Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Izolacja tarasu nad ogrzewanym garażem - prośba o weryfikację.


deeluxe

Recommended Posts

Witam,

 

Jestem na etapie w którym muszę zrobić izolację tarasu nad garażem (pomieszczeniem ogrzewanym).

 

Sporo czytałem na tym forum o tym jak to wykonać. Wielu wykonawców polecało drogie systemowe rozwiązania, inni proponowali dorgę bardziej na skróty i tańsze rozwiązania. Ja po analizie tych wszystkich wypowiedzi rozpisałem sobie jak bym chciał to zrobić. Będę ogromnie wdzięczny za uwagi oraz informację czy zaproponowany przeze mnie sposób będzie prawidłowy.

 

Taras znajduje się nad garażem.

Powierzchnia tarasu to 38m2.

Strop wykonany jest z płyt sprężonych kanałowych - Konbet (strunobeton)

 

Zdjęcia jak wygląda taras znajdują się tutaj:

https://drive.google.com/folderview?id=0BwoJaIlZ96y2TVpoOVBKTHN1SDA&usp=sharing

 

Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale jako pierwsze zostało zagruntowane podłoże Masą dyspersyjną IZOHAN DYSPERBIT

Zrobiłem to w tym celu, że montowana była brama garażowa i nie chciałem żeby woda przeciekała do garażu, bo tak się działo i ten zabieg wodę chwilowo zatrzymał.

 

Teraz chciałem zrobić tak:

 

1. Na to zagruntowane podłoże zrobić wylewkę ze spadkiem na prawą stronę (w projekcie jest odwodnienie liniowe, ale boję się je zakładać, że popęka). I tu moje pytanie czy można zrobić wylwkę na tym podłożu zagruntowanym dysperbitem. Czytałem gdzieś, że nie powinno się tak robić, bo nie ma to właściwości szczepnych i ktoś pisał nawet o szlifowaniu do gołego betonu.

 

2. Na wylewkę gdy wszystko już porządnie wyschnie przykleić papę, która będzie pełniła funkcję paraizolacji. Papę wywinąć na ścianę budynku.

 

3. Na papie ułożyć płyty styropianowe XPS, który będzie pełnił funkcję termoizolacji.

 

4. Na styropianie ułożyć folię budowlaną, która będzie pełniła funkcję poślizgowa.

 

5. Następnie wykonać kolejną wylewkę - warstwę dociskową.

 

6. Na warstwie dociskowej przykręcić obróbkę blacharską - pas nadrynnowy (okap) oraz z jednej strony w którą pójdzie spad przykręcić od czoła rynnę.

 

7. Na samym końcu chciałem przykleić membranę EPDM za pomocą specjalnego do tego kleju kontaktowego.

Coś takiego: http://epdm.com.pl/instalacja.html

 

8. I tak zostawić, aby za jakiś czas ułożyć taras z desek (drewno lub kompozyt) na legarach.

 

 

Teraz kilka pytań:

 

a) Czy powyższy układ warstw jest prawidłowy? Czy czegoś nie brakuje, abo coś jest zbędnego?

 

b) Czy papa, która będzie pełniła funkcję paraizolacji powinna być przyklejona do płyty stopowej przed wylewka ze spadkiem czy na niej?

 

c) W jaki sposób przykleić obróbkę blacharską na betonie? mechanicznie czy za pomoca jakiegoś kleju?

 

d) Czy membrana epdm powinna być położona na samym końcu gdy już będzie przyklejony styropian na elewacji i wywinięta na styropian? Czy może być już na tym etapie i wywinięta i przyklejona do ściany. Jak w takim razie wykonać prawidłowo na samym końcu cokół na elewacji?

 

 

Będę ogromnie wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

za dużo warstw według mnie. Po drugie nie rozumiem robienie izolacji pod styropianem - taras ma być tak zrobiony aby do warstwy ocieplenia nie dostała się woda. Ja taras robię tak

1. zwykły styropian EPS 100

2. folia

3. wylewka żeby zrobić spadki

4 masa bitumiczna

5 kolejna warstwa betonu z dodatkiem wodoszczelnym xypex

6.drewno

W momencie gdybym nie miał drewna to bym robił

1 styropian

2 folia

3 wylewka ze spadkiem z dodatkiem wodoszczelnym xypex

4 masa bitumiczna

5płytki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połóż styro podłogówkę. Warstwa 4-5 cm zbrojonego betonu. Zagruntuj np. abizol R. Obróbka blacharska ze spadkiem . Papa 5,2 mm wywinięta na mur. Na papę można przykleić legarki pod deski. Wkręty do desek nie mogą dziurawić papy. Chcąc dać rynnę należy zamontować kantówkę .Żeby nie dopuścić do przenikania pary z pomieszczenia , pomaluj sufit farbą lateksową. Jan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie jeszcze proszę:

 

1. Czy przy tych 40m2 zrobić również dylatację? tzn. poprzecinać beton? Jeśli tak to w jakich odstępach? Na 4 części wystarczy? Czym wypełnić te szczeliny powstałe po nacięciach? Jak głęboko ciąć?

 

2. Czy od strony ściany szczytowej domu również zastosować jakaś dylatację w postaci cienkiego paska styropianu? Jeśli tak to jaka grubość?

 

3. Czy kantówka do zamontowania rynny jest potrzebna? Czy nie mogę jej przykręcić od czoła do ściany - prosto w beton?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że tak się to robi, że te pasy nadrynnowe wysunę o ponad 20cm poza obrys tarasu, bo do ścian tarasu od czoła dojdzie 20cm styropianu na elewacji jako ocieplenie. Jeśli dam kantówkę i docelowo 20cm styropianu od czoła to ją i tak przykryję, no nie?

 

Czy mogę przykręcić rynnę do elewacji jakoś? Czy jak to zrobić?

Widziałem, że są takie rynny wciskanee montowane do profila rynnowego na wcisk, ale ten profil też trzeba przecież jakoś zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz takie uchwyty rynnowe przykręcić na "ślimaka" do styro ale to inne mocowanie niż standard a i uchwytu rynny też muszą być gęściej i takie z możliwością mocowania do krokwi (inny typ). Ja tak zamierzam zrobić.

np. takie ślimaki; http://zamocowania.pl/kolki_rozporowe_fischer.php

Kołki do styropianu FIS FID-50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...