quisquis 06.06.2015 09:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Dzięki Panowie, teraz rozumiem i takie posty są dla mnie cenne. Mi też kable jakoś nie podchodziły - nigdy o nich nie myślałam i zdzwiło mnie jak wiele osób je rozłożyło. I jeszcze jedno, bo gdzieś umknęło w wątku - pisaliście, że bufor w zasadzie się nie sprawdzi, czyli lepiej piec elektryczny? No, dla mnie jak piec, to już chyba lepiej pc??? Napiszczie mi jeśli to możliwe jakie dane są niezbędne do OZC, podejrzewam, że okna (powierzchnia, u itp) ocieplenie budynku, grubość, lambda, izolacje??? Parametry betonu komórkowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.06.2015 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 (edytowane) I jeszcze jedno, bo gdzieś umknęło w wątku - pisaliście, że bufor w zasadzie się nie sprawdzi, czyli lepiej piec elektryczny? No, dla mnie jak piec, to już chyba lepiej pc??? I tu się kłaniają wyniki z OZC,żeby wiedzieć czego się spodziewać po domu czyli ile dom zużyje energii na ogrzewanie i ile będzie potrzeba energii na cwu Bufor jak najbardziej się sprawdzi z tym,że inwestycja w niego jest droższa niż w kociołek elektryczny a znowu pompa ciepła będzie droższą opcją od bufora i kociołka,co prawda przez COP zmniejsza zużycie energii na c.o+cwu o ok.3 razy ale nie wiemy o co walczymy bez OZC. Będziesz już miała wyniki z OZC to sama stwierdzisz czy sam prąd czy z COP. Napiszczie mi jeśli to możliwe jakie dane są niezbędne do OZC, podejrzewam, że okna (powierzchnia, u itp) ocieplenie budynku, grubość, lambda, izolacje??? Parametry betonu komórkowego? To wszystko+strefa zamieszkania. Edytowane 6 Czerwca 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 06.06.2015 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 (edytowane) Dzięki Panowie, teraz rozumiem i takie posty są dla mnie cenne. Mi też kable jakoś nie podchodziły - nigdy o nich nie myślałam i zdzwiło mnie jak wiele osób je rozłożyło. I jeszcze jedno, bo gdzieś umknęło w wątku - pisaliście, że bufor w zasadzie się nie sprawdzi, czyli lepiej piec elektryczny? No, dla mnie jak piec, to już chyba lepiej pc??? Napiszczie mi jeśli to możliwe jakie dane są niezbędne do OZC, podejrzewam, że okna (powierzchnia, u itp) ocieplenie budynku, grubość, lambda, izolacje??? Parametry betonu komórkowego? do OZC budynku potrzebujesz projekt budynki wraz z usytuowaniem na działce + informacje o rodzaju wentylacji, parametrach izolacji, ścian (w tym właśnie materiał ściany), parametrach okien (współczynniki U i g) i drzwi. jeśli nie kocioł elektryczny to PC? wg to zależy od OZC oraz gotówki jaką dysponujesz na ten cel (i czy jest ona na kredyt czy już wcześniej zaoszczędzona ), czyli generalnie czasu zwrotu. przy mocno energooszczędnym domu i wodnej podłogówce PC możesz zainstalować później, np. kiedy ceny energii wzrosną i stanie się to bardziej opłacalne. bufor to wg mnie gwarancja komfortu. sporo ludzi bez problemu mieści się w taniej taryfie przy takich zimach jak ostatnio, ale nawet niewielki bufor pozwoli wpuścić w CO trochę ciepłej wody późnym popołudniem, podwyższyć temperaturę przegród i poprawić temperaturę odczuwalną Edytowane 6 Czerwca 2015 przez imrahil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 06.06.2015 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 To wszystko+strefa zamieszkania. To nie wszystko, potrzebne jest jeszcze: plan zagospdarowania terenu, rodzaj gruntu rodzaj wentylacji sposób gotowania (prąd , gaz) rodzaj wentylacji spsób montazu okien opis okolicznej zabudowy stopien szczelnosci budynku rodzaj fundamentu/płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 06.06.2015 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Dzięki Panowie, teraz rozumiem i takie posty są dla mnie cenne. Mi też kable jakoś nie podchodziły - nigdy o nich nie myślałam i zdzwiło mnie jak wiele osób je rozłożyło. Kable są o tyle dobre, że stosunkowo łatwo je położyć i stosunkowo łatwo wysterować. Niestety nie są rozwojowe -- w sensie nie podepnie się pod nie, w razie konieczności, innych elementów grzewczych (kocioł/piec gazowy/PC). I jeszcze jedno, bo gdzieś umknęło w wątku - pisaliście, że bufor w zasadzie się nie sprawdzi, czyli lepiej piec elektryczny? No, dla mnie jak piec, to już chyba lepiej pc??? Bufor jest konieczny tam, gdzie jest duża moc chwilowa, której praktycznie nie sposób dokładnie wysterować (kominki, piece zasypowe, solary). Ewentualnie jako element komfortowy (stabilizujący bardziej temperaturę w domu pomiędzy interwałami grzewczymi). Musisz koniecznie policzyć OZC, na tej podstawie zadecydować co potrzebujesz. Zakładam, że nie zrobisz domu z cienkiej ściany jednowarstwowej (tzw. 1W) i zrobisz co najmniej 18-24 cm ściany twardej +15-20 cm ocieplenia (2W). Przy powierzchni 90m2 trzeba przemyśleć czy inwestycja w PC się opłaci, czyt. ile czasu będzie się zwracać. Na Twoim miejscu jednak zadowoliłbym się zastosowaniem grubszego ocieplenia, zadbaniem o dokładne wykonanie i samym piecem elektrycznym. Ew. piec elektryczny plus małą, najtańszą PC PW, np. Jula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
