Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Drzwi wejściowe tymczasowe czy odrazu docelowe


Recommended Posts

Witam,

 

Mam pytanie do osób bardziej ode mnie doświadczonych w materii nowego domu ;).

 

Czy drzwi zewnętrzne wejściowe montować w porównywalnym czasie co okna? (czyli jak jeszcze w środku nie będzie styropianu na podłodze i wylewek) ?

 

Czy montować je dopiero jak już będzie gotowa wylewka na całej powierzchni domu?

 

Wiadomo instalacje wewnętrzne elektryczne, wod-kan, ogrzewania pasuję robić jak już wiemy że nie przyjdzie nam do domu "niepowołana" osoba. Stąd też nie wiem czy od razu kupić drzwi wejściowe i je zamontować na jakimś podwyższeniu (odpowiadającemu wysokości gotowej podłogi) w moim przypadku to będzie 26 cm (20cm styro, 5cm wylewki, 1 cm płytka/parkiet) czy na tym etapie polecacie kupić jakieś drzwi prowizorke zamykaną na kłódkę, aby w środku można było pozostawiać sprzęt i materiały budowlane wykorzystywane do w/w instalacji wewnętrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne są do tego podejścia. Jedni obliczają co i jak i montują drzwi docelowe (na pewno najpierw montaż takich drzwi, a później obróbka elewacji = styropian + struktura).

Drzwi "chwilowe" też mają plus, bo kupujesz cokolwiek za 200zł i każdy może je obijać bez żadnych skrupułów. Inna opcja jest taka, że możesz zrobić samemu takie drzwi ze starych palet i resztek jakie znajdziesz na budowie, dzięki temu oszczędzasz 200zł w zamian za max 30 min Twojej pracy przy robieniu drzwi ;).

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi zewnętrzne przednie i tylne zamontowałem przed wykonaniem tynków wewnętrznych. Tynkarze ładnie je obrobili podczas tynkowania. Zabezpieczyłem styropianem owiniętym streczem nikt nic nie poobijał. Najpóźniej trzeba takie drzwi zamontować przed ociepleniem budynku. Wewnątrz można obrobić później.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zrobić samemu takie drzwi ze starych palet i resztek jakie znajdziesz na budowie, dzięki temu oszczędzasz 200zł w zamian za max 30 min Twojej pracy przy robieniu drzwi ;).

Powodzenia!

 

Dzięki za radę w sumie desek szalunkowych zostanie na pewno "w brud".

 

Drzwi zewnętrzne przednie i tylne zamontowałem przed wykonaniem tynków wewnętrznych. Tynkarze ładnie je obrobili podczas tynkowania. Zabezpieczyłem styropianem owiniętym streczem nikt nic nie poobijał. Najpóźniej trzeba takie drzwi zamontować przed ociepleniem budynku. Wewnątrz można obrobić później.

 

przed tynkami, ale wylewki już miałeś, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można montować przed wylewkami drzwi docelowe ale to musisz wyliczyć. Od biedy zdejmiesz skrzydło i je skrócisz jak osadzisz za nisko. Jak będą za wysoko to lepiej je przenieść w dół i podłatać nadproże niż dawać 10cm próg do skakania.

 

Podłogę wiem na jakim będę miał poziomie,

zakładając że zakupiłbym od razu docelowe drzwi to na czym one powinny być podparte (wisząc w powietrzu). To są jakieś kotwy metalowe, czy coś całkiem innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to dużo zależy od tego z jakiego materiału mają być drzwi (jeżeli drewniane to koniecznie po pracach "mokrych"). Poziom posadzki jest znany skoro montuje się drzwi balkonowe więc to nie problem.

Inna sprawa, że jeżeli te drzwi są jedynym wejściem do domu to wykonawcy mają duże szanse je zniszczyć podczas swoich prac (a to się taczką je zahaczy a to wąż od mixokreta przytrze, itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd też nie wiem czy od razu kupić drzwi wejściowe i je zamontować na jakimś podwyższeniu (odpowiadającemu wysokości gotowej podłogi) w moim przypadku to będzie 26 cm (20cm styro, 5cm wylewki, 1 cm płytka/parkiet) czy na tym etapie polecacie kupić jakieś drzwi prowizorke zamykaną na kłódkę, aby w środku można było pozostawiać sprzęt i materiały budowlane wykorzystywane do w/w instalacji wewnętrznych.

 

W oknach powinieneś mieć ten sam "problem" - jak je zamontować kiedy nie ma wylewek;)

Wielu producentów drzwi już ma w opcjach możliwości zastosowania specjalnych poszerzeń czy innych bloków pod drzwi, więc to tylko kwestia oferty.

Inna sprawa, to tak wysoko zamontowane drzwi będą dobrym potykaczem - unieść nogę na wysokość dwóch stopni to wysiłek, szczególnie jak się niesie worek zaprawy albo jakieś cięższe sprzęty, więc tym sugeruję drzwi zamontować jak najpóźniej..

A co do samego rozwiązania: wg. mnie najrozsądniejsze jest częściowe podmurowanie + zastosowanie dostępnych poszerzeń pod próg na wys. ok 10cm. Wystarczy by połączyć się z warstwą izolacji.

Jak postawisz drzwi na gotową posadzkę to mostek będzie praktycznie taki sam, jakbyś podmurował na całą wysokość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszerzenia podprogowe o których pisze Fin wyglądają tak:

http://wiked.pl/images/katalog/katalog_polski_drzwi_maj2015.pdf

strona 43 (od 40 do 120zł netto za 1mb).

Nie muszą być dedykowane pod konkretne drzwi które kupisz firmy X czy Y. Ważne aby wymiary się zgadzały. Resztę podpowie Ci montażysta na miejscu.

 

A póki co to szczerze polecam kupić drzwi no-name za kilka złotych albo zrobić je z płyty OSB i 2 zawiasów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

W tym wątku mówimy o drzwiach wejściowych - zewnętrznych.

Dla drzwi wewnętrznych - tak jak piszesz - także z powodów technologicznych wskazane jest montowanie niemal na ostatnim etapie wykańczania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując:

-tymczasowe drzwi pomagają uniknąć uszkodzeń drzwi za które czasem płacimy nie małe pieniądze

-nie ma co liczyć na gwarancję tak uszkodzonych drzwi ... jesteśmy w ciemniej "d" lub kupujemy nowe

-drzwi tymczasowe można zrobić z resztek pobudowlanych za parę groszy

-nie ma co się spinać posadzkami, bo tymaczówki polecą na ognisko (polecam) a nowe będą już dobrze osadzone

 

-drzwi wewnętrzne montujemy na samym końcu prac (wykończeniówka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, też chciałbym zamontować drzwi wejściowe na samym końcu więc postanowiłem zrobić takie z płyty osb dwa zawiasy i kłódka, ale okazało się że po mi nie ubezpieczą budynku jak nie będzie dwóch zamków chyba jeden musi być patentowy, więc poważnie zastanawiam się nad wstawieniem ich razem z oknami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie drzwi z dobrym zamkiem muszą być gdy chcemy ubezpieczyć budynek od kradzieży, natomiast nie jest to koniecznie przy ubezpieczeniu od ognia i innych zdarzeń losowych.

 

Aktualnie mamy drzwi tymczasowe, docelowe wstawimy dopiero po wylewkach. Wcześniej nie ryzykowalabym ich zniszczenia, bo to za droga inwestycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Darek - poszukaj jakiś pozagatunkowych na OLX czy allegro bo masa ludzi którzy kupili tymczasówki sprzedają je dalej i takie drzwi za 500zł zaliczają już 3-5 budowę ;).

Dwóch zamków nie zrobisz w dykcie aby ubezpieczyciel to przyklepał. Pytanie inne - czy ubezpieczyciel pofatyguje się do Ciebie aby to sprawdzić czy będzie wierzył temu co masz w oświadczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...