PaRa 28.12.2015 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 PaRa nie ma jeszcze czego zazdrościć, 300 netto za jaki stan? za deweloperkę? bo chyba nie mówisz o SSO ? Ogółem kosztorys mówi o 299 228,36 zł brutto za dom do wykończenia, już się zastanawiam co umiem i mogę zrobić sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 29.12.2015 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 zbichu, lambert jest sens w tym co mówicie i ostro rozważam zmianę planó, lecz w domu planujemy kominek bo lubimy sobie podpalić ogień w domu dla zmiany klimatu. Jeżeli mam kupić komonek to już kupię z płaszczem wodnym i mogę mając bufor korzystać z tego ciepła do ogrzewania płyty i cwu. Jak nie zrobię bufora to będę puszczał w komin kupę energii a tak to zawsze coś zakumuluje. większość budujących na płycie grzeje tylko w taniej taryfie. poszukaj w temacie o płytach. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217809-R-amp-K-buduje-nowy-dom-ZX35-standard-PASYWNY-w-rozs%C4%85dnej-cenie/page75 nie napisałeś jak będziesz miał ocieplony dom. jeśli porządnie to temp między godzinami grzania nie spadnie Ci więcej niż o 1st miałem kominek z płaszczem i bufor, teraz już tak nie zrobię. za duży odbiór ciepła z komory i dymiło mi szybę. no chyba że pójdziesz w jakieś drogie wkłady. U mnie będzie najmniejszy jaki znajdę wkład powietrzny obudowany dużą masą, żeby nie przegrzewać chaty - uwaga to największy problem z kominkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 29.12.2015 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Kominek fajna sprawa, ale ja nie chce kotlowni z salonu robic, a druga sprawa to ta o ktorej mowi kolega "zibuch" czyli przegrzewanie salonu. Kominek z plaszczem to raczej droga inwestycja a po pierwszym roku nie bedzie chetnych do palenia w kominku znam to z autopsji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 03.01.2016 18:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Na budowie chwilowy zastój przez mrozy więc na tapecie okna Veka softline 82 3 szyby +ciepła ramka i gdzie jest możliwość ciepły parapet:parter:Łazienka 70x214 U=0,82korytarz 61x113 U=0,98kuchnia1 180x120 U=0,74kuchnia2 90x235 U=0,77salon1 307x235 U=0,72salon2 180x235 U=0,73pokój1 90x235 U=0,77pokój2 180x235 U=0,76góra:2xokno 80x190 U=0,82xokno 60x160 U=0,88dla całości średnie U wyszło ok 0,8po obwodzie ok 65mbpowierzchniowo ok 25m2drzwi kmt plus 75 U=1,0 z przeszkleniem elektrozamkiem, pochwytem 100cm i jeszcze zastanawiam się nad progiem wykonanym z WPC pokryty stalą nierdzewną za który chcą 100zł choć wykonawca twierdzi że nie warto bo i tak zwykły próg od wewnątrz(od spodu) wypełni pianką montażową więc też będzie pełny. http://cdn3.pb.smcloud.net/t/files/01/df/5e/1eef2d8faa/drzwi-zewnetrzne-hormann-renodoor-plus-2014.jpgDrzwi miały być +passive chyba ale nie warto dokładać do U=0,92 az 1tyś zł.Za całość z montażem około 20 000zł. Zbichu dom myślę że docieplę 25cm grafitu lub więcej jeszcze mam chwilę na zastanowienie się choć powyżej 25cm efekt chyba znikomy? W wynajmowanym mieszkaniu mam tzw koze z szybą i przy zamkniętym szyberku pali się powoli a szyba okopca się podobnie jak z pełnym otwarciem. Brudna szyba od kominka nas nie odwiedzie. Lubimy palić i zrobiliśmy komin specjalnie do kominka więc nie zrezygnujemy a jak już mam kupić wkład to kupię z płaszczem wodnym który jeżeli zdecyduje się na przepływowy ogrzewacz wody do CO to podłącze go pod bojler cwu ok 150l. Jeszcze co do okien i płyty fundamentowej. W naszym domu większość okien jest od poziomu 0 chcąc teraz ładnie wyjść z płytkami to przy oknie zrobi mi się próg bo okno ma ok 3-4cm futryny/progu+ok 1cm piany czyli razem z 5cm a płytka 1cm+0,5cm kleju. Dziś przy oknach na szerokość okien zrobiłbym zaniżenie ze 3cm w płycie-poprostu do boków płyty przykleiłbym 3cm wysoki i szeroki z 10cm pasek styroduru. Dziś bym wyciął 2cm a na pozostałym 1cm osadziłbym okna. Edytowane 3 Stycznia 2016 przez Xesxpox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 04.01.2016 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 ciup przerażająca ilośc drzwi balkonowych/tarasowych u Was ja mam tylko 1 sztuke piękne drzwi, celujemy w takei same, ale bez bocznej dostawki. btw jaki kolor okien? u nas dach grafit, okna, żona naciska na orzech itp. ale co zaśz drzwiami i bramą garażową? chyba wszystko pójdzie w orzech... nieśmiało zapytam ile za takie drzwi trzeba wyłożyć? rozumiem, że u Was będą z dostawką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 06.01.2016 09:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Sąsiadka do żony -Monia a czemu wy macie tyle drzwi wejściowych do domu....hahaha Fakt okien tarasowych