciekawy jestem jakie byłyby faktyczne koszty przerobienia bramy. Dzwoniłem do osoby która robiła właśnie dane ogrodzenie i powiedział, że w granicach 1500 PLN Wydaje mi się iż jest to trochę wygórowana kwota, Poniżej zdjęcie przedstawiające sytuację obecną. Za wszelkie sugestie oraz pomoc będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubencki 07.04.2015 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 1500 za przerobienie z malowaniem to dobra cena. Trzeba:-obciać zawiasy-zespawać skrzydła do siebie-dodać rolki jezdne-dodać górne rolki prowadzące-zamontować dolną prowadnicę w betonie-przerobić słupy (obciać zawiasy)-dodać łapacz-pomalować całość Plus montaż.... 1500zł to dobra cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wariatos 08.04.2015 16:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 dzięki piękne na odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 09.04.2015 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 Cena ceną, ale może podpowiedz dla innych z tym dylematem jaki jest cel takiej przeróbki. Wjazd o szerokości 3,2m jest dość wąski i mnie również ciekawi co stoi za taką decyzją, która powoduje zwężenie wjazdu i zasłanianie furki (co akurat nie jest wielkim problemem. Można by również wykonać bramę jednoskrzydłową lub jedno skrzydło zostawić, a drugie zrobić przesuwne. Kombinacji może być wiele, ale ważne jest skąd ten pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wariatos 09.04.2015 14:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) w chwili obecnej jak wjeżdżam autem na podjazd muszę podjechać bardzo blisko bramy garażowej aby zamknąć bramę. Dodatkowo aby wejść do garażu muszę odjechać znowu samochodem bliżej bramy, aby otworzyć znowu bramę muszę podjechać bliżej bramy garażowej. Wydawało mi się, że te 320 cm to świat i ludzie bo to w sumie tylko 40 cm mniej niż jest teraz. Znalazłem jeszcze coś takiego http://gateo.pl/ ale w tym wypadku też trzeba przerobić bramę dodatkowo mechanizm jest tak drogi że robią się już jakieś kosmiczne koszty. Chyba jednak lepiej będzie zamontować napęd do bramy skrzydłowej, a za zaoszczędzone pieniądze kupić napęd do bramy garażowej. Chodziło mi generalnie o wygodę użytkowania. Furtka w sumie zasłonięta byłaby tylko podczas otwarcia bramy dlatego nie stanowi dla mnie to problemu - zawsze można wejść przez otwartą bramę. Sam już nie wiem co z tym robić Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez wariatos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal194 09.04.2015 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 A może brama łamana na 4 części każde skrzydło niech składa się na pół za wtedy już masz o połowę krótsze.Zawiaski ukryć jak teraz od strony podwórka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 09.04.2015 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 w chwili obecnej jak wjeżdżam autem na podjazd muszę podjechać bardzo blisko bramy garażowej aby zamknąć bramę. Dodatkowo aby wejść do garażu muszę odjechać znowu samochodem bliżej bramy, aby otworzyć znowu bramę muszę podjechać bliżej bramy garażowej. Wydawało mi się, że te 320 cm to świat i ludzie bo to w sumie tylko 40 cm mniej niż jest teraz. Znalazłem jeszcze coś takiego http://gateo.pl/ ale w tym wypadku też trzeba przerobić bramę dodatkowo mechanizm jest tak drogi że robią się już jakieś kosmiczne koszty. Chyba jednak lepiej będzie zamontować napęd do bramy skrzydłowej, a za zaoszczędzone pieniądze kupić napęd do bramy garażowej. Chodziło mi generalnie o wygodę użytkowania. Furtka w sumie zasłonięta byłaby tylko podczas otwarcia bramy dlatego nie stanowi dla mnie to problemu - zawsze można wejść przez otwartą bramę. Sam już nie wiem co z tym robić W takim wypadku zamontowanie napędów do obu bram wydaje się najsensowniejsze. Pozostaje jeszcze opcja całkowitego pozbycia się bramy wjazdowej i zbudowanie tylko ogrodzenia wzdłuż wjazdu przy furtce. Problem znika, wygoda zostaje, koszty maleją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wariatos 09.04.2015 19:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2015 W takim wypadku zamontowanie napędów do obu bram wydaje się najsensowniejsze. Pozostaje jeszcze opcja całkowitego pozbycia się bramy wjazdowej i zbudowanie tylko ogrodzenia wzdłuż wjazdu przy furtce. Problem znika, wygoda zostaje, koszty maleją. dokładnie i tak właśnie zrobię, zamiast wielu ruchów będę robił tylko jeden palcem na przycisku pilota. Może kiedyś będzie mi dane wybudowanie domku jednorodzinnego i tam już wszystko będzie jak trza . Dzięki Panowie za rady. PS. Chyba, że zdecyduje się na przesuwną, wówczas na pewno dam info w wątku o kosztach oraz efekcie końcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.