AdamK94 10.04.2015 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Witam serdecznie ! Mam problem - w rodzinie rozplanowujemy podział ziemi. Jedna z działek ma 98 arów i jest bardzo atrakcyjna pod zabudowę. Jest to działka rolna. Pewien urzędnik w mojej rodzinie stwierdził, że działka ta może być podzielona na maksymalnie 2 części, bo prawo inaczej nie pozwala ( powierzchnia jednej działki rolnej przy podziale musi podobno mieć co najmniej 40 arów). Zaznaczam, że osoba ta nie ma nic wspólnego z nieruchomościami i jej nie ufam. Ja natomiast na muratorze znalazłem artykuł, który mówi, że przy podziale działki rolnej jedna powstała działka może mieć 30, a nawet mniej arów pod pewnymi warunkami. Chciałbym, abyście pomogli mi zweryfikować te informacje - ja nie mam żadnego doświadczenia w tych sprawach, a nie chcę zostać na lodzie. Moje pytanie brzmi : Czy faktycznie można taką działkę rolną podzielić na mniejsze (np: 5 po 16 arów i jedną 18 arów)? Jeżeli tak, to czy można przekształcić je spokojnie na działki budowlane i stawiać na nich dom bądź je sprzedać? Liczę na wyrozumiałość i odpowiedź w Waszej strony. Pozdrawiam, Adam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bejaro 10.04.2015 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Istotna jest klasa ziemi średnia wielkość gospodarstwa rolnego w regionie,na rolnej można stawiać siedlisko pod warunkiem spełnienia warunków.zapewnienie dojazdu mediów co przewiduje MPZP czy WZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AdamK94 10.04.2015 19:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 A masz wiadomości co do minimalnej wielkości pojedynczej działki rolnej przy podziale ty 98 arów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania