Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wycena kominka

pawelekm

Recommended Posts

Witam,

Chcieliśmy w domu mieć kominek pełniący funkcję typowo "wizualną", estetyczną.

Nie znam się na tym kompletnie dlatego chciałem zapytać czy zaproponowane przez firmę ceny nie są zbyt duże.

Cena wkładu - Spartherm, z szybą otwieraną "do góry" - 6.900 zł + robocizna (montaż, obudowa etc.) 6.000 zł

Proszę o opinie. Ewentualnie czy zaproponowany wkład jest ok ? Czy można zastosować inny, jaki ?

Pozdrawiam

Paweł

DSC_0097.jpg

1.JPG

Edytowane przez pawelekm

Witam,

Nie znam się na tym kompletnie dlatego chciałem zapytać czy zaproponowane przez firmę ceny nie są zbyt duże.

Cena wkładu - Spartherm, z szybą otwieraną "do góry" - 6.900 zł + robocizna (montaż, obudowa etc.) 6.000 zł

Proszę o opinie. Ewentualnie czy zaproponowany wkład jest ok ? Czy można zastosować inny, jaki ?

Pozdrawiam

Paweł

Z mojego krótkiego doświadczenia z kominkami, (bo własnie mi się buduje) uważam ze:

- zdunowie nie lubią pojęcia "funkcja wizualno-estetyczna". Albo palimy i ma działać albo kleimy fototapetę z kominkiem.

- Spartherm dla takiej funkcji? To tak jakby kupić mercedesa i wyjeżdżać nim dwa razu do roku (ale są i tacy, bo kto bogatemu zabroni).

Notabene cena za sam wkład z szyba boczna podnoszona do góry nie wydaje mi się wygórowana. Ale pewnie to jakiś mniejszy model.

- "robocizna (montaż, obudowa etc.)" - trzy ważne słowa, ważniejsze od samego wkładu bo różnica może być ogromna. Na tym się skup, obejrzyj realizacje, jaka technika, jaki materiał, spytaj jak będzie dystrybuowane ciepło, itd.

Jeśli już wspomniałem o bogatych to rozważ zabudowę szamotowa.

Wsadziłeś kij w mrowisko :)

Na razie to usiadł gołym tyłkiem na mrowisku...;)

Moja żona tez tak umie przekazywać informacje:

-Słuchaj był klient, no wiesz ten co wtedy...

-Kiedy?!

-O Jezu, no wiesz, ten taki wysoki...

-A jakim samochodem przyjechał?!

-Czerwonym....

Na razie to usiadł gołym tyłkiem na mrowisku...;)