Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budowa domu a wentylacja mechaniczna jak najlepiej zaplanowac?

Recommended Posts

Witam. Jestem zielony w temacie wentylacji mechanicznej, znajduje się na etapie adaptacji projektu domu piętrowego w którym zdecydowałem się na rekuperacje. Moje pytanie jest następujące czy już na etapie stawiania murów należało by przygotować grunt pod rekuperacje czyli pozostawiać otwory i tym podobne? Czy można to wykonać na spokojnie gdy budynek będzie już stal? I dopiero wtedy zwrócić się do firmy która zajmuję się fachowym montażem? Kolejne pytanie to czy trzeba nanosić jakieś zmiany do projektu, czy należy to zrobić na etapie adaptacji? Prosiłbym o przybliżenie tej sprawy i jakieś jasne porady jak to ugryźć i jak najlepiej sobie z tym poradzić aby zrobić to rozsądnie i bez dodatkowych nakładów finansowych. Pozdrawiam:D

• Odpowiedzi 50
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

czy już na etapie stawiania murów należało by przygotować grunt pod rekuperacje czyli pozostawiać otwory i tym podobne?

NIE

Czy można to wykonać na spokojnie gdy budynek będzie już stal? I dopiero wtedy zwrócić się do firmy która zajmuję się fachowym montażem?

STAN SUROWY ZAMKNIĘTY - WTEDY WCHODZĄ ELEKTRYCY, HYDRAULICY, WENTYLACJA

Kolejne pytanie to czy trzeba nanosić jakieś zmiany do projektu, czy należy to zrobić na etapie adaptacji?

NO, MUSISZ MIEĆ PROJEKT PRZEWIDUJĄCY WENTYLACJĘ MECH. - np. NIE BUDUJESZ KOMINÓW WENTYLACYJNYCH

Prosiłbym o przybliżenie tej sprawy i jakieś jasne porady jak to ugryźć i jak najlepiej sobie z tym poradzić aby zrobić to rozsądnie i bez dodatkowych nakładów finansowych.

WEŹ FIRMĘ KTÓRA ZAMONTUJE CI WSZYSTKIE KANAŁY W ŚCIANACH I SUFITACH - TAK ŻEBY NIC NIE WYSTAWAŁO (DA SIĘ)

Musisz trochę poczytać, jest sporo wątków. Tu masz świeżą dyskusję na temat