link2jack 13.04.2015 04:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Rozważając wybór systemu ogrzewania zastanawiam się nad ogrzewaniem nadmuchowym opartym na pompie ciepła typu powietrze - powietrze.Na forum raczej mało osób posiadających taki system. Czy to rzeczywiście błędne rozumowanie? Jeśli chodzi o koszty to prawdopodobnie bedą niższe niż pompa ciepła powietrze woda + podłogówka dodatkowo mamy klimatyzację w domu. Jakieś duże wady? Żona od razu jest na NIE ze względu na brak ciepłej podłogi w łazience.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
instalator48 16.05.2015 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Pompy typu powietrze powietrze to inaczej klimatyzatory z mozaikowością grzania. Nie wszystkie maja mozliwosc przygotowania cwu a jak wiadomo to jedno z najtańszych systemów. Ja zainwestowałem w pompe Galmetu powietrze woda(glikol) z możliwością chłodzenia. Więc grzeje chłodze i mam cwu. Chyba nic innego mi nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 11.01.2017 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Koledzy , zwracam się o pomoc , szczególnie do naszych Fachmanów.Mój kuzyn z Sosnowca zakupił do swojej firmy system Panasonica Free Multi -PC P/P.Problem polega na tym ,że trafił na słabego wykonawcę systemu (poleconego zresztą przez jedną z dużych firm dystrybucyjnych ten sprzęt w kraju).U mnie w firmie już drugi sezon użytkuję PC P/P systemu Paci Elite też Panasa-świetnie to się sprawuje i na tej podstawie mój kuzyn zakupił podobny sprzęt.Doradzono mu system do jego potrzeb (jednostki zewnętrzne +jednostki wewnętrzne kasetonowe) Praktycznie od samego początku , po uruchomieniu zaczęły się pojawiać problemy z instalacją : -nieszczelności w instalacji odpływowej skroplin nad sufitem (połączenia rurek bez gumowych uszczelek...) , doraźnie zaklejane silikonem przez serwisantów-awaria płyty głównej jednostki zewnętrznej (4 tyg czas oczekiwania)-teraz strzeliła kolejna jednostka zewnętrzna (zarosła lodem i uszkodziła się...)-szron/gruby lód na jednostkach zewnętrznych (ręcznie wg instrukcji instalatora należy włączać defrost.... )-wycieki z instalacji z czynnikiem chłodniczym (uszkodzone złącze w jednej PC , w dwóch był dobijany gaz...)-z pięciu jednostek w jednej udaje się uzyskać zadaną temp, reszta nie osiąga -i najważniejsze : POTĘŻNE ZUŻYCIE ENERGII !!! Wcześniej obiekt zużywał ok 600-700pln brutto na miesiąc , a w listopadzie 2016-było już 2200pln, w grudniu 2016 -3200pln .Obiekt 15cm styro ,nowe okna-praktycznie nowo wybudowany .... Interwencje instalatora były często z dużym opóźnieniem (urlop lub inne uruchomienia)-generalnie firma ta posiada akredytację Panasa , zatrudnia kilku ludzi-niekiedy dwa samochody przyjeżdżały z profesjonalnie wyglądającym sprzętem (wg amatorów, oczywiście). Co radzicie zrobić w tej sytuacji ? Sprawa została zgłoszona do Panasonica-spróbujemy ściągnąć kogoś na audyt całej instalacji ,żeby mieć podstawę do roszczeń. Na moje niefachowe oko , instalacja została spartolona- nie wiem czy nie skończy się to w sądzie...Wiem ,że wykonanie instalacji chłodniczej jest bardzo wymagające (obróbka złączy , siła dokręcenia , itp) , nie wiem czy była dobra próżnia w systemie-może była woda ? Nie wiem. Mój obiekt ma 500m2 i rachunek za PC za grudzień to 532 pln brutto , a kuzyn ma 300m2 i w grudniu zapłacił ok 2600pln brutto !!!! A co tam , podam nazwę firmy wykonawczej z Dąbrowy Górniczej : Klima-Rem , czy oni są reformowalni -czy jest szansa na poprawienie tematu , czy może to są paproki i szkoda czasu na nich. Pomóżcie , proszę ! Pozdrawiam (w oczekiwaniu pomocy...