Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

nowe może nie znaczy gorsze_ płyta fundamentowa na szkle piankowym i prefabrykat


Recommended Posts

Przy płycie 15x8,71x0,36 grubosc przed utwardzeniem, wychodzi 47,034m3. Zamowiles jednak 66m3. Skąd ta różnica?

 

Stopień zagęszczenia. Pomnóż te 47 x 1,3, to Ci wyjdzie około 61. Do tego pewien zapas i mamy 66.

 

EDIT:

chociaż teraz ja chyba coś pomieszałem. te 47 to Ci wyszło przed zagęszczeniem, ale docelowa grubość?

 

Pamiętaj, też że szkło ma wystawać poza płytę z każdej strony, a więc powierzchnia płyty + powierzchnia poza płytą * grubość docelowa * stopień zagęszczenia

Edytowane przez olo911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pamiętaj, też że szkło ma wystawać poza płytę z każdej strony, a więc powierzchnia płyty + powierzchnia poza płytą * grubość docelowa * stopień zagęszczenia

 

- No właśnie tak jak mówisz -wychodzi trochę poza ale to w sumie 3 lata temu było i nie da sobie reki udziać że jednak nie mam grubiej mimo miejscami większego zagęszczenia. Moim skromnym zdaniem lepiej te 5% wziąć więcej jak się niedań więcej zagęści. Jakby zostało zawsze można to zagospodarować pod jakieś wylewki czy coś - generalnie wszędzie można to dawać teraz - byle nie zalać betonem. Pamiętajcie, że szkło pianowe musi być zaizolowane folią przed mokrym betonem bo inaczej starci właściwości cieplne. Dobre jest też dzielenie na worki big bag bo w praktyce tak najłatwiej to rozplantować grabkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>olo911, to jest już objętość z tym naddatkiem wg tego co podał kolo004.

Chcąc na gotowo 30cm powinno być nasypane 40cm (30 gotowo+1/3 zagęszczenie) to wychodzi mi teraz przy jego płycie 52,26m3

 

>kolo004, wg twojego projektu masz 8cm szerszą płytę z każdej strony. Więc mimo to coś mi to mało wychodzi w porównaniu do tych 66m3 co tam wsypałeś. Wiem że powinno wystawać sporo poza obrys płyty ale mnie interesuje wersja taka jak twoja. Znaczy najpierw xps po obwodzie 1m(żeby nie ciąć xps) i do środka szkło. Więc powierzchnia ułożonego szkła = powierzchni płyty.

Edytowane przez dzinks0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde sam liczę i też się doliczyć nie mogę bo nie mam nic w projekcie z tych danych bo sam wszystko zamawiałem i liczyłem. Wychodzi, że mam faktycznie więcej :). To mogło być 48 cm przed zagęszczeniem. Przypomniałem sobie, że kierbud kazał mi zrobić płytę po 3 cm z każdej strony szerszą żeby wystawała i ściany stały bezpośrednio na zbrojeniu.

Tak mniej więcej wygląda:

IMG_8961.jpgIMG_9074.jpg

Na początku wybieraliśmy 30 cm i szedł xps od wewnątrz, a na zewnątrz odwodnienie. Potem poziomowałem z niwelatorem xps - docinka i następnie dopiero szalunek na płytę i na to geowłóknina.

 

IMG_20171118_115242.jpg

Płytę jest jakby na powierzchni ziemi i jest osobno ocieplona. Tak to wyglada już na ociepleniu. Tak jak widać płytki jest schowana płyta za ociepleniem z xps.

rozbita szyba nr 3.jpg

Edytowane przez kolo004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sobie przypominam jak mówiłeś że zrezygnowałes z tego piasku a dales więcej szkła. Więc pewnie z tego wynika ta różnica. W projekcie mam kanał garażowy i sie zastanawiam czy gotowego nie zamówić, a żeby szybciej poszlo. Bo wychodzi ze najpierw musze miec kanał a później sypać to szkło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Obróbkę okien zrobiłem na dwa sposoby:

pierwszy po staremu:

- dojechałem ze styrodurem do okna

IMG_2188.jpg

- drugi i pozostałem też tak zrobię bo lepszy sposób czyli z taśmą rozprężną. Zostawiałem między oknem a styrodurem szczelinę koło 5 mm i w to taśma rozprężna. Ma to ten plus że nie będzie pęknięcia i dylatacji po wszystkim.

