Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ciepły Z242


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 223
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

rozdzielacz do cwu włoskiej firmy RBM, sa rózne wersje, akurat trafil mi się 6+4 są jeszcze chyba 5+3 itp. nazywa się to cwu SaniBlock 6+4

koszt okolo 85-100 euro + wysyłka. Mi udalo się kupić za 200 PLN :) to mówie biore.

Jak zapodam zawory, to będe mógł zakręcać wodę w każdym pomieszczeniu, a nie w całym domu. stąd pytania.

Na pewno dam na ogród i na garaż. łazienki i kuchnia się zastanowię, koszt zaworu nie jest jakis wielki ~10 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze coś takiego, jeśli koniecznie chcesz mieć kominek

 

http://www.iwonapellets.pl/produkt/98/produkcja-kominkow-na-pellet-kominki-na-pellet-i-drewno-hybrydowe-wklady-aqua-louis-aqua-13-kw-nowosc-automatyczne-czyszczenie.html

 

a tu temat z forum na temat tego rozwiązania

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210741-Piecyk-kominek-na-pellet/page10

 

Dla mnie plus to

 

- widoczny ogień

- można palić drewnem i pelletem

- automatyczne rozpalanie

 

minusy to

 

- cena

- możliwość przegrzania pomieszczenia przez szybę ale taka sytuacja przy kominku z płaszczem

- moim zdaniem w dalszym ciągu potrzebny jest bufor z grzałkami ( przejmuje i magazynuje nadwyżki ciepła z kominka i zapewnia CWU latem kiedy kominka się raczej nie używa )

 

Pewnie są inne wady i zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lambert ja w sumie to jeszcze nie myślałem jak rozłożyć i rozdzielić cwu, muszę się zastanowić bo zaworki fakt tanie jak barszcz...PaRa fajny wkład ale jaka cena....haha porażka, ja pewnie kupię lechmę 190 z płaszczem za 3500zł, do tego asolt pomoże mi z wyborem bufora bo jak już kominek to żal bufora nie wrzucić. Choć jestem na takim etapie, że okna i drzwi będą za 3 tygodnie prąd też ma być w lutym i najchętniej kupiłbym przepływowy ogrzewacz wody +pompka i miałbym ogrzewanie domu. Mając ogrzewanie można myśleć o tynkach.

Wczoraj pytałem o tynki firmę która robi pod malowanie i naprawdę dobrze im to wychodzi ale cena...20-25zł/m2+materiał około 8-10t na 450m2 tynku i robi się za metr ok 37zł m2 albo i więcej. Po rozpoznaniu cen za gładzie to jedno wejdzie w drugie jakbym wziął tańszych tynkarzy i później pociągnął gładź tylko tyle że stracę czas na robienie gładzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby więcej takich opisów to może coś się wyklaruje w głowie...dzięki za link.

Asolt liczy ozc, okna podobno się już zrobiły tylko jeszcze drzwi mają być w drugiej połowie lutego.

Po za szukaniem tynkarzy myślę jak okna zamontować i chyba najtańszym sposobem dla mnie będzie wycięcie w silce -na jej zewnętrznej krawędzi- na szerokość profili i głębokość z 5cm otworów/rowów w które wkleje styropian a od spodu zrobie coś ala ciepły parapet-położe płyty z xpsa:

monta%2525C5%2525BC%252520okna.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby więcej takich opisów to może coś się wyklaruje w głowie...dzięki za link.

Asolt liczy ozc, okna podobno się już zrobiły tylko jeszcze drzwi mają być w drugiej połowie lutego.

Po za szukaniem tynkarzy myślę jak okna zamontować i chyba najtańszym sposobem dla mnie będzie wycięcie w silce -na jej zewnętrznej krawędzi- na szerokość profili i głębokość z 5cm otworów/rowów w które wkleje styropian a od spodu zrobie coś ala ciepły parapet-położe płyty z xpsa:

monta%2525C5%2525BC%252520okna.jpg

 

O ile " ciepły parapet " do mnie przemawia to nie bardzo rozumiem koncepcje styropianu w wycięciu, po co skoro i tak będzie normalna izolacja ?

 

Ja od razu robię płytsze nadproża, bo chcę odizolować beton od skrzynki roletowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, ze na styku okno-mur jest tyle styro co nic, a na pewnie nie 20 cm. ściana będzie zimna i będzie mostek.

 

 

Xesxpox jakbyś się zdecydował zrobić wodę na rozdzielaczu to tu masz taki co kupiłem:

 

http://www.lechar.com.pl/pl/products/view/698-rozdzielacz_dwustronny_typu_saniblok_z_zaworami_odcinajacymi_w_komplecie_z_szafka_rozdzielaczowa_do_instalacji_wodnej

Edytowane przez lambert86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbichu dom myślę że docieplę 25cm grafitu lub więcej jeszcze mam chwilę na zastanowienie się choć powyżej 25cm efekt chyba znikomy? W wynajmowanym mieszkaniu mam tzw koze z szybą i przy zamkniętym szyberku pali się powoli a szyba okopca się podobnie jak z pełnym otwarciem. Brudna szyba od kominka nas nie odwiedzie. Lubimy palić i zrobiliśmy komin specjalnie do kominka więc nie zrezygnujemy a jak już mam kupić wkład to kupię z płaszczem wodnym który jeżeli zdecyduje się na przepływowy ogrzewacz wody do CO to podłącze go pod bojler cwu ok 150l.