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 12.01.2017 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Koledzy , zwracam się o pomoc , szczególnie do naszych Fachmanów. Mój kuzyn z Sosnowca zakupił do swojej firmy system Panasonica Free Multi -PC P/P. Problem polega na tym ,że trafił na słabego wykonawcę systemu (poleconego zresztą przez jedną z dużych firm dystrybucyjnych ten sprzęt w kraju). U mnie w firmie już drugi sezon użytkuję PC P/P systemu Paci Elite też Panasa-świetnie to się sprawuje i na tej podstawie mój kuzyn zakupił podobny sprzęt. Doradzono mu system do jego potrzeb (jednostki zewnętrzne +jednostki wewnętrzne kasetonowe) Praktycznie od samego początku , po uruchomieniu zaczęły się pojawiać problemy z instalacją : -nieszczelności w instalacji odpływowej skroplin nad sufitem (połączenia rurek bez gumowych uszczelek...) , doraźnie zaklejane silikonem przez serwisantów -awaria płyty głównej jednostki zewnętrznej (4 tyg czas oczekiwania) -teraz strzeliła kolejna jednostka zewnętrzna (zarosła lodem i uszkodziła się...) -szron/gruby lód na jednostkach zewnętrznych (ręcznie wg instrukcji instalatora należy włączać defrost.... ) -wycieki z instalacji z czynnikiem chłodniczym (uszkodzone złącze w jednej PC , w dwóch był dobijany gaz...) -z pięciu jednostek w jednej udaje się uzyskać zadaną temp, reszta nie osiąga -i najważniejsze : POTĘŻNE ZUŻYCIE ENERGII !!! Wcześniej obiekt zużywał ok 600-700pln brutto na miesiąc , a w listopadzie 2016-było już 2200pln, w grudniu 2016 -3200pln .Obiekt 15cm styro ,nowe okna-praktycznie nowo wybudowany .... Interwencje instalatora były często z dużym opóźnieniem (urlop lub inne uruchomienia)-generalnie firma ta posiada akredytację Panasa , zatrudnia kilku ludzi-niekiedy dwa samochody przyjeżdżały z profesjonalnie wyglądającym sprzętem (wg amatorów, oczywiście). Co radzicie zrobić w tej sytuacji ? Sprawa została zgłoszona do Panasonica-spróbujemy ściągnąć kogoś na audyt całej instalacji ,żeby mieć podstawę do roszczeń. Na moje niefachowe oko , instalacja została spartolona- nie wiem czy nie skończy się to w sądzie... Wiem ,że wykonanie instalacji chłodniczej jest bardzo wymagające (obróbka złączy , siła dokręcenia , itp) , nie wiem czy była dobra próżnia w systemie-może była woda ? Nie wiem. Mój obiekt ma 500m2 i rachunek za PC za grudzień to 532 pln brutto , a kuzyn ma 300m2 i w grudniu zapłacił ok 2600pln brutto !!!! A co tam , podam nazwę firmy wykonawczej z Dąbrowy Górniczej : Klima-Rem , czy oni są reformowalni -czy jest szansa na poprawienie tematu , czy może to są paproki i szkoda czasu na nich. Pomóżcie , proszę ! Pozdrawiam (w oczekiwaniu pomocy...) Panowie Instalatorzy-przypominam się z moją sprawą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 12.01.2017 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Witam Tak zwięźle Poradź kuzynowi by nie szukał następnych fachowców, lecz od razu udał się do adwokata.Już najwyższy czas. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 12.01.2017 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Witam Tak zwięźle Poradź kuzynowi by nie szukał następnych fachowców, lecz od razu udał się do adwokata. Już najwyższy czas. Pozdrawiam Pratchawiec Na razie czekamy (czuję się głupio , bo polecałem systemy z PC) na odzew z Panasa-jeśli nic konkretnego nie zaproponują , to rzeczywiście szkoda czasu. Z drugiej strony myślałem, że nasi Fachmani coś nam doradzą w tym temacie... Pewnie będzie większe zainteresowanie , kiedy zaczniemy szukać nowego wykonawcę -zastanawiamy się nad dwoma wariantami : -wyciąć wszystko i założyć nowy system , niekoniecznie ten sam -zlecić naprawę max "pewną" tj z min ryzyka Jest pewna okoliczność -zakup był leasingowany , mają swoich prawników i swoje sposoby na wyegzekwowanie odpowiedniego zachowania.Zobaczymy-mnie po prostu mało co szlag nie trafił (przepraszam) ,że firma specjalizująca się w klimach (czy tam chłodnictwie) -nie potrafi wykonać instalacji gazowej... