ctr_tomi 15.05.2015 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Witam, posiadam dom - kostka z lat 70. Do tej pory ocieplenie stropu na strychu było w postaci trocin rozsypanych na stropie. Praktycznie nic to nie dawało w zimie trzeba było bardzo dużo grzać, w lecie upał na piętrze dochodzący do 35 stopni.W tej chwili zapadła decyzja o ociepleniu stropu. Strych został wysprzątany, trociny usunięte. W tej chwili jest tylko goła wylewka - oczywiście nierówna.Po kilkudniowym czytaniu informacji wybór padł na ekofiber. Planuję dać warstwę ok. 25 cm.Ze strychu zamierzam korzystać tylko i wyłącznie jako suszarni na ubrania, żadnych gratów już tam nie będzie.Mam pytanie do ludzi, którzy mają takie ocieplenie, jak rozwiązać problem poruszania się po stropie ocieplonym ekofibrem?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 15.05.2015 23:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Daj styro. Koszty zbliżone (w sumie chyba taniej).Na to osb i chodzisz bez kombinowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strusp 16.05.2015 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Masz do wyboru:-podłogę na legarach(można dać wiecej niż jednąwarstwę by ograniczyć mostek cieplny)- wymianę środka poprawiającego opór cieplny na inny: perlit+mpf/osb lub twardy styropian i mpf/osb. Ostatnia opcja jest gorsza pod kątem akustycznym i pożarowym. Perlit pod tymi względami bije też ekofiber.Jak już poprawiać ocieplenie, to warto poprawić je jeszcze bardziej i dać 5cm. Robisz remont na kolejne lata. Co parę lat zaostrzane są Warunki Techniczne. Staraj się im dotrzymywać kroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 16.05.2015 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 A ja powiem perlit. Poczytaj wpisy Adama_mk, który nie raz pisał jak taki strop wykonać. Będzie cieplej, bo szczelny dla powietrza/pary i o akustykę się nie musisz martwić. PS jeśli nie będziesz mógł ich odszukać daj znać, pomożemy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 16.05.2015 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 O co chodzi z tą akustyką ? Nie każdemu przeszkadza łomot racic przebiegającej kuny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ctr_tomi 17.05.2015 21:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Skłaniam się jednak ku wełnie. Zrobiłbym podłogę na dwuteowniku Kronopol, takie belki, zamiast legarów zamawianych w tartaku miałbym gotowe rozwiązanie. Przykryłbym to płytami OSB na pióro - wpust też tej samej firmy.http://www.mdb.kronopol.pl/Belki-dwuteowe/Produktna to wełna - tylko jaka grubość - 20 cm wystarczy? Czy jeszcze powinienem o czymś pamiętać? Czy między warstwą wełny a płytą OSB powinna być szpara, jeżeli tak to jaka? Czy od komina spalinowego powinienem zachować jakąś odległość?Czy na stropie położyć jakąś folię?Czym przymocować belki do stropu? Same belki stworzą mostki termiczne bo będą bezpośrednio na stropie czy pod te belki powinienem coś dać np. paski styropianu, czy poprawne będzie ułożenie wełny tylko pomiędzy belkami?Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 19.05.2015 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Proponuję bezpośrednio na strop ułożyć ocieplenie z wełny mineralnej. Najlepiej podnieść belki podkładając nawet krótkie podwaliny (np. bloczki gazobetonu, belki drewniane) tak aby można było ułożyć grubszą termoizolację. Podłoga z płyty OSB nie powinna dotykać ocieplenia i należy pamiętać o szczelinie dylatacyjnej min. 12 mm pomiędzy podłogą a ścianami. Belek dwuteowych nie mocuje się do stropu, a ważniejsze jest właściwe zamocowanie płyty OSB do belek - gwoździe spiralne lub pierścieniowe co 30cm na podporach pośrednich i co 15cm na łączeniach płyt. Z czego ten komin spalinowy jest wykonany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ctr_tomi 19.05.2015 09:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Komin jest z cegły szamotowej. Z podnoszeniem belek z tego co widzę nie miałbym problemu, ponieważ można kupić nawet 30 cm wysokość takiej belki. Jaką grubość i rodzaj wełny Pan proponuje, czy położyć paroizolację, proszę o nazwy produktów, abym wiedział co zamówić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 21.05.2015 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Skalna wełna może być ułożona bezpośrednio przy kominie. Proponuję zastosować płyty ROCKMIN PLUS lub SUPERROCK bo są produkowane w szerokości 565 mm lub 610 mm - łatwiej układać bez docinania. Pomiędzy belki o wysokości 30 cm najlepiej ocieplenie o grubości 28cm czyli 2 x 14 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ctr_tomi 22.05.2015 06:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Dziękuję za odpowiedź. Jeszcze 2 pytania, warto bezpośrednio przed rozłożeniem wełny i belek dać na posadzkę folię paroizolacyjną? Na wierzch wełny też coś trzeba dać? Czy po obwodzie powinienem dać izolację obwodową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 25.05.2015 