quisquis 06.06.2015 15:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Dzięki, ściany będą z termaliki 500 (nie znam parametrów) i 20 cm grafitu (0,033), w dachu 30cm wełny, podłoga 20 cm (??), na dachu dachówka. Jest jeszcze bardzo wiele niewiadomych. Okien nawet nie dotknęłam, tak samo wentylacji Przy tej okazji jak radzicie mi postąpić przy fundamentach, żeby było "elegancko" . Będa z bloczków. Jaką izolację, jakie ocieplenie. co polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 06.06.2015 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Dzięki, ściany będą z termaliki 500 (nie znam parametrów) i 20 cm grafitu (0,033), w dachu 30cm wełny, podłoga 20 cm (??), na dachu dachówka. Wstępnie wciskając te parametry na http://cieplowlasciwie.pl (zakładając okna z U<=1 i WM z odzyskiem) przy 22sC w domu i -22sC na zewnątrz wyszło maksymalnie 5kW. W standardowy dzień zimowy zaledwie 2kW. Tym samym dotarliśmy do ogrzewania domu mocniejszą suszarką do włosów. Jest jeszcze bardzo wiele niewiadomych. Okien nawet nie dotknęłam, tak samo wentylacji Mam podobną zagwozdkę z oknami (w sensie producenta, aczkolwiek wiem, że wypadałoby U~0.8 ). Jeśli chodzi o wentylację, to jestem zdecydowany na mechaniczną + rekuperacja. Zakochałem się w WM gdy spędziłem tydzień w tak wentylowanym domu, a potem wróciłem do mojego "dusznego" domu opartego na WG. Pomimo, że wentylacja działa u mnie skutecznie, to w ogóle nie ma porównania. No i syfy, komary, muszyska nie lecą przez uchylone okna. Jeśli zrezygnujesz z kominów (a wszystko wskazuje, że to najlepsze wyjście), to w zasadzie jedyna sensowna opcja (i nie bój się, wentylacja mechanicznej -- nie jest wcale droższa niż grawitacyjna z kominami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 06.06.2015 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Kable nie mają zalet a wręcz same wady. Oczywiście dla mnie tak jest. oczywiście takie farmazony wypisuje człowiek który nigdy nie mieszkał w domu z takim systemem grzewczym a być może nawet nie widział na oczy takiego rozwiązania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 06.06.2015 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Rzekomo było taniej i łatwiej. Ale niedawno policzyliśmy i wyszło, że koszty kabelków vs rurek wyszły podobne. "pierdololo" że aż miło ... może najpierw coś zróbcie od początku do końca a nie tylko liczycie tak jak komuś wygodnie... quisquis jak chcesz namacalnie sprawdzić jak działa taki system a przy okazji "pobić trochę piany" na wszelkie inne tematy związane z ogrzewaniem czy wentylacją to możesz podjechać do mnie... ( masz raptem 85 km....) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 06.06.2015 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 quisquis jak chcesz namacalnie sprawdzić jak działa taki system a przy okazji "pobić trochę piany" na wszelkie inne tematy związane z ogrzewaniem czy wentylacją to możesz podjechać do mnie... ( masz raptem 85 km....) popieram jest to znacznie efektywniejsze niż obgryzanie paznokci na wątku gdzie każdy "doradza" po swojemu. jasiek71 jest rzeczowy i nie gada "od rzeczy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.06.2015 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 oczywiście takie farmazony wypisuje człowiek który nigdy nie mieszkał w domu z takim systemem grzewczym a być może nawet nie widział na oczy takiego rozwiązania... Wystarczy wyobraźnia dla kogoś kto wie co system grzewczy powinien robić i jak się dom zachowuje po naładowaniu ciepła w posadzkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 07.06.2015 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 "pierdololo" że aż miło ... może najpierw coś zróbcie od początku do końca a nie tylko liczycie tak jak komuś wygodnie... Zawsze możesz podać ile kosztuje m2 ogrzewania kablami porównując z rurami, zamiast silić się standardowo na złośliwości. Z kosztów podanych przez R&K oraz Wivaldi wynika, że różnica całego systemu kabli vs wodnej na rurach, to tylko (albo aż, zależy jak kto patrzy) 3 tys. zł (za piec elektryczny). To co sugerujesz, że Oni "pierdolololo"? Przecież