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 12.01.2017 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 A to wszystko o czym piszesz (wycięcie instalacji, wzięcie nowego fachowca itp) nie jest takie proste.Zwłaszcza że właścicielem instalacji jest leasingodawca i to jemu a nie kuzynowi przysługują pewne uprawnienia, zwłaszcza w zakresie odstąpienia od umowy. Już, by nie utracić pewnych uprawnień teraz należy złożyć wykonawcy odpowiednie oświadczenia i wezwania, dlatego doradzam szybkie skonsultowanie z prawnikiem i to fachowcem od obrotu gospodarczego, a nie rozwodów czy znanym z obrony różnej maści opryszków (chyba że aferzystów gospodarczych). Zaś merytorycznieNie znam się na opisywanych systemach. Wiem jednak, że poza czysto prostymi wpadkami jakie opisujesz niezbędna jest wiedza jak to wszystko zwymiarować i zestroić. Oraz gruntowna praktyka w zakresie chłodnictwa, której wykonawcy zapewne brakowało. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 12.01.2017 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Pratchawiec ,na ich stronie wygląda wszytko ok-firma działa ponad 20 lat , realizacje wyglądają ok.Każdemu zdarzają się błędy i potknięcia- ale to już jest przesada .Nie znajomość obsługi pulpitu to pryszcz-firma z takim doświadczeniem robi "dziurawą" instalację odpływu skroplin i freonową ?Olbrzymie zużycie , awarie sprzętu-zaraz się jeszcze okaże po "analizach" ,że może źle było to wszytko eksploatowane...(bo było włączane chłodzenie i grzanie)Czuje wściekłość-mój kuzyn jest bardzo ugodowym człowiekiem , ja pierwszy rachunek za COP ok1 dałbym wykonawcy , a on płaci-i płaci...pzdr PSKurcze -zaraz się jeszcze okaże ,że to może któryś z naszych Fachmanów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 12.01.2017 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Jak będziecie potrzebować rzeczoznawcę to poszukajcie kogoś z daleka - a i tak "szansa" że się wszyscy znają... Tyle ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 12.01.2017 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Jak będziecie potrzebować rzeczoznawcę to poszukajcie kogoś z daleka - a i tak "szansa" że się wszyscy znają... Tyle ode mnie. Wreszcie Fachura , Wihajster-czy Twoim zdaniem można to pewnie naprawić bez wycięcia z korzeniami-przyjmijmy ,że nie ruszamy sprzętu (tj doboru) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 12.01.2017 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Skala problemów nie daje wielkich nadziei, skoro tyle padło w krótkim czasie to reszta (chociażby połączeń) pewnie też "skażona" dużym ryzykiem.Nie wiem jak to wygląda więc nic nie mogę doradzić.Najlepiej takie sprawy załatwiać polubownie, ale skoro firma niechętna do rozmów to wiadomo co pozostało. Jeżeli będą poważne błędy potwierdzone przez RZECZOZNAWCĘ to sąd moze nawet nakazać firmie pozbieranie zabawek i zwrot kosztów co byłoby dla niej dużym ciosem. A były takie przypadki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 12.01.2017 23:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Dzięki Wihajster,kontakt z tym wykonawcą jeszcze nie był najgorszy-najgorsze jest to ,że awaria goni awarię i chyba rzeczywiście jest spartolona instalacja freonowa (skropliny to jest małe piwo).Zastanawiam się nad możliwością zużycia poszczególnych agregatów podczas pracy w takich warunkach-może cholera , woda czy jakieś zanieczyszczenia są w obiegu (o przeciągniętych śrubunkach nie wspomnę)Kuzyn chciał jeszcze do domu PC , rodzina i znajomi też patrzyli z zachwytem na moje użytkowanie PC (1 split w domu , 9 w firmie) , poczta pantoflowa potrafi być skuteczna...Zobaczymy co na to Panas cześć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 13.01.2017 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Jak poprzeciągali miedź niechlujnie bez zabezpieczeń i następnie uruchomili wszystko z "gruzem" w środku to urządzenia nadają się na śmietnik.To kwestia czasu aż się po kolei będą sypać poszczególne elementy. Niech tego nie naprawiają, bo tylko będą pudrować trupa, aż się skończy gwarancja.Tylko wymiana sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 13.01.2017 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Johny,grubo-tego, niestety się spodziewałem.Żeby mieć argumenty , muszę zamówić ekspertyzę dot wykonania instalacji ze szczególnym opisem jakości obróbki złączy.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.