Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Niskoenergetyczny na Feurteventura (Bocianek w Chudowie) - Dziennik Budowy


Recommended Posts

dropsec witam pięknie Ci idzie budowa napisz czemu zdecydowałeś się na płytę a nie na ławy jeśli możesz.... jestem na etapie projektu i mam dylemat .

 

Przepraszam że teraz, obecny etap tak mnie pochłonął że nie zauważyłem Twojego pytania.

 

Płyta z kilku powodów ale głównie:

- lepiej "tłumi" szkody górnicze (sztywniejsza)

- bardziej odcina od gruntu (izolacja)

- łatwiej wykonać i szybciej

- koszt podobny

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Cześć,

 

mam takie pytanie do układu domu.

 

Będziesz miała wyspę w kuchni? Chciałaś tak zrobić, że salon jest na przeciwko kuchni? Gdzie będzie TV?

Czy planujecie wykorzystać przestrzeń pod schodami?

 

Świetne pytania! bo... faktycznie chcemy wyspę w kuchni ale jako "półwyspę" czyli łączona jedną stroną do ściany. Ponadto na przeciwko kuchni w salonie jest TV i kominek, otwarta przestrzeń dzienna.

 

Co do przestrzeni pod schodami to mamy takie rozwiązanie już na myśli, aby zagospodarować je w postaci jednego dużego materaca wyłozonego poduchami, oczywiście wszystko ładnie wykończone, półki na książki + gazetnik + oświetlenie do czytania (to będzie taki kącik wypoczynku przy książce) oczywiście w pełni otwarty na salon. Masz podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przede wszystkim gratuluję postępów.

 

Mam pytanie związane z wybraną technologią murowania. Czy u Was bloczki były murowane na klej, czy na tradycyjnej zaprawie? Czy stosowaliście spoinę pionową?

Pytam dlatego, że również przymierzam do budowy domu na płycie fundamentowej, który będzie zabezpieczony na II kategorię szkód górniczych i przedstawiciel grupy silikaty polecił murowanie na klej z zastosowaniem spoiny pionowej. Chciałem się dowiedzieć jakie rozwiązanie stosuje się w praktyce.

 

Pozdrawiam

 

Witam i dziękuje,

 

Bloczki były robione na klej (szybciej, łatwiej, a cenowo to samo) - korzystaliśmy z kleju quick-mix zaprawa + dynaturat w okolicy 0 stopni :)

Nie stosowaliśmy spoiny pionowej bo producent wyklucza to w swojej technologii silikatów, jednak powiem Ci że są w niektórych miejscach prześwity, jednak nie martwię się nimi bo na to przychodzi 20 cm styro a z drugiej strony tynk, więc nie będzie przedmuchów. Jak chcesz dodatkową spoinę pionową to jedynie (to mus) tam gdzie bloczki są cięte - bez frezów fabrycznych.

 

Szczerze powiem Ci że jeśli chodzi o spoinę lub nie w przypadku szkód górniczych to nie ma ona najmniejszego znaczenia ! Bo podstawą konstrukcji są rdzenie żelbetowe, które i tak musisz mieć na każdym narożu budynku oraz pewnie co 3 metry na każdej ścianie nośnej. To one trzymają budynek i powodują jego sztywność a nie silikat.

Moim zdaniem nie trzeba, moijego kierownika i inspektora również. Tym bardziej że u mnie była III kategoria.

 

Gdzie budujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymczasem mam sporą zagwózdkę, jak widzieliście zapotrzebowanie na ciepło mam obliczone na około 6,2 kW/m2/rok (to jest przy -20, dla temp. +20 w domu)

 

Muszę pilnie wybrać pompę i myślę bo do wyboru mam 3:

1 - wersja Atlantic Extensa 10 - 1 faza

2 - wersja Atlantic Extensa 13 - 1 faza

3 - wersja Atlantic Excelia 11 - 3 fazy

 

Poniżej takie wycinki z tabeli dla temperatur na zewnątrz i uzyskanych mocy kW cieplnej (na żółto kW -wejsciowe, kW-wyjściowe, COP)

 

Dla wersji 1 Atlantic Extensa 10 - 1 faza

http://pokojrozkoszy.pl/dom/pompa10.gif

 

Dla wersji 2 Atlantic Extensa 13 - 1 faza

http://pokojrozkoszy.pl/dom/pompa13.gif

 

Dla wersji 3 Atlantic Excelia 11 - 3 fazy

http://pokojrozkoszy.pl/dom/pompa11.gif

 

Co wybrać? Swoją wizję mam, ale niechcę wysuwać się przed szereg i sugerować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok nie będę zanudzał cyferkami, więc z innej beczki nadrobię zaległości foto... Niestety nie wszystkie szczegóły które chciałem pokazać zdążyłem ująć w obiektywie.

