_papa_ 07.07.2015 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Witam! Jestem w trakcie ocieplania poddasza użytkowego i nurtuje mnie problem gorąca. Dach z blachodachówki bez deskowania z membraną. Docelowo planuje 30cm wełny (3x10) 0.039. czy to wystarczy do ochrony przed upałami. Zimą się nie martwię. Okien dachowych nie mam.Czy ktoś z szanownego grona przerabiał podobny problem? Może warto by zastosować jakąś folię alu? może jakieś deskowanie od wewnątrz. A może gra nie warta świeczki i lepiej od razu pomyśleć o klimatyzacji? Wolał bym raczej jakieś rozwiązania pasywne Aktualnie mam ułożone 20cm pomiędzy krokwiami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 07.07.2015 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 A jakiej wysokości masz krokwie ? masz blachodachówkę tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_papa_ 08.07.2015 04:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 20cm wysokości.Dach z blachodachówki bez deskowania z membraną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 08.07.2015 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 No to między krokwie jak dasz 20 i w drugą stronę 10 to powinno być git. Oczywiście patrz na współczynnik wełny żeby to niebyła 0.44 . Ja na twoim miejscu dołożyłbym kasy do 0.35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 08.07.2015 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 No to między krokwie jak dasz 20 i w drugą stronę 10 to powinno być git. Oczywiście patrz na współczynnik wełny żeby to niebyła 0.44 . Ja na twoim miejscu dołożyłbym kasy do 0.35 Zalezy co to jest git. Jak przyjdzie pogoda taka jak obecnie to i tak bedzie goraco na poddaszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_papa_ 08.07.2015 09:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 No właśnie rozmawiałem z kilkoma znajomymi i wszyscy którzy maja blachodachowke skarżą się na gorąco na poddaszu. Dlatego pytam czy warto pchac się w jakieś dodatkowe uszczelnienia czy nastawić sie na kupno klimatyzacji. Pogrubic izolacji nie dam rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 08.07.2015 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 No właśnie rozmawiałem z kilkoma znajomymi i wszyscy którzy maja blachodachowke skarżą się na gorąco na poddaszu. Dlatego pytam czy warto pchac się w jakieś dodatkowe uszczelnienia czy nastawić sie na kupno klimatyzacji. Pogrubic izolacji nie dam rady. Jesli sie nagrzeje to sie nagrzeje. Nie licz na to ze folia ALU jakas roznice zrobi. Po za tym, taka folia ALU z zalozenia ma odbijac promieniowanie cieplne, w tym przypadku pochodzace od nagrzanej blachy. Ale folia ALU nie mozesz przeciez przykryc membrany. Dawanie foli od wewnatrz domu na upaly wiele juz nie pomoze bo od strony wewnetrznej, nie bedziesz miał przeciez nagrzanej blachy. Taka folia ALU od wewnatrz lepiej by działała w zimie, bo w jakims tam stopniu blokowała promieniowane cieplne z domu probujace uciec na zewnatrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_papa_ 08.07.2015 10:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 A może jakaś systemowa folia babelkowa z alu, która mogła by być jako paraizolacja. Tylko pewnie jakby policzyć koszta, to lepiej chyba kupic klimatyzator. A powierzchnia dachu do ocieplenia to jakies 180m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 08.07.2015 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 A może jakaś systemowa folia babelkowa z alu, która mogła by być jako paraizolacja. Tylko pewnie jakby policzyć koszta, to lepiej chyba kupic klimatyzator. A powierzchnia dachu do ocieplenia to jakies 180m2 Jak wyzej. Dasz ja od srodka, pod karton gips. A tam ALU to juz jest po ptakach. Folia ALU, czemu nie, jesli lezy na gorze, pod sama blachodachowka. Ale to mozesz zrobic tylko jesli nie musisz miec paroprzepuszczalnej membrany. Np na pelnym deskowaniu jakas papa z ALU od wierzchu to jak najbardziej. Na wierchu plyt nakrokwiowych, itp. Cos tam wtedy (nie wiem wszak ile) polepszy ochrone przed rozgrzana blacha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Turkoniak 08.07.2015 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Trzeba zapewnić sprawną wentylację pod pokryciem, zadaniem której będzie wyprowadzanie gorącego powietrza po za pokrycie dachowe.Ciekawym rozwiązaniem są płyty gipsowo-kartonowe z kapsułkami wosku, który zmienia swój stan skupienia w temperaturze około 21 stopni. Kapsułki z woskiem powodują, że zmienia się pojemność ciepła takich płyt. Płyta o grubości 15 mm posiada taką samą bezwładność cieplną jak ściana betonowa o grubości 90 [mm]. Na tym etapie budowy można polecić dwa takie rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 08.07.2015 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 (edytowane) Tak właśnie. Bez skutecznej wentylacji warstwy nad wełną od okapu aż do kalenicy żadna grubość izolacji nie pomoże a jedynie nieco opóźni moment kiedy zrobi się na poddaszu gorąco. Może dopiero metr by dał radę. Po prostu pod blachą bez wentylacji może być nawet 80 stopni a bezwładność ciepna całego dachu jest niewielka w porównaniu z dachem płaskim, gdzie jest płyta żelbetowa. Przy właściwej wentylacji połaci 30 cm wełny będzie OK. Najbardziej szkodzą okna połaciowe, zatem jeżeli ich nie ma, to znacznie ułatwia zadanie. Folie odblaskowe to jest więcej szarlataństwa niż fizyki w tym wypadku. Te płyty z mikro-kapsułkami (Micronal z BASF-a) to jest kosmos ale było to takie drogie, że praktycznie jest to niedostępne w Europie jeżeli w ogóle to jeszcze produkują (Knauf). Jakaś inna firma to jeszcze robi w Niemczech. Koszt 1 m2 karton-gipsu to ok. 55 EUR, czyli dość podobnie wyjdzie jak obłożenie poddasza marmurem. Jacyś chętni? Edytowane 8 Lipca 2015 przez DSQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 08.07.2015 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Z mojego doświadczenia to także okienne rolety zewnętrzne skutecznie zmniejszają nagrzewanie się wnętrza od słońca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_papa_ 10.07.2015 06:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Tak właśnie. Bez skutecznej wentylacji warstwy nad wełną od okapu aż do kalenicy żadna grubość izolacji nie pomoże a jedynie nieco opóźni moment kiedy zrobi się na poddaszu gorąco. Może dopiero metr by dał radę. Po prostu pod blachą bez wentylacji może być nawet 80 stopni a bezwładność cieplna całego dachu jest niewielka w porównaniu z dachem z dachem płaskim Blachodachówka jest ułożona na łatach. a pod nimi jest szczelina wentylacyjna i dopiero pod membrana wysokoparoprzepuszczalna. Czy taka wentylacja jest niewystarczająca? Podbitki aktualnie jeszcze nie ma ale będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 10.07.2015 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Jako minimum ma być prześwit pod łatami na 2,5 cm. Ważne żeby wlot do szczeliny na okapach był zapewniony i obróbka kalenicy miała na tyle prześwitu, żeby gorące powietrze mogło tamtędy na bieżąco uchodzić. Wtedy jest to poprawnie zrobione i nie powinno dochodzić do jakiegoś ekstremalnego przegrzewania poddasza, chociaż z reguły zawsze i tak jest nieco cieplej niż na parterze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaulAdmin 13.07.2015 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Napisałem w temacie izolacji ścian dwuwarstwowych może nieco ironicznie o bardzo grubych warstwach izolacji jakie się dzisiaj stosuje, tutaj temat jest podobny. Mieszkam w domu z poddaszem użytkowym z oknami w ścianach szczytowych, docieplenie jedynie pomiędzy krokwiami 15 cm a