Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Garaż dwustanowiskowy podpiwniczony na Terrivie? Pomocy


Recommended Posts

Witam

 

Mam w projekie garaz dwustanowiskowy z tym ze pod nim jest piwnica tak wiec auta beda staly na stropie teriva?? Jestem ciekaw co o o tym mysla znawcy..sam powiem szczerze troche sie zdziwilem i nawet bylem u projektanta rozwiac te watpliwosci.on stwierdzil ze spokojnie wytrzyma..wiec mam zrobiony garaz a pod nim terive.. znajomy ostatnio jak mu o tym powiedzialem bardzo sie zdziwil i teraz juz sam nie wiem..Wrzucam fotke w zalaczniku moze moglby ktos sprawdzic czy mam powody do obaw czy bezpodstawnie sie stresuje?

 

Z gory dziekuje za pomoc..

 

Strop :

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a374e4c7fca0af40.html

 

Belka zbrojona

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32439a364a8ff5ad.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belki Teriva powinny wytrzymać, dużo zależy od rodzaju stropu Teriva, który nie został podany :) Ale tu projektant nie powinien się pomylić.

bardziej skupiłbym się na prawidłowym wykonaniu nadbetonu(wsyatrczająca grubość) i jego odpowiednim zbrojeniu, siatką. Aby koła samochodu nie przebiły się przez pustak. wobec tego może lepiej użyć pustaków z rozstawem belek 45 cm ?

Edytowane przez wojtusp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie luźno przeliczyłem ten strop zgodnie z http://www.stropy-teriva.bielsko.pl/stropy.pdf. I przy normowym obciążeniu nie wychodzi ność moment zg. prawie 14.6 kNm w stosunku do dopuszczalnego w tym poradniku 10,47 dla (TERIVA 4,0/3)(wysokość stropu 34 cm).

Troszkę bałbym się.

Zbrojenie posadzki na pewno pomoże. Ale wylewka to spore dodatkowe obciążenie. Na pewno to jest Teriva ? Jakie belki modułowe zastosowano, o jakiej długości (długości zamawiane)?

Edytowane przez wojtusp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nośność terivy istotnie zależy od rodzaju prętów w belkach.

Nie wiem czy zbrojenie belek jest różne u różnych producentów(raczej tak).

Aby jednoznacznie stwierdzić czy jest dobrze czy nie niezbędne są własnie takie dane od producenta strop.

 

Nie ma znaczenia ile samochodów jest :) jakby to powiedzieć, istotne jest tylko obciążenie osi samochodu na jedną belkę. I jedna belka ma w przybliżeniu przenieść jedną toną.

Edytowane przez wojtusp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje teriva jest stropem typowym i każdy producent jest zobligowany do trzymania wytycznych- tutaj stosowania odpowiednich średnic w żebrach. Tak jak kolega wojtusp pisał zbrojenie siatką wylewki by się przydało, obciążenie z żebra można podzielić na belki sąsiednie przy obliczaniu, nie dając szlichty cementowej i nie tynkując od strony piwnicy stropu trochę się zaoszczędzi na obciążeniu. Nie zmienia to faktu że teriva pod obciążeni pojazdami to bardzo śmiałe posunięcie ze strony projektanta. Aż się prosi o monolit. Ale on to podpisał, więc wie co robi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie więc co w takim wypadku polecacie? zaznaczam ze stop mam juz zalany. wiec ewentualne zbrojenie moglbym tylko dac w posadzke,tylko ze wojtusp uswiadomil mnie czy to nie bedzie zbyt duzy ciezar dla stropu...wiec teraz juz nie wiem? nie dawac wogole posadzki w garazu i zostawic to tak jak jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal mi nośność nie wychodzi, nawet jak się rozłoży na sąsiednie belki połowa osi samochodu. Można założyć że parkować będzie się samochodem Fiat 126P bez ludzi i w tedy wychodzi. Ale strop ma przenieść każdy zwykły samochód wypełniony przynajmniej 5 osobami . Który to Teriva 4.0/1 czy /2 czy /3 ? Jaka wysokość stropu ? 24,30 czy 34 cm ? Przy większym mniej jest przkroczona nośność :) Jest w projekcie jakaś strona z obliczeniem statycznym tego stropu, ? Może konstruktor nie wiedział że to jest pomieszczenie dla samochodów ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Baka890 idź do konstruktora. Niech ci przedstawi obliczenia. Gość bierze odpowiedzialność za to. Moim zdaniem jeżeli strop ma 24cm to nad pustakiem masz za cienką płytę jak na obciążenie osią samochodu. O dopuszczalnym obciążeniem na strop nawet nie wspominam. Edytowane przez thomas1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal mi nośność nie wychodzi, nawet jak się rozłoży na sąsiednie belki połowa osi samochodu. Można założyć że parkować będzie się samochodem Fiat 126P bez ludzi i w tedy wychodzi. Ale strop ma przenieść każdy zwykły samochód wypełniony przynajmniej 5 osobami . Który to Teriva 4.0/1 czy /2 czy /3 ? Jaka wysokość stropu ? 24,30 czy 34 cm ? Przy większym mniej jest przkroczona nośność :) Jest w projekcie jakaś strona z obliczeniem statycznym tego stropu, ? Może konstruktor nie wiedział że to jest pomieszczenie dla samochodów ?

 

Projektant wiedzial ze to garaz bo tak tez bylo to nazwane w projekcie...jest to terriva 4.0/1 i niestety nie ma zadnej strony z obliczeniami statycznymi...na ta chwile jestem zalamany bo mam garaz w ktorym nie postawie samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak minie załamanie poproś projektanta na budowę, niech zaparkuje swoje auto w garażu, i zejdzie do piwnicy potem Ty zaparkuje swoje obok- jak nie ucieknie wie co podpisał.

Poważniej - wyjaśnij z projektantem tą kwestię w razie czego pamiętaj że przebudowę możesz zrobić na koszt jego ubezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...