 

Po zakończeniu SSO, miałem jakieś prawie 2 m-ce na własne prace na budowie, w tym czasie zająłem się powoli sprzątaniem wokół budowy (sprzedałem deski, stemple i resztki stali na zbrojenie). W planach miałem także wykończenie poddasza nieużytkowego (tzw. stryszku), choć nazwa stryszek w tym przypadku nie jest odpowiednia bo ma on około 90m2 powierzchni i prawie 3m wysokości.

 

Zaczęliśmy od sznurkowania i układania wełny (potem przyszła podłoga OSB 22cm, której jeszcze nie ująłem na fotkach)

http://pokojrozkoszy.pl/dom/poddasze1.jpg

http://pokojrozkoszy.pl/dom/poddasze2.jpg

http://pokojrozkoszy.pl/dom/poddasze3.jpg

http://pokojrozkoszy.pl/dom/poddasze4.jpg

 

Mam jeszcze super stryszek taki o wysokości 90cm nad górnymi jętkami, ale raczej nie będzie on wykorzystany:

http://pokojrozkoszy.pl/dom/superpoddasze.jpg

 

Ponadto jutro mają przyjechać okna, jak wcześniej pisałem Awilux shueco 82, ciepły montaż plus. Plus dlatego że na ościeżach murów wypełniłem je 3cm warstwą twardego i ciepłego XPS. Mam nadzieję że w ten sposób zminimalizuję mostki do minimum. Montaż oczywiście na dyble nie kotwy. (ale o tym za kilka dni). Choć muszę przyznać, że początkowo wydawało mi się że to kwestia 1-2 dni pracy, a wyszło około tygodnia, wyrównanie klejem, gruntowanie, cięcie XPS, ścieranie jego wewnętrznej warstwy packą ścierną, klejenie i na koniec uzupełnianie pianą.

http://pokojrozkoszy.pl/dom/okna2.jpg

http://pokojrozkoszy.pl/dom/okna1.jpg

 

Natomiast dziś... był bardzo fajny dzień, bo przyjechała ekipa od pianki natryskowej PUR. Ustaliliśmy pianę Synthesia, oczywiście otwartokomórkowa. Namówili mnie na całe poddasze razem z jego górną częścią nieużytkową. Łacznie jakieś 200m2 powierzchni. Muszę przyznać że zaskoczyli mnie bardzo pozytywnie, ustaliliśmy cenę i grubość izolacji, a w efekcie i tak nałożyli ciut więcej. Obecnie mam na dole w częsci mieszkalnej 25cm (5cm przykryte krokwie), oraz w części stryszkowej 21 cm z tym że nie kryliśmy krokwi bo będę tam bezpośrednio kręcił OSB. Cena... myślę że bardzo przyzwoita 54 zł / m2.

Przyjechali o 9 rano, prace zaczeli o 10 a skonczyli około 14:30 :) szybka robota i szybka kasa :p Nagrałem jakieś filmy, ale chyba ich tu nie dam rady zamieścić, więc kilka fotek.

Acha zapomniałbym dla wszystkich zainteresowanych, najpierw przygotowanie domu do tego etapu, to przykrycie wszystkich szczelin w obrębie dachu-mur, tzn. uzupełniłem styropianem wszystkie szczeliny między krokwią a ścianą szczytową (32 cm wysokości) oraz murłatą i dachem (tutaj 22cm). Wtedy Piana szczelnie przykryła i wypełniła wszystkie zakamarki i nie wypłynęła na zewnątrz. (co prawda kosztowało mnie to 2 dni własnej pracy).

Ekipa godna polecenia na priv, a dla mniej dociekliwych p. Marcin z Thermodom (tylko nie mylić tej firmy z tą dużą firmą z podobnej branży).

http://pokojrozkoszy.pl/dom/piana1.jpg

http://pokojrozkoszy.pl/dom/piana2.jpg

http://pokojrozkoszy.pl/dom/piana3.jpg

Edytowane przez dropsec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś też przyjechała oczyszczalnia, zbiornik 2500l (przepustowość 1200l/d) dla maksymalnie 8 osób. Narazie czeka sobie na koparkę i montaż, pewnie w przyszłym tygodniu. Do tego będzie drenaż i studnia chłonna.

