Jarek.P 18.07.2015 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 Jeśli istnieje jakiś wątek zbiorczy o nawodnieniach, poproszę o przekierowanie, póki co zakładam własny z prośbą o wsparcie merytoryczne. Ponieważ w moim lesie panuje susza straszliwa, wszystko (prócz sameog lasu) schnie w oczach, zdecydowałem się pomyśleć nad nawadnianiem.Do nawadniania są bezładnie posadzone krzewy (hortensje, maliny, borówki, magnolie, budleje) oraz trochę sadzonych niedawno drzewek owocowych, jakies pojedyncze iglaki. Chciałem przez okolice tych nasadzeń poprzeciągac rury i od nich porobić cienkie wężyki zakańczane kroplownikami (czy jak się tam to nazywa), a tam, gdzie nasadzenia są gęstsze porobić linie kroplujące. Trawę mam leśną, ona sobie znakomicie radzi, ani jej nie koszę, ani nie podlewam i nie mam zamiaru, więc żadnych deszczownic nie będzie. Proszę o weryfikację, czy dobrze projektuję, bo nie znam się na nawodnieniach kompletnie, wiem tyle, co wyczytałem w necie: ze wstępnego rozrysowania wyszły mi cztery sekcje, każda mniej więcej o kształcie grabi: rura zasilająca (stylisko), od jej końca dwie odnogi na boki i wzdłuż tych odnóg wąsy z kroplownikami. Długość styliska: jakieś 20m, szerokość grabi: 30m (czyli po 15 w każdą stronę). Ile grabie będą miały zębów trudno omi oszacować, ale dla uproszczenia dyskusji załóżmy, że na całej długości będą wąsy co 25cm, czyli 120 wąsów na całej szerokości grabi. Jeden kroplownik to 2l/h, więc z całej sekcji mamy 240l/h, czyli 4l/min. Zgodnie z jakąś znalezioną w necie tabelą przepływności wody przez różne średnice rur, taki przepływ zapewni mi nawet najcieńsza rura (choć nie podoba mi się, że ta tabelka nie uwzględniała długości rury). Czy, jeśli stylisko grabi (20m) zrobię z rury fi20, a poprzeczki (2x15m) z fi16, nie będą te rury za cienkie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania