asolt 16.07.2015 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Co przez to rozumiesz, bo w projekty asolta polegają na dławieniu pętli. Optymalnie efektywnie moim zdaniem, byłoby dobranie idealnie długości i rozstawu pętli i całkowite ich otwarcie. Pokaz projekt wykonany przez uprawnionego projektanta który został obliczony na podstawie twoich wytycznych (nadających sie jedynie do wielkich hal) czyli jednakowe pętle nie dławione dla pomieszczen o róznych powierzchniach i róznych wykonczeniach z tym ze w kilku pomieszczeniach bedzie parkiet. Warunek jest jeden, jak najznizsza temp zasilania (ze wzgledu na nieprzekroczenie temp posadzki 27 oC). Czekam Obiecywałes juz to od dawna, nie znalazłes chętnego, a moze wytłumaczono ze bladzisz jak dziecko we mgle. A moze wystarczy tylko poczytac pare podreczników, wytyczne branzowe w zakresie projektowania, dlaczego producenci rozdzielaczy dodają rotametry, przeciez Liwko jest przeciw, pytan wiele a Liwko bije pianę z całych sił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 16.07.2015 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Moim zdaniem Liwko z Asoltem zamiast "drzeć koty" powinni wspomagać się jeden wiedzą praktyczną drugi teoretyczną a jeszcze inni obserwacjami z użytkowania. Nie przsadzaj co ja mogę sie nauczyc od Liwka, on nie zrobił nigdy ani jednego projektu (nie potrafi) i ani jednej podłogówki (tez nie potrafi) , sam fakt posiadania podłgówki niewiele znaczy. Nie on jeden ma podłogówke, wszystkie moje dzialają prawidłowo tak jak były obliczone, dzialają coraz czesciej na parkiecie ktory jest najbardziej wymagający co do obliczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Panowie, nie ma potrzeby się kłócić. Wydaje mi się, że rozstaw 15cm dół , 20cm góra i 10 cm łazienki dla rurki PERT 18x2mm będzie optymalny. Rozumiem, że skoro taka rurka ma większą powierzchnie i przekrój to dostarcza też więcej ciepła). Pytanie co z długością pętli? Czy przy rurce o średnicy 18mm (przekrój ma wtedy powierzchnię o 1/3 większą niż dla 16-milimetrowej) mogę dać pętle 100m ? Wydaje mi się, że tak. Na podłogach raczej panele( terakota - łazienki, wiatrołap i kuchnia) 80 czy 100m nie ma to aż takiego dużego znaczenia. Przy PC ważne jest, aby nie było znacznych różnic w długościach pętli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 16.07.2015 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Wybaczcie Panowie, ale nie podzielam Waszego zdania. Przy podłogówce jest szereg zależności ( szczególnie przy posadzkach drewnianych) i robienie instalacji na oko, a póżniej jakoś to się wyreguluje - to mnie nie przekonuje. Dzisiaj co drugi hydraulik nie zaleca drewna na podłogówce, dla dobrego projektanta nie stanowi ono problemu. zrobisz projekt dla drewna w salonie, drewno okaże się miękkie i ze względu na zniszczenie za 10 lat bedziesz chciał zamienić na płytki. będziesz robił nową podłogówkę czy zmniejszysz przepływ? a może zanim zakończysz budowę zmienisz wykonczenie. Wg mnie podłogówka powinna być uniwersalna a nie konkretną sytuację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Nie przsadzaj co ja mogę sie nauczyc od Liwka, on nie zrobił nigdy ani jednego projektu (nie potrafi) i ani jednej podłogówki (tez nie potrafi) , sam fakt posiadania podłgówki niewiele znaczy. Nie on jeden ma podłogówke, wszystkie moje dzialają prawidłowo tak jak były obliczone, dzialają coraz czesciej na parkiecie ktory jest najbardziej wymagający co do obliczeń. Człowieku nie kompromituj się! Po jaką cholerę komuś projekt, w którym są dławione przepływy??? Przecież to każdy sam bez projektu potrafi zrobić! Ja mam też bez projektu, podławiłem przepływy i hula jak z twoim projektem za kilka stów. Żadnych różnic. A skoro nie ma różnic to po co przepłacać? Co jest w twoim projekcie takiego niesamowitego za co warto zapłacić??? No co??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 zrobisz projekt dla drewna w salonie, drewno okaże się miękkie i ze względu na zniszczenie za 10 lat bedziesz chciał zamienić na płytki. będziesz robił nową podłogówkę czy zmniejszysz przepływ? a może zanim zakończysz budowę zmienisz wykonczenie. Wg mnie podłogówka powinna być uniwersalna a nie konkretną sytuację Dokładnie!!! Podłogówka jest bardzo idiotoodporna i bardzo ciężko zrobić ją za słabą. Najczęściej przy obecnych ociepleniach bywa bardzo przewymiarowywana, więc można ją spokojnie robić na "oko" i nie potrzeba do tego żadnych, g... wartych projektów asolta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 16.07.2015 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Człowieku nie kompromituj się! Po jaką cholerę komuś projekt, w którym są dławione przepływy??? Przecież to każdy sam bez projektu potrafi zrobić! Ja mam też bez projektu, podławiłem przepływy i hula jak z twoim projektem za kilka stów. Żadnych różnic. A skoro nie ma różnic to po co przepłacać? Co jest w twoim projekcie takiego niesamowitego za co warto zapłacić??? No co??? Spokojnie, nie pień się, cisnienie ci podskoczy, a to niezdrowo. Zapytaj o to swojego projektanta eksperta, juz dawno obiecałes jego ekspertyzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Znowu odwracanie kota ogonem? Odpowiedz co jest takiego w tych twoich projektach za co kasujesz ludzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 16.07.2015 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 zrobisz projekt dla drewna w salonie, drewno okaże się miękkie i ze względu na zniszczenie za 10 lat bedziesz chciał zamienić na płytki. będziesz robił nową podłogówkę czy zmniejszysz przepływ? a może zanim zakończysz budowę zmienisz wykonczenie. Wg mnie podłogówka powinna być uniwersalna a nie konkretną sytuację Drewno na podłogówce i zniszczenie po 10 - jedziesz po bandzie, tworzysz fakty do swojej teorii, to mało rzeczowe. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 16.07.2015 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Drewno na podłogówce i zniszczenie po 10 - jedziesz po bandzie, tworzysz fakty do swojej teorii, to mało rzeczowe. Pozdrawiam. znam ludzi do których nie można wejść w butach bo drewno.... ja bym zrobił w przybliżeniu tak, że bym wział moc dla całego domu podzieliłbym przez oddawaną moc metra rury przy jakiejś przeciętnej podłodze i danej temp. zasilania. otrzymałbym całkowitą długość rur do położenia i bym je podzielił proporcjonalnie do powierzchni czy kubaturyktórą mają ogrzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Drewno na podłogówce i zniszczenie po 10 - jedziesz po bandzie, tworzysz fakty do swojej teorii, to mało rzeczowe. Pozdrawiam. A dlaczego nie? Drewno jest bardzo upierdliwym materiałem w utrzymaniu. To coś farbującego się wyleje, to coś wypadnie z kominka, to panie wlezą w szpilkach, itd. Drewno jest niestety materiałem bardzo kapryśnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 16.07.2015 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 ja bym zrobił w przybliżeniu tak, że bym wział moc dla całego domu Ze tak zapytam, skąd tę moc bys wziął? Dalsze rozumowanie w miare poprawne, lepsze od zadnego, nie kazde pomieszczenie ma takie same straty na m2, nie kazde pokrycie ma te same opory cieplne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 16.07.2015 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 znam ludzi do których nie można wejść w butach bo drewno.... ja bym zrobił w przybliżeniu tak, że bym wział moc dla całego domu podzieliłbym przez oddawaną moc metra rury przy jakiejś przeciętnej podłodze i danej temp. zasilania. otrzymałbym całkowitą długość rur do położenia i bym je podzielił proporcjonalnie do powierzchni czy kubaturyktórą mają ogrzać. Tak w ogólnym przybliżeniu to masz rację, ale diabeł siedzi w szczegółach. Owszem rura ze swojej płaszczyzny, w której wnętrzu płynie woda o pewnej temperaturze, będzie oddawać ciepło do swojego otoczenia. Skąd wiesz czy wszystkie ciepło pójdzie do ogrzewanego pomieszczenia? Przy oporniejszej posadzce i mniej opornej izolacji pewna część ciepła pójdzie poniżej - do gruntu, do piwnicy. Będziesz grzał i płacił więcej nie mając o tym pojęcia. To tylko jeden z przykładów. Osobiście nie zajmuje się projektowaniem i wykonywaniem podłogówki, więc żaden tu mój interes, natomiast na budowach przed wejściem z posadzkami drewnianymi sprawdzam kamerą funkcjonowanie ogrzewania i muszę powiedzieć, że jest tu bardzo różnie. Temat rzeka, stąd tu moje "trzy grosze w temacie". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 16.07.2015 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 A dlaczego nie? Drewno jest bardzo upierdliwym materiałem w utrzymaniu. To coś farbującego się wyleje, to coś wypadnie z kominka, to panie wlezą w szpilkach, itd. Drewno jest niestety materiałem bardzo kapryśnym. Takie tłumaczenie świadczy o niepełnej wiedzy w temacie ogrzewania. W Twoim przypadku drewno jest winne a nie brak wiedzy. Na pocieszenie, nie jesteś odosobniony w takim pojmowaniu podłogówki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Takie tłumaczenie świadczy o niepełnej wiedzy w temacie ogrzewania. W Twoim przypadku drewno jest winne a nie brak wiedzy. Na pocieszenie, nie jesteś odosobniony w takim pojmowaniu podłogówki. Pozdrawiam. Nie rozumiem, czy coś źle napisałem? Uważasz że wszyscy którzy położyli na podłodze drewno, będą je mieli zawsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 16.07.2015 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Co przez to rozumiesz, bo w projekty asolta polegają na dławieniu pętli. Optymalnie efektywnie moim zdaniem, byłoby dobranie idealnie długości i rozstawu pętli i całkowite ich otwarcie. od lat jest tak, że instalacje są traktowane przez Inwestorów po macoszemu, z jednej strony się nie dziwię, jak już się wystawi dom w stanie surowym, jak się go zamknie, jak się zrobi dach, a dachy w tej chwili są ciekawe, dużo koszy, lukarny, dachówki ceramiczne, i naraz okazuje się, że kiepsko z kasą, że początkowe kosztorysy owszem są, ale rzeczywistość skrzeczy, ni ma kasy a tyle jeszcze przed Inwestorem, cza szukać oszczędności, i zaczyna się, instalacji przecież nie widać, robi się ją jak najtaniej, z byle jakich materiałów, fahofcami z łapanki, bo taniej, bo będzie pan zadowolony, bez projektów, bo to kosztuje, a on bierze kilkaset złotych za projekt, można by długo jeszcze wyliczać, ale po co? ten asolt dławi pętle w swoich projektach, ot nieuk, ale ten asolt nie liczy tego na piechotę, używa do tego specjalistycznego programu, który owszem można ściągnąć z netu i samemu sobie policzyć, ale przed tym trzeba się nauczyć obsługi tego programu, a nie każdemu chce się poświęcać swój czas, z różnych powodów, może uważać, że nie po to pracuje, żeby angażować się w inną pracę, należy mu się wypoczynek, dla innych jest to za trudne, innym się nie chce, nie ważne, od tego są fachowcy, a program jest tak napisany przez jego twórców, jak mówi norma dotycząca projektowania ogrzewania, przy projektowaniu ogrzewania, nigdy nie ma jednoznacznych wyników, każdy projekt jest w gruncie rzeczy, pomimo tego, że jest robiony zgodnie ze sztuką, jest przybliżony, to nie konstrukcje budowane, gdzie wszystko można wyliczyć co do dziesiątego miejsca po przecinku i praktycznie rzecz biorąc wykonane konstrukcje w rzeczywistości mało się różnią od projektu, chociaż też zakłada się margines błędu i to dość duży, przy instalacjach jest inaczej, dlatego też zawsze istnieje margines błędu, dlatego nie należy się dziwić że w każdym projekcie jest napisane, że ostateczną regulację robi się przy uruchamianiu instalacji, i tutaj dużo zależy od projektanta i wykonawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 16.07.2015 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Ze tak zapytam, skąd tę moc bys wziął? Dalsze rozumowanie w miare poprawne, lepsze od zadnego, nie kazde pomieszczenie ma takie same straty na m2, nie kazde