Xesxpox 04.02.2016 21:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 A podasz cyferki z tabeli u mnie nr: 36 i od 43 do 51 oraz koło ze stratami? -Proszę o to bo ja mam liczoną wentylację bez reku i będę miał mniej więcej porównanie.Co do okien też patrzyłem na ms-y 82 lecz miejscowy diler wywalił cenę najwyższą w mieście za okna i montaż. Taniej było już w salonie vetrx-u z oknami veca 82 soft line parametry te same, montaż 3/4 ceny taniej i okna ciut niżej niż ms-y. Ostatecznie wziąłem veka soft line ale od lokalnego montera. Cena o około 5000zł taniej z montażem niż ms-y.Kominek fajny tylko powiedz masz jakąś wiedzę na temat paleniska bez rusztu?-ciekawe jak w rzeczywistości będzie się to wszystko spalać. Przy moim obciążeniu 4,1kW to starczyłby mi ten:https://kratki.pl/pl/produkt/wklad-kominkowy-z-plaszczem-wodnym-aquario-m8-z-wezownica_aquariom8pwwJaki duży bufor zamierzasz robić? u mnie asolt stwierdził że 600l styknie na co i cwu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 04.02.2016 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 A podasz cyferki z tabeli u mnie nr: 36 i od 43 do 51 oraz koło ze stratami? -Proszę o to bo ja mam liczoną wentylację bez reku i będę miał mniej więcej porównanie. Co do okien też patrzyłem na ms-y 82 lecz miejscowy diler wywalił cenę najwyższą w mieście za okna i montaż. Taniej było już w salonie vetrx-u z oknami veca 82 soft line parametry te same, montaż 3/4 ceny taniej i okna ciut niżej niż ms-y. Ostatecznie wziąłem veka soft line ale od lokalnego montera. Cena o około 5000zł taniej z montażem niż ms-y. Kominek fajny tylko powiedz masz jakąś wiedzę na temat paleniska bez rusztu?-ciekawe jak w rzeczywistości będzie się to wszystko spalać. Przy moim obciążeniu 4,1kW to starczyłby mi ten: https://kratki.pl/pl/produkt/wklad-kominkowy-z-plaszczem-wodnym-aquario-m8-z-wezownica_aquariom8pww Jaki duży bufor zamierzasz robić? u mnie asolt stwierdził że 600l styknie na co i cwu Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 4736 W Powietrze infiltrujące Vinfv: 34,2 m3/h Powietrze dodatkowo infiltrujące Vm.infv: 0,0 m3/h Wymagane powietrze nawiewane mech. Vsu,min: 135,7 m3/h Powietrze nawiewane mech. Vsu: 165,0 m3/h Wymagane powietrze usuwane mech. Vex,min: 165,0 m3/h Powietrze usuwane mech. Vex: 165,0 m3/h Średnia liczba wymian powietrza n: 1,1 Dopływające powietrze wentylacyjne Vv: 376,7 m3/h Średnia temperatura dopływającego powietrza θv: 9,6 °C Ja w temacie okien mam 3 opcje do wyboru : Vertex i polecany montażysta na forum, MS i lokalny " fachowiec " z dobrymi opiniami. Kominek miał raczej dobre opinie na forum Bufor chyba 800-1000l bo mam miejsce a w tym przypadku rozmiar ma znaczenie bo wolniej się wychładza. Na razie czekam na pogodę i murowanie ścian, montaż stropu itp, wszystkie dylematy będę rozwiązywał na bieżąco i uzupełniał wiedzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 04.02.2016 21:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Dzięki. Temperatura nawiewanego powietrza u mnie -1,7 u ciebie dzięki reku 9,6 różnica duża i dlatego chyba trzeba pomyśleć żeby instalację przygotować pod reku jak kasy zostanie to można wtedy go wpiąć jakby wentylacja by nydar nie spełniała swojej roli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 05.02.2016 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) Xesxpox tak pytałem o stal, ale rozwiałem wątpliwości odpadowe i skasowałem kupić muszę na wymiar za drożej, bo za dużo odpadu zostaje... ponad 500kg, no chyba ze zacząłbym łączyć kawałki. co do ozc ja wezmę się za to po wykonaniu płyty, bo jej izolacji z xps już ruszać nie będę. U Ciebie się polepszy jak zapodasz reku to jest więcej jak pewne. Gdzieś na forum kiedyś trafiłem na ozc bez reku i z reku, różnica duża, a jescze większa, jak do reku podpieli GWC rurowe. umowa na wykonanie płyty u mnie już podpisana, czekam na pozwolenie i kopiemy teraz szukam rury pex do istalacji wodnej, żeby dać w XPS, i tu mnie troche zahamowało.... 