Baka890 04.07.2015 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2015 Witam Mam w projekie garaz dwustanowiskowy z tym ze pod nim jest piwnica tak wiec auta beda staly na stropie teriva?? Jestem ciekaw co o o tym mysla znawcy..sam powiem szczerze troche sie zdziwilem i nawet bylem u projektanta rozwiac te watpliwosci.on stwierdzil ze spokojnie wytrzyma..wiec mam zrobiony garaz a pod nim terive.. znajomy ostatnio jak mu o tym powiedzialem bardzo sie zdziwil i teraz juz sam nie wiem..Wrzucam fotke w zalaczniku moze moglby ktos sprawdzic czy mam powody do obaw czy bezpodstawnie sie stresuje? Z gory dziekuje za pomoc.. Strop : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a374e4c7fca0af40.html Belka zbrojona http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32439a364a8ff5ad.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 04.07.2015 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2015 (edytowane) Belki Teriva powinny wytrzymać, dużo zależy od rodzaju stropu Teriva, który nie został podany Ale tu projektant nie powinien się pomylić. bardziej skupiłbym się na prawidłowym wykonaniu nadbetonu(wsyatrczająca grubość) i jego odpowiednim zbrojeniu, siatką. Aby koła samochodu nie przebiły się przez pustak. wobec tego może lepiej użyć pustaków z rozstawem belek 45 cm ? Edytowane 4 Lipca 2015 przez wojtusp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Baka890 04.07.2015 14:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2015 najgorsze ze ja juz mam ten strop zrobiony...i mam rozstaw 60cm belek a nadbeton nawet nie wiem jak grubo mam kladziony ale na pewno nie byl zbrojony..nie wiem co w takiej sytuacji...czy to zbrojenia wpakowac w posadzke w pozniejszym etapie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 05.07.2015 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 (edytowane) Tak sobie luźno przeliczyłem ten strop zgodnie z http://www.stropy-teriva.bielsko.pl/stropy.pdf. I przy normowym obciążeniu nie wychodzi ność moment zg. prawie 14.6 kNm w stosunku do dopuszczalnego w tym poradniku 10,47 dla (TERIVA 4,0/3)(wysokość stropu 34 cm). Troszkę bałbym się. Zbrojenie posadzki na pewno pomoże. Ale wylewka to spore dodatkowe obciążenie. Na pewno to jest Teriva ? Jakie belki modułowe zastosowano, o jakiej długości (długości zamawiane)? Edytowane 5 Lipca 2015 przez wojtusp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Baka890 06.07.2015 14:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Niestety na pewno teriva..belki 3.8m co 60 cm a pomiedzy pustak keramzytowy 12 sto komorowy...jesli nie bede mogl wjechac do tego garazu dwoma autami to po co mi taki garaz..? Czyzbym trafil na niekompetentnego projektanta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 07.07.2015 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 (edytowane) Nośność terivy istotnie zależy od rodzaju prętów w belkach. Nie wiem czy zbrojenie belek jest różne u różnych producentów(raczej tak). Aby jednoznacznie stwierdzić czy jest dobrze czy nie niezbędne są własnie takie dane od producenta strop. Nie ma znaczenia ile samochodów jest jakby to powiedzieć, istotne jest tylko obciążenie osi samochodu na jedną belkę. I jedna belka ma w przybliżeniu przenieść jedną toną. Edytowane 7 Lipca 2015 przez wojtusp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Baka890 07.07.2015 12:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Belki produkowala firma stropex z tego co sie orientuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thomas1 07.07.2015 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Z tego co się orientuje teriva jest stropem typowym i każdy producent jest zobligowany do trzymania wytycznych- tutaj stosowania odpowiednich średnic w żebrach. Tak jak kolega wojtusp pisał zbrojenie siatką wylewki by się przydało, obciążenie z żebra można podzielić na belki sąsiednie przy obliczaniu, nie dając szlichty cementowej i nie tynkując od strony piwnicy stropu trochę się zaoszczędzi na obciążeniu. Nie zmienia to faktu że teriva pod obciążeni pojazdami to bardzo śmiałe posunięcie ze strony projektanta. Aż się prosi o monolit. Ale on to podpisał, więc wie co robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Baka890 08.07.2015 10:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Panowie więc co w takim wypadku polecacie? zaznaczam ze stop mam juz zalany. wiec ewentualne zbrojenie moglbym tylko dac w posadzke,tylko ze wojtusp uswiadomil mnie czy to nie bedzie zbyt duzy ciezar dla stropu...wiec teraz juz nie wiem? nie dawac wogole posadzki w garazu i zostawic to tak jak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 08.07.2015 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Nadal mi nośność nie wychodzi, nawet jak się rozłoży na sąsiednie belki połowa osi samochodu. Można założyć że parkować będzie się samochodem Fiat 126P bez ludzi i w tedy wychodzi. Ale strop ma przenieść każdy zwykły samochód wypełniony przynajmniej 5 osobami . Który to Teriva 4.0/1 czy /2 czy /3 ? Jaka wysokość stropu ? 24,30 czy 34 cm ? Przy większym mniej jest przkroczona nośność Jest w projekcie jakaś strona z obliczeniem statycznym tego stropu, ? Może konstruktor nie wiedział że to jest pomieszczenie dla samochodów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thomas1 08.07.2015 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 (edytowane) Kolego Baka890 idź do konstruktora. Niech ci przedstawi obliczenia. Gość bierze odpowiedzialność za to. Moim zdaniem jeżeli strop ma 24cm to nad pustakiem masz za cienką płytę jak na obciążenie osią samochodu. O dopuszczalnym obciążeniem na strop nawet nie wspominam. Edytowane 8 Lipca 2015 przez thomas1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Baka890 10.07.2015 19:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Nadal mi nośność nie wychodzi, nawet jak się rozłoży na sąsiednie belki połowa osi samochodu. Można założyć że parkować będzie się samochodem Fiat 126P bez ludzi i w tedy wychodzi. Ale strop ma przenieść każdy zwykły samochód wypełniony przynajmniej 5 osobami . Który to Teriva 4.0/1 czy /2 czy /3 ? Jaka wysokość stropu ? 24,30 czy 34 cm ? Przy większym mniej jest przkroczona nośność Jest w projekcie jakaś strona z obliczeniem statycznym tego stropu, ? Może konstruktor nie wiedział że to jest pomieszczenie dla samochodów ? Projektant wiedzial ze to garaz bo tak tez bylo to nazwane w projekcie...jest to terriva 4.0/1 i niestety nie ma zadnej strony z obliczeniami statycznymi...na ta chwile jestem zalamany bo mam garaz w ktorym nie postawie samochodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 10.07.2015 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Jak minie załamanie poproś projektanta na budowę, niech zaparkuje swoje auto w garażu, i zejdzie do piwnicy potem Ty zaparkuje swoje obok- jak nie ucieknie wie co podpisał. Poważniej - wyjaśnij z projektantem tą kwestię w razie czego pamiętaj że przebudowę możesz zrobić na koszt jego ubezpieczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.