IMG_2211.jpgIMG_2208.jpg

Od wnętrza oczywiście taśma do ciepłego montażu paroszczelna ale ja ją trosze zmieniłem. Odciąłem warstwę kleju butylowego w końca i zalepiłem silikonem budowlanych a wszystko ściągnąłem szpachelką do skrobania szyb w aucie. Co mi to dało ;) Po pierwsze taśma trzyma na całej linii a nie tylko na końcowym pasku butylu i co za tym idzie tynk nie będzie odpryskiwał bo taśma cała przyklejona jest do okna (styroduru z ociepleniem). Po drugie pełne sylikonowanie na pewno jest w pełni szczelnie ciśnieniowo.

IMG_2213.jpg

Polecam takie wyjście. Ja zrobiłem błąd bo zakupiłem taśmę z warstwą butylu 10 cm szerokości. Najlepiej kupić taśmę (2 cm do przyklejenia na okno) plus ze 2-4 cm na przyklejenie ale bez kleju lepiej na silikon i ściągnąć jak na zdjęciach u mnie. Pewnie, lepsze i tańsze wyjście bo taśma 5-6cm max wystarczy do środka a z zewnątrz taśma rozprężna jest odrobinę tańsza i lepsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście kompresor i pistolet do tynkowania.

Nie ma zdjęcia bo sam pracuje często więc na sesje zdjęciową to mi mało czasu zostaje ale mam taki sam pistolet jak na zdjęciu.

ec2e034c4d8581d2cabe35d3d99b.jpg

i do tego kompresor 200 L i wychodzi całkiem ładnie. Zresztą w diamant ważne są kolejne etapy - czy zrobisz wszystko, czyli łata H, trapezowa (bardzo ważne), ścinanie, gąbkowanie i blichowanie czy pójdziesz na łatwiznę jak słyszałem od fachowca - gąbka wszystko załatwi :) Tylko efekt po 2 tygodniach widać że sztuka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. Super o to właśnie pytałem.Czasowo dajesz radę sam z Diamondem? Bo pierwsze musisz rozrobić w klastrze a potem do pistoletu i tak jak piszesz itd. ? Właśnie chce tak samo zrobić tylko z Zetą z doliny Nidy.

 

Ps. Wszystko jasne dla mnie poza słowem "blichtowanie". Wyjaśnisz? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W diamant to rozrabiam w wiaderku tak żeby nie robić za dużo bo to gips. Na początku zaczynałem od 3 m2 ściany bo ważne żeby szybko narzucić i cały czas kontrolować scianki pistoletu - ja zgarniam patyczkiem bo to co osiada za 20-30 min twardnieje. Także szybko narzucić najważniejsze. Teraz jestem w stanie zrobić troszkę ponad 10 m2 ściany. We dwoje jak jeden rozrabia a ja narzucam to z 15 m2 też się da. Więcej dałbym radę ale ale z obróbką się nie wyrobie. Co da nazewnictwa co się robi przy diamant polecam film knauf

Ja na początku używałem listew prowadzących podtynkowych 0,6mm ale oceniam że lepiej jeśli ściana jest równa robić bez bo można dużo cieniej i szybciej zrobić tynk.

Ważne żeby wyczekać odpowiednio długo na każdą warstwę, jak czekam kolo 5 godzin na ostatnią obróbkę 9przy temperaturze 12 stopni bo jak za wcześnie powygładzasz to woda odparowując z perforuje piękną powierzchnię. Dobrze należy się też namęczyć z łatą trapezową chodzi o to żeby zbić tynk mocno.

Chyba tyle co mi do głowy przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Stosowałem szkło piankowe bo:

...

- wyszła mi straszna, bym powiedział bym kosmiczna cena z wymianę i utwardzenie gruntu bo mam glinę z iłem (po szkło piankowe nie trzeba utwardzać i wymieniać a tylko humus),

...

 

Dlaczego przy zastosowaniu szkła spienionego nie trzeba wymieniać gruntu wysadzinowego pod płytę?

Też mam gliniaste podłoże i mam rozumieć, że gdy zamiast XPSa użyję szkoło piankowe to nie muszę przeprowadzać takiej wymiany na kliniec czy piasek do 1 metra poniżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...