luke2001 16.05.2015 18:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 jednak jak zrobisz szkic to nie zaszkodzi , a z pewnością pomoże. może być odręcznie, opisowo jak jest to wszystko połączone bufor bojler pompa rozdzielacze. potem wrzuć skan i pogadamy. podejrzewam że wystarczy regulacja , ale to tylko moje przeczucie. postaraj się to zrobić jak najdokładniej. też nie wieże że monter nie zostawił możliwości regulacji układu co-cwu. więc działaj kolego, pozdrawiam OK , mam nadzieję że coś z tego zrozumiecie. Na schemacie zapomniałem o dwóch sterownikach którymi steruję P.C. i grzałkami w bojlerze C.O. http://www.pdf-archive.com/2015/05/16/img/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
poltowski2000 16.05.2015 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 jaką funkcję ma ten zawór 3dr. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luke2001 16.05.2015 19:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 ustawiam sobie na sterowniku PC inną temperaturę dla bojlera CWU i CO , a on przełącza obieg. Najpierw nagrzewa mi CWU do 50C a potem przełącza na ogrzewanie C.O. ( aktualnie 35C ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
poltowski2000 16.05.2015 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 rozumiem że pompa pc pcha wodę w kierunku tego zaworu 3dr. jezeli tak jest twój schemat jest taki jak na tej stronie http://www.verso.partnerviessmann.pl/ile_kosztuje_ogrzewanie_pompa_ciepla.php zwróć uwagę gdzie u ciebie brakuję jeszcze jednego zaworu 3dr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luke2001 16.05.2015 19:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 rozumiem że pompa pc pcha wodę w kierunku tego zaworu 3dr. jezeli tak jest twój schemat jest taki jak na tej stronie http://www.verso.partnerviessmann.pl/ile_kosztuje_ogrzewanie_pompa_ciepla.php zwróć uwagę gdzie u ciebie brakuję jeszcze jednego zaworu 3dr. No tak, brakuje zaworu 3Drożnego przed pompką zasilającą rozdzielacz. Natomiast co oznacza to M na schemacie ? Czy to manualna głowica ? Czyli tutaj nic z pogodówką czy sterownikiem w pokoju już nie ma wspólnego. Wracamy więc do tego zestawu który wrzuciłem , łykać go i instalować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
poltowski2000 16.05.2015 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 No tak, brakuje zaworu 3Drożnego przed pompką zasilającą rozdzielacz. Natomiast co oznacza to M na schemacie ? Czy to manualna głowica ? Czyli tutaj nic z pogodówką czy sterownikiem w pokoju już nie ma wspólnego. Wracamy więc do tego zestawu który wrzuciłem , łykać go i instalować ? m jak motor czyli siłownik . a co do zastawu to jestem za. sterowanie pogodowe i siłownik moim zdaniem to dobry wybór. wstępna regulacja. jeżeli jeszcze dokladniej będziesz chciał wyregulować temperaturę podłogi mozesz to zrobić poprzez podkręcanie zaworów na rozdzielaczu używając kamery termowizyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luke2001 16.05.2015 20:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 m jak motor czyli siłownik . a co do zastawu to jestem za. sterowanie pogodowe i siłownik moim zdaniem to dobry wybór. wstępna regulacja. jeżeli jeszcze dokladniej będziesz chciał wyregulować temperaturę podłogi mozesz to zrobić poprzez podkręcanie zaworów na rozdzielaczu używając kamery termowizyjnej Czyli podsumowując : ogólnie wszystko jest ok , poza tym że mam ciągle duże skoki z temperaturą zasilania podłogówki i tym samym dużą histerezę temperatury w domu. Jak ustabilizuję temperaturę do normalnej ale częściej puszczanej powinno wszystko być lepiej. Zestaw kupiony , montuję zawór 3d wraz ze sterownikiem , ustawię na podłogę 26C i zobaczymy , rozumiem że najlepiej jak będzie mi pompka obiegowa chodziła 24/7 ? ( poza latem ) Druga pytanie to jaką ustawić temperaturę w bojlerze do C.o. która potem będzie mieszana z wodą powrotną. ( na zdrowy rozum jak dam za dużo to powrotna woda będzie za ciepła aby osiągnąc rządane 26C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 16.05.2015 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 w zime powinna chodzić non stop, w okresie przejsciowym w słoneczne dni regulator pokojowy może ją wyłączaćim niższa temp. tym wyższa sprawność pompy ale mniej ciepła się zgromadzi a zawór sobie poradzi niezależnie od temp. w zbiorniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 16.05.2015 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Witam wszystkich, Jestem prosto po wybudowaniu domku parterowego i wydaje mi się że ogrzewanie mogło by działać po pierwsze bardziej automatycznie a po drugie bardziej efektywnie i ekonomicznie. Instalacja na starcie przekombinowana,sądzę,że to "sugestia" instalatora,żeby naciągnąć inwestora na znacznie większą kasę a taka instalacja powinna być tak prosta jak budowa cepa czyli z pompy zasilanie bezpośrednio na rozdzielacz w połączeniu z zaworem trójdrogowym na zasobnik cwu i to wszystko co powinno być w takiej instalacji. Resztę załatwia się na sterowniku pompy i to wszystko.bufor w instalacji jest zbędny i jest głupotą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luke2001 17.05.2015 08:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Pompka obiegowa na rozdzielacz powinna chodzić na maximalnym biegu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.05.2015 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Powinna chodzić tak, aby robiła dobrą robotę.Tzn na którym biegu?Trzeba sprawdzić.Zaczynasz od najmniejszego. Jak jest dobrze - zostawiasz. Dziwny układ i trochę trudny do wyregulowania.Dało się chyba zrobić to prościej.Rozdzieliłbym funkcję pozyskiwania ciepła (do baniaka) od jego dystrybucji (z baniaka).Zawór termostatyczny-mieszający (działający bez siłowników, elektroniki, prądu) byłby tu chyba dobrym wyborem.Obejrzyj ESBE czy AFRIZO... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 17.05.2015 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Czyli podsumowując : ogólnie wszystko jest ok , poza tym że mam ciągle duże skoki z temperaturą zasilania podłogówki i tym samym dużą histerezę temperatury w domu. Jak ustabilizuję temperaturę do normalnej ale częściej puszczanej powinno wszystko być lepiej. Zestaw kupiony , montuję zawór 3d wraz ze sterownikiem , ustawię na podłogę 26C i zobaczymy , rozumiem że najlepiej jak będzie mi pompka obiegowa chodziła 24/7 ? ( poza latem ) Tak czytam, czytam i nie wierzę Przecież tam nic nie jest OK, a tu Ci jeszcze doradzają montaż dodatkowej armatury, siłowników:confused: Po pierwsze, z tego co rozumiem to Ty masz instalację pompy ciepła:confused: a nie bufora z grzałkami? Po co w ogóle ten bufor? Jeżeli pompa jest właściwie dobrana to powinna być wpięta bezpośrednio w obieg podłogowy, bez żadnych buforów, zaworów, itp, itd. Maksymalna prostota. Sterowanie pogodowe wspomagane termostatem pokojowym. Obiegówka powinna chodzić tylko wtedy gdy to potrzebne, a nie 24h - przecież to też prąd żre:o napisz coś więcej - jaka to pompa ciepła, jaki metraż i ocieplenie? i ile w tej chwili zużywa dziennie kWh - znaczy nie teraz, a w przeciętny dzień zimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.05.2015 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Sugerujesz rozpieprzenie tego, co już zostało zapłacone i postawienie od nowa? To trzeba było od startu zrobić nieco inaczej - i tu się zgadzam. Teraz jest problem - jak jeść tę żabę... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 17.05.2015 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Sugerujesz rozpieprzenie tego, co już zostało zapłacone i postawienie od nowa? To trzeba było od startu zrobić nieco inaczej - i tu się zgadzam. Teraz jest problem - jak jeść tę żabę... Adam M. Sugeruję, że taniej wyjdzie to zrobić od początku, gdyż mam na myśli nie tylko wysterowanie tego, jak użytkownik sobie życzy - bo to oczywiście jest możliwe, ale przyszłe koszta eksploatacyjne. Jak dla mnie instalację z pompą ciepła robi się również dlatego (a może głównie), żeby była ona oszczędna, bo jeśli chodzi tylko o komfort to od początku mógł to być po prostu bufor ciepła. Jeśli ta instalacja ma być oszczędna trzeba ją zrobić od nowa, a niepotrzebne części zawsze można sprzedać - a tu widzę niestety wiele niepotrzebnych części, a kolega jeszcze nowe dokupuje:eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 17.05.2015 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Sugeruję, że taniej wyjdzie to zrobić od początku, gdyż mam na myśli nie tylko wysterowanie tego, jak użytkownik sobie życzy - bo to oczywiście jest możliwe, ale przyszłe koszta eksploatacyjne. Zgadzam się z tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 17.05.2015 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Czy gdzieś jest podane jaka to pompa, żeby wyciągać wnioski czy bufor jest potrzebny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 17.05.2015 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Czy gdzieś jest podane jaka to pompa, żeby wyciągać wnioski czy bufor jest potrzebny? Nie. Dlatego poprosiłem kolegę o padanie więcej danych. Ale to działa również w drugą stronę, a tu już mu doradzono dodatkową armaturę, którą kolega niezwłocznie zakupił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
poltowski2000 17.05.2015 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 nie ma ekonomicznego uzasadnienia na wymianę całej instalacji. jeżeli ktoś uważa inaczej proszę konkretniej. instalacja magla być z pewnością prostsza ale już jest jak na stronie wissmana. http://www.verso.partnerviessmann.pl/ile_kosztuje_ogrzewanie_pompa_ciepla.php w tym momencie nie ma prostszej i tańszej alternatywy jak założenie zaworu 3dr który wyniesie 200 -300zł z montażem i pozwoli na względną regulacje całego układu .automatyka to już tylko życzenie inwestora. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 17.05.2015 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 wg mnie większa bezwładność wyjdzie na plus, jeśli ma możliwość ustawienia histerezy to może uzyskać długie cykle w pracy pompy (kiedyś bufory musiały być bo pompy nie miały regulacji wydajności). z tego że ustawił bufor na 45 stopni wywnioskowałem, że chce żeby tak działało. jakby zasilać podłogówkę temp. prosto z pompy to wtedy raczej bufor nie miałby sensu ale jak ma to szkoda wyrzucać, jedynie obniżyłbym temp. do 35 stopni.Pewnie wyglądało to tak że jakąś pompę podłączy się wg jakiegoś schematu i jakoś będzie to grzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 17.05.2015 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 (edytowane) nie ma ekonomicznego uzasadnienia na wymianę całej instalacji. jeżeli ktoś uważa inaczej proszę konkretniej. Jeśli pompa jest odpowiednio dobrana wystarczy kupić kilka złączek pe i przerobić instalację jak należy czyli rurki z i do pompy bezpośrednio do i z rozdzielacza,pomiędzy zawór trójdrogowy na cwu ot i cała magia. Nic innego nie jest potrzebne,resztę ustrojstwa sprzedać lub oddać nie kumatemu instalatorowi i mamy niską temperaturę bezpośrednio w podłogówkę,pompka obiegowa w pompie załącza się kiedy potrzeba a nie na okrągło. Tak jest u mnie: Edytowane 17 Maja 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.