Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

udoskonalenie projektu domu z płaskim dachem

Recommended Posts

Witam.

jesteśmy na etapie projektowania domu o powierzchni ok 130m2.

wstępne założenia to :

ściana nośna pustak 24 + 20 styropian

okna 3-szybowe gdzie U całości jest <1

piec gazowy i ogrzewanie podłogowe + kominek

Rekuperator

celowo nie daje nazw i modeli bo nie mam doświadczenia i liczę na pomoc osób z doświadczeniem .

mile widziane wszelkie uwagi i rady odnośnie wszystkiego w domu od fundamentu po dach bo jeszcze jest możliwość zmiany projektu

172.jpg

173.jpg

• Odpowiedzi 50
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

To ja napiszę krótko na temat materiału na ściany. Pustak nie jest najlepszym rozwiązaniem, szczególnie ten z ceramiki poryzowanej. Łatwo pęka, jest dużo odpadów, wieszanie czegoś na ścianach tylko na specjalnych kołkach, a najlepiej na kotwach chemicznych i wieje z gniazdek :).

To tak w skrócie, ale jest cały wątek z czego budować ściany. To co napisałem powyżej, to zbiór najważniejszych wad o których wyczytałem w tym wątku i o których pamiętam. Wydaje mi się, że to najgorszy materiał na ściany. Dużo lepszy jest beton komórkowy, no i są jeszcze silikaty. Sam mam doświadczenie tylko z tymi ostatnimi bo takie wybrałem do domu, i powiem tylko tyle, że odpadów z całej budowy była jedna taczka. Mają też wady i wadozalety , tnz wady albo zalety zależy z której strony na to spojrzysz.

Zaczynasz budowę i widzę że chcesz ją poprowadzić świadomie. W takim razie współczuję, bo mnóstwo przed Tobą lektury, a później wyborów. Życzę Ci tych udanych ;).

Edytowane przez Horher

Ja może podam szklankę zimnej wody.

Jaki budżet - czy nieograniczony ???

Bo są przeciwstawne dane - 130 metrów, czyli dom stosunkowo niewielki

natomiast wyposażony bogato że hej - co gazowe, kominek, wentylacja mechaniczna z odzyskiem.

Czy zdajesz sobie sprawę jak potrójne ogrzewanie podniesie koszty budowy ?