będzie sporo ale taki jest projekt który nam odpowiadał. Drzwi bez dostawki, zdjęcie poglądowe dałem z pochwytem, będą w kolorze antracyt tak jak okna i dach. Cena 90-tek to około 4100tyś kompletne z obsadzeniem. Znalazłem w projekcie policzone przez projektantę zapotrzebowanie domu na ciepło: tylko nie wiem teraz który wiersz określa zapotrzebowanie domu na ciepło podawane często przez forumowiczów z ozc-kto pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 06.01.2016 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Zapotrzebowanie o ktore pytasz to wskaznil Eu u Ciebie 41 kWh/m2/rokPrzy jakim ociepleniu takie wyniki?Btw wspominales o 25 na scianach?A co ze stropem dachem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 06.01.2016 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 http://www.slonecznedomy.pl/pl/Artykuly/Domy-energooszczedne/Eu-Ep-Ek-AV-U...-Domy-energooszczedne-podstawowe-pojecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 07.01.2016 09:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Te wyliczenia były dla budynku jako parteru czyli góra nieużytkowa. Ściany z BK+20styro 0,31, to samo podłoga a dach 5cm stryo 0,31 i wełna 18cm też ta z najwyższym parametrem 0,33. Okna były mniejsze ale u=0,86, drzwi u=1,3, dla ścian u=0,123 nie wliczyła gwc, część okien liczyła dla ściany północnej jak i drzwi a w północnej nie będzie otworów, wentylację miałem projektowaną grawitacyjną. Robiła wyliczenia żeby w jakiś normach dla prądu się zmieścić. Dziś już wiem, że styro na ścianach będzie więcej, okna są powiększone w dachu będzie więcej wełny i do wyniku trzeba doliczyć gwc które też da inny wynik+rsś by nydar. Dziś chwycę się za przyrodzenie i wyślę do asolta dane do ozc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 07.01.2016 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Dziś chwycę się za przyrodzenie i wyślę do asolta dane do ozc. Ja dziś z nim rozmawiałem o wentylacji i buforze do CO i CWU, rozwiał już kilka wątpliwości i powstało kilka nowych ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 07.01.2016 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 wybił Ci z głowy któryś system? czy zasugerował zmianę Twojego na inny? podziel się sami z kolegą Xesxpox jeszcze się nie zdecydowalismy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 07.01.2016 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 wybił Ci z głowy któryś system? czy zasugerował zmianę Twojego na inny? podziel się sami z kolegą Xesxpox jeszcze się nie zdecydowalismy. Zadzwoniłem w sprawie wentylacji ( ile miejsca musi być pomiędzy stropem a sufitem podwieszanym i czy pobór i wyrzut powietrza można zrobić przez strop ) a dyskusja trwała 20 minut i obejmowała : - bufor i moje wątpliwości związane z CWU latem, podobno problem jest rozwiązywany przez system zima / lato, 2 grzałki umieszczone na odpowiedniej wysokości, co powoduje różne temperatury wody w buforze, dodatkowo temperatura latem jest obniżona. - sposób montażu skrzynek do rolet - ja myślę o węższych nadprożach, asolt proponuje przedłużenie okna i - mam pod płytą 10 cm XPS Basf i na płytę idzie 10cm EPS 0,031 a na to wylewka z rurkami, podobno warto dać 15 cm, tu akurat mam bardzo duże wątpliwości czy warto w sumie dawać więcej niż 20 cm izolacji na grunt. W trakcie rozmowy o kosztach eksploatacji, wyszło że jeśli parametry z OZE będą zachowane to koszt CO i CWU może mnie kosztować rocznie około 3300 zł tylko w taniej taryfie, dlatego coraz mocniej myślę o pompie ciepła P-W JULA http://www.jula.pl/catalog/artykuly-budowlane-i-farby/klimatyzacja-wewnetrzna/ogrzewanie/pompy-ciepla-powietrze-woda/pompa-ciepla-typu-powietrze-woda-416107/ jest o niej temat na forum, wtedy koszty roczne to około 1100 zł ( zakładam optymistycznie COP 3 ) czyli po około 7 latach urządzenie się zwraca. A jak wasze przemyślenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 07.01.2016 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 hmm jeśli taka pompa wystarczy i to dobry sprzet to może i warto. ale z drugiej strony 3300 co+cwu to nie ma tragedii, to jakieś 300PLN/miesiąc.W mieszkaniu teraz mamy za ogrzewanie 250 PLN miesiecznie + dopłaty z 500 na koniec roku. Do tego za cwu z junkersa jakieś myślę 60-70 miesięcznie. Zastanawia mnie czemu inni mają za co poniżej 1500 na kablach hmm. Asolt wspomniał co musiałbyś poprawić w domu aby polepszyć jego parametry, aby było bardziej ekonomicznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 09.01.2016 11:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 a dyskusja trwała 20 minut i obejmowała : - bufor i moje wątpliwości związane z CWU latem, podobno problem jest rozwiązywany