pokrycie blachą falistą. Niektórzy uznają to to skandalicznie mało ale wiem z doświadczenia, że nic nie zastąpi zdrowego rozsądku a mam tu na myśli wentylacje i przewietrzanie. Sposobem na brak upałów na poddaszu jest umiejętne wietrzenie czyli w ciągu dnia zamknięte okna lub tylko rozszczelnione i zasłonięte rolety od strony nasłonecznionej a otwieranie okien dopiero późnym wieczorem gdy temperatura na zewnątrz jest niższa niż w domu. U mnie pomimo tak skromnej izolacji i zastosowaniu tej banalnej zasady w ostatnie upały było na poddaszu jedynie 1 stopień więcej niż na parterze czyli 26 stopni. Niby to takie proste i logiczne a wystarczy się rozejrzeć ile ludzi dookoła ma po południu pootwierane okna bo im jest za gorąco a jednocześnie wpuszczają jeszcze cieplejsze powietrze, pogarszając sytuacje. To tak jakby zimą było im za zimno w domu i dlatego otwierali okna wpuszczając jeszcze zimniejsze powietrze, to wydaje się śmieszne ale ludzie tak po prostu robią. Oczywiście izolacje należy dać pomiędzy krokwie i jakąś cienką warstwę pod nie dla zlikwidowania mostków oraz pamiętać o wentylacji połaci podbitka - kalenica. Dalej wystarczy tylko myśleć co się robi i umiejętnie wentylować i to załatwia sprawę, w innym przypadku upały gwarantowane i nawet gruba izolacja nic nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theeagle 20.07.2015 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 To ja jeszcze dorzucę trzy grosze. Ostatnio modne są dachówki i blacho-dachówki w kolorze szarym, brązowym czy innym ciemnym. Trzeba być naprawdę bardzo naiwnym aby zdecydować się na taki dach a później zastanawiać czemu u mnie jest tak gorąco. Jedyne słuszne kolory dachu jeżeli zamierzamy użytkować poddasze to albo czerwony albo jasne kolory. Kolor czerwony odbija zarówno część pasma widzialnego - co widzimy jako kolor czerwony oraz pasmo podczerwone (czyli ciepło) czyli mniej się nagrzewa w stosunku do kolorów ciemnych. W Pd Europie nie zobaczymy innych dachów niż czerwone! Latem na 1m2 dachu może w słoneczny dzień padać ponad 1kW. Dachu od strony PD mamy zwykle kikadziesiąt m2 a wiec daje to kilkadziesiąt kW w ciągu godziny! Jeżeli dobierzemy sobie super blacho-dachówkę czarną to jakieś 80-90% tej energii nasz wspaniały dach będzie absorbował... Wietrzenie czy nawet super klimatyzacja nic tu nie da. Nie róbmy wiec głupot podczas budowy domów i nie kupujmy ciemnych okryć dachowych jeżeli zamierzamy mieszkać na poddaszu. --Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ISOVER 21.07.2015 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Witam! Jestem w trakcie ocieplania poddasza użytkowego i nurtuje mnie problem gorąca. Dach z blachodachówki bez deskowania z membraną. Docelowo planuje 30cm wełny (3x10) 0.039. czy to wystarczy do ochrony przed upałami. Zimą się nie martwię. Okien dachowych nie mam. Czy ktoś z szanownego grona przerabiał podobny problem? Może warto by zastosować jakąś folię alu? może jakieś deskowanie od wewnątrz. A może gra nie warta świeczki i lepiej od razu pomyśleć o klimatyzacji? Wolał bym raczej jakieś rozwiązania pasywne Aktualnie mam ułożone 20cm pomiędzy krokwiami. Aby uzyskać dobre warunki "klimatyczne" na poddaszu na pewno trzeba ocieplić połacie dwoma warstwami wełny mineralnej. Wspomniany współczynnik przewodzenia ciepła posiada przykładowo wełna Isover Uni-Mata. Jeżeli przy takim współczynniku przewodzenia ciepła (lambda) w pierwszej warstwie musimy zostać, to druga warstwa powinna być ułożona z wełny o nieco lepszym współczynniku - wtedy warunki na poddaszu będą dużo lepsze. Dla przykładu: 20 cm wełny o współczynniku przewodzenia ciepła 0,039 W/mK między krokwiami + 10 cm wełny o współczynniku 0,033 W/mK (np. Super-Mata) pod krokwiami pozwoli osiągnąć współczynnik przenikania ciepła U = 0,11 W/m2K - jest on wystarczający i powinien zapewnić korzystne warunki na poddaszu:) Dla porównania: jeżeli przy 20 cm pierwszej warstwy wełny w współczynniku 0,039 W/mK dodamy 10 cm wełny o takim samym współczynniku to otrzymamy współczynnik przenikania ciepła U = 0,15 W/m2K- znacznie gorszy, a warto dodać, że od wartości 0,16 W/m2K zaczynają się rozwiązania, których Isover nie rekomenduje, co oznacza, że warunki panujące na poddaszu mogą nie być zadowalające:) ---------------------------- Weronika Kubacka Ekspert Isover on-line Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ISOVER 21.07.2015 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Witam! Jestem w trakcie ocieplania poddasza użytkowego i nurtuje mnie problem gorąca. Dach z blachodachówki bez deskowania z membraną. Docelowo planuje 30cm wełny (3x10) 0.039. czy to wystarczy do ochrony przed upałami. Zimą się nie martwię. Okien dachowych nie mam. Czy ktoś z szanownego grona przerabiał podobny problem? Może warto by zastosować jakąś folię alu? może jakieś deskowanie od wewnątrz. A może gra nie warta świeczki i lepiej od razu pomyśleć o klimatyzacji? Wolał bym raczej jakieś rozwiązania pasywne Aktualnie mam ułożone 20cm pomiędzy krokwiami. Zapomniałam jeszcze dopisać w ostatnim poście ważnej rzeczy:) Obie warstwy wełny mineralnej należy przykryć folią paroizolacyjną (np. Isover Stopair). Folię należy ułożyć z min 10 cm zakładem na ściany. Całość najlepiej przykryć płytami g-k:) ---------------------------- Weronika Kubacka Ekspert Isover on-line Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theeagle 23.07.2015 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Aby uzyskać dobre warunki "klimatyczne" na poddaszu na pewno trzeba ocieplić połacie dwoma warstwami wełny mineralnej. Wspomniany współczynnik przewodzenia ciepła posiada przykładowo wełna Isover Uni-Mata. Jeżeli przy takim współczynniku przewodzenia ciepła (lambda) w pierwszej warstwie musimy zostać, to druga warstwa powinna być ułożona z wełny o nieco lepszym współczynniku - wtedy warunki na poddaszu będą dużo lepsze. Dla przykładu: 20 cm wełny o współczynniku przewodzenia ciepła 0,039 W/mK między krokwiami + 10 cm wełny o współczynniku 0,033 W/mK (np. Super-Mata) pod krokwiami pozwoli osiągnąć współczynnik przenikania ciepła U = 0,11 W/m2K - jest on wystarczający i powinien zapewnić korzystne warunki na poddaszu:) Dla porównania: jeżeli przy 20 cm pierwszej warstwy wełny w współczynniku 0,039 W/mK dodamy 10 cm wełny o takim samym współczynniku to otrzymamy współczynnik przenikania ciepła U = 0,15 W/m2K- znacznie gorszy, a warto dodać, że od wartości 0,16 W/m2K zaczynają się rozwiązania, których Isover nie rekomenduje, co oznacza, że warunki panujące na poddaszu mogą nie być zadowalające:) Aby osiągnąć 0,12 a wiec zbliżony do podanego przez państwa wystarczy użyć 15cm unimaty po między krokwiami i 15 cm unimaty pod krokwiami. Przenikalność cieplna warstwy wełny ułożonej po między krokwiami jest gorsza niż pod krokwiami co oczywiście wiąże się z gorszą przenikalnością cieplną samych krokwi. Jedyne co tracimy to 5cm poddasza. Różnica w cenie unimaty vs supermata jest znaczna wiec jeżeli ktoś może sobie pozwolić na zmarnowanie 5cm miejsca to może to być bardziej ekonomiczne rozwiązanie Pozdrawiam Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amanda1 11.08.2015 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Witam! Może warto by zastosować jakąś folię alu? może jakieś deskowanie od wewnątrz. A może gra nie warta świeczki i lepiej od razu pomyśleć o klimatyzacji? Wolał bym raczej jakieś rozwiązania pasywne Aktualnie mam ułożone 20cm pomiędzy krokwiami. Czy nie byłoby dobrym pomysłem położenie (jako dodatkowa izolacja) płyty poliuretanowej >=10cm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.