pokrycie ma te same opory cieplne. dobrze wiesz skad. od Ciebie wiadomo, że dokładniej liczyć dla każdego pomieszczenia. nie da się idealnie dobrać rurek z powodów które wcześniej wymieniłem więc nie rozumiem sensu bawienie się w aptekarza, wystarczy że komuś nie będzie odpowiadać projektowa temp. i całe obliczenia w pi**du. wiadomo że jakiś punkt na start trzeba obrać, w łazience dołożć 10% rurek wzgledem sposobu który opisałem a rozstaw sam wyjdzie jeden pokój bedzie całodobowy i bedzie mial 21 stopni a drugi sypialnia i 18 stopni a w praktyce w sypialni w ogóle ogrzewania nie włączysz ale rurki trzeba dac bo moze kiedys funkcja sie zmieni. kolejna sprawa to jeśli dom przy zerze na zewnątrz potrzebuje 3 kW to kocioł nie da rady zmodulować a już widziałem płytę główną w 6 letnim kotle (splacanym 5 lat) uszkodzoną w kotle dobrej firmy a taka płyta 1700zł. wg jesli temp przez kilka godz. nie jest wstanie spasc o jeden stopien totrzeba sobie odpuscic sterowanie bo i tak nie dziala, rekuperator dodatkowo uśrednia temp w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 16.07.2015 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 a program jest tak napisany przez jego twórców, jak mówi norma dotycząca projektowania ogrzewania, przy projektowaniu ogrzewania, nigdy nie ma jednoznacznych wyników, każdy projekt jest w gruncie rzeczy, pomimo tego, że jest robiony zgodnie ze sztuką, jest przybliżony, to nie konstrukcje budowane, gdzie wszystko można wyliczyć co do dziesiątego miejsca po przecinku i praktycznie rzecz biorąc wykonane konstrukcje w rzeczywistości mało się różnią od projektu, chociaż też zakłada się margines błędu i to dość duży, przy instalacjach jest inaczej, dlatego też zawsze istnieje margines błędu, dlatego nie należy się dziwić że w każdym projekcie jest napisane, że ostateczną regulację robi się przy uruchamianiu instalacji, i tutaj dużo zależy od projektanta i wykonawcy Dla Liwka normy i zasady projektowania nie istnieją , on sam je tworzy, cóz wiecej dodac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 16.07.2015 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Owszem rura ze swojej płaszczyzny, w której wnętrzu płynie woda o pewnej temperaturze, będzie oddawać ciepło do swojego otoczenia. Skąd wiesz czy wszystkie ciepło pójdzie do ogrzewanego pomieszczenia? Przy oporniejszej posadzce i mniej opornej izolacji pewna część ciepła pójdzie poniżej - do gruntu, do piwnicy. dlatego posadzkę traktuję jako niewiadomą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 16.07.2015 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 dobrze wiesz skad. od Ciebie wiadomo, że dokładniej liczyć dla każdego pomieszczenia. nie da się idealnie dobrać rurek z powodów które wcześniej wymieniłem więc nie rozumiem sensu bawienie się w aptekarza, wystarczy że komuś nie będzie odpowiadać projektowa temp. i całe obliczenia w pi**du. wiadomo że jakiś punkt na start trzeba obrać, w łazience dołożć 10% rurek wzgledem sposobu który opisałem a rozstaw sam wyjdzie jeden pokój bedzie całodobowy i bedzie mial 21 stopni a drugi sypialnia i 18 stopni a w praktyce w sypialni w ogóle ogrzewania nie włączysz ale rurki trzeba dac bo moze kiedys funkcja sie zmieni. kolejna sprawa to jeśli dom przy zerze na zewnątrz potrzebuje 3 kW to kocioł nie da rady zmodulować a już widziałem płytę główną w 6 letnim kotle (splacanym 5 lat) uszkodzoną w kotle dobrej firmy a taka płyta 1700zł. wg jesli temp przez kilka godz. nie jest wstanie spasc o jeden stopien totrzeba sobie odpuscic sterowanie bo i tak nie dziala, rekuperator dodatkowo uśrednia temp w domu. Nie przesadzaj, chodziło mi o to ze jezeli co liczymy w przyblizeniu to chociaz zeby podstawowe parametry były w miare dokładne, sumowanie przyblizen moze dac wyniki znacznie odbiegajace od tych dokładnych, poco wtedy liczyc, dajmy wszedzie po 10 cm i tez bedzie działało, a ze drozej , to trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.