Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Nagrzewanie się szyb zespolonych

Recommended Posts

Witam,

Mam problem z gorącem w pomieszczeniach, które usytuowane są od strony południowej. Ostatnio był u mnie specjalista od regulacji okien i po dotknięciu szyby od wewnątrz stwierdził, że jest gorąca czyli najprawdopodobniej nie ma gazu pomiędzy szybami, ewentualnie to szyba która ma nagrzewać pomieszczenie. Nie znam się na tym zupełnie więc proszę o podpowiedz jak to powinno wyglądać... Szyby mają oznaczenie 4tf/12/4/12/4tf, montowane jakieś półtora roku temu.

Pozdrawiam

Xil

witam,

mam problem z gorącem w pomieszczeniach, które usytuowane są od strony południowej. Ostatnio był u mnie specjalista od regulacji okien i po dotknięciu szyby od wewnątrz stwierdził, że jest gorąca czyli najprawdopodobniej nie ma gazu pomiędzy szybami, ewentualnie to szyba która ma nagrzewać pomieszczenie.

Pozdrawiam

xil

specjalista???

Gorąca to może za dużo powiedziane... Spec stwierdził że szyba od wewnątrz nie powinna się nagrzewać i w dotyku powinna być chłodniejsza niż powietrze w pomieszczeniu. U mnie natomiast szyby na które pada słońce są wyraznie ciepłe. Te w cieniu są w dotyku chłodne. Lepiej nie potrafię tego opisać...;) Okna są z firmy Oknoplast profil Winergetic Premium. Producenta szyb niestety nie znam ale wydaje mi się, że Oknoplast sam robi szyby.

Spec stwierdził że szyba od wewnątrz nie powinna się nagrzewać i w dotyku powinna być chłodniejsza niż powietrze w pomieszczeniu.

W tej kwestii mogę tylko powiedzieć, że należy zmienić speca albo słuchać go w tych sprawach, w których ma odpowiednie kompetencje żeby doradzać i podpowiadać.

Okna są z firmy Oknoplast profil Winergetic Premium. Producenta szyb niestety nie znam ale wydaje mi się, że Oknoplast sam robi szyby.