1. kan-therm 20x2 - z tym, że to nie jest pex tylko jakix pe...rt .. 2. herz 20x2 tez nie jest to pex 3. trafiłem na pex-al-pex Viessmann 4. ostatnie co mi wpadło to rura pex-al-pex Rodana - tylko co to jest? NIe wiem czy musi być pex-al-pex czy nie, i czy to w ogóle będzie miało znaczenie? rura musi być 20x2 bo taki mam rozdzielacz, i nie chce już kombinować z wodą. Edytowane 5 Lutego 2016 przez lambert86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 05.02.2016 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Xesxpox teraz szukam rury pex do istalacji wodnej, żeby dać w XPS, i tu mnie troche zahamowało.... 1. kan-therm 20x2 - z tym, że to nie jest pex tylko jakix pe...rt .. 2. herz 20x2 tez nie jest to pex 3. trafiłem na pex-al-pex Viessmann 4. ostatnie co mi wpadło to rura pex-al-pex Rodana - tylko co to jest? Dla mnie wybór byłby prosty, wybrałbym KAN bo to firma, która ma dobre opinie i sporo ludzi z forum jej użyło, i co ważne jest to firma polska więc dajesz prace i zarobić polakom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 05.02.2016 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 masz rację w 100%, tylko z tego co się dowiedziałem rury tego typu, lecz nie Pex-al-Pex sprawdzają się do podłogówki przy niskiej temperaturze. rury kan nie są czystymi pex'ami i ponoć pływają przy pracy w~ >50 stopni, a tyle będzie przy cwu. stąd obawy..typowy pex od kana jest od fi50mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 05.02.2016 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 masz rację w 100%, tylko z tego co się dowiedziałem rury tego typu, lecz nie Pex-al-Pex sprawdzają się do podłogówki przy niskiej temperaturze. rury kan nie są czystymi pex'ami i ponoć pływają przy pracy w~ >50 stopni, a tyle będzie przy cwu. stąd obawy.. typowy pex od kana jest od fi50mm Przy CWU > 50* ? hmm.. po montujesz zawór mieszający przy bojlerze na wyjściu bo inaczej możesz się niechcący poparzyć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 05.02.2016 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 _artur_ masz rację, nie pomyślałem wcale o takim zaworze. w takim razie chyba problem rury załatwiony i zakupię kan-therm'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 05.02.2016 12:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Lambert ja mam pexa kanthermu 16x2 pert ten niebieski płaciłem chyba coś koło 2,2zł/m, a ty ile zapłacisz za tą 20-stkę? pewnie ze 1,5zł więcej? Masz projekt podłogówki czy aż taki pex ci potrzebny? nie taniej jest sprzedać/oddać rozdzielacz i kupić pexa o mniejszej średnicy? -dom będzie dobrze izolowany to i pexa można mniejszego. Jest taka hurtownia internetowa oninen ja u nich brałem.Co do stali bierześ siatki? jakie fi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 05.02.2016 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Pex 20 to do cwu pod plyta, nie do podlogowki za metr okolo 6-8 pln, Co do stali, chcialem siatki fi 10mm, dostalem dobra cene bo 209 pln za sztuke, ale wezme chyba prety ciete na wymiar i niech klada... Siatki cenowo ciutke wiecej, ale potrzeba tez i pretow. Wole roznice zostawic na reku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 07.02.2016 19:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 czemu fi10? kurcze przecież ty masz mały domek-masz skody górnicze czy cuś? Na budowie majstry ściankę między salonem i pokojem stawiają której nie skończyli z uwagi na brak silki 12-tki na koniec roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 08.02.2016 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 nie mam szkód, ale na śląsku róznie bywa, dziś nie ma za rok mogą być, więc nie ma co narzekać aż tak bardzo, ale konstruktor nie chciał już dać mniejszej średnicy. Były fi12 po całości jakieś 3,5 tony, zeszliśmy na fi 10 i 1,79 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 08.02.2016 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 jeszcze zapytam czy te rury niebieskie to kładłeś sam czy pod nadzorem jakiegoś hydraulika? daj jeszcze parę zdjęć bo mam duże wątpliwości czy tak jak są to będą działać właściwie.. a niestety z tego co widzę to nie napawa mnie optymizmem.. chodzi o to: i o to: daj parę zdjęć z tego przed zalewaniem bo moze tylko na tych fotkach dla mnie źle to wygląda.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 08.02.2016 20:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 powiem ci że nie mam zbytnio innych zdjęć- wszystkie robione raczej pod takim kątem jak dwa powyższe, powiedz co Cię nie napawa optymizmem to łatwiej będzie mi jakieś fotki wrzucić z jakimiś szczegółami. Układałem na dolną warstwę z kumplem ale do górnej i klipsy sam mocowałem/przenosiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 08.02.2016 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 (edytowane) ok, przede wszystkim tu trzeba zachować staranność bo to roboty ktorych nie da się w żaden sposób poprawić.. teraz chyba za późno.. ale napiszę trzy, może cztery rzeczy: 1. długości pętli - jaki jest podział bo wygląda że pętle są bardzo długie i nie są podzoelone na pomieszczenia - ile poszło Ci rury? 2. zupełnie różne odległości pomiędzy rurkami.. drugie zdjęcie przy rurze masz olbrzymi zakręt, dalej nierówno ułożoną linię, jakieś wybrzuszenia, odchyłki, bardzo nierówno, przy ścianach mało rurek, to samo zdjęcie - na wysokości rury pomarańczowej - bardzo szeroko pętla rozsunięta, obok znowu za. blisko.. z moich doświadczeń wynika że rozsunięcie dalej niż 20cm będzie mocno odczuwalne.. 15-20cm to max odległości między rurkami/kablami3. nie widzę na zdjęciach w ogóle izolacji na "dojsciach" pomiędzy rozdzielaczami a właściwymi początkami pętli - pokaż zdjęcie miejsca gdzie wychodzą rurki do góry..4. wg mie największy błąd przy takich długościach i niechlujnym ułożeniu rurek - układanie ich jak leci zamiast układu "w ślimaka" (zerknij u mnie do dziennika o co chodzi - powinno być widać na zdjęciach) - podłogówkę napędzamy niskotemperaturowo i taki uklad jak masz spowoduje duże różnice pomiędzy początkiem a końcem pętli - jak jest w ślimaka to masz naprzemiennie rurkę zasilania i powrotu..nie wiem, mam nadzieję że może się mylę ale tak to wygląda z tego co widzę..edit: na rysunkach rozkład temperaturhttp://www.budujemydom.pl/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/445-jak-ukladac-przewody-w-wodnym-ogrzewaniu-podlogowym Edytowane 8 Lutego 2016 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 08.02.2016 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 jeden obraz wart 1000 słów to wrzucam dwa wziąłem teraz kamerę i pstryknąłem w termowizji dwie fotki podłogi u mnie.. jedna pod panelami, a drugi kawałek w łazience.. zobacz jak rozkładają się temperatury - a kabel nagrzewa się do 60 albo 80*.. przy większych odległosciach te różnice będą jeszcze większe - na tyle, że może być to odczuwalne.. to co jest na tej fotce bez problemu da się odczuć stopą: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 09.02.2016 10:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 będę się odnosił do zdjęć z posta nr 133 ad 1. Pętle czy ja wiem czy takie długie? średnio do 50m długości, łącznie na te 96m2 poszło