Oni ZROBILI od początku do końca i POLICZYLI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 07.06.2015 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 U Swiki widzę tylko koszty ogrzewania, nie widzę kosztów instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 07.06.2015 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 W praktyce wyjdzie tak, że kable położę sam i według obliczeń zamknie się to kwotą 9 tysięcy z drogimi termostatami. . No i o tym pisałem,gdybyś rozłożył rurki sam,koszt byłby podobny a nawet mniej by ci wyszło za rurki+Kospel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 07.06.2015 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 To fakt. Zawsze można zapytać i być może za 3-4 lata odpowie. Autorka wątku raczej nie ma tyle czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 07.06.2015 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 to chyba nie powinien być problem są tutaj ludzie którzy to pamiętają i nawet doradzali swiki (o ile dobrze pamiętam) trzeba pytać w wątku "elektrycznym" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 07.06.2015 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 (edytowane) Zawsze możesz podać ile kosztuje m2 ogrzewania kablami porównując z rurami, zamiast silić się standardowo na złośliwości. Z kosztów podanych przez R&K oraz Wivaldi wynika, że różnica całego systemu kabli vs wodnej na rurach, to tylko (albo aż, zależy jak kto patrzy) 3 tys. zł (za piec elektryczny). To co sugerujesz, że Oni "pierdolololo"? Przecież Oni ZROBILI od początku do końca i POLICZYLI. ale co porównujesz...? znacznie większy budynek ze znacznie większą ilością pomieszczeń , znacznym przewymiarowaniu instalacji i cenami robocizny "z czapy"...? do domku o którym mowa cała kompletna i podłączona instalacja CO "na kablach" zmieści się w 5-6k razem z robocizną... teraz policz sobie ile ta sama instalacja wyjdzie na "rurkach" z kotłem elektrycznym i możliwością alternatywy na np. pompę ciepła i ile jeszcze trzeba będzie do niej dołożyć aby była z PC i dawała oszczędności 1k rocznie ...( oczywiście dopiero po amortyzacji różnicy w inwestycji...) jaka jest inna sensowna alternatywa przy takim małym domu...? Edytowane 7 Czerwca 2015 przez jasiek71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 07.06.2015 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 wycena systemu CO na kablach firmy ELEKTRA...kableVCD 17/140 138złVCD 17/180 143zł2szt. VCD 17/410 404złVCD 17/480 229złVCD 17/545 240zł2szt. VCD 17/610 512złVCD 10/2030 1090złkable razem 2756złsterowniki9szt ESCO TC510 1161złokablowanie i bezpieczniki 300złrobocizna ułożenia i podłączenia 1200złrazem 5417zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 08.06.2015 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 No i o tym pisałem,gdybyś rozłożył rurki sam,koszt byłby podobny a nawet mniej by ci wyszło za rurki+Kospel to jest z twojej strony manipulacja (kolejna) bo o ile rozłożyć kable kazdy rozłoży, to już zrobienie ogrzewania podłogowego jest bez porównania trudniejsze innym radzisz, żeby sami robili, ale u ciebie robiła ekipa od mikiego jak dobrze pamiętam.... dzięki jasiek za te zestawienie tańsze inwestycyjnie niż kable, to mogą być chyba tylko konwektory elektryczne (żeby nie było - mam znajomego co tak grzeje mały domek i jest zadowolony - tak z kosztów jak i z funkcjonalności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 09.06.2015 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 ale co porównujesz...? Porównuję od początku m2 podłogówki wodnej, do m2 podłogówki na drutach. Wivaldi podał wycenę 120 zł/m2 (drogie wykonanie, drogie materiały). R&K 85 zł/m2 (własna robocizna, ale czy ma przewymiarowane?). Zapodałeś wycenę (dzięki, zawsze to jakieś odniesienie) 60 zł/m2 (brutto, netto?). Jak widać rozpiętość spora -- zupełnie jak przy podłogówce wodnej i zastosowanym "piecu". Inwestorka po zawahaniu dostała radę aby przeliczyć czy aby na pewno warto instalować PC. Będzie to z pewnością zależne od tego jakie temperatury lubi w domu, oraz ile WU zużywa. Ja, dla przykładu, będę instalować PC (pomimo że jest droższa inwestycyjnie), ponieważ mam zamiar ją wykorzystać do grzania basenu i chłodzenia domu. W przypadku domu z poddaszem użytkowym zdecydowanie warto także chłodzenie rozważyć już na etapie projektowania instalacji. bo o ile rozłożyć kable kazdy rozłoży, to już zrobienie ogrzewania podłogowego jest bez porównania trudniejsze Sądzę, że ten co położy kable, położy także podłogówkę. Druga grupa nie zrobi ani tego, ani tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.