Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Izolacja pozioma podłogi na pierwszej warstwie styropianu. Czy to dobre rozwiązanie?


Arthizmoo

Recommended Posts

Witam, będę izolować posadzkę na niepodpiwniczonym parterze. Kupiłem folię 0,5mm którą wcześniej zamierzałem położyć bezpośrednio na chudziaku a na nią 2x po 5cm styropianu, jednakże hydraulik namawia mnie na taki układ: chudziak, pierwsza warstwa styropianu 5cm, folia 0,5mm, druga warstwa styropianu 5cm, podłogówka i wylewka. Czy taki układ może jakoś negatywnie wpłynąć na izolacyjność podłogi?

Dodam, że folii w rolce mam na dwa razy tzn. kupiłem 200m2 na 100m2 więc mogę położyć ją w dwóch warstwach.

 

Plusem jak mówi hydraulik będzie to, że folia nie będzie się naprężać na rurkach od instalacji elektrycznej tylko zostanie rozłożona na płaszczyźnie styro.

 

Z góry dzięki za pomoc,

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że bardzo chcesz zaoszczędzić. podejrzewam że możesz w długiej perspektywie nie wyjść na tym za dobrze. Jeśli chcesz dobrze zaizolować posadzkę proponuje zastosować papę termozgrzewalną, którą połączysz z podkładem izolacją z pod ścian. Folia pod wpływem przemieszczania się popęka - poprzebija i nie spełni swojej funkcji. Ja u siebie położyłem papę na nią folię 2x5 cm styropianu folię pod podłogówkę, na to rurki i wylewka. Uważam że na własnym nie należy szukać oszczędności w miejscach, gdzie nie będziesz mógł wrócić bez ponoszenia znacznych kosztów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sory ale nie mogę wytrzymać, czy ja pytałem o rodzaj izolacji?? Dziękuję za takie odpowiedzi! Robię izolację paroszczelną a nie wodoszczelną, zapoznajcie się z różnicą. Moje posadzki są wysoko nad poziomem ziemi stąd nie widzę sensu izolowania papą. To żadna oszczędność tylko sens wykonania, poprawnego wykonania..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po co chcesz kłaść folie też sobie odpuść. Będzie najlepiej. Izolacje robi się by zabezpieczyć mieszkanie a nie hydraulikowi zrobić wygodniej. Tak czy inaczej zrób jak uważasz bo rady widzę nie przyjmujesz. Jeśli oczekujesz aprobaty to owszem świetnie super pomysł. Szkoda że też tak nie zrobiłem. Ale nie żałuje, że mam jak pisałem wyżej, a wręcz się z tego cieszę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Ci co kładziecie papę , jak zabezpieczyliście przejścia np kanalizacyjne z posadzki ? Jest tam na 100% uszczelnione ? Nigdzie papa nie jest nadcięta gdzie przechodzą jakieś rury ?

Poruszasz 2 kwestie. A może nawet i 3. Szczelność betonu sama w sobie o czym piszemy na prv o admix np. Powlokowa szczelność gdzie należy rozważać np szlamy cementowe typu Aquafin 1k i 2k oraz przejścia w betonie gdzie stosuje się taśmy peczniejace lub np sikasweel s2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gos**c
! Robię izolację paroszczelną a nie wodoszczelną, zapoznajcie się z różnicą. Moje posadzki są wysoko nad poziomem ziemi stąd nie widzę sensu izolowania papą. To żadna oszczędność tylko sens wykonania, poprawnego wykonania..

 

Nie sprecyzowałeś w jakim celu dajesz folie. Stąd te nieporozumienia.

Rozwiązanie, które proponujesz jest bardzo dobre. Ja tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacja paroszczelna w posadzkach to raczej oryginalna koncepcja. Paroizolacja występuje z reguły w przegrodach gdzie występuje ryzyko kondensacji, czyli gdzie po drugiej stronie jest atmosfera a nie grunt i to na dodatek od środka. Przypuszczam, że chodzi bardziej o izolację przeciwwilgociową. A jeżeli tak, to jest to mocno amatorskie rozwiązanie. W pełni poprawna jest papa termozgrzewalna pod pełną warstwą izolacji termicznej. Po pierwsze, stosowanie takiej folii jako izolacji poziomej budynku, nawet tylko jako przeciwwilgociowej budynku jest mocno dyskusyjne. Jeżeli to byłoby bezpośrednio na chudym betonie, to już w ogóle jest nic nie warte, bo zrobi się sito. Tutaj jest już trochę lepiej, bo na styropianie folia przynajmniej się nie podziurawi. Ale zgodnie ze sztuką powinna zachować ciągłość z izolacją poziomą ścian, a tam już są ostre krawędzie i nikt nie wie jak to będzie wyglądać. Drugim mankamentem tego rozwiązania jest fakt, że pierwsza warstwa styropianu jest pod izolacją, czyli potencjalnie wilgotna. Taka warstwa będzie izolować termicznie mniej więcej tak jak wilgotne ubranie. Natomiast, jeżeli w danych warunkach jest naprawdę sucho jak pieprz pod budynkiem, no to w zasadzie nawet folia malarska lub cerata kuchenna w roli izolacji poziomej nie jest w stanie zaszkodzić i wtedy można uznać zaproponowane rozwiązanie za akceptowalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...