mi coś ponad 500m pexa, pomieszczenia są na oddzielnych pętlach- sypialnia i pokój mają po 2, salon chyba ma 3, kuchnia 2, łazienka 2, pg 1 i jednej nie mogę zlokalizować bo razem jest chyba 11 pętliad 2. Fakt że odległości jakoś mocno nie pilnowałem i nie spuszczałem się nad tym i nie zawsze można było tą podłogówkę równo rozkładać przy tych dziadowskich dystansach typu wąż, na drugim zdjęciu (kuchnia i pomieszczenie gospodarcze) rurki od wewnętrznej krawędzi lewej ściany są w odległości około 25-30cm a i tak po całej długości będzie zabudowa. Na pierwszym zdjęciu rurki są odsunięte od prawej ściany ok 10 cm- to chyba nie jest dużo, a od tej ściany na dole patrząc na pierwsze zdjęcie odsunięcie jest około 40-50 cm bo w tym miejscu ma być szafa.ad 3. nie widać izolacji bo jej nie dałem na dojściach, myślisz że otulina 5mm zatopiona w płycie ma wielkie znaczenie dla jej wychładzania przy rurkach zasilanie/powrót?ad 4. przy rozkładaniu rurek nawet się nie zastanawiałem nad tą kwestią i faktycznie może rozłożenie w "ślimaka" daje lepszy efekt, czas pokaże, chociaż tak sobie myślę że przy pracy pompki może początek pętli i jej okolica szybciej odbierze ciepło ale jak już osiągnie temperaturę właściwą dalsza część osiągnie tą samą temperaturę może w trochę dłuższym czasie niż przy "ślimaku".Fajnie że ktoś się w końcu "czepia". Faktycznie może i miejscami przesadziłem z tymi odstępami ale teraz już nic nie zrobię. Średnio wychodzi mi 5-6mb rurki/m2. Robiąc podłogówkę u góry bardzie się przyłożę do tego;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 09.02.2016 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 nie to że się czepiam tylko tak na oko widać.. zawsze możesz zrobić jak r&k - flexa w dłoń i natniesz rowki, wsadzisz kable i 2cm wylewkę zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 12.02.2016 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 (edytowane) _artur_ nie przesadasz? Co innego kable w wylewce 5cm a co innego rurki niskotemperaturowe z takiej grubej płycie - tu się temperatura rozłoży Ciekawe z tą ilością stali. Widać, że nikt tego nie liczy . Sam próbowałem ale to nie jest takie proste zibuch OZC właśnie się liczy. Orientujesz się jaką pomę ten rwxw posiada? Wysunięcie w izolację to dodatkowe duże koszty które wg mnie raczej się nie zwrócą. Choć może dwa okna tarasowe tj w kuchni i duże tarasowe które będą używane najczęściej może i wysunę właśnie w ocieplenie ale jeszcze bije się z myślami. Teraz to już nie cięcie silki tylko betonu b25 bo większość okien stoi na poziomie 0. -o co pytasz? dół xps, boki xps u góry własnie może braknąć miejsca na xpsa bo okna już są a nadproża nie będę ciął. ? nie wiem nic więcej o instalacji rwxr Z tym oknem to chodziło mi o to, żebyś zobaczył jak będzie wyglądał analogiczny przekrój poziomy, czyli przez ramę pionową okna. No chyba, że chciałeś ciąć silkę po obwodzie i dodawać XPS. Jakby nie było uważam, że bez sensu. A jeśli już nie uważasz, że wysunięcie to koszty - wysuń na 6cm i zostaw oparcia 2cm na murze. Jak Ci wstawią okna w murze to i tak okaże się, że się trzymają na piance, przekonasz się Edytowane 12 Lutego 2016 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 12.02.2016 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 _artur_ nie przesadasz? Co innego kable w wylewce 5cm a co innego rurki niskotemperaturowe z takiej grubej płycie - tu się temperatura rozłoży Nie wiem.. ale zobacz tak - jak bedziesz miał rurki co 20 cm to na 1m będziesz miał ich 5, ale jak już pokombinujesz i dasz co 25 bo lekko "zeszło" to już będą 4 czy li 20% mniej ciepła do tej samej powierzchni będzie przekazane.. tylko tyle i aż tyle.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.