 

http://pokojrozkoszy.pl/dom/oczyszczalnia.jpg

 

A na koniec dzisiejszego wpisu, nasz wymarzony taras-pergola, która już wstępnie mamy zaprojektowaną, teraz tylko czekać na elewację (za miesiąc) i będziemy zlecać cięcie drewna i montaż :)

 

http://pokojrozkoszy.pl/dom/taras.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuje,

 

Bloczki były robione na klej (szybciej, łatwiej, a cenowo to samo) - korzystaliśmy z kleju quick-mix zaprawa + dynaturat w okolicy 0 stopni :)

Nie stosowaliśmy spoiny pionowej bo producent wyklucza to w swojej technologii silikatów, jednak powiem Ci że są w niektórych miejscach prześwity, jednak nie martwię się nimi bo na to przychodzi 20 cm styro a z drugiej strony tynk, więc nie będzie przedmuchów. Jak chcesz dodatkową spoinę pionową to jedynie (to mus) tam gdzie bloczki są cięte - bez frezów fabrycznych.

 

Szczerze powiem Ci że jeśli chodzi o spoinę lub nie w przypadku szkód górniczych to nie ma ona najmniejszego znaczenia ! Bo podstawą konstrukcji są rdzenie żelbetowe, które i tak musisz mieć na każdym narożu budynku oraz pewnie co 3 metry na każdej ścianie nośnej. To one trzymają budynek i powodują jego sztywność a nie silikat.

Moim zdaniem nie trzeba, moijego kierownika i inspektora również. Tym bardziej że u mnie była III kategoria.

 

Gdzie budujesz ?

 

Dziękuję za odpowiedź,

 

będę musiał wyjaśnić z Xellą (najlepiej na piśmie) dlaczego ich przedstawiciel zaproponował Silkę E murowaną na klej z zastosowaniem spoiny pionowej.

 

Będziemy budować w Mikołowie - Paniowach. Obecnie nie ma tam terenu górniczego (dlatego właśnie tam kupiliśmy działkę), ale niestety KWK Halemba-Wirek stara się o koncesję, więc nie ryzykujemy i zabezpieczamy budynek na wypadek szkód górniczych.

Na razie mamy uprawomocnione pozwolenie na budowę i jesteśmy na etapie organizacji zaplecza budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to model oczyszczalni? Składałeś wcześniej wniosek do wydziału ochrony środowiska o zgodę na oczyszczalnie?

 

Brałem tą bez montażu (montaż sam): http://www.eko-sum.pl/index.php?goto=zasada_dzialania_oczyszczalni_bio_hero - Zestaw BIO HERO II maxi przyd. oczyszcz. dla 2-8os., trzykomorowy zbiornik 2500L, przepust do 1200l/d. Hybryda osad czynny + złoże biologiczne.

Miałem wszystko określone w WZ - uzgodnienia z WOŚ (Ty pewnie też masz, zerknij sobie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź,

 

będę musiał wyjaśnić z Xellą (najlepiej na piśmie) dlaczego ich przedstawiciel zaproponował Silkę E murowaną na klej z zastosowaniem spoiny pionowej.

 

Będziemy budować w Mikołowie - Paniowach. Obecnie nie ma tam terenu górniczego (dlatego właśnie tam kupiliśmy działkę), ale niestety KWK Halemba-Wirek stara się o koncesję, więc nie ryzykujemy i zabezpieczamy budynek na wypadek szkód górniczych.

Na razie mamy uprawomocnione pozwolenie na budowę i jesteśmy na etapie organizacji zaplecza budowy.

 

Ja brałem z grupy silikaty i chyba u nich na stronie też czytałem, ale najlepiej zadaj to pytania na forum w dziale ekspertów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem tą bez montażu (montaż sam): http://www.eko-sum.pl/index.php?goto=zasada_dzialania_oczyszczalni_bio_hero - Zestaw BIO HERO II maxi przyd. oczyszcz. dla 2-8os., trzykomorowy zbiornik 2500L, przepust do 1200l/d. Hybryda osad czynny + złoże biologiczne.

Miałem wszystko określone w WZ - uzgodnienia z WOŚ (Ty pewnie też masz, zerknij sobie).

 

Jak oceniasz jakość wykonania oczyszczalni? Jestem ciekawy jak będzie się sprawowała (u mnie w projekcie też BIO HERO, tylko rozmiar mniejsza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regius - ciężko mi powiedzieć o jakości bo nie widziałem innych :)

Ale czytałem całą instrukcję którą dali i poradnik, tam są kluczowe moim zdaniem informacje, na temat stosowania detergentów. Warto wybierać te be zawartości chloru (bo chlor zabija bakterie).