przez system zima / lato, 2 grzałki umieszczone na odpowiedniej wysokości, co powoduje różne temperatury wody w buforze, dodatkowo temperatura latem jest obniżona czyli namawia cię na duży bufor który dzięki zastosowaniu latem jednej grzałki wysoko będzie używany do cwu i nie będzie trzeba grzać całego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 09.01.2016 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 czyli namawia cię na duży bufor Wielkość bufora jest zależna od zapotrzebowania na energię i możliwość jej zmagazynowania dla najgorszych warunków, np. takie jak były ostatnio z tem. - 20. Bufor ma być dokładnie jaki jest potrzebny, nie za mały / duży, ostateczna pojemność wyjdzie jak już dom będzie miał okna i izolacje, na dzień dzisiejszy wg. OZE to może być 800l. U ciebie jest mniejszy, i w dodatku z piętrem więc powinieneś mieć lepsze cyferki, ale będziesz wiedział jak zrobisz OZE. bufor dzięki zastosowaniu latem jednej grzałki wysoko będzie używany do cwu i nie będzie trzeba grzać całego? Na forum jest olbrzymi temat na temat buforów, i trochę czytałem na temat uwarstwienia temperatur buforze ( ciepła woda tak jak powietrze unosi się do góry ). Dokładnie tak to podobno działa, grzałka ogrzewa tylko wodę znajdującą się tam gdzie wężownica,a woda w wężownicy odbiera to ciepło i przekazuje do instalacji CWU, dodatkowo temperatura wody w buforze jest latem obniżana. Tak ja to zrozumiałem, ale jeszcze czytam sobie o tym systemie ( asolt wykonuje te systemy więc normalne jest, że je poleca ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 11.01.2016 16:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Znalazłem dziś chwilę i zmierzyłem temperatury w płycie i pod:1. pod górnym zbrojeniem -12. pod dolnym zbrojeniem -0,53. pod 20cm xps-a 94.ok 60cm pod xps-em 9,55. temp na zewnątrz 3,5.W końcu zamówiliśmy okna i drzwi czas oczekiwania ok 4tygodni. No i dostaliśmy info że prąd podciągną nam najpóźniej na początku lutego więc do końca lutego będziemy mieli już swój prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 11.01.2016 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Znalazłem dziś chwilę i zmierzyłem temperatury w płycie i pod: 1. pod górnym zbrojeniem -1 2. pod dolnym zbrojeniem -0,5 3. pod 20cm xps-a 9 4.ok 60cm pod xps-em 9,5 5. temp na zewnątrz 3,5. W końcu zamówiliśmy okna i drzwi czas oczekiwania ok 4tygodni. No i dostaliśmy info że prąd podciągną nam najpóźniej na początku lutego więc do końca lutego będziemy mieli już swój prąd. Potwierdzasz tylko moje przypuszczenia, dobrze zrobiłem że nie dałem izolacji pod płytę garażową, prawdopodobnie i tak będę miał tam temperatury powyżej zera, ściany i strop ocieplam zwykłym styropianem 10 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 16.01.2016 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 miałbym jeszcze pytanie odnośnie kanalizacji, a dokładniej jej rozłożenia... z prysznicem, wanną nie ma problemu, ale umywalki, wc i odpływy z pralki. Wymierzone masz jak ? po wymurowaniu ścian rury wyszły przed ścianami? bo zastanawiam się jak np. rura odpływu umywalki wyjdzie przed ścianą czy nie powinna wyść w ściane, i przy murowaniu od razu podkuć pustaki ?zeby potem nie bylo prpblemu pochować w ścianach podejśc pod umywalki, nie tworząc kolan 90 stopni :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 18.01.2016 20:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Lambert ja rurą np od zlewu w kuchni i łazience oraz odpływem od pralki wyszedłem w ścianie dodatkowo do zalewania płyty obsadziłem rurki fi 50 lub 75 (nie pamiętam) rurą pcv 110- rura od kuchni to ta w górnym lewym rogu: a po wymurowaniu wyszło tak: kibelkiem zgodnie z zaleceniem hydraulika wyszedłem przy ścianie bo jak będę chciał zwykły kibel to postawie go na rurze a jak inny to i tak muszę jakąś obudowę zrobić więc ma być też git. Większość rur robiłem w otulinie większej rury lub obkładałem po 5cm z każdej strony styro żeby było można trochę tym manewrować. Zimowa sceneria: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 19.01.2016 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 (edytowane) rozwiałeś moje wszystkie wątpliwości dzięki za wstawkę ze zdjęciami, u mnie zrobimy podobnie, tzn. rury wyjdą w ścianie, jedynie wc zrobimy tak jak mówisz. Dodatkowo wejście wody do kotłowni też aby rura wyszła w ścianie, żeby zawór zrobić już w podtynkowej skrzynce. wodę zrobię na rozdzielaczu - juz go zakupiłem 4 wyjścia na ciepła i 6 na zimną - całość chciałbym w ścianie. zastanawiam się czy dawać na każde wyjście wody zawór? Edytowane 19 Stycznia 2016 przez lambert86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.