 

ile styropianu się opyla to OZC Ci odpowie i decyzja o źródle ciepła. Ja sięzdecydujasz na pompę to 3x tańsza kilowatogodzina i 3x dłuższy ewentualny zwrot inwestycji w styropian. Wm mnie albo max izolacji i kable albo PC i wtedy nie silisz się na najcieplejsze oka i drzwi.

Odnośnie bufora, zerknij na to.

http://pvmonitor.pl/user_pc.php?r=2&idinst=15

Zobacz jak spada temp domu z grzaną płytą i odpowiedz sobie czy potrzebujesz bufora.

 

Jeszcze co do okien i płyty fundamentowej. W naszym domu większość okien jest od poziomu 0 chcąc teraz ładnie wyjść z płytkami to przy oknie zrobi mi się próg bo okno ma ok 3-4cm futryny/progu+ok 1cm piany czyli razem z 5cm a płytka 1cm+0,5cm kleju. Dziś przy oknach na szerokość okien zrobiłbym zaniżenie ze 3cm w płycie-poprostu do boków płyty przykleiłbym 3cm wysoki i szeroki z 10cm pasek styroduru. Dziś bym wyciął 2cm a na pozostałym 1cm osadziłbym okna.

 

A dlaczego nie wysunąć okna w warstwę izolacji? Wysuwasz na zewnątrz i możesz dodatkowo obniżyć, 2 w 1. Nie masz mostka i nie widać aż tak ramy. Wycinanie teraz w silce, bez sensu.

 

O ile " ciepły parapet " do mnie przemawia to nie bardzo rozumiem koncepcje styropianu w wycięciu, po co skoro i tak będzie normalna izolacja ?

 

Ja od razu robię płytsze nadproża, bo chcę odizolować beton od skrzynki roletowe.

Xesxpox chce zlikwodować mostek, to dobrze. To samo chcesz zrobić zawężając nadproze. Gitara. Ale co będziesz miał na pozostałych krawędziach okna?

 

zajrzyjcie. Może jakoś Was zainspiruje

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?214599-Zamiast-MOWO&p=7039663#post7039663

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj..

nie wiem czemu dopiero tu piszę..

mam dwa pytania, jaką będziesz miał wylewkę? czy płyta tylko, i drugie:

co to są te niebieskie rury?? masz więcej zdjęć (tak żeby było je widać w stosunku do siatki

Lambert ja rurą np od zlewu w kuchni i łazience oraz odpływem od pralki wyszedłem w ścianie dodatkowo do zalewania płyty obsadziłem rurki fi 50 lub 75 (nie pamiętam) rurą pcv 110- rura od kuchni to ta w górnym lewym rogu:DSC03121.JPG

co do okien i ich montażu to zajrzyj do mnie do dziennika - kombinowałem trochę i jakoś to wyszło..

 

oby więcej takich opisów to może coś się wyklaruje w głowie...dzięki za link.

Asolt liczy ozc, okna podobno się już zrobiły tylko jeszcze drzwi mają być w drugiej połowie lutego.

Po za szukaniem tynkarzy myślę jak okna zamontować i chyba najtańszym sposobem dla mnie będzie wycięcie w silce -na jej zewnętrznej krawędzi- na szerokość profili i głębokość z 5cm otworów/rowów w które wkleje styropian a od spodu zrobie coś ala ciepły parapet-położe płyty z xpsa:

monta%2525C5%2525BC%252520okna.jpg

rowki w silce darowabym sobie bo to kupa roboty a efekt chyba średni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lambert co do wody byłem dziś w sklepie hydraulicznym a później rozmawiałem z hydraulikiem i z tego co oni mi tu mówią to najbezpieczniej jest wykonać system zgrzewany. Proponują mi od głównego wejścia wody do budynku dać rozejście na kuchnię i łazienkę. Ciągnąć jedną rurę a przy zlewie później wc a na końcu prysznic i pralka dawać trójniki i wychodzić pod baterie. Motywują to pewnością łączeń i tańszymi kształtkami do rur zgrzewanych. Fakt jak zrobi się do każdego punktu oddzielną linię to nie ma łączeń w pexsie ale podraża to cała insatalację i pewenie zastosuje proponowaną technologię.

zibuch OZC właśnie się liczy. Orientujesz się jaką pomę ten rwxw posiada?