W przyszłym tygodniu zakopię i podłączę więc może coś więcej powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już jestem "po godzinach" to coś o oknach... Montaż zakończony. Szczerze przyznam że jestem mocno zadowolony z podejścia firmy która mi montowała okna tj. FINESTRE z Katowic. Okna Awilux, profil Shueco + ciepły montaż. Poniżej kilka fotek, ale nie oddają tego efektu co na żywo.

Okna zamontowane praktycznie w 2 dni.

Szczegóły montażu dość mocno dopilnowałem, tj. (można dla niektórych przyda się garść informacji):

- Ustalony poziom 0 wykończenia podłogi, do tego poziomu dostosowane były ciepłe progi (oraz poszerzenia) z marginesem 2 cm, na ew. wyrównanie.

- wszędzie gdzie trzeba było dane były klocki nośne (dystanse nośne) tj. przy drzwiach balkonowych po przekątnych

- Wszystkie szczeliny przy ciepłych parapetach oraz prograch zostały wypełnione pianką

- zamontowane taśmy paroszczelne od wewnątrz + paroizolacyjne od zewnątrz (szczególnie patrzyłem na jakość ich przyklejenia)

- każde okno ładnie się otwiera (choć jeszcze na koniec przy wprowadzce mam zapewnioną regulację finalną)

- szczeliny pod ciepłymi progami (tam gdzie trzeba było lekko zrobić poziom) zostały wypełnione 1-2 cm warstwą betonu (przez ekipę)

- progi i poszerzenia były w całości tak jak warstwa podłogi od płyty tj. 19 cm oraz 15 cm u góry na piętrze.

Ogólnie bardzo estetycznie i porządnie + ekipa zostawiła ład po sobie (nawet bardziej niż przed montażem :p)

 

Taśmy paroszczelne:

okno1.jpg

 

Widok od frontu, okna balkonowe mają po 180cm szerokości, ale gubią się na elewacji, co mnie trochę zmartwiło... to samo z oknem w kuchni na dole.

okno2.jpg

 

Zamontowany HST 350 cm oraz mały FIX

okno3.jpg

 

Duży FIX 360 cm

okno4.jpg

 

okno5.jpg

 

Widok od wewnątrz z salonu

okno6.jpg

 

Górne okno balkonowe (jeszcze nie skończone - na dole jest prześwit)

okno7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dropsec, kilka pytań:

- pisałeś w dzienniku nk o żaluzjach Z90. Pytałeś o żaluzje w firmie Krajewski w Gliwicach?

- dlaczego nie dałeś pianki na stropie strychu tylko wełnę?

- liczyłeś, ile wyszła by wełna na skosy? dużo lepiej wychodzi pianka jeśli chodzi o parametry energooszczędne? trzeba już przedtem przygotować jakieś uchwyty pod zabudowę z płyt?

- 3 cm XPS przy okach to Twój pomysł?

 

Taras - pergola wygląda ładnie, widziałem wcześniej to foto. Ja zdecydowałem się zrobić taras od razu jako cześć konstrukcji. Zobaczymy jak wyjdzie

W-2A.jpg

W-8A.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dropsec, kilka pytań:

- pisałeś w dzienniku nk o żaluzjach Z90. Pytałeś o żaluzje w firmie Krajewski w Gliwicach?

Pytałem, ale cenowo się nie dogadałem, wyszło o 5000 zł więcej niż w SunŻal z Katowic/Sosnowca. Z tym że SunŻal to Anwis, a Krajewski to Selt. Dla mnie to jedno i to samo, więc wybrałem SunŻal (produkt Anwisa).

Też robisz na wszystkich oknach ?

- dlaczego nie dałeś pianki na stropie strychu tylko wełnę?

Z wielu powodów, między innymi mam tam 2 poziomy, teraz widać na foto jeden z nich, ale będziesz jeszcze sufit obniżony o 90 cm i na tym suficie też dam 20 cm wełny, to akurat robię sam, więc koszt jest zerowy prawie, poza moim czasem :) Z pianką musiałbym już wszystko mieć tam idealnie docięte płyty OSB, a narazie wstrzymuje ten etap zanim zakończe instalacje, abym mógl je jeszcze przesuwać i podnosić.

- liczyłeś, ile wyszła by wełna na skosy? dużo lepiej wychodzi pianka jeśli chodzi o parametry energooszczędne? trzeba już przedtem przygotować jakieś uchwyty pod zabudowę z płyt?