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Skalną wełnę można układać bezpośrednio na beton tylko trzeba pamiętać aby od góry ocieplenia była szczelina powietrzna. Nie ma sensu również stosować na wełnę wiatroizolacji jeżeli jest ona przykryta podłogą z płyt OSB. Za to warto dać ocieplenie również na ściankach kolankowych I szczytowych od wewnątrz (po obwodzie podłogi) aby zminimalizować mostek termiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ctr_tomi 25.05.2015 19:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Proszę o jeszcze jedną poradę.Po konsultacji z rodziną doszliśmy do wniosku, że strych w naszym domu będzie nieużytkowy z tego względu, że i tak jest w tej chwili na niego bardzo trudno wejść, jak dojdzie 30cm ocieplenia będzie to praktycznie niemożliwe bez czołgania. Podłogi nie będziemy robili, oprócz wąskiego dojścia do komina i włazu na dach - tam damy 2 legary + osb.Proszę mi napisać jak poprawnie ułożyć wełnę na stropie?Po prostu ją położyć na goły strop w dwóch warstwach? Czy folię dawać na strop przed położeniem wełny? Czy na wełnę dawać jakąś folię? Jeżeli trzeba dać folię proszę napisać jaki rodzaj i grubość, ocieplenie będziemy wykonywać samodzielnie.Jeszcze jedna kwestia, po rozmowach ze znajomymi Ci straszą mnie, że jak nieumiejętnie ocieplę strop to czeka mnie pleśń i grzyb - szczególnie mieli na myśli styropian, co tutaj można zrobić źle, żeby powstał grzyb itd?Proszę o ostateczne wskazówki.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.05.2015 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Folie potrzeba dać, można dać EPS'a u mnie w skromnej galerii jest pokazane wyprowadzenie izolacji ze skosów na strop. Jeśli jest to żelbetowy strop, EPS na to siatka i klej, będzie dobrym rozwiązaniem. Jeśli ma być nie użytkowy, po izolacji można upchać ile można, zawsze z czasem można będzie zamach na komin zrobić. to czeka mnie pleśń i grzyb - szczególnie mieli na myśli styropian, co tutaj można zrobić źle, żeby powstał grzyb itd? Proszę o ostateczne wskazówki. Pozdrawiam. grzyb powstaje wewnątrz pomieszczeń tylko ze względu na brak wentylacji. Ściana może być ze szkła, jeśli będzie zimna, to nastąpi kondesnacja. Przegrodę trzeba właśnie chronić przed tzw "oddychaniem" wielce to szkodliwa ideologia, prowadzi do masy nieszczęść. Szczególnie na poddaszach i wełnie, tu jest o tyle lepiej że jest strop żelbetowy, żelbet ma ciut oporu dyfuzyjnego.. puszczanie w zimne miejsca pary wodnej, na oślep, właśnie prowadzi do grzybów. Jeśli dom po do izolowaniu stryopianem / wełną itp nagle zaczyna się zagrzybiać, to problem nie jest w tym że ściana nie zdycha, tylko upadła mirkowentylacja, a to szczelinka w murze, a to tynk porysowany, a to kablem od TV wiało, a to ptaki zaprawę wydziobały, itp i sobie tak na dobrą kratkę wentylacyjną było szczelinek, nagle wykonało się jako taką izolację, z "szczelnym" tynkiem i upadła ta nieświadoma wentylacja. Prowadzi to do znacznego wzrostu stężenia pary wodnej, przez co punkt przecięcia z krzywą rosy idzie ku wyższym wartościom, szczególnie narożniki dołem, później górą, akurat tam intensywnie ucieka ciepło, wynika to z samej geometrii. Przez co, ta energia "nie gości" na powierzchni, nie czuć działania na mur .. przez co temp powierzchni spada, maleje jak zwał tak zwał, a system grzewczy ma dopompować braki w tej energii. Jeśli w domu jest 70% wilgotności to na bank problem z grzybem murowany, bo nie wielu ma domy na tyle dobrze izolowane że w każdym miejscu ściany temp wynosi ponad +15 st . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 30.05.2015 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Podłogi nie będziemy robili, oprócz wąskiego dojścia do komina i włazu na dach - tam damy 2 legary + osb. Proszę mi napisać jak poprawnie ułożyć wełnę na stropie? Po prostu ją położyć na goły strop w dwóch warstwach? Czy folię dawać na strop przed położeniem wełny? Czy na wełnę dawać jakąś folię? Jeżeli trzeba dać folię proszę napisać jaki rodzaj i grubość, ocieplenie będziemy wykonywać samodzielnie. Płyty z wełny w dwuwarstwowym rozwiązaniu ocieplenia układamy mijankowo. Ocieplenie wykonujemy sukcesywnie aby ograniczyć do minimum chodzenie po wełnie miękkiej. Przy docinaniu wełny używamy zwykłego ostrego noża, zachowując równe i gładkie krawędzie cięcia. Nie potrzeba układać pod wełnę folii paroizolacyjnej bo strop betonowy stanowi duży opór dyfuzyjny, suchy żelbet ma współczynnik oporu dyfuzyjnego μ= 130. Jeżeli leżące trociny, które zostały uprzątnięte ze stropy były suche to znaczy że nowe ocieplenie z wełny też będzie suche bez dodatkowej folii paroizolacyjnej. Problemy mogą pojawić się gdy przykryjemy mokry lub przemarznięty strop folią paroizolacyjną lub położymy na takim stropie wełnę, która nie jest hydrofobizowana. Na etykiecie i deklaracji powinno być oznaczenie WS oraz WL(P), króte informuje o przeprowadzonych badaniach nasiąkliwości wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.