A dlaczego nie wysunąć okna w warstwę izolacji? Wysuwasz na zewnątrz i możesz dodatkowo obniżyć, 2 w 1. Nie masz mostka i nie widać aż tak ramy. Wycinanie teraz w silce, bez sensu.

Wysunięcie w izolację to dodatkowe duże koszty które wg mnie raczej się nie zwrócą. Choć może dwa okna tarasowe tj w kuchni i duże tarasowe które będą używane najczęściej może i wysunę właśnie w ocieplenie ale jeszcze bije się z myślami. Teraz to już nie cięcie silki tylko betonu b25 bo większość okien stoi na poziomie 0.

Ale co będziesz miał na pozostałych krawędziach okna?
-o co pytasz? dół xps, boki xps u góry własnie może braknąć miejsca na xpsa bo okna już są a nadproża nie będę ciął.

_artur_ Witaj;) Twój dziennik to już kilka razy czytałem i dużo się z niego dowiedziałem. Ostatnio widzę że do siebie nie zaglądasz bo mi na pytanie nie odpowiedziałeś.

Wylewki już nie będzie. Płyta u mnie to poziom 0. Te niebieskie rury to kantherm pe rt 16x2 czyli podłogówka;)

DSC03136.JPG

 

co do okien w twoim dzienniku nie mogę nic tam znaleźć mimo że przekopałem go już kilka razy-fotki pogineły;(

_artur_ w twoim dzienniku dałeś odnośnik odnośnie niby chińskich plc 2011b1 produkowanych w polsce. Pamiętaasz może kto to robi? Masz może już doświadczenie z tymi plc-kami? PLC2011B1 to fajna sprawa, moze robić jako alarm oraz sterować jakąś częścią urządzeń przez net. Tylko ja zielony jestem jeszcze w tych urządzeniach moze ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lambert chyba jeszcze pytałeś o zbrojenie-usunąłeś?;) co do płyty ja pod niwelatorem ustawiłem narożniki później dołożyłem boki łącząc a następnie kładłem na płask xps-a, boki mam z eps 100. Boki płyty chyba się trzymają lecz nie wiem jak mocno, jeszcze ich nie odkopywałem bo 20 cm wystają a reszta jest przysypana piachem. Ja nic bym nie deskował. Ułożyć boki i dół płyty obsypać piachem nawet bez wypierania boków szalunkami i zalewać. Tylko pamiętaj dać folię po pierwszej warstwie xps-a.

Fajnie pokazany jest montaż na tym filmiku-inaczej niż ja zrobiłem:

http://muratordom.pl/budowa/fundamenty/plyta-fundamentowa-izolacja-z-polistyrenu-ekstrudowanego-xps,14_12598.html

 

Co do zbrojenia to u mnie spadów było 5-cio litrowe wiaderko. Każdy spad powyżej 0,5m łączyłem na zakład z drugim i układałem jako jeden pręt.

 

Artur oni to tym chandlują chyba tylko. Szukam opini o tym produkcie ale na forum za bardzo jakoś nie mogę nikogo wyszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już ozc dla 25cm 0,031 na ścianach i 33cm 0,031 na stropie i nie jest tak różowe jak poprzednia wersja z projektem:

ozc%252520zap.jpg

straty%252520%2525281%252529.jpg

 

dużo strat generuje wentylacja by nydar którą asoltowi jest ciężko jakkolwiek policzyć i przyjął wersję praktycznie jak przy grawitacji. Coraz bardziej chodzi mi po głowie rekuperator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, myślałem że będzie lepiej, ale teraz wiesz gdzie likwidować straty, u mnie parterówka a takie mam cyfry :

 

Sezonowe zapotrzebowanie na energię na ogrzewanie

Strumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie Vv,H: 213,7 m3/h

Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 29,07 GJ/rok

Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8074 kWh/rok

Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 134 m2

Kubatura ogrzewana budynku VH: 337,6 m3

Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 216,5 MJ/(m2·rok)

Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 60,1 kWh/(m2·rok)

Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 86,1 MJ/(m3·rok)

Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 23,9 kWh/(m3·rok)

 

Popatrz jeszcze na plik z przegrody2,

 

Tak na marginesie to ja też wchodzę w kominek z płaszczem, skoro mam mieć bufor. Wczoraj byłem w Radomiu i salonie fabrycznym oglądałem wkład

 

https://kratki.pl/pl/produkt/wklad-kominkowy-z-plaszczem-wodnym-nadia-10-z-wezownica_nadiapw10w

 

mała moc, dobre opinie, podobno dobry do domu z rekuperacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mają być izolacje:

 

- od gruntu 10cm Xps + 10 cm Eps 0,031

- ściany plan pierwotny 20 cm eps 0,031, może zostać zwiększona do 25 cm

- strop 30 cm eps 0, 040

 

Okna chyba MSline + http://www.ms.pl/produkty/nowosc_okna_msline

 

Wentylacja mechaniczna z reku

 

Mocno stawiam na szczelność, bo na wentylacji też mam mieć największe straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...