Zdecydowanie Pianka PUR OK, wyszła dobrze cenowo, tzn. za wełnę z robocizną i materiałem zapłaciłbym około 40 zł/m2, i pewnie 2 tygodnie roboty, a tu prace trwały 3,5 godziny i czysto schludnie, szczelnie i w dobrych parametrach izolacyjnych za 53 zł m2/25 cm piany. Polecam szczerze, zdecydowanie jestem zadowolony. Pamiętaj że to jest piana Otwarto-komórkowa i ma około 0,033 lambde, a nie 0,02 jak niektórzy mylą :) Powiedzmy więc że izolacyjnie to jest tak jak 25 cm wełny (czyli średnio) ale za to idealnie szczelnie, żadnych mostków no i się nie starzeje jak wełna (bardziej odporna na wilgoć).

Musisz wcześniej przykręcić wieszaki ES do krokwi, ja to zrobiłem, zajęło mi to 2 dni pracy niestety, ale to konieczność by potem przykręcić do tego płyty gipsowe. No i dodatkowo trzeba pamiętać że jeśli masz zostawione (a powienienes) szczelinę między krokwią i ścianą szczytową, to trzeba tam wyłożyć styropianem przed natryskiem PUR.

- 3 cm XPS przy okach to Twój pomysł?

Tak mój pomysł, ale chyba mimowolnie gdzieś to podpatrzyłem na jakimś zagranicznym forum. Na razie nie moge powiedzieć jak się to sprawdza, ale ekipa montująca okna chwaliła pomysł, warunkiem jest okna na dyblach przez ramę (nie na wysuniętych kotwach). Chciałem dać więcej niż 3cm, ale była groźba że będzie zbyt duży luz na dyblu/wkręcie między ścianą a ościeżnicą. Ogólnie okna siedzą dobrze, głównie dzięki poszerzeniom dolnym czy też ciepłym progom z XPS systemowych.

Taras - pergola wygląda ładnie, widziałem wcześniej to foto. Ja zdecydowałem się zrobić taras od razu jako cześć konstrukcji. Zobaczymy jak wyjdzie

Pergola będzie ciut inna już mam projekt, ale pokaże później. Natomiast co do Twojego pomysłu razem z konstrukcją stropu ? To tak zamierzałem to zrobić początkowo, ale nie chciałem wysuwać stropu poza bryłę domu, bo to spory mostek termiczny, no chyba że znajdziesz dobry sposób na odseparowanie części stropu domu od części pergoli (są takie specjalne wkłady Isokorb marki http://www.schock.pl , ale wychodzą bardzo drogo). Zerknij na to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca wiem jak i co chcecie do muru przymocować, ale może przyda Wam się taki element montażowy Eco-Fix

Według karty produktu to na takim jednym elemencie można powiesić do 150 kg.

U siebie montowałem na tym skrzynki żaluzji fasadowych. Tak, aby uniknąć mostka w tym miejscu.

Jeszcze co do ocieplania pianą. Wełna ma tę niezaprzeczalną zaletę, że jest mocno elastyczna. Gdzieś tu był wątek w tym temacie. Z czasem pojawiają się mikroszczeliny na styku piany i konstrukcji dachowej. Wełna pracuje a szczelność zapewnia folia paroszczelna.

Edytowane przez Wekto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mój taras to nie jest przedłużenie stropu,

 

Konstrukcja jest oddzielna: mam stopy fundamentowe oddzielnie, słupy z bloczków i belki zbrojone betonowe. Dom z konstrukcją tarasu ma łączyć belka HEB 160 na której będzie się opierać konstrukcja zadaszenia.

 

Żaluzje - planuje na dwóch oknach od frontu (zachodu)

Edytowane przez Marcin34_Śl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spędziłem mnóstwo czasu na dyskusję, jak zamocować daszek nad wejściem i pergole do ściany budynku, aby uniknąć mostków cieplnych.

Na przeciw wyszedł mi na szczęście mój wykonawca WodmetlDom, który zaproponował mocowanie na takch oto trzpieniach:

http://www.chemia.polsl.pl/~nkuznik/FM/20160501-fischer1.jpg

I oryginalne opakowanie

http://www.chemia.polsl.pl/~nkuznik/FM/20160501-fischer2.jpg

Ta część po lewej, jeśli dobrze rozumiem wchodzi do muru, obciążenie jest przenoszone przez ten czarny plastikowy element, a dalej konstrukcja (daszku, pergoli) mocowana jest do tego gwintu-szpilki po lewej stronie (to jest inny gwint, z resztą odróżnia się połyskiem).

I tak daszek nad wyjściem będzie mocowany do muru bezposrednio przy pomocy tych trzpieni, natomiast pergola będzie miała konstrukcję samonośną, a tylko z murem będzie związana dla stabilizacji też tymi trzpieniami. Nie wiem czy o to Wam chodziło, ale u mnie tak to będzie wyglądać.

Podobnie będą mocowane obejmy komina zewnętrznego do muru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...