Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie znam się za bardzo w sprawach budowlanych jednak mój garaż wymaga remontu. Jeżeli w niektórych miejscach odchodzi tynk to czy wystarczy usunąć tynk z tych miejsc, usunąć farbe która odchodzi(duża część farby trzyma się bardzo mocno), nałożyć nowy tynk w miejscach z których był usunięty przedtem i pomalować całość. Czy tutaj trzeba jednak zdrapywać całą farbę?Jeżeli tak to czy istnieją jakieś metody do usuwania tak mocno trzymającej się farby?Chodzi oczywiście o zewnętrzną stronę garażu.

 

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/201096-tynk-odchodzi-w-niekt%C3%B3rych-miejsach-jak-powinno-by%C4%87-to-zrobione/
Udostępnij na innych stronach

Najpierw proponuję znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy i odpowiedzieć na pytanie dlaczego tynk odchodzi, czy to wilgoć podciągnęła czy też coś innego. Z czego jest wykonana ściana? Jaki tynk? Ile czasu on ma?
nie znam się na tym ale według mnie odchodzi bo garaż ten był dawno temu postawiony.Nie wiem jak dawno ale najmniej 30 lat temu a wydaje mi się że jeszcze wcześniej. Do tej pory był chyba raz malowany.Co do tego jaki to jest tynk to nie mam pojęcia.
A z jakiego materiału ściany murowane? Pewnie silikat i przed tynkiem nie dano tzw. rapówki z cementu . Na biały dawny silikat bez tego można było kłaść nawet złoty tynk i tak nie będzie trzymał. Wrzuć jakieś fotki jak możesz Edytowane przez wiesiek6308
Ja bym skuł luźny tynk, tam gdzie nie odpada też opukał, żeby sprawdzić czy zaraz nie będzie i odspojone miejsca oderwał, względnie jeżeli zostanie po tych czynnościach tego dobrego tynku niewiele skuł go do końca, jeżeli odspojone są tylko fragmenty ściany uzupełnił miejsca oderwanego tynku nowym, na reszcie zeskrobał luźne fragmenty farby, przegruntował całość i przykleił na to styropian. Możesz jeszcze zamiast klejenia styropianu całość zasiatkować i zaciągnąć klejem.

wrzucam zdjęcia jak wglądają miejsca gdzie tynk odpadał.CAM00304.jpgCAM00305.jpgCAM00306.jpg .Miejsc gdzie tynk odpadał nie jest dużo

 

_olo_ mógłbyś wyjaśnić co to znaczy zasiatkować i o jaki klej chodzi?Co do tego styropianiu to jakiś konkretny musi być?

To jest albo tynk wapienno cementowy, albo "zasadniczo" wapienny z jakimiś dodatkami uszlachetniającymi, to po pierwsze primo. Po drugie primo - zapewne nie ma żadnej izolacji poziomej / pionowej, albo jak była to się zbyła. Jak ktoś zacznie kuć to stawiam spore pieniądze że skuje się wszystko. Na dzień dobry skuć co się da, wyczyścić cegłę, sprawdzić co jest, uzupełnić fugi, a potem dawną metodą: mocny stosunkowo szpryc, i narzut słabszy by pomagał wyciągać wilgoć ze ściany...

Pierwsze, to trzeba ustalić przyczynę zawilgocenia, czy to jest od rozbryzgów wody opadowej, nieszczelnej rury, czy może tak ciągnie kapilarnie do góry.

Cegła ma to do siebie, że jest bardzo mocno pociągająca kapilarnie jako materiał, ale ma niską sorpcję wilgoci z powietrza.

Jeśli jest to wilgoć od pociągania kapilarnego, to trzeba wykonać przeponę poziomą.

Migracja wilgoci, parowanie- prowadzi do powstania kryształów soli, siła krystalizacji i wzrost objętości tych kryształków jest tak duży, iż rozsadza cegły, tynki itp, pierwsze żaden tynk, czy to starożytny, wapienny, czy cementowy nie jest przygotowany na takie zadania.

Trzeba będzie usunąć do imentu tynk stary, oraz do głębokości 5cm fugi między cegłami, wszelakie luźne fragmenty..

warstwa przypowierzchniowa, szczególnie zaprawa między cegłami to siedlisko soli

 

obrzutka 50% cementowa, na to warstwa tynku podkładowego, odpowiednio wykonanego, tj nie zatartego na gładko, tylko wykonanie podłużnych rowków specjalną pacą, na to kolejna obrzutka i tynk renowacyjny 2cm warstwie co najmniej, bez zacierania, aby nie zablokować porów w tynku.

Tynk renowacyjny musi mieć bardzo porowatą strukturę, mieszanka min 25% powietrza.

Oczywiście pomalować to trzeba farbą możliwe dyfuzyjną, silikonową/ krzemianową, akrylu nie stosować.

Możliwe że potrzeba będzie nawet 2 warstwy tynku.

Jego nie może być 1cm, tylko min 2cm grubości jak by się kto pytał.

To w nim ma się krystalizować sól, jest na tyle odporny, że wytrzyma około 30lat.

Kolejna cecha, jest to tynk silnie hydrofobowy, jego zdolność podciągania kapilarnego jest bardzo ograniczona.

Zresztą, tynk wapienny czy cementowo wapienny już po 10 min nabiera tyle zaczynu solnego, co tynk renowacyjny nie powinien przez 10 dni.

A szpryc nie może pokrywać całości, tylko 50% a jeśli całość to musi być specjalnie przygotowany, aby nie tworzył bariery i strefy krystalizacji